Hier kun je zien welke berichten Chrismania als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Bloodborne (2015)
5,0
3
geplaatst: 3 januari 2020, 22:44 uur
Uitgespeeld. Althans, de eindcredits rollen over het scherm. De game bevat namelijk 3 verschillende mogelijke eindes, afhankelijk van bepaalde keuzes die je maakt gedurende je playthrough.
Daarnaast heb ik nog niet alle wapens en armorsets en heb ik de multiplayer mogelijkheden nog niet eens aangeraakt. Ik denk ook niet dat ik mij hier voorlopig aan ga wagen; na 60 uur genoten te hebben van dit spel ben ik ook wel toe aan wat anders. Want naast een schitterende ervaring is het ook een zeer intense ervaring. Het spel gaat onder je huid zitten. En dan doel ik niet alleen op de gotische, duistere sfeer. Door de vaak erg uitdagende gameplay, spookt het spel ook door je hoofd buiten speelsessies om. Strategieën bedenken om bossfights te winnen, lezen over builds, etc. Kenmerken van een goede game, als je het mij vraagt!
Er valt nog veel meer te vertellen over Bloodborne; zo heb ik het nog niet gehad over de schitterende, vaak heerlijk smerige creature-designs en heb ik de fantastische soundtrack geheel overgeslagen.
Samenvattend:
IJzersterke gameplay in een sfeervolle setting die niet in de weg wordt gezeten door eindeloze cutscenes: 5 sterren.
Daarnaast heb ik nog niet alle wapens en armorsets en heb ik de multiplayer mogelijkheden nog niet eens aangeraakt. Ik denk ook niet dat ik mij hier voorlopig aan ga wagen; na 60 uur genoten te hebben van dit spel ben ik ook wel toe aan wat anders. Want naast een schitterende ervaring is het ook een zeer intense ervaring. Het spel gaat onder je huid zitten. En dan doel ik niet alleen op de gotische, duistere sfeer. Door de vaak erg uitdagende gameplay, spookt het spel ook door je hoofd buiten speelsessies om. Strategieën bedenken om bossfights te winnen, lezen over builds, etc. Kenmerken van een goede game, als je het mij vraagt!
Er valt nog veel meer te vertellen over Bloodborne; zo heb ik het nog niet gehad over de schitterende, vaak heerlijk smerige creature-designs en heb ik de fantastische soundtrack geheel overgeslagen.
Samenvattend:
IJzersterke gameplay in een sfeervolle setting die niet in de weg wordt gezeten door eindeloze cutscenes: 5 sterren.
Dark Souls III (2016)
4,5
0
geplaatst: 11 april 2020, 17:02 uur
Mooie editie, deze Dark Souls 3. Zowel qua beeld in de vorm van de grauwe, troosteloze omgevingen en enkele geweldige boss-designs, als qua soundtrack. Behoorlijk pittig ook, dit 3e deel. Waar ik in Dark Souls 1 het parryen aardig onder de knie had, vond ik veel vijanden hier te snel en het parryen wat traag. Heb er uiteindelijk geen gebruik van gemaakt en meer vertrouwd op backstappen of reguliere combat. Ook dit backstappen was vaak een stuk moeilijker uit te voeren, doordat vijanden een stuk slimmer zijn dan in het eerste deel. Dikwijls hebben ze een schild o.i.d. die ze inzetten als je achter ze probeert te rollen. In tegenstelling tot de andere from software games had ik op een of andere manier nergens het gevoel het spel ‘meester’ te zijn. Dat vond ik wel jammer.
Hoef alleen DS2 nog te spelen en dan heb ik alle From titels uitgespeeld die op de PS4 zijn verschenen. Welke de moeilijkste is vind ik lastig. De boss fights waar ik het meest moeite mee had, waren de gevechten die mij het meest frustreerden, niet zozeer degene waar ik het vaakst ‘dood’ ging.
Hoef alleen DS2 nog te spelen en dan heb ik alle From titels uitgespeeld die op de PS4 zijn verschenen. Welke de moeilijkste is vind ik lastig. De boss fights waar ik het meest moeite mee had, waren de gevechten die mij het meest frustreerden, niet zozeer degene waar ik het vaakst ‘dood’ ging.
Deathloop (2021)
4,5
2
geplaatst: 5 oktober 2021, 01:28 uur
Beetje tamme reacties hier vooralsnog. Ik vind het bewonderingswaardig hoe deze game echt uniek voelt met het gebruik van beproefde game mechanics. Daarnaast speelt het allemaal heerlijk en zijn de art direction en het level design fantastisch.
Minpuntje vond ik dat de game er voor mij wel echt een paar uur over deed voordat hij echt ‘klikte’. Dit komt waarschijnlijk door de vrij lange tutorial fase.
Verder niets dan lof.
Minpuntje vond ik dat de game er voor mij wel echt een paar uur over deed voordat hij echt ‘klikte’. Dit komt waarschijnlijk door de vrij lange tutorial fase.
Verder niets dan lof.
Hogwarts Legacy (2023)
3,0
4
geplaatst: 5 maart 2023, 18:40 uur
Herken mij wel in het bericht van Richiedoom. Echter gingen de tekortkomingen mij dusdanig storen dat ik de game na een goede 25 uur aan de kant gelegd heb.
Ik wil gezegd hebben dat de vormgeving van Hogwards subliem is. Ook straalt de game uit dat er met passie voor de franchise aan gewerkt is.
Echter zijn er een aantal zaken op gebied van gameplay die mijns inziens niet in orde waren;
- Zo heb ik nooit echt kunnen wennen aan dat switchen van spell groepen. Dit werkte gewoon niet soepel genoeg.
- Physics puzzles werkten niet lekker.
- Veel quests, zowel hoofd als side, waren niet echt boeiend
- Game gooit er teveel mechanics in (potions brewen, wezens vangen, deze wezens farmen voor upgrade resources, etc.)
Wil er een krappe voldoende aan kwijt omdat ik de presentatie van Hogwards erg indrukwekkend vond. Ook heb ik mij er in het begin prima mee vermaakt. Jammer dat de game niet helemaal overeind blijft bij langer spelen.
Ik wil gezegd hebben dat de vormgeving van Hogwards subliem is. Ook straalt de game uit dat er met passie voor de franchise aan gewerkt is.
Echter zijn er een aantal zaken op gebied van gameplay die mijns inziens niet in orde waren;
- Zo heb ik nooit echt kunnen wennen aan dat switchen van spell groepen. Dit werkte gewoon niet soepel genoeg.
- Physics puzzles werkten niet lekker.
- Veel quests, zowel hoofd als side, waren niet echt boeiend
- Game gooit er teveel mechanics in (potions brewen, wezens vangen, deze wezens farmen voor upgrade resources, etc.)
Wil er een krappe voldoende aan kwijt omdat ik de presentatie van Hogwards erg indrukwekkend vond. Ook heb ik mij er in het begin prima mee vermaakt. Jammer dat de game niet helemaal overeind blijft bij langer spelen.
Last of Us: Part II, The (2020)
Alternatieve titel: The Last of Us: Part II Remastered
4,0
2
geplaatst: 4 augustus 2020, 23:05 uur
The last of us 2 is ambitieus, zowel in het verhaal dat verteld wordt, als in level design. Met name qua verhaal toont Naughty Dog veel lef ten opzichte van het eerste deel. Het verhaal is volwassen, gewaagd en durft complexe, emotionele thema’s aan te snijden.
Ambitie en lef staan echter niet garant voor kwaliteit. De vraag is daarom; maakt Naughty Dog deze hoge inzet waar? Het korte antwoord is; voor een deel. Het verhaal dat The last of us 2 verteld is sterk, emotioneel en zet je aan het denken. Sommige thema’s liggen er wat dik bovenop, maar dat is te vergeven.
Bij dit soort verhalende games vind ik dat vaak het script teveel uitgesponnen wordt om de game-duur te rekken. Deze game is daarop geen uitzondering, met name richting het einde begon dit wat tegen te staan.
De gameplay is sterk, al valt het wel een beetje in de herhaling. Iets waar de eerste game ook wel last van had. Gelukkig is de spelwereld die gecreëerd is uitmuntend. Naughty Dog is koning in het creëren van dit soort settings. De hoeveelheid aandacht die ze spenderen aan het creëren van een geloofwaardige post-apocalyptische wereld is niet minder dan briljant en verdient enorm veel lof.
The last of us 2 is product van passie. Alles in de game straalt dit uit. Hiervoor kan ik niets dan bewondering hebben. Dat dit geen perfecte game maakt, kan ik daarom best door de vingers zien.
4*
Ambitie en lef staan echter niet garant voor kwaliteit. De vraag is daarom; maakt Naughty Dog deze hoge inzet waar? Het korte antwoord is; voor een deel. Het verhaal dat The last of us 2 verteld is sterk, emotioneel en zet je aan het denken. Sommige thema’s liggen er wat dik bovenop, maar dat is te vergeven.
Bij dit soort verhalende games vind ik dat vaak het script teveel uitgesponnen wordt om de game-duur te rekken. Deze game is daarop geen uitzondering, met name richting het einde begon dit wat tegen te staan.
De gameplay is sterk, al valt het wel een beetje in de herhaling. Iets waar de eerste game ook wel last van had. Gelukkig is de spelwereld die gecreëerd is uitmuntend. Naughty Dog is koning in het creëren van dit soort settings. De hoeveelheid aandacht die ze spenderen aan het creëren van een geloofwaardige post-apocalyptische wereld is niet minder dan briljant en verdient enorm veel lof.
The last of us 2 is product van passie. Alles in de game straalt dit uit. Hiervoor kan ik niets dan bewondering hebben. Dat dit geen perfecte game maakt, kan ik daarom best door de vingers zien.
4*
Shadow of the Colossus (2018)
3,5
0
geplaatst: 27 mei 2018, 22:45 uur
Uitzonderlijk mooie game met een prachtige soundtrack. Vond de brakke besturing en camera echter wel enorm afbreuk doen aan de beleving. Maakte de game mijns inziens vaak onnodig frustrerend. Kom daardoor ook niet op een écht hoge score.
Sifu (2022)
5,0
6
geplaatst: 5 februari 2023, 09:25 uur
Enorm gebalanceerde game met een stijle ‘learning curve’.
In het begin voelde het allemaal behoorlijk overweldigend; combos leren en je defence op orde krijgen dmv perfect getimede dodges, parry’s en positionering.
Gedurdende je play through(‘s) ontwikkel je deze skills echter dusdanig dat je op een gegeven moment levels kan voltooien zonder dood te gaan. Wat helpt is dat dit gehele leerproces enorm leuk (en soms wat reperterend) is.
Kwaliteit ipv kwantiteit.
De game heeft slechts 5 levels die een gevorderde speler in een uur wel kan doorkruisen. Deze level’s zijn echter wel prachtig en met aandacht vormgegeven. Ik merk steeds vaker in games dat mij dit meer trekt dan de eindeloze openwerelden die je tegenwoordig veel ziet.
De gameplay is net als de visuals rijk en stijlvol. Nadat ik de platinum trophy op ps5 gehaald had, had ik nog steeds zin om een playthrough te doen. Kijken of het nog soepeler kon en met minder ‘deaths’.
Een pareltje.
In het begin voelde het allemaal behoorlijk overweldigend; combos leren en je defence op orde krijgen dmv perfect getimede dodges, parry’s en positionering.
Gedurdende je play through(‘s) ontwikkel je deze skills echter dusdanig dat je op een gegeven moment levels kan voltooien zonder dood te gaan. Wat helpt is dat dit gehele leerproces enorm leuk (en soms wat reperterend) is.
Kwaliteit ipv kwantiteit.
De game heeft slechts 5 levels die een gevorderde speler in een uur wel kan doorkruisen. Deze level’s zijn echter wel prachtig en met aandacht vormgegeven. Ik merk steeds vaker in games dat mij dit meer trekt dan de eindeloze openwerelden die je tegenwoordig veel ziet.
De gameplay is net als de visuals rijk en stijlvol. Nadat ik de platinum trophy op ps5 gehaald had, had ik nog steeds zin om een playthrough te doen. Kijken of het nog soepeler kon en met minder ‘deaths’.
Een pareltje.