menu

Hier kun je zien welke berichten Donkerwoud als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.

Army Men (1998)

3,0
De eerste was gewoon een interessante nieuwe manier om de RTS vorm te geven. Bij deze vond ik het een beetje jammer dat de units te menselijk leken en niet als tinnen soldaatjes.

Army Men 3D (1999)

3,0
Het was toen ook niet meer zo normaal om met twee spelers hetzelfde spel te kunnen doen (wat nu weer terug is van weggeweest). Het was misschien niet de beste game ooit, maar je kon het wel met z'n tweeën doen.

Army Men II (1999)

Alternatieve titel: Army Men 2

3,0
Ik heb deze altijd heel aardig gevonden, ook omdat je nu echt het gevoel hebt om een RTS op microniveau te spelen. Dit is voor mij de beste uit de reeks, alles wat erna kwam is rommel.

Assassin's Creed (2007)

3,0
Ik ben nu een paar uurtjes verder in de game en mijn dubbele gevoelens gaan maar niet weg. Hier even mijn plus- en minpunten op een rij:

+ Het verhaal is van een uitzonderlijk hoog niveau door de briljante insteek om het Midden-Oosten ten tijde van de kruisvaarders te koppelen aan hoe autoritaire vormen van macht tot inhumane acties leiden. Dat hele gedoe rond erfelijke herinneringen maakt een mooi bruggetje naar hoe dat in onze tijd nog steeds zo is. Diepgaande materie die je niet in een game terug verwacht.
+ Het uitmuntende level-design is een lust voor het oog en een inventieve manier om de gameplay te verrijken. Werkelijk elk raam, ornament, richel, ladder, etc lijkt te zijn bedacht om jou van gemak te voorzien.
+ De intuitieve gameplay, die maakt dat je met weinig moeite de meest uitgebreide handelingen kunt verrichten. Met het grootste gemak vlieg je over de daken alsof je een volleerde ninja bent. Deze mate van vrijheid ben ik nog nooit tegengekomen in een andere game. Het gaat een bepaalde Perzische prins voorbij in gebruiksvriendelijkheid en aanwezige mogelijkheden.
+ Altair is een nieuw icoon op gamegebied. Hij kan de concurrentie aan met Sam Fisher en Solid Snake.

- De combat is erg versimpeld ten opzichte van wat de eerder aangehaalde Perzische prins in huis heeft. Het voelt houterig in hoe je steeds hetzelfde riedeltje lijkt af te werken: blocken, counteren, blocken, counteren, combo, blocken, counteren, etc, etc. Hier hebben ze echt een zee aan mogelijkheden onbenut gelaten.
- De characters lijken net op uit de kom gehaalde goudvissen, zo zielloos en leeg staren ze je aan. Ook worden NPC's buitengewoon irritant als je steeds naar hetzelfde verhaaltje moet luisteren, of als ze steeds dezelfde dingen op de achtergrond roepen. Soms speel ik met het geluid uit om dit vervelende gedoe uit te sluiten.
- De gameplay is heel erg geforceerd in hoe je steevast hetzelfde moet doen om verder te komen, met steeds in torens moeten klimmen, mensen moeten ondervragen, mensen moeten beroven, mensen moeten afluisteren, etc. Het voelt zo heel erg geforceerd en repetitief aan.
- Daarnaast bevat het spel mij net iets teveel glitches, vind ik de sound tegenvallen en is de AI mij ook een tikkeltje te stroef.

Schitterend concept, tegenvallende uitwerking. Ik ben desalniettemin benieuwd naar hoe het tweede deel uit gaat pakken en of deze de verwachtingen wel inlost.