menu

Via deze pagina blijf je op de hoogte van recente stemmen, meningen en recensies van Princess Piranha. Standaard zie je de activiteiten in de huidige en vorige maand. Je kunt ook voor een van de volgende perioden kiezen: januari 2023, februari 2023, maart 2023, april 2023, mei 2023, juni 2023, juli 2023, augustus 2023, september 2023, oktober 2023, november 2023, december 2023, januari 2024, februari 2024, maart 2024

It Takes Two (2021) 4,5

31 maart 2022, 11:54 uur

Super terecht dat deze game allemaal prijzen heeft gewonnen en ook de score hier ben ik het zeer mee eens!

De game is gewoon héél erg solid in uitwerking, ervaring en gameplay. Echt veel plezier beleefd aan deze game. Het is tevens ook zo mooi gemaakt en er is veel aandacht gestopt in het vullen en samenstellen van alle omgevingen. Daarnaast wordt je ook beloond om goed rond te kijken naar verborgen mini-games of kleine grappige interacties met objecten in de wereld.

Helaas heb ik toch wel een minpunt, dat is namelijk hoe de game eindigt. Niet echt een bevredigend einde, waardoor het voelt alsof je toch een beetje voor jan tat hebt gespeeld. Voor de zekerheid toch maar even verder in spoilertags haha: Goed. Ze laten dus in het midden of de scheiding wel of niet doorgaat. Wel is duidelijk dat ze weer vrolijk en bevriend met elkaar kunnen omgaan. Gezien het thema rondom scheiden kan je eigenlijk ook niet anders. Het zou een beetje makkelijk gezegd zijn als ze ineens de scheiding niet meer door laten gaan. Voor mij eindigde de game toch een beetje abrupt. Even zingen, kusje, Rose zoeken, klaar. Ergens versterkt dit dat de speler zelf conclusies kan trekken, maar het was toch beter geweest als er vanuit de personages iets meer zelfreflectie was geweest. Het had misschien beter gewerkt als het niet om een scheiding ging, maar om een flinke knallende ruzie. Ongelooflijk veel relaties gaan door moeilijke periodes. Je kan elkaar even kwijtraken, vergeten waarom je ook alweer bij elkaar past, jezelf kwijtraken, etc. En dat zijn wél dingen die je kan oplossen door goed te praten, meer samenwerken, elkaar weer vinden. Dan kan je oprecht naar iets groots werken en iets oplossen. Bij een scheiding ligt het vaak toch meer complex.

Nouja beetje lange rant misschien haha. Maar ik denk echt dat het met een kleine aanpassing of gewoon door het toevoegen van 1 of 2 zinnetjes dialoog het wat beter afgerond had kunnen worden. Het liet mij met een leeg gevoel achter. Voor mij toch wel storend, omdat het een domper gaf op wat tot zover een enorm leuke game ervaring was.

Verder was de game niet moeilijk, maar dat is bij een game als deze juist prettig. Ook bij de puzzels hebben we nauwelijks moeten nadenken hoe je het moet oplossen. Zelfs dat is niet erg! Want je bent gewoon samen wat aan het beleven. (En weten hoe je iets moet uitvoeren en het dan ook daadwerkelijk doen is ook weer iets anders haha) Het was wel duidelijk dat de makers zoveel mogelijk genres en gamemechanics erin wilden stoppen. Want je gaat zo'n beetje alles wel langs. Hoewel dat snel onsamenhangend kan zijn in een game, werkte het hier juist erg goed. Want in de basis bleef het altijd hetzelfde: Jij kan dit, ik kan dat. Tijd voor: collaboratiooooon

» details   » naar bericht  » reageer