Hier kun je zien welke berichten Awake78 als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Animal Crossing (2001)
Alternatieve titel: DÅbutsu no Mori
3,5
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 11:52 uur
Leuk, doch kiddy spel.
Erg mee vermaakt, maar als je er klaar mee bent, ben je er ook echt klaar mee. En dat was in mijn geval vrij snel (3 weken). Er zit niet echt iets verslavends aan, geen trigger om constant door te gaan. Af en toen komt er een nieuw dier, je kunt je huis opleuken, fossielen opgraven, vissen......maar dat houdt wel op na een paar dagen/weken. Zoontje van m'n vriendin hield het 2 maanden uit, die vond blijkbaar wel een factor om door te spelen, al betwijfelde ik af en toe of ie wel in de gaten had wat ie deed. Jammer dat de teksten dan ook Engels zijn (voor hem dan).
Wel veel cheat-codes en trucjes, ook de feestdagen zijn leuk gedaan. Voor de charme en originele insteek krijgt ie wel een voldoende van me.
Erg mee vermaakt, maar als je er klaar mee bent, ben je er ook echt klaar mee. En dat was in mijn geval vrij snel (3 weken). Er zit niet echt iets verslavends aan, geen trigger om constant door te gaan. Af en toen komt er een nieuw dier, je kunt je huis opleuken, fossielen opgraven, vissen......maar dat houdt wel op na een paar dagen/weken. Zoontje van m'n vriendin hield het 2 maanden uit, die vond blijkbaar wel een factor om door te spelen, al betwijfelde ik af en toe of ie wel in de gaten had wat ie deed. Jammer dat de teksten dan ook Engels zijn (voor hem dan).
Wel veel cheat-codes en trucjes, ook de feestdagen zijn leuk gedaan. Voor de charme en originele insteek krijgt ie wel een voldoende van me.
Assassin's Creed (2007)
Alternatieve titel: Assassin's Creed (Director's Cut Edition)
4,0
0
geplaatst: 10 november 2009, 10:25 uur
Ik vond dit spel ook wat wisselvallig, maar waarom ik toch een (ruime) voldoende heb gegeven is omdat het spel toch wel een indruk bij mij had achtergelaten destijds.
Daarmee bedoel ik met name het gevoel wat ik had tijdens het eerste kleine stadje. Zag er zo gaaf uit, lekker klimmen en ontdekken. Vervolgens het paard rijden, wat goed in elkaar stak en een gevoel van vrijheid gaf zoals ik dat toen nog niet eerder was tegengekomen in zo'n game. De 'leap of faith', ook zo'n fantastisch game-element en origineel uitgedacht. Sowieso het klimmen en vluchten zat leuk in elkaar.
Nu, 2 jaar later, kan ik beter (lees: nuchterder) over deze game nadenken als toen ik hem net had uitgespeeld. Over bepaalde dingen kun je je twijfels hebben (vlaggetjes, herhaling, nutteloze side-mission), maar toch overheerst bij mij een vredig gevoel als ik aan deze game terugdenk.
Daarmee bedoel ik met name het gevoel wat ik had tijdens het eerste kleine stadje. Zag er zo gaaf uit, lekker klimmen en ontdekken. Vervolgens het paard rijden, wat goed in elkaar stak en een gevoel van vrijheid gaf zoals ik dat toen nog niet eerder was tegengekomen in zo'n game. De 'leap of faith', ook zo'n fantastisch game-element en origineel uitgedacht. Sowieso het klimmen en vluchten zat leuk in elkaar.
Nu, 2 jaar later, kan ik beter (lees: nuchterder) over deze game nadenken als toen ik hem net had uitgespeeld. Over bepaalde dingen kun je je twijfels hebben (vlaggetjes, herhaling, nutteloze side-mission), maar toch overheerst bij mij een vredig gevoel als ik aan deze game terugdenk.
Assassin's Creed II (2009)
Alternatieve titel: Assassin's Creed II: Special Edition
3,0
0
geplaatst: 26 november 2009, 09:48 uur
Nou toch wel wat minpunten bij mij (of meer; kritische punten):
Gister dan voor het eerst wat uurtjes gespeeld en blijf een beetje met gemengde gevoelens achter. Het begin vond ik juist wel leuk; een ware kwinkslag naar het eerste deel, mooie flashbacks en herinneringen. Goede keus ook voor de ondertiteling, helpt je toch wat meer in het verhaal en zo krijgt het geheel een wat meer filmische kant. Het informeren over de verschillende mensen en bouwwerken vind ik ook wel leuk. Het is goed vertaald en geen lange lappen tekst. Geeft je toch wat meer achtergrond info over de omgeving waarin je rondzwalkt.
Aangekomen in Florence moet je eerst wat oefenen met vechten, klimmen en mensen beroven. Het vechten werkt niet zo heel soepel (misschien kwestie van wennen en vaker doen) maar het klimmen gaat weer als de gesmeerde bliksem en is regelrecht overgenomen uit deel 1. De toevoeging van geld is leuk gedaan vind ik, toch wel aardig gedaan. Vooral de extra'tjes die je ervoor kunt kopen is, hoewel niet origineel, wel een leuke additie.
De veranderende dag- en nachtcyclus heeft ook wel wat, maar wat daar het nadeel van is, is dat je de schaduwen en omgevingen per seconde ziet veranderen.
Eerst dacht ik dat dat het rekenwerk was, wat telkens ingeladen moest worden, maar dit blijkt dus te maken te hebben met het veranderen van het licht. Slecht gedaan want (vergeleken bij oa GTA:SA of nog beter Fallout 3) dit gaat totaal niet vloeiend en begint langzaam te storen als je erop let.
Nog niet zo gek lang op weg (3 uurtjes), verder niet veel opmerkelijke veranderingen vergeleken met deel 1. Maakt ook niet uit want dat vond ik ook een aangename game. Verder nog niet echt het wow-gevoel.
Voor nu een 3,5*
Edit: zaten nogal wat grafische glitches in, zoals door mensen op de grond heenlopen en planten die stokstijf blijven staan als je ze aanraakt. Af en toe wat last van pop-ups en een matige framerate. Normaal boeit dat me niet zo erg, maar als een game verder zo mooi is valt het wel extra op. Zonde Ik speel op de Xbox360.
Gister dan voor het eerst wat uurtjes gespeeld en blijf een beetje met gemengde gevoelens achter. Het begin vond ik juist wel leuk; een ware kwinkslag naar het eerste deel, mooie flashbacks en herinneringen. Goede keus ook voor de ondertiteling, helpt je toch wat meer in het verhaal en zo krijgt het geheel een wat meer filmische kant. Het informeren over de verschillende mensen en bouwwerken vind ik ook wel leuk. Het is goed vertaald en geen lange lappen tekst. Geeft je toch wat meer achtergrond info over de omgeving waarin je rondzwalkt.
Aangekomen in Florence moet je eerst wat oefenen met vechten, klimmen en mensen beroven. Het vechten werkt niet zo heel soepel (misschien kwestie van wennen en vaker doen) maar het klimmen gaat weer als de gesmeerde bliksem en is regelrecht overgenomen uit deel 1. De toevoeging van geld is leuk gedaan vind ik, toch wel aardig gedaan. Vooral de extra'tjes die je ervoor kunt kopen is, hoewel niet origineel, wel een leuke additie.
De veranderende dag- en nachtcyclus heeft ook wel wat, maar wat daar het nadeel van is, is dat je de schaduwen en omgevingen per seconde ziet veranderen.
Eerst dacht ik dat dat het rekenwerk was, wat telkens ingeladen moest worden, maar dit blijkt dus te maken te hebben met het veranderen van het licht. Slecht gedaan want (vergeleken bij oa GTA:SA of nog beter Fallout 3) dit gaat totaal niet vloeiend en begint langzaam te storen als je erop let.
Nog niet zo gek lang op weg (3 uurtjes), verder niet veel opmerkelijke veranderingen vergeleken met deel 1. Maakt ook niet uit want dat vond ik ook een aangename game. Verder nog niet echt het wow-gevoel.
Voor nu een 3,5*
Edit: zaten nogal wat grafische glitches in, zoals door mensen op de grond heenlopen en planten die stokstijf blijven staan als je ze aanraakt. Af en toe wat last van pop-ups en een matige framerate. Normaal boeit dat me niet zo erg, maar als een game verder zo mooi is valt het wel extra op. Zonde Ik speel op de Xbox360.
Assassin's Creed Origins (2017)
4,5
4
geplaatst: 9 oktober 2018, 20:10 uur
Moet eerlijk zeggen dat ik me enorm met dit deel van Assassin's Creed heb vermaakt. Vooral met de spelwereld, deze is echt ontzagwekkend groot en levendig. Heerlijk om lekker met je buizerd te zwieren en op die (rustige) manier nieuwe plekken te ontdekken. Ik hoor vaker dat het 'alleen maar zand' is, maar daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Als je in het noordoosten kijken, laten we zeggen vanaf Alexandrie, helemaal tot aan het werkelijk fantastische Memphis, dan kom je langs zoveel mooie dingen. De spelwereld zit echt verdraaid goed in elkaar en heb echt genoten van wat de ontwikkelaars ons daarmee hebben voorgeschoteld. Echt niets dan lof daarvoor, echt super gedaan.
De rest van het spel verdient ook echt wel credits. De karakters zijn aansprekend, de animaties ook goed en de voice-acting is gewoon van een prima niveau. De zijmissies zijn vaak erg leuk (paard/wagenrennen!), al begint het 'fort overnemen' wel een beetje te verzadigen op het laatst, hoewel dit niet onaardig blijft om te doen. De hoofdmissie is echter wel het vetst. Die laat je alle mooie uithoeken van de wereld zien.
Ik kan niet anders dan voor dit deel weer een hoge score te geven, heb me er serieus mee vermaakt. Vooral de papyrus-raadsels waren een genot om uit te zoeken. Na 70 uur geef ik dit spel een verdiende 4,5*.
De rest van het spel verdient ook echt wel credits. De karakters zijn aansprekend, de animaties ook goed en de voice-acting is gewoon van een prima niveau. De zijmissies zijn vaak erg leuk (paard/wagenrennen!), al begint het 'fort overnemen' wel een beetje te verzadigen op het laatst, hoewel dit niet onaardig blijft om te doen. De hoofdmissie is echter wel het vetst. Die laat je alle mooie uithoeken van de wereld zien.
Ik kan niet anders dan voor dit deel weer een hoge score te geven, heb me er serieus mee vermaakt. Vooral de papyrus-raadsels waren een genot om uit te zoeken. Na 70 uur geef ik dit spel een verdiende 4,5*.
Assassin's Creed: Odyssey (2018)
4,0
5
geplaatst: 3 juni 2020, 13:53 uur
Hoppa! 98 Uur op de teller maar dan heb je ook wel wat....
De hoofdmissie met Kassandra uitgespeeld, las vantevoren dat dat hét personage is waar ze oorspronkelijk de game voor hebben geschreven. En moet zeggen; geweldig karakter. Grappig om te zien dat waar nu jouw broer als grote vijand in de Cult zit, Kassandra zit als je met Alexios speelt. Snap je 'm nog?
Maar goed, terug naar de review. Ik was hier vorig jaar al stiekem aan begonnen, maar gevoelsmatig was dat té snel na Origins. Dus even laten rijpen en nu alsnog in de Corona-periode gespeeld. Waar moet je beginnen? Graphics zijn adembenemend, ze zuigen je echt in de wereld.
Een wereld die in mijn beleving toch wel te groot was. Af en toe zonk de moed je in de schoenen als je zag waar je nog allemaal heen moest. Ik zeg dan ook eerlijk dat ik Kos, Lesbos en zelfs het grotere Kreta niet eens ontdekt heb. Ik had er na het uitspelen van de hoofdmissie niet meer de kracht voor en voor mij voelde het zo afgerond. Ook de laatste leden van de Cult heb ik aan me voorbij laten gaan. Heel spijtig, maar het spel (de missies, maar vooral de spelwereld) is gewoonweg te groot. Voelt raar om dat als minpunt aan te stippen, maar het is simpelweg zo...
Het is allemaal wel dubbel, want juist de wereld heeft voor mij echt het spel gemaakt. De prachtige weersveranderingen, het machtig grote Athene en de duizelingwekkende hoeveelheden tropische eilandjes. Of wat te denken van de eerste keer dat je bij zonsopkomst Sparta binnenloopt, met de ochtendnevel in de bergen....ja echt fantastisch en (bijna) nergens voelt het als copy/paste (op sommige steden en eilanden na). Iedere provincie heeft toch wel z'n eigen 'smoel'. Je kunt zeggen van Ubi wat je wil, maar spelwerelden kunnen ze echt wel goed maken.
Gebied me overigens wel te zeggen dat het me nét iets minder overdonderde dan Origins. Als je kijkt naar een Memphis of uberhaupt de steden, was dat toch wel iets 'origineler' Hoewel Sparta en Athene echte eyecatchers waren, waren de rest van de steden toch wel redelijk identiek. En sommige beboste gebieden hadden ze er ook wel uit mogen halen. En iets minder forten.
Dan de gameplay. Is gewoon goed. Loopt allemaal soepel en het vechtsysteem blijft uitdagend, vooral tegen de sterke huurlingen. Het varen op de boot is nooit mijn favoriet geweest, zeker niet in Origins, maar hier is het toch wel aardig en realistisch uitgewerkt. Wat wel vreemd was, was dat mijn PS4 een stuk of 5 keer is vastgelopen, allemaal tijdens het varen?! Verder draait de game goed, zeker als je ziet hoeveel rekenwerk er soms aan te pas komt. Er gebeurt soms zoveel op je scherm. Helaas daalt de framerate dan soms iets, maar is nooit een spelbreker.
Minpunten, jawel. Zijn er ook. De menu-muziek begint je na een uur of 10 al de strot uit te komen. En je zit veel in de menu's, vooral op de kaart zoeken waar je heen moet. Ook het aantal wapens/uitrusting wat je vindt/krijgt is gewoon teveel --> waardoor ook het upgradesysteem nauwelijks baat heeft. Als je net een wapen voor veel geld/grondstoffen hebt geüpgrade, vind je wel weer een betere. Het upgraden van je schip heeft ook nauwelijks toevoeging omdat je toch niet echt veel op de schip zit, tenminste ik. Daarbij komt dan ook nog dat de raadsels, die ik in Origins zo leuk vond, totaal geen waarde hadden hier, omdat je toch al over een flink wapen- en armorarsenaal beschikt....
Ook het hele cultgebeuren, tja ergens leuk bedacht natuurlijk. Maar het 'zoeken' naar aanwijzingen was meer een gimmick, omdat de cultfiguren zich toch naar verloop van tijd openbaarde. Ook had ik gedacht dat je ergens wel een keuze moest maken tussen Sparta en Athene, maar ook dat is een beetje langs me heen gegaan. Sowieso raakte het verhaal me op 40% een beetje kwijt, maar wordt daarna wel weer goed en duidelijk opgepakt.
Het hele idee van de huurlingen begreep ik wel. Maar soms was je net lekker op dreef in een fort en kwamen er als toetje ook nog eens 3 huurlingen bij, ja dan hield het voor mij vaak op. Ook jammer dat als je 'vóórdat het eigenlijk moest' een fort veroverde en er later voor een missie terugmoest, dat iedereen dan weer uit de dood was herrezen.
Verder blijft het gewoon een Ubisoft game, met de gebruikelijke plus- en minpunten. De zijmissies blijft een doorn in het oog, die zijn soms gewoon té generiek om nog leuk of spannend te vinden. Hoewel ik The Witcher 3 een verschrikkelijke game vind, zitten die zijmissies toch echt wel een stuk sterker in elkaar. Dat merk je dan toch wel weer als je Ubi speelt.
Conclusie: net iets beter dan Origins, maar ook iets minder verrassend. Maar een game die je 90+ uur lang zoet houdt, verdient wel een dikke voldoende. 4*
De hoofdmissie met Kassandra uitgespeeld, las vantevoren dat dat hét personage is waar ze oorspronkelijk de game voor hebben geschreven. En moet zeggen; geweldig karakter. Grappig om te zien dat waar nu jouw broer als grote vijand in de Cult zit, Kassandra zit als je met Alexios speelt. Snap je 'm nog?
Maar goed, terug naar de review. Ik was hier vorig jaar al stiekem aan begonnen, maar gevoelsmatig was dat té snel na Origins. Dus even laten rijpen en nu alsnog in de Corona-periode gespeeld. Waar moet je beginnen? Graphics zijn adembenemend, ze zuigen je echt in de wereld.
Een wereld die in mijn beleving toch wel te groot was. Af en toe zonk de moed je in de schoenen als je zag waar je nog allemaal heen moest. Ik zeg dan ook eerlijk dat ik Kos, Lesbos en zelfs het grotere Kreta niet eens ontdekt heb. Ik had er na het uitspelen van de hoofdmissie niet meer de kracht voor en voor mij voelde het zo afgerond. Ook de laatste leden van de Cult heb ik aan me voorbij laten gaan. Heel spijtig, maar het spel (de missies, maar vooral de spelwereld) is gewoonweg te groot. Voelt raar om dat als minpunt aan te stippen, maar het is simpelweg zo...
Het is allemaal wel dubbel, want juist de wereld heeft voor mij echt het spel gemaakt. De prachtige weersveranderingen, het machtig grote Athene en de duizelingwekkende hoeveelheden tropische eilandjes. Of wat te denken van de eerste keer dat je bij zonsopkomst Sparta binnenloopt, met de ochtendnevel in de bergen....ja echt fantastisch en (bijna) nergens voelt het als copy/paste (op sommige steden en eilanden na). Iedere provincie heeft toch wel z'n eigen 'smoel'. Je kunt zeggen van Ubi wat je wil, maar spelwerelden kunnen ze echt wel goed maken.
Gebied me overigens wel te zeggen dat het me nét iets minder overdonderde dan Origins. Als je kijkt naar een Memphis of uberhaupt de steden, was dat toch wel iets 'origineler' Hoewel Sparta en Athene echte eyecatchers waren, waren de rest van de steden toch wel redelijk identiek. En sommige beboste gebieden hadden ze er ook wel uit mogen halen. En iets minder forten.
Dan de gameplay. Is gewoon goed. Loopt allemaal soepel en het vechtsysteem blijft uitdagend, vooral tegen de sterke huurlingen. Het varen op de boot is nooit mijn favoriet geweest, zeker niet in Origins, maar hier is het toch wel aardig en realistisch uitgewerkt. Wat wel vreemd was, was dat mijn PS4 een stuk of 5 keer is vastgelopen, allemaal tijdens het varen?! Verder draait de game goed, zeker als je ziet hoeveel rekenwerk er soms aan te pas komt. Er gebeurt soms zoveel op je scherm. Helaas daalt de framerate dan soms iets, maar is nooit een spelbreker.
Minpunten, jawel. Zijn er ook. De menu-muziek begint je na een uur of 10 al de strot uit te komen. En je zit veel in de menu's, vooral op de kaart zoeken waar je heen moet. Ook het aantal wapens/uitrusting wat je vindt/krijgt is gewoon teveel --> waardoor ook het upgradesysteem nauwelijks baat heeft. Als je net een wapen voor veel geld/grondstoffen hebt geüpgrade, vind je wel weer een betere. Het upgraden van je schip heeft ook nauwelijks toevoeging omdat je toch niet echt veel op de schip zit, tenminste ik. Daarbij komt dan ook nog dat de raadsels, die ik in Origins zo leuk vond, totaal geen waarde hadden hier, omdat je toch al over een flink wapen- en armorarsenaal beschikt....
Ook het hele cultgebeuren, tja ergens leuk bedacht natuurlijk. Maar het 'zoeken' naar aanwijzingen was meer een gimmick, omdat de cultfiguren zich toch naar verloop van tijd openbaarde. Ook had ik gedacht dat je ergens wel een keuze moest maken tussen Sparta en Athene, maar ook dat is een beetje langs me heen gegaan. Sowieso raakte het verhaal me op 40% een beetje kwijt, maar wordt daarna wel weer goed en duidelijk opgepakt.
Het hele idee van de huurlingen begreep ik wel. Maar soms was je net lekker op dreef in een fort en kwamen er als toetje ook nog eens 3 huurlingen bij, ja dan hield het voor mij vaak op. Ook jammer dat als je 'vóórdat het eigenlijk moest' een fort veroverde en er later voor een missie terugmoest, dat iedereen dan weer uit de dood was herrezen.
Verder blijft het gewoon een Ubisoft game, met de gebruikelijke plus- en minpunten. De zijmissies blijft een doorn in het oog, die zijn soms gewoon té generiek om nog leuk of spannend te vinden. Hoewel ik The Witcher 3 een verschrikkelijke game vind, zitten die zijmissies toch echt wel een stuk sterker in elkaar. Dat merk je dan toch wel weer als je Ubi speelt.
Conclusie: net iets beter dan Origins, maar ook iets minder verrassend. Maar een game die je 90+ uur lang zoet houdt, verdient wel een dikke voldoende. 4*
Assassin's Creed: Unity (2014)
4,5
0
geplaatst: 8 september 2016, 17:49 uur
Eindelijk weer eens een Assassins Creed gespeeld. Had destijds AC 1 gespeeld en vond hem stiekem wel heel gaaf en vernieuwend. Deel 2 had het voor mij niet zo dus ben daarmee gestopt en de daarop volgende delen ook maar gelaten voor wat het is...tot Unity dus nu!
Was er aanvankelijk wat huiverig voor, ook ik heb natuurlijk de perikelen rond de launch meegekregen, dus ging er met 0,0 verwachting in. Moet gezegd, moest er wel weer even inkomen, maar van bugs of andere haperingen was totaal geen sprake, alles liep perfect op de PS4. Soms wat gerotzooi met de besturing, maar daar heeft iedere 3rd person game wel wat last van. Bijvoorbeeld als je ergens in de buurt van bosjes/bomen schuilhoudt en dan jezelf niet kunt zien zitten omdat er van alles voor de 'camera' staat.
Het klimmen werkt erg lekker, ook het omlaag klimmen is op de schop gegaan en gaat een stuk gestroomlijnder. Wel irritant dat je soms op de vlucht bent en niet alles geheel intuïtief gaat met de knoppen, zodat dat je soms de kop kost. Wat me ook irriteerde was dat je soms naar beneden wilde 'duiken' in zo'n hooiwagen of zo, maar de knoppencombinatie daar niet voor pakte en je 'gewoon' sprong, dood dus. En het spel is wat dat aangaat onverbiddelijk; als je op wat voor manier dan ook doodgaat in een missie moet je meteen van voor af aan beginnen. Dat heeft me regelmatig bijna doen besluiten te stoppen.
Maar waarom besloot ik toch door te spelen? De grafische pracht en kleuren van Parijs, echt simpelweg genieten. Door de rekenkracht van de PS4 heb je regelmatig veel volk in je scherm, het leeft en bruist als een malle. Revoluties op straat, dansen bij de cafés of openbare executies...alles kom je vrijwel dagelijks tegen in de stad. Ook de diversiteit tussen het arme en rijke gedeelte is fantastisch weergegeven.
Door de hoofdmissies te spelen, begeleidt het spel je door de afzonderlijke wijken en buurten. Ik heb me voornamelijk bezig gehouden met het hoofdverhaal en daarom de zijmissies (die er zéér veel waren) maar overgeslagen vanwege tijdsgebrek. Als je alleen het vermakelijke en goed doordachte hoofdverhaal speelt is de eentonigheid ook niet merkbaar. Ik bedoel, we kennen allemaal Ubisoft en weten inmiddels hoe de meeste zijmissies eraan toegaan...
Conclusie:
-Verhaal 4,5*
-Graphics 5*
-Besturing 3,5*
-Variatie 4*
Overall geef ik 4,5*. Heb me dit jaar nog niet zo vermaakt met een game als met deze (ok, Fallout 4 uitgezonderd). Heb ook meteen maar Syndicate aangeschaft, daarover later ongetwijfeld meer...
Was er aanvankelijk wat huiverig voor, ook ik heb natuurlijk de perikelen rond de launch meegekregen, dus ging er met 0,0 verwachting in. Moet gezegd, moest er wel weer even inkomen, maar van bugs of andere haperingen was totaal geen sprake, alles liep perfect op de PS4. Soms wat gerotzooi met de besturing, maar daar heeft iedere 3rd person game wel wat last van. Bijvoorbeeld als je ergens in de buurt van bosjes/bomen schuilhoudt en dan jezelf niet kunt zien zitten omdat er van alles voor de 'camera' staat.
Het klimmen werkt erg lekker, ook het omlaag klimmen is op de schop gegaan en gaat een stuk gestroomlijnder. Wel irritant dat je soms op de vlucht bent en niet alles geheel intuïtief gaat met de knoppen, zodat dat je soms de kop kost. Wat me ook irriteerde was dat je soms naar beneden wilde 'duiken' in zo'n hooiwagen of zo, maar de knoppencombinatie daar niet voor pakte en je 'gewoon' sprong, dood dus. En het spel is wat dat aangaat onverbiddelijk; als je op wat voor manier dan ook doodgaat in een missie moet je meteen van voor af aan beginnen. Dat heeft me regelmatig bijna doen besluiten te stoppen.
Maar waarom besloot ik toch door te spelen? De grafische pracht en kleuren van Parijs, echt simpelweg genieten. Door de rekenkracht van de PS4 heb je regelmatig veel volk in je scherm, het leeft en bruist als een malle. Revoluties op straat, dansen bij de cafés of openbare executies...alles kom je vrijwel dagelijks tegen in de stad. Ook de diversiteit tussen het arme en rijke gedeelte is fantastisch weergegeven.
Door de hoofdmissies te spelen, begeleidt het spel je door de afzonderlijke wijken en buurten. Ik heb me voornamelijk bezig gehouden met het hoofdverhaal en daarom de zijmissies (die er zéér veel waren) maar overgeslagen vanwege tijdsgebrek. Als je alleen het vermakelijke en goed doordachte hoofdverhaal speelt is de eentonigheid ook niet merkbaar. Ik bedoel, we kennen allemaal Ubisoft en weten inmiddels hoe de meeste zijmissies eraan toegaan...
Conclusie:
-Verhaal 4,5*
-Graphics 5*
-Besturing 3,5*
-Variatie 4*
Overall geef ik 4,5*. Heb me dit jaar nog niet zo vermaakt met een game als met deze (ok, Fallout 4 uitgezonderd). Heb ook meteen maar Syndicate aangeschaft, daarover later ongetwijfeld meer...