menu

Via deze pagina blijf je op de hoogte van recente stemmen, meningen en recensies van JacoBaco. Standaard zie je de activiteiten in de huidige en vorige maand. Je kunt ook voor een van de volgende perioden kiezen: januari 2021, februari 2021, maart 2021, april 2021, mei 2021, juni 2021, juli 2021, augustus 2021, september 2021, oktober 2021, november 2021, december 2021, januari 2022, februari 2022, maart 2022, april 2022, mei 2022, juni 2022, juli 2022, augustus 2022, september 2022, oktober 2022, november 2022

Horizon: Forbidden West (2022) 4,0

16 november, 21:39 uur

stem geplaatst

» details  

Call of Duty: Modern Warfare II (2022) 3,5

31 oktober, 17:16 uur

Call of Duty: Corona Warfare. Ik las dat veel werknemers thuis hebben gewerkt tijdens de pandemie. En ik kan het uiteraard helemaal mis hebben, maar het heeft deze nieuwste CoD geen goed gedaan. De missie in A'dam ziet er bijvoorbeeld op mijn PS5 (op de mensen na) nextgen uit, maar daar houdt het ook direct op. Alle andere 16 missies zijn grafisch opvallend minder indrukwekkend.

Inmiddels ook al uitgebreid TDM zitten spelen en visueel ziet het er bijzonder matig uit. En hoewel ik veel vrij kleine maps (waar ik van hou) ben tegengekomen vind ik ze maar erg gewoontjes. Ik hoop dat het wellicht nog wennen is. Maps leren kennen etc. Een groot pluspunt is wel dat er geen voor- of nadeel is afhankelijk van aan welke kant van de map je begint met je team. Dat was in Vanguard erg slecht opgezet.

Ik heb de campaign inmiddels uitgespeeld op Veteran en dat was (zoals meestal) een lekkere ervaring. Maar nogmaals erg jammer dat het visueel nog steeds niet nextgen is. En tot slot dan nog 1 zeik momentje. Het personage Ghost ziet er op de één of andere manier lachwekkend slecht uit. Hij ziet eruit als iemand verkleed als Ghost. (alleen dus niet zo goed gelukt)

» details   » naar bericht  » reageer  

Elden Ring (2022) 4,5

13 oktober, 21:05 uur

Platinum is binnen en deze game verdient 4,5*. Maar ik ga mezelf nu lekker tegenspreken. Deze game voelt heel erg aan alsof het ontwikkeld is om de game met hulp uit te spelen en daar ben ik helemaal niet blij mee. Want ik kom aan bij de final boss, lvl 160, een 10+ Bloodfang (curved greatsword) en een dikke tank build. En ook nog 4 uitstekende Talismans. Maar ik merkte al snel dat ik alsnog underpowered was. Ik heb dus maar m'n level 10 Mimic Tear erbij geroepen en samen hebben we hem redelijk eenvoudig kunnen verslaan.

Voor de platinum moet je de game 3x uitspelen. Dus een manual savegame gemaakt (in de cloud) en de game dus 2x uitgespeeld met de Mimic Tear. Maar toch moest ik die vervelende etterbak op eigen kracht verslaan. En dat is gelukt, maar het voelde niet goed. Eerder verslagen met geluk dan daadwerkelijk skillbased. Ik heb DS, DS1, DS2, DS3 en Bloodborne uitgespeeld. En zelfs de DLC van Bloodborne (met echt een hele taaie final boss) is gelukt zonder hulp.

Niet alle bosses in DS, DS en Bloodborne zijn even goed ontwikkeld, maar het merendeel is echt leren en beter worden. En je komt op dat punt dat je weet ik kan deze motherfucker verslaan en nog steeds is het niet easy, maar het gaat lukken en als het lukt komt die euforie. Dit miste ik heel erg bij Elden Ring. Bij de eerste paar bosses had ik dat gevoel, maar het werd minder en minder.

In Elden Ring doen bosses vaak standaard al aanvallen waarbij je in 2 a 3 hits dood kan zijn. Zelfs wanneer je dikke gear hebt en je een hoog level bent. Dus de neiging naar hulp is nog vele male groter dan bij de Demon's Souls, de DS games en Bloodborne. Dus ja, ik heb er in Elden Ring een paar verslagen met behulp van de Mimic Tear. Maar de final boss en de boss ervoor moest echt op eigen kracht en ik zeg gewoon eerlijk dat het gevecht met de final boss echt geen flikker aan is! En ik moest vooraf ook nog een paar uur grinden van lvl 160 naar 170. En uiteindelijk ging het solo met meer geluk dan wijsheid. In tegenstelling tot de andere Souls games.

Dus ja, eigenlijk flink wat kritiek op deze game.

» details   » naar bericht  » reageer