menu

Hier kun je zien welke berichten jaspertje3 als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Quantum of Solace (2008)

Alternatieve titel: 007: The Quantum of Solace

4,0
Zojuist uitgespeeld, en het spel heeft me prima vermaakt.

Het spel begint mooi en spectaculair, ik was echt even flink onder de indruk van wat het spel mij te bieden had. Ontploffingen, over daken rennen, flink ratelende wapens, kruipen, camera's ontwijken, springen. Het is ook leuk om je vijanden te verassen door op een brandblusser te schieten of electriciteitskastje.

Echter slaat de verveling een beetje toe na je overdonderd bent door het visuele geweld. Het wordt na een tijdje meer van hetzelfde, en daardoor wordt het geheel niet zo bijzonder meer.

Tegen het einde aan kwam bij mij het plezier weer terug, het spel eindigt erg spectaculair (Eco Hotel, Barge)

Grafisch is het allemaal erg in orde, en het speelt ontzettend lekker weg. Redelijk goede en vlotte besturing (springen met driehoekje?) maakt het compleet. Het spel is zo lineair als wat, er is maar 1 weg die je kunt volgen. Echter vind ik dat nooit echt zo'n punt, je weet in ieder geval zeker dat je niks over het hoofd ziet De AI van de vijanden is soms wel bedroevend. Ze laten zich makkelijk zien, en duiken steeds weer op dezelfde plaats op. Als je dus weet waar ze zitten, hoef je slechts je gun die kant op te mikken en te wachten tot ze weer tevoorschijn komen. Minpuntje dus.
De meeste (offline) trophies zijn ook wel te halen, op youtube zijn ook wel filmpjes te vinden die je verder kunnen helpen.

Online heb ik niet gedaan, geen interesse in. Als ik online wil spelen, dan doe ik wel Call of Duty 4.

Al met al een heerlijke single-player ervaring dus, die zeker goed is voor 4 sterren.

Ratchet & Clank: Quest for Booty (2008)

4,0
Nou, zojuist het spel volledig uitgespeeld en ben er over 't algemeen erg tevreden over. Wel een paar aanmerkingspuntjes, waarvan het grootste punt de camerapositie was. Herhaaldelijk had ik problemen met de camerapositie wat het soms erg lastig maakte om vijanden af te schieten. Daarnaast miste ik ook de zoektocht naar de gouden boutjes, iets wat de speelduur van het vorige deel aanzienlijk verlengde. Nu ren je langs alle opdrachten zonder de omgevingen écht goed te onderzoeken. Ook miste ik de computer waar je je wapens kon upgraden en kopen. Juist een leuke toevoeging die is weggelaten. Nu is het verzamelen van boutjes zowat nutteloos geworden, want tenslotte kun je gedurende het spel maar 2 nieuwe wapens kopen bij de smokkelaar.

Leuke nieuwe toevoeging is het gebruik van de vernieuwde Omniwrench. Je kunt met je Omniwrench nu beweegbare voorwerpen of platforms pakken en verplaatsen zodat je jezelf een doorgang kan verschaffen. Ook kun je vuurbommetjes oppakken om poorten te vernietigen en kun je lichtgevende wezentjes oppakken om vleermuizen in donkere grotten weg te jagen.

Wat me opviel is dat je geruime tijd geen wapens met je draagt in het spel. Het is dan ook net iets meer een platformspel dan het vorige deel. De nadruk ligt iets meer op klimmen en klauteren en korte puzzels oplossen, dan op het verslaan van de piraten. Al moet je er later in het spel nog genoeg verslaan.

Als je eenmaal wat wapens te pakken hebt, krijg je een pittig gevecht voorgeschoteld met Kap'tein Darkwater op het eiland met de windmolens (ik speelde op medium moeilijkheidsgraad). Hier ben ik wel een aantal keertjes aan ten onder gegaan, zoals gezegd, redelijk pittig!

Het einde van het spel vond ik enigzins onbevredigend, je hebt Clank uiteindelijk nog steeds niet gered van de Zoni-wezentjes, waar ik eigenlijk wel op gerekend had. Je hebt de Fulcrumster uiteindelijk gevonden, maar dan is het spel ook meteen afgelopen en rolt de aftiteling over het beeldscherm. Jammer, maar geeft in ieder geval een zekerheidje op een vervolg!
En na de aftiteling krijg je inderdaad die bevestiging, eind 2009 kunnen we een nieuw deel verwachten, yessss!!

Ik speelde het spel uiteraard weer met de Nederlandse teksten, die weer erg leuk waren en goed zijn ingesproken. Al vond ik wel dat Ratchet wel erg weinig tekst had. De humor was wel weer als vanouds en erg komisch.

Al met al kom ik uit op een dikverdiende 4 sterren. Ja, het is wat aan de korte kant, maar da's expres zo gedaan en daar is de prijs ook naar. Maar de magie, de humor, de prachtige graphics uit het vorige deel is in dit deel onveranderd heerlijk aanwezig en snakt naar meer Ratchet & Clank.

Stranglehold (2007)

Alternatieve titel: John Woo Presents Stranglehold

4,0
Zo, heb het spel gisteren uitgespeeld en het krijgt van mij een welverdiende 4 sterren.

Het spel bestaat uit 7 levels, die elk worden afgesloten met een eindbaas. Tijdens het spelen wordt door middel van cut-scenes het verhaal vertelt.
Wat opvalt zijn de best redelijke next-gen graphics. Het ziet er niet uit als gelijktijdig uitgekomen titels als Heavenly Sword ofzo, maar zijn gewoon erg goed te doen. Minpuntje is wel de camera, deze reageert een beetje te houterig, en is teveel gericht op het volgen van Tequila. Soms wat meer "beweging" in het camerazicht in plaats van 1 standpunt aanhouden was prettig geweest. Mede door de camera kun je soms vijanden die dicht bij je staan niet goed zien, of aanvallen.
Je begint het spel met pistolen, maar gedurende het spel kom je andere sterke wapens tegen die je kunt oppakken en gebruiken. Een sterk onderdeel van het spel is de bullet-time die reeds gebruikt is in spellen als The Matrix en Max Payne. Wanneer je bullet-time activeert, een mooie sprong maakt en een headshot scoort, verdien je combo-punten. Deze punten kunnen worden omgezet in Health of speciale acties. Een van deze acties is een precisieschot op een van je vijanden. Je ziet de kogel prachtig vliegen in bullet-time, en ziet perfect hoe deze kogel keihard het hoofd van je tegenstander invliegt, met het nodige bloed erbij. Prachtig staaltje werk!
Wanneer je eindbazen tegenkomt is het zeer aan te raden om met je verdiende combo's aan de slag te gaan. Met een beetje rennen en dekking zoeken, vervolgens de maximaal schieten combo inschakelen en je eindbaas heeft al snel het loodje gelegd.
M'n favoriete missie was denk ik op het tropische eiland, waar enkele drugs-labaratoria kapot geschoten moesten worden. Het gevolg daarna in de helikoptermissie was ook een erg leuke afwisseling. Tegen het einde aan, de vernietigde stad door sloopwerkzaamheden was prachtig gemaakt. Wat een detail en ontwerp! Schitterend! Het minst leuk was de missie met alle lasers, maar wel uitdagend.

De vijanden vliegen je constant om de oren, en je blijft knallen, combo's maken en bullet-time gebruiken. Het gaat gewoon nooit vervelen. Soms wanneer je een ruimte inloopt, zit je in een hinderlaag waar opeens 4 of meer vijanden met hun pistolen op je gericht staan. Men schiet op je, door de bullet-time zie je de kogels op je afkomen zodat je die kunt ontwijken, en tegelijkertijd een headshot kunt maken. Een erg leuke en welkome afwisseling in het spel.

Het spel is gewoon maximaal knallen, ik kan me haast niet voorstellen waarom iemand dit spel niet leuk zal vinden.
Er zijn haast geen nadelen te ontdekken, misschien de wat korte speelduur.

Online is er helaas niks te beleven, meerdere keren gekeken maar er is nooit iemand. Dus daar heb ik geen mening over, al ik het wel erg jammer vind.

Al met een een heerlijke topper! Nu de film nog kijken!

metaledje schreef:

Tenminste dat is wat er bij mij op de hoes staat, ik had hem uiteindelijk gebruikt gekocht maar nog niet uitgetest,maar aangezien in de verpakking maar plaats is voor 1 disc,neem ik aan van wel..

De film staat er inderdaad bij het spel op, op 1 schijfje. Ik ga de film deze week eens bekijken

Super Stardust HD (2007)

4,0
Stem zojuist naar verhoogd naar 4 sterren. Eergisteren dit spel voor het eerst volledig uitgespeeld, wat ik erg tof vond! Ik heb zelfs een score van ruim 53 miljoen punten neer kunnen zetten!
Het nieuwe Ps3 trophy-systeem heeft me ertoe aangezet om weer aan dit spel te beginnen. Ik had de laatste planeet nog nooit vrijgespeeld, maar eergisteren lukte het plotseling, en speelde ik het spel ook in een keer uit. Ondertussen 10 trophies gewonnen.
Het verslavingsgehalte ligt net als met Blast Factor zeer hoog. Je blijft constant bezig met het verzamelen van bonussen en punten.
Je moet vooral níet in paniek raken als er veel vijanden om je heen komen, meestal ben je nog wel op tijd om te ontsnappen of om een bom te gebruiken.
Ik gebruik trouwens het meeste het Lava-wapen, echt überkrachtig.