Hier kun je zien welke berichten FlorisV als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Galak-Z: The Dimensional (2014)
4,0
1
geplaatst: 9 april 2022, 22:27 uur
Een koopje (5 euries nu in de sale!) voor een toch wel heel coole game!
Schitterende in alle richting scrollende 2D space shooter met een bijzondere bediening. Die is behoorlijk wennen. En het blijft wat onwennig na de eerste missies. Maar ik heb toch geleerd hoe ik het beste kan overleven.
Voor mij was dat een soort van hit and run strategie waarbij ik boost vaak gebruik en daarmee na een eerste aanval een flink stuk terug vlieg om de vijand te lokken. Draaien en schieten zolang de vijand niet te dichtbij komt. Hierna probeer ik er meestal langs te vliegen met een boost en weer dan snel om te draaien om te vuren.
Ik snap de frustratie van Grovonion. Maar dit was juist waar het spel uiteindelijk begon te "shinen" voor mij. Want ik ging ook echt 4 keer dood (1 keer vloog ik in iets wat lava bleek te zijn en toen was het meteen beurt met de koopman). Maar ik kon wel ervaren dat het spel je genoeg ruimte geeft om aan te passen. Ik ging schuin rechts naar boven en gebruikte een wat voorzichtiger (snel terugtrekkende) strategie om niet teveel bugs (groene pijlen) tegelijk op mijn dak te krijgen, met hit and run kun je ze meer 1 voor 1 te lijf gaan. De beloningen bij het verslaan ervan kwamen van pas bij het verkooppunt van Crash waarbij ik raketten en health kon kopen. Hierdoor heb ik het gered. Zeker een pittige missie waarbij je op je hoede moet zijn en dat is natuurlijk een minpunt: te stijle curve! Ik beveel aan door te zetten want je zult beter worden en dat kost nu eenmaal tijd en een beetje trial and error.
Grafisch is het spel mooi verzorgd met cell-shaded cutscenes en een cartoony stijl met een knipoog naar 80s anime (het heeft ook wat weg van hoe Megaman 11 getekend is...kleurrijk en scherp). In de trailer zag ik al dat je op den duur mech mode kon activeren ala Gundam. Muziek begint lekker maar wordt hopelijk ook voldoende gevarieerd. Mocht dit tegenvallen ga ik daar zeker nog melding van maken want deze wil ik echt wel doorspelen hoewel ik me kan voorstellen dat ik tegen een flinke muur ga lopen. Het spel voelt helemaal af en hopelijk krijg ik hem ook af. Dat zou 8 uur duren....maar mezelf kennende kan ik dat wel verdubbelen want zo'n ace ben ik niet. Geeft ook niet...Galak-Z levert prima vermaak.
Schitterende in alle richting scrollende 2D space shooter met een bijzondere bediening. Die is behoorlijk wennen. En het blijft wat onwennig na de eerste missies. Maar ik heb toch geleerd hoe ik het beste kan overleven.
Voor mij was dat een soort van hit and run strategie waarbij ik boost vaak gebruik en daarmee na een eerste aanval een flink stuk terug vlieg om de vijand te lokken. Draaien en schieten zolang de vijand niet te dichtbij komt. Hierna probeer ik er meestal langs te vliegen met een boost en weer dan snel om te draaien om te vuren.
Ik snap de frustratie van Grovonion. Maar dit was juist waar het spel uiteindelijk begon te "shinen" voor mij. Want ik ging ook echt 4 keer dood (1 keer vloog ik in iets wat lava bleek te zijn en toen was het meteen beurt met de koopman). Maar ik kon wel ervaren dat het spel je genoeg ruimte geeft om aan te passen. Ik ging schuin rechts naar boven en gebruikte een wat voorzichtiger (snel terugtrekkende) strategie om niet teveel bugs (groene pijlen) tegelijk op mijn dak te krijgen, met hit and run kun je ze meer 1 voor 1 te lijf gaan. De beloningen bij het verslaan ervan kwamen van pas bij het verkooppunt van Crash waarbij ik raketten en health kon kopen. Hierdoor heb ik het gered. Zeker een pittige missie waarbij je op je hoede moet zijn en dat is natuurlijk een minpunt: te stijle curve! Ik beveel aan door te zetten want je zult beter worden en dat kost nu eenmaal tijd en een beetje trial and error.
Grafisch is het spel mooi verzorgd met cell-shaded cutscenes en een cartoony stijl met een knipoog naar 80s anime (het heeft ook wat weg van hoe Megaman 11 getekend is...kleurrijk en scherp). In de trailer zag ik al dat je op den duur mech mode kon activeren ala Gundam. Muziek begint lekker maar wordt hopelijk ook voldoende gevarieerd. Mocht dit tegenvallen ga ik daar zeker nog melding van maken want deze wil ik echt wel doorspelen hoewel ik me kan voorstellen dat ik tegen een flinke muur ga lopen. Het spel voelt helemaal af en hopelijk krijg ik hem ook af. Dat zou 8 uur duren....maar mezelf kennende kan ik dat wel verdubbelen want zo'n ace ben ik niet. Geeft ook niet...Galak-Z levert prima vermaak.
Gordian Quest (2020)
4,0
2
geplaatst: 6 februari 2021, 21:18 uur
Mooi spel, nu in early access en door het toevoegen van een kortere survival modus verbeterd.
Het lijkt niet heel strategisch totdat je ontdekt dat je vrij goed kunt zien wat je tegenstander gaat doen en hierop kunt anticiperen. Beweging over het bord is hierbij essentieel want je kunt zien waar je tegenstander aan kan vallen.
Grafisch grotendeels een parel, zeker als de anime stijl in je straatje ligt. Menu's zijn erg goed verzorgd, de karakters en hun animaties zijn efficient maar fraai gedaan. Hoewel sommige speelkaarten er wel erg modaal uit zien en mooie gedetailleerde art missen. Maar er zijn er genoeg om te ontdekken. Ik heb wel het idee dat die speelkaarten creativiteit missen, ik hou wel van complexere kaartspellen die meer combolicous zijn ala Magic the Gathering.
Het maakt best wel uit welke karakters je kiest want ik vond de speelkaarten van Bertram the Ranger en Ida the Druid (die kan dieren oproepen) leuk terwijl ik bijvoorbeeld de Spellbinder wat tegen vond vallen.
De campagne bevat erg veel RPG-achtige momenten waarbij je een D20 mag rollen voor allerlei gebeurtenissen. Dit is wat saai. Maar daarom hebben ze ook die alternatieve modus geintroduceerd waarbij dit grotendeels weggelaten is. Op zich is het meest interessante nog bij die events dat je een bepaalde kaart tijdelijk uit je deck kan "exhausten", wat je als voordeel kunt zien indien je dit als een zwakkere kaart beschouwt.
Muziek is OK, wat repetitief en dertien in een dozijn. Geluidseffecten zijn beperkt, stemmenwerk hoor je niet. Maar dit is verder toch wel een indrukwekkende en fraai afgewerkte deck builder die tot de beteren behoort en goed zou moeten zijn voor vele uurtjes speelplezier.
Het lijkt niet heel strategisch totdat je ontdekt dat je vrij goed kunt zien wat je tegenstander gaat doen en hierop kunt anticiperen. Beweging over het bord is hierbij essentieel want je kunt zien waar je tegenstander aan kan vallen.
Grafisch grotendeels een parel, zeker als de anime stijl in je straatje ligt. Menu's zijn erg goed verzorgd, de karakters en hun animaties zijn efficient maar fraai gedaan. Hoewel sommige speelkaarten er wel erg modaal uit zien en mooie gedetailleerde art missen. Maar er zijn er genoeg om te ontdekken. Ik heb wel het idee dat die speelkaarten creativiteit missen, ik hou wel van complexere kaartspellen die meer combolicous zijn ala Magic the Gathering.
Het maakt best wel uit welke karakters je kiest want ik vond de speelkaarten van Bertram the Ranger en Ida the Druid (die kan dieren oproepen) leuk terwijl ik bijvoorbeeld de Spellbinder wat tegen vond vallen.
De campagne bevat erg veel RPG-achtige momenten waarbij je een D20 mag rollen voor allerlei gebeurtenissen. Dit is wat saai. Maar daarom hebben ze ook die alternatieve modus geintroduceerd waarbij dit grotendeels weggelaten is. Op zich is het meest interessante nog bij die events dat je een bepaalde kaart tijdelijk uit je deck kan "exhausten", wat je als voordeel kunt zien indien je dit als een zwakkere kaart beschouwt.
Muziek is OK, wat repetitief en dertien in een dozijn. Geluidseffecten zijn beperkt, stemmenwerk hoor je niet. Maar dit is verder toch wel een indrukwekkende en fraai afgewerkte deck builder die tot de beteren behoort en goed zou moeten zijn voor vele uurtjes speelplezier.
Gorogoa (2017)
5,0
3
geplaatst: 14 augustus 2020, 23:54 uur
Prachtige kunstzinnige game met een zeer origineel concept. Verslavend ook en erg ontspannend. Nu gaat het niet zozeer om diep nadenken, wel om het herkennen van visuele patronen en het kunnen passen op elkaar van onderdelen van verschillende plaatjes. Heel ingenieus gedaan en mooi afgewerkt met een heerlijk melancholische ambient soundtrack. Ook deze is een koopje maar je hebt hem wel eerder uitgespeeld (uur of 5) en bij een replay zal het een stuk sneller gaan.