menu

Hier kun je zien welke berichten solidKevin als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Terminator: Resistance (2019)

Alternatieve titel: Terminator: Resistance - Enhanced

3,5
Zojuist de (uiterst korte) credits voorbij zien rollen en Terminator: Resistance is me zeer goed bevallen. Ik wist van begin af aan al dat de game productioneel gezien nogal onder doet voor veel andere spellen, maar daar heb ik me niet echt aan gestoord. Hoewel de visuals, de A.I. van vijanden, het stemwerk en het level design een beetje van B-niveau zijn, straalt de liefde voor de Terminator franchise er echt vanaf.

Het team bij Teyon weet de wereld op een goede manier neer te zetten en ook het achterliggende verhaal is verrassend interessant. Om nog maar te zwijgen over de personages die op je pad komen. Ze zijn beter uitgewerkt dan je gemiddelde Fallout (3/4) companion. Dat terwijl Terminator: Resistance maar één hoofdschrijver en drie ondersteunende schrijvers heeft. Zeer puik werk.

Wat ik wel jammer vind, is dat je nooit echt 'bang' bent voor de Terminators. Alleen in het begin heb je dat een beetje als je nog geen wapens bezit die effectief zijn tegen de machines. Zodra dit wel het geval is, veranderen ze toch een beetje in canon fodder. Ik zou je dan ook aanraden om de game op een wat hogere moeilijkheidsgraad te spelen. Zelf speelde ik op Hard, maar dankzij de overvloed aan munitie, explosieven en wapens was het zelfs daarop nooit echt moeilijk.

Terminator: Resistance is wat mij betreft zeker de moeite waard. Zolang je verwachtingen niet te hoog zijn, heb je aan deze game zeker zo'n 10 uur plezier. Ik ben in ieder geval blij dat ik hem een kans heb gegeven en heb immens respect voor Teyon dat ze met een beperkt budget en een klein team dit hebben weten te maken. Daar kunnen meerdere AAA-bedrijven nog wel wat van leren.

Een welverdiende 3,5*.

Too Human (2008)

1,5
Na een kleine drie uur maar weer gestopt met Too Human. De grootste reden is toch echt de combat. Aanvallen uitvoeren met het rechter pookje is vervelend en houterig, waardoor ik constant het idee had dat ik maar wat aan het doen was. Het lockingsysteem deed constant wat het zelf wou en de pistolen gaven geen voldoening en voelde nutteloos aan. Om nog maar te zwijgen over de duur van de doodgaan animatie.

Wat de levels hebben in grote, leveren ze in op inhoud. Alles ziet er heel hol en saai uit, omdat een simpele aankleding ontbreekt. Nu is dat niet zo'n probleem tijdens de gevechtsplekken, maar de mainhub van de game kent dezelfde grote loopgebieden, maar dan met veel te weinig leven erin.

Het verhaal kwam voor mijn gevoel een beetje uit de lucht vallen. Het ontbreekt volledig aan enige uitleg en na een tijdje kom je erachter dat de game leunt op de Noorse mythologie. Ik ben zelf een groot fan van deze mythologie, maar Too Human kon mij totaal niet bekoren. Maar dit was misschien beter geworden in een later stadium in de game, maar dankzij de gameplay ga ik daar nooit geraken.

Eigenlijk is het best jammer, want je ziet dat er veel meer in had gezeten dan wat Silicon Knights met Too Human aflevert. Voor drie uur frustraties en een potentieel interessant verhaal dat nooit afgemaakt gaat worden: 1,5*