Hier kun je zien welke berichten Tha Luz als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Battlefield Vietnam (2004)

3,5
0
geplaatst: 30 augustus 2008, 22:28 uur
Leuke game ik vond de graphics trouwens nog best aardig ik stoorde me der iniedergeval niet aan,de m-16 vond ik vooral erg goed gelukt het granaat gooien is weer verrot(zoals in alle battlefield delen)Het vliegen in hueyes maakten het spel erg leuk,vooral de radio's in alle voertuigen.Je had echter geen teamplay in dese game,als de game begon is het meestal wie het eerst naar de huey of ander voertuig rent wint en dan gelijk weggaat zonder te wachten op andere mensen die hij mischien met zich meekan nemen.Daardoor was de fun er snel vanaf.Maar ach voor de tijd dat ik me er nog zo aan heb vermaakt geef ik het nog een
3.5
3.5
Brothers in Arms: Hell's Highway (2008)

4,5
0
geplaatst: 10 oktober 2008, 21:15 uur
oke hier komt die dan.
{PC}
Mijn recensie over BIA:HH
De rede waarom ik zo erg naar deze game uitkeek was ook vooral omdat het zich in Nederland afspeelde wat eigenlijk(vreemdgenoeg)zelden voorkomt in een WWII game.En dan was het al helemaal top dat de game Brothers In Arms zou heten aangezien dat dezelfde naam is als die van Road To Hill 30 en Earned In Blood.Dus ik dacht he dat zou er wel eens op kunnen lijken..
Het begon goed met een introotje ergens in Eindhoven(wat later dat ziekenhuis bleek te zijn)je werd echter al snel wakker uit die droom of flashback(je weet dan nog niet wat het is)en dan kreeg je een puike cutscene te zien,waarin de mannen nog in Engeland bezig zijn met de voorbereidingen voor wat later bekent zou staan als ''een brug te ver''.Wat me ten eerste opviel is dat het grafisch niet zo is als dat je mocht verwachten eigenlijk is het precies hetzelfde als wat je 2jaar geleden in een paar trailers kreeg te zien,dan denk ik toch van;wat hebben ze dan gedaan in die 2jaar tijd?Genoeg,de cutscenes zijn erg sterk je kan merken dat ze hebben geprobeert om een Band Of Brothers sfeertje te creeren,dat is gedeeltelijk gelukt,aangezien colonel Sink erin voorkomt(dezelfde als in BoB).In de cutscenes krijg je dus dingen te zien je net zo goed in een oorlogsfilm hadden kunnen zitten,je kan dus zien dat ze daar veel moeite in gestopt hebben.De rede vooral dat het niet echt is gelukt is dat er nogal wat gaatjes in de verhalen zitten,zoals bijvoorbeeld op het moment dat je een stadje inkomt en word bestookt door een of andere officier die je nogal boos aankijkt vanaf zijn verrekijker.Het eerste wat ik dacht is:wie is dat?Later blijkt dat je die beste man moet vermoorden,waarom?Zeggen ze niet, waarschijnlijk omdat het gewoon een duitser is die toevallig een heel mooi officieren pakje aanheeft.De gameplay is gewoon als vanouds,op een paar control wijzigingen na is het gewoon precies hetzelfde,behalve de Q mode(ik heb geen idee hoe je het anders zou moeten noemen)wat erg handig is als je bijvoorbeeld om een hoekje staat en je wilt zien wat er gebeurt op die straat zonder zelf gezien te worden.Als je begint met spelen merk je ook gelijk dat je wapen veel accurater is geworden, het mikken is niet meer van wat het eerst was dat je de vijand MOEST flanken,nee je kan nu ook gewoon een paar mooie headshots maken van 15 meterafstand.Soms krijg je dan een slo-mo filmpje te zien waarbij je zijn hoofd uitelkaar ziet spatten door een kogel of waar 3duitsers de lucht invliegen door een goed geplaatste granaat die je net naar ze hebt gegooid.De armen en benen vliegen letterlijk door het beeld.Het spel is dus keihard en ook nog erg realistisch, soms kan 1 goedgeplaatst schot van een duitser je gelijk naar het MISSION FAILED schermpje brengen.De healthbalk is ook weggehaald(goddank)waardoor je(net zoals in de CoD delen)een rood scherm krijgt als je te damage hebt opgelopen in een korte tijd, en dat je dan dus even 7seconden dekken mocht zoeken wil je die alleraardigste duitser neerschieten.Nieuwe optie is dat je over muurtjes kan springen,zoveel brengt het opzich niet in aangezien je toch nooit een andere route kan nemen,de game is namelijk erg linear,er zijn daarom ook maar erg weinig manieren om die duitser neer te knallen.Meestal is er maar 1 weg waar je doorheen kan en dan met geluk kan je af en toe een steegje in om de duitser van de zijkant neer te knallen.Waar ik me namenlijk erg aan ergerde waren dat de maps zo verdomd klein waren,aangezien er om mij heen een prachtig weiland zat met wat riviertjes en maisvelden waar je je in kon verstoppen genoeg flanking mogenlijkheden zou je dus kunnen denken,maar een goed getrainde paratrooper die net 1 jaar training achter de rug had kan natuurllijk niet over een houtenhekje springen om zo de vijand van een andere kant te flanken.
De locaties waren wel erg mooi,gewoon mooie doorsnee Nederlandse huizen met molens en weilanden,ik ergerde me wel dat de Nederlanders met een frans achtig accent engels praten(het was ook teveel moeite geweest om een Nederlands iemand even wat engelse zinnen te laten inspreken...)Ik kreeg wel een glimlach op mijn gezich toen ik dat jochie(Pieter)Nederlands hoorde praten:D. Baker schijnt maar moeite te hebben met het verlies van Pfc.Legger(die in Road to hill 30 dood ging)Je ziet dus telkens dat baker met legget zit te praten terwijl die eigenlijk met lucht zit te praten,toch erg goed voor het sfeertje enzo.
De tankmissies verpestten het omdat dat gewoon niet thuishoort in een spel als BIA, ze waren best leuk hoor maar ik vond het zonde aangezien dat veel leuker was geweest om met Baker en zijn squad uit te vechten.Ik kreeg ook wel een brok in me keel toen een paar maten van Baker stierven.Bijvoorbeeld de laatste cutscene dat Baker tegen Red verteld dat die waarschijnlijk nooit meer zou kunnen lopen.
Gewoon een goede game die in 2jaar tijd toch nog wel wat beter had gemaakt kunnen worden maar ach:)
zit nu te twijvelen tussen een 4.0 of een 4.5
voor nu geef ik het een 4.0
Graag even reacties,is die te kort of te lang,of moet ik de reviews zo blijven maken of intreseert het jullie niet?:P
{PC}
Mijn recensie over BIA:HH
De rede waarom ik zo erg naar deze game uitkeek was ook vooral omdat het zich in Nederland afspeelde wat eigenlijk(vreemdgenoeg)zelden voorkomt in een WWII game.En dan was het al helemaal top dat de game Brothers In Arms zou heten aangezien dat dezelfde naam is als die van Road To Hill 30 en Earned In Blood.Dus ik dacht he dat zou er wel eens op kunnen lijken..
Het begon goed met een introotje ergens in Eindhoven(wat later dat ziekenhuis bleek te zijn)je werd echter al snel wakker uit die droom of flashback(je weet dan nog niet wat het is)en dan kreeg je een puike cutscene te zien,waarin de mannen nog in Engeland bezig zijn met de voorbereidingen voor wat later bekent zou staan als ''een brug te ver''.Wat me ten eerste opviel is dat het grafisch niet zo is als dat je mocht verwachten eigenlijk is het precies hetzelfde als wat je 2jaar geleden in een paar trailers kreeg te zien,dan denk ik toch van;wat hebben ze dan gedaan in die 2jaar tijd?Genoeg,de cutscenes zijn erg sterk je kan merken dat ze hebben geprobeert om een Band Of Brothers sfeertje te creeren,dat is gedeeltelijk gelukt,aangezien colonel Sink erin voorkomt(dezelfde als in BoB).In de cutscenes krijg je dus dingen te zien je net zo goed in een oorlogsfilm hadden kunnen zitten,je kan dus zien dat ze daar veel moeite in gestopt hebben.De rede vooral dat het niet echt is gelukt is dat er nogal wat gaatjes in de verhalen zitten,zoals bijvoorbeeld op het moment dat je een stadje inkomt en word bestookt door een of andere officier die je nogal boos aankijkt vanaf zijn verrekijker.Het eerste wat ik dacht is:wie is dat?Later blijkt dat je die beste man moet vermoorden,waarom?Zeggen ze niet, waarschijnlijk omdat het gewoon een duitser is die toevallig een heel mooi officieren pakje aanheeft.De gameplay is gewoon als vanouds,op een paar control wijzigingen na is het gewoon precies hetzelfde,behalve de Q mode(ik heb geen idee hoe je het anders zou moeten noemen)wat erg handig is als je bijvoorbeeld om een hoekje staat en je wilt zien wat er gebeurt op die straat zonder zelf gezien te worden.Als je begint met spelen merk je ook gelijk dat je wapen veel accurater is geworden, het mikken is niet meer van wat het eerst was dat je de vijand MOEST flanken,nee je kan nu ook gewoon een paar mooie headshots maken van 15 meterafstand.Soms krijg je dan een slo-mo filmpje te zien waarbij je zijn hoofd uitelkaar ziet spatten door een kogel of waar 3duitsers de lucht invliegen door een goed geplaatste granaat die je net naar ze hebt gegooid.De armen en benen vliegen letterlijk door het beeld.Het spel is dus keihard en ook nog erg realistisch, soms kan 1 goedgeplaatst schot van een duitser je gelijk naar het MISSION FAILED schermpje brengen.De healthbalk is ook weggehaald(goddank)waardoor je(net zoals in de CoD delen)een rood scherm krijgt als je te damage hebt opgelopen in een korte tijd, en dat je dan dus even 7seconden dekken mocht zoeken wil je die alleraardigste duitser neerschieten.Nieuwe optie is dat je over muurtjes kan springen,zoveel brengt het opzich niet in aangezien je toch nooit een andere route kan nemen,de game is namelijk erg linear,er zijn daarom ook maar erg weinig manieren om die duitser neer te knallen.Meestal is er maar 1 weg waar je doorheen kan en dan met geluk kan je af en toe een steegje in om de duitser van de zijkant neer te knallen.Waar ik me namenlijk erg aan ergerde waren dat de maps zo verdomd klein waren,aangezien er om mij heen een prachtig weiland zat met wat riviertjes en maisvelden waar je je in kon verstoppen genoeg flanking mogenlijkheden zou je dus kunnen denken,maar een goed getrainde paratrooper die net 1 jaar training achter de rug had kan natuurllijk niet over een houtenhekje springen om zo de vijand van een andere kant te flanken.
De locaties waren wel erg mooi,gewoon mooie doorsnee Nederlandse huizen met molens en weilanden,ik ergerde me wel dat de Nederlanders met een frans achtig accent engels praten(het was ook teveel moeite geweest om een Nederlands iemand even wat engelse zinnen te laten inspreken...)Ik kreeg wel een glimlach op mijn gezich toen ik dat jochie(Pieter)Nederlands hoorde praten:D. Baker schijnt maar moeite te hebben met het verlies van Pfc.Legger(die in Road to hill 30 dood ging)Je ziet dus telkens dat baker met legget zit te praten terwijl die eigenlijk met lucht zit te praten,toch erg goed voor het sfeertje enzo.
De tankmissies verpestten het omdat dat gewoon niet thuishoort in een spel als BIA, ze waren best leuk hoor maar ik vond het zonde aangezien dat veel leuker was geweest om met Baker en zijn squad uit te vechten.Ik kreeg ook wel een brok in me keel toen een paar maten van Baker stierven.Bijvoorbeeld de laatste cutscene dat Baker tegen Red verteld dat die waarschijnlijk nooit meer zou kunnen lopen.
Gewoon een goede game die in 2jaar tijd toch nog wel wat beter had gemaakt kunnen worden maar ach:)
zit nu te twijvelen tussen een 4.0 of een 4.5
voor nu geef ik het een 4.0
Graag even reacties,is die te kort of te lang,of moet ik de reviews zo blijven maken of intreseert het jullie niet?:P
Brothers in Arms: Road to Hill 30 (2005)

4,0
0
geplaatst: 30 augustus 2008, 22:19 uur
Ik vind het tijd om nu even een uitgebreide resencie over BIA te schrijven:)
Brothers in arms road to hill 30 (PC)
Je speelt het spel als Sergeant Matt Baker een normale sergeant van de paratroopers 101ste divisie.Het concept is erg goed bedacht jij geeft je teammaten(meestal 4/5 man)orders die zij geheid uitgaan voeren op de best mogenlijke manier dat je kan bedenken.
Het is de bedoeling om je vijand met 1 team van ongvr 2 man onder vuur te nemen waardoor ze geen kant opkunnen en ze met het andere team van de resterende eenheden te flanken zodat je ze met 3 goedgemikte kogels kan uitschakelen,als je dat gedaan hebt roep je je vuurteam op om je weer te volgen en ga je weer verder met je opdracht.Gewoon heerlijk om telkens te doen en het verveeld me nooit!Ik hoop dat het nu dus al duidelijk is dat dit geen spel is waar je een soort rambo ben die alle vijanden in zijn eentje verslaat,nee je hebt gewoon je team-maten nodig zonder hun haal je het mischien tot de eerste 5 mannen maar daarna ben je gewoon''screwed''.Het was wel jammer dat de mogenlijkheid van flanken erg beperk is gemaakt omdat je meestal maar 1 of 2 mogenlijkheden hebt om je vijanden te flankeren om ze vervolgens naar hel te schieten.En als dat niet kan zit je waarschijnlijk 5 minuten lang van het ene stenen-muurtje (waar jij zit en je team gedekt staat) naar het ander stenenmuurtje (waar de duitsers zitten) vijf meter van je vandaan staan,dat kost veel munitie en het kost je ook nog eens veel tijd.Het is goed gedaan dat je niet zoals in alle andere games heel accuraat schiet maar ook gewoon soms 15 seconden lang op een vijan goed moet concentreren om hem daarna met 1 kogel te doden,dat concept maakt het spel nog realistischer dan het al was.het spel is echter wel linear,Er is meestal(bijna altijd)maar één weg van het begin tot het eindpunt van je missie,waardoor je soms je vijanden niet kan ontlopen als je al bijna dood bent,wel jammer want dat maakt het minder leuk om de levels nog een keer te spelen als je toch maar één kant op kan.Je kan ook niet springen(?)dat sloeg echt nergens op je komt namenlijk heel vaak hekjes of stenenmuurtjes tegen midden op je weg waarover je niet heen kan springen okal zijn ze maar 0,50 meter hoog nee want baker moet eerst 40 seconden naar de andere kant van de map rennen om een deurtje door dat vervloekte muurtje/hekje te vinden,dit gebeurd ongeveer 3x in elke missie.De sfeer in het spel is echter geweldig waardoor je echt in het spel meegesleurd word,vooral de missie in de kerktoren was brilliant.Je hebt ook een geweldige band met je team!Dat vond ik een van de grootste pluspunten van het spel,want dat zijn de mensen waar je op moest vertrouwen en zo was het ook in de airborne iedereen had een band met elkaar dat word geweldig gedaan in dit spel,ik moest ook toegeven ik kreeg een brok in me keel van de scene dat allen en garnett stierven.De dood van legget is ook gruwelijk goed in beeld gebracht.De cutscenes zaten tevens ook erg goed in elkaar.
+Band met je team
+Gameplay
+cutscenes
+sfeer
-soms linear
-te kort voor zo een goede game
al met al een dikke 4.0!(4.25)
Brothers in arms road to hill 30 (PC)
Je speelt het spel als Sergeant Matt Baker een normale sergeant van de paratroopers 101ste divisie.Het concept is erg goed bedacht jij geeft je teammaten(meestal 4/5 man)orders die zij geheid uitgaan voeren op de best mogenlijke manier dat je kan bedenken.
Het is de bedoeling om je vijand met 1 team van ongvr 2 man onder vuur te nemen waardoor ze geen kant opkunnen en ze met het andere team van de resterende eenheden te flanken zodat je ze met 3 goedgemikte kogels kan uitschakelen,als je dat gedaan hebt roep je je vuurteam op om je weer te volgen en ga je weer verder met je opdracht.Gewoon heerlijk om telkens te doen en het verveeld me nooit!Ik hoop dat het nu dus al duidelijk is dat dit geen spel is waar je een soort rambo ben die alle vijanden in zijn eentje verslaat,nee je hebt gewoon je team-maten nodig zonder hun haal je het mischien tot de eerste 5 mannen maar daarna ben je gewoon''screwed''.Het was wel jammer dat de mogenlijkheid van flanken erg beperk is gemaakt omdat je meestal maar 1 of 2 mogenlijkheden hebt om je vijanden te flankeren om ze vervolgens naar hel te schieten.En als dat niet kan zit je waarschijnlijk 5 minuten lang van het ene stenen-muurtje (waar jij zit en je team gedekt staat) naar het ander stenenmuurtje (waar de duitsers zitten) vijf meter van je vandaan staan,dat kost veel munitie en het kost je ook nog eens veel tijd.Het is goed gedaan dat je niet zoals in alle andere games heel accuraat schiet maar ook gewoon soms 15 seconden lang op een vijan goed moet concentreren om hem daarna met 1 kogel te doden,dat concept maakt het spel nog realistischer dan het al was.het spel is echter wel linear,Er is meestal(bijna altijd)maar één weg van het begin tot het eindpunt van je missie,waardoor je soms je vijanden niet kan ontlopen als je al bijna dood bent,wel jammer want dat maakt het minder leuk om de levels nog een keer te spelen als je toch maar één kant op kan.Je kan ook niet springen(?)dat sloeg echt nergens op je komt namenlijk heel vaak hekjes of stenenmuurtjes tegen midden op je weg waarover je niet heen kan springen okal zijn ze maar 0,50 meter hoog nee want baker moet eerst 40 seconden naar de andere kant van de map rennen om een deurtje door dat vervloekte muurtje/hekje te vinden,dit gebeurd ongeveer 3x in elke missie.De sfeer in het spel is echter geweldig waardoor je echt in het spel meegesleurd word,vooral de missie in de kerktoren was brilliant.Je hebt ook een geweldige band met je team!Dat vond ik een van de grootste pluspunten van het spel,want dat zijn de mensen waar je op moest vertrouwen en zo was het ook in de airborne iedereen had een band met elkaar dat word geweldig gedaan in dit spel,ik moest ook toegeven ik kreeg een brok in me keel van de scene dat allen en garnett stierven.De dood van legget is ook gruwelijk goed in beeld gebracht.De cutscenes zaten tevens ook erg goed in elkaar.
+Band met je team
+Gameplay
+cutscenes
+sfeer
-soms linear
-te kort voor zo een goede game
al met al een dikke 4.0!(4.25)
Call of Duty 2 (2005)

5,0
0
geplaatst: 29 juli 2008, 16:53 uur
Een van de beste games die ik ooit heb gespeeld!Klinkt mischien een beetje overdreven maar toch,:)
De singleplayer is gewoon goed afgewerkt toch wel een paar buggs maar jammer genoeg amper een band met je team wat je in,call of duty 2 Big Red One wel had...Maar goed,ik geef toch niet zoveel om de singleplayer dus laten we het nu over de MP hebben die is gewoon subliem,genoeg maps om samen met je team de tegenpartij aan gort te knallen xD
Waar ik wel van baal is dat deze game geen rangen heeft voor die MP wat je in cod4 wel had en cod3 ook.Hierdoor word je de MP nogmeer een uitdaging en heb je dan ook echt een doel..
Ze zeggen dat ze in een nieuwe patch er rangen in gaan zetten maar dat betwijfel ik...
Al met al heeft infinity ward weer een puike game afgeleverd waar ik toch zo enorm vele game uren aan beleefd heb:)
4.0
De singleplayer is gewoon goed afgewerkt toch wel een paar buggs maar jammer genoeg amper een band met je team wat je in,call of duty 2 Big Red One wel had...Maar goed,ik geef toch niet zoveel om de singleplayer dus laten we het nu over de MP hebben die is gewoon subliem,genoeg maps om samen met je team de tegenpartij aan gort te knallen xD
Waar ik wel van baal is dat deze game geen rangen heeft voor die MP wat je in cod4 wel had en cod3 ook.Hierdoor word je de MP nogmeer een uitdaging en heb je dan ook echt een doel..
Ze zeggen dat ze in een nieuwe patch er rangen in gaan zetten maar dat betwijfel ik...
Al met al heeft infinity ward weer een puike game afgeleverd waar ik toch zo enorm vele game uren aan beleefd heb:)
4.0
Call of Duty 3 (2006)

1,0
0
geplaatst: 5 september 2008, 20:40 uur
Vond de game in het begin wel leuk,maar omdat dit spel zo erg gehyped was voor de release waren de verwachtingen van iedereen torenhoog,wat krijg je dan als resultaat=een tegenvallende game.Graphics waren matig(haast identiek als die van Big Red One)je had wel weer een band met je team.Zaten echter een paar missies bij die ik met tegenzin zat te spelen.De begin cutscenes vond ik trouwens nog best wel sterk.Het is echter wel erg voorspelbaar(met name de dood van de 2 sergeanten).
Het einde was echter om te huilen(van bad-ness)dan heb ik het over het moment waarbij Guzzo de 1e sergeant nadoet(die gast die stierf op de brug)aangezien die eerst alleen maar commentaar en hem zat af te kraken enzo.De gameplay was niet vernieuwend maar ook niet om van de zeggen ''goh wat slecht''.
Die momenten dat een duitser je aanvalt en je als een gek knopjes in moest typen waren wel leuk bedacht maar niet echt vernieuwend en was het ook behoorlijk simpel en soms ook erg onwaarschijnlijk.
Sommige missies waren leuk anders sloegen werkelijk nergens op.
2.5
Het einde was echter om te huilen(van bad-ness)dan heb ik het over het moment waarbij Guzzo de 1e sergeant nadoet(die gast die stierf op de brug)aangezien die eerst alleen maar commentaar en hem zat af te kraken enzo.De gameplay was niet vernieuwend maar ook niet om van de zeggen ''goh wat slecht''.
Die momenten dat een duitser je aanvalt en je als een gek knopjes in moest typen waren wel leuk bedacht maar niet echt vernieuwend en was het ook behoorlijk simpel en soms ook erg onwaarschijnlijk.
Sommige missies waren leuk anders sloegen werkelijk nergens op.
2.5
Company of Heroes (2006)

5,0
0
geplaatst: 1 april 2008, 14:59 uur
Zeer goede game,alleen minpuntje dat je alleen een US campaign kan doen.Voor iemand die voor mij zei dat de wapens niet kloppen met kracht enzo zeg ik even dit:Het is niet leuk spelen als je een Tiger(of Panther/Pershing)koopt en dat die dan meteen iedereen uitmoord zonder zelf enige damage te hebben waardoor het erg gaat ergeren.En we snappen zelf wel hoe********het is als je een tank verliest na 1 schot .Daarom hebben ze dat gedaan:)
4.0
4.0
Company of Heroes: Opposing Fronts (2007)

5,0
0
geplaatst: 7 september 2008, 18:19 uur
Vond het tijd om hier even een revieuw over te schrijven.Het eerste wat opvalt aan deze game zijn de 2 nieuwe legers.
De eerste van deze twee is de Britse zijde. Deze jongens introduceren meteen een compleet nieuwe speelstijl: het zogenaamde turtling. Hoewel dit concept absoluut niet nieuw is, lijkt Relic deze tactiek met de Britten volledig te omarmen. Voor de duidelijkheid: iemand die 'turtlet,' is een defensieve speler die heel lang niet buiten de basis komt om zodoende een sterk leger op te bouwen. De Britse factie in Opposing Fronts is echt gemaakt voor deze tactiek. Bijzonder sterke defensieve gebouwen, de mogelijkheid om loopgraven te graven en zeer sterke Howitzer-kanonnen zijn slechts enkele van de vele opties. Ze zijn echter ook allemaal kostbaar en duren lang om te realizeren, dus een defensieve houding is dan ook onvermijdelijk.
De tweede nieuwe factie is de Duitse Panzer Elite. Zij zijn dan weer het tegenovergestelde van de Britten, met goedkope, zwakke en snel produceerbare eenheden. Spelers die voor deze factie kiezen dienen en snel en flexibel te zijn, aangezien ze van de voordelen van deze elitetroepen gebruik moeten maken. Dit kan enkel door snel veel eenheden uit de fabriek te pompen en ze het veld in te sturen. Om kort te zijn: het vereist een compleet andere speelstijl. Eenheden als de snelle, maar zeer zwakke verkenningsvoertuigen en Panzergrenadiers die zeer effectief zijn tegen tanks maar het tegen een andere soldat snel moeten afleggen, zorgen voor een totaal andere mindset. En waar de Britten nog redelijk makkelijk onder de knie te krijgen zijn, dient de speler nogal wat tijd te investeren in de Panzer Elite om echt de vruchten van hun tactiek te kunnen plukken.
De nadruk op spelstijlen in bovenstaande paragrafen maakt het wellicht al een beetje duidelijk: Opposing Fronts draait vooral om de multiplayer. Niet dat de singleplayer-campagnes slecht zijn (verre van!), maar het is duidelijk dat de facties ontworpen zijn om in man-tegen-mangevechten getest te worden. De Panzer-campagne draait om het terugdringen van de geallieerde legers tijdens de befaamde Operation Market Garden, terwijl de Britse campagne draait om de bevrijding van het Franse plaatsje Caen. Allebei zijn ze erg leuk om te spelen, maar voelen uiteindelijk toch aan als een soort van training voor de multiplayer-gevechten.Opposing Fronts is een waardevolle toevoeging aan het originele Company Of Heroes. De nieuwe facties voegen meer dan alleen een nieuw jasje voor bekende eenheden toe, maar vereisen echte aparte, specifieke speelstijlen die de COH-fans ongetwijfeld aan zullen spreken. Daarnaast blijft het spel zeer toegankelijk, dus voor iedereen die genoten heeft van het origineel is er eigenlijk geen reden om Opposing Fronts niet in huis te halen.De graphics zijn echter exact hetzelfde als zijn voorganger waardoor je minder het gevoel had dat je een echt nieuwe game zat te spelen.Net zoals in BIA earned in blood het geval was.
+Multiplayer
+de 2 nieuwe fracties
+Singleplayer campagne
-De graphics zijn identiek aan die van zijn voorganger waardoor je een beetje het gevoel had dat je een soort uitbreiding zat te spelen
Gewoon DE beste RTS tot nu toe!
4.5
De eerste van deze twee is de Britse zijde. Deze jongens introduceren meteen een compleet nieuwe speelstijl: het zogenaamde turtling. Hoewel dit concept absoluut niet nieuw is, lijkt Relic deze tactiek met de Britten volledig te omarmen. Voor de duidelijkheid: iemand die 'turtlet,' is een defensieve speler die heel lang niet buiten de basis komt om zodoende een sterk leger op te bouwen. De Britse factie in Opposing Fronts is echt gemaakt voor deze tactiek. Bijzonder sterke defensieve gebouwen, de mogelijkheid om loopgraven te graven en zeer sterke Howitzer-kanonnen zijn slechts enkele van de vele opties. Ze zijn echter ook allemaal kostbaar en duren lang om te realizeren, dus een defensieve houding is dan ook onvermijdelijk.
De tweede nieuwe factie is de Duitse Panzer Elite. Zij zijn dan weer het tegenovergestelde van de Britten, met goedkope, zwakke en snel produceerbare eenheden. Spelers die voor deze factie kiezen dienen en snel en flexibel te zijn, aangezien ze van de voordelen van deze elitetroepen gebruik moeten maken. Dit kan enkel door snel veel eenheden uit de fabriek te pompen en ze het veld in te sturen. Om kort te zijn: het vereist een compleet andere speelstijl. Eenheden als de snelle, maar zeer zwakke verkenningsvoertuigen en Panzergrenadiers die zeer effectief zijn tegen tanks maar het tegen een andere soldat snel moeten afleggen, zorgen voor een totaal andere mindset. En waar de Britten nog redelijk makkelijk onder de knie te krijgen zijn, dient de speler nogal wat tijd te investeren in de Panzer Elite om echt de vruchten van hun tactiek te kunnen plukken.
De nadruk op spelstijlen in bovenstaande paragrafen maakt het wellicht al een beetje duidelijk: Opposing Fronts draait vooral om de multiplayer. Niet dat de singleplayer-campagnes slecht zijn (verre van!), maar het is duidelijk dat de facties ontworpen zijn om in man-tegen-mangevechten getest te worden. De Panzer-campagne draait om het terugdringen van de geallieerde legers tijdens de befaamde Operation Market Garden, terwijl de Britse campagne draait om de bevrijding van het Franse plaatsje Caen. Allebei zijn ze erg leuk om te spelen, maar voelen uiteindelijk toch aan als een soort van training voor de multiplayer-gevechten.Opposing Fronts is een waardevolle toevoeging aan het originele Company Of Heroes. De nieuwe facties voegen meer dan alleen een nieuw jasje voor bekende eenheden toe, maar vereisen echte aparte, specifieke speelstijlen die de COH-fans ongetwijfeld aan zullen spreken. Daarnaast blijft het spel zeer toegankelijk, dus voor iedereen die genoten heeft van het origineel is er eigenlijk geen reden om Opposing Fronts niet in huis te halen.De graphics zijn echter exact hetzelfde als zijn voorganger waardoor je minder het gevoel had dat je een echt nieuwe game zat te spelen.Net zoals in BIA earned in blood het geval was.
+Multiplayer
+de 2 nieuwe fracties
+Singleplayer campagne
-De graphics zijn identiek aan die van zijn voorganger waardoor je een beetje het gevoel had dat je een soort uitbreiding zat te spelen
Gewoon DE beste RTS tot nu toe!
4.5
Crysis Warhead (2008)
Alternatieve titel: Crysis Wars

3,5
0
geplaatst: 27 september 2008, 12:50 uur
Nou,hier is mijn revieuw dan maar.
Wat me ten eerste opviel aan deze game is dat het veel soepeler loopt dan zijn voorganger,alleen af en toe als bijv:de laatste missie dat die af en toe een beetje hapert maar meer niet.Dus ik vind dat Crytek erg goed werk heeft geleverd als het gaat om de nieuwe engine.De graphics zijn echter niet erg vernieuwend haast identiek als die van deel 1,het maakte mij echter niet uit omdat ik gewoon alle settings op high kon zetten zonder dat die een beetje begon te haperen.De laadtijden zijn wel erg lang ongeveer net zo lang als die van het 1e deel,vond wel dat ze daar wat meer aan mochten doen.
Er werd ook gezegd dat er erg veel aan de cutscenes is gewerkt wat ik nog wel een beetje vond meevallen,bij sommige filmpjes was de bedoeling dat het erg spannend moest zijn(bijvoorbeeld het gevecht met Lee)dat is ze niet echt gelukt,vond daarom de cutscenes van het 1e deel toch wel wat beter omdat het ook in het 1e persoon is gefilmd waardoor je het gevoel kreeg dat het echt tegen jou werd gezegd,dat was hier dus wat minder.
De missies zijn op zich nog erg leuk alleen zijn het er zo weinig waardoor je je wel een beetje genaaid gaat voelen,ik heb het in ongvr 6uurtjes uitgespeeld op medium,en ook erg jammer was dat er erg weinig jungle missies waren in dit deel want er waren denk ik maar 3 missies die echt de hele tijd in een bos of vlakbij het strand zich afspeelden terwijl de rest allemaal in een grot of wel op het eiland maar dan helemaal onder het sneeuw en ijs.Dan kom ik toch weer op het punt dat ik vind dat de ''aliens''(laat ik ze zo maar noemen)het spel verpesten omdat er dan nog weinig over is van het ''jungle-warfare'' het misterieuze is er ook vanaf iets wat deel 1 erg veel had.De AI is er wel op vooruit gegaan zoals als bij de koreanen als bij de aliens.Ben ook erg blij dat ze een nieuwe ''stem-acteur''hebben genomen voor psycho waardoor je hem een beetje serieus kan nemen.Er waren 2 nieuwe wapens die opzich nog best goed bedacht zijn maar weinig inbrachten op het spel naar mijn mening dan(behalve die granaat-werper).Een nieuw personage is er ook ingebracht genaamd O'neill.En natuurlijk is de vrijheid hier weer enorm,blijft gewoon leuk om met een jeep met volle vaart en dan eruit springen zodat de hut 5meter verderop helemaal in duigen ligt.En jij de koreaantjes uit het puin kan schieten
Conclusie.
Veel beter dan zijn voorganger vooral omdat deze veel soepeler loopt.De AI is ook verbeterd waardoor het nog steeds leuk blijft om opnieuw te spelen.Zitten nog steeds wat minpuntjes in maar ik ben er erg tevreden over.
+De nieuwe stemacteur voor psycho
+De nieuwe engine waardoor het spel lekker soepel loopt
+Zijn er weinig buggs in dit spel te vinden.
+En de graphics zijn weer dik in orde
+Maar 30 euro(!)
-Aliens zijn nog steeds niet opgerot
-Te korte spelduur net zoals de missies
-Laadtijden
4.0
Wat me ten eerste opviel aan deze game is dat het veel soepeler loopt dan zijn voorganger,alleen af en toe als bijv:de laatste missie dat die af en toe een beetje hapert maar meer niet.Dus ik vind dat Crytek erg goed werk heeft geleverd als het gaat om de nieuwe engine.De graphics zijn echter niet erg vernieuwend haast identiek als die van deel 1,het maakte mij echter niet uit omdat ik gewoon alle settings op high kon zetten zonder dat die een beetje begon te haperen.De laadtijden zijn wel erg lang ongeveer net zo lang als die van het 1e deel,vond wel dat ze daar wat meer aan mochten doen.
Er werd ook gezegd dat er erg veel aan de cutscenes is gewerkt wat ik nog wel een beetje vond meevallen,bij sommige filmpjes was de bedoeling dat het erg spannend moest zijn(bijvoorbeeld het gevecht met Lee)dat is ze niet echt gelukt,vond daarom de cutscenes van het 1e deel toch wel wat beter omdat het ook in het 1e persoon is gefilmd waardoor je het gevoel kreeg dat het echt tegen jou werd gezegd,dat was hier dus wat minder.
De missies zijn op zich nog erg leuk alleen zijn het er zo weinig waardoor je je wel een beetje genaaid gaat voelen,ik heb het in ongvr 6uurtjes uitgespeeld op medium,en ook erg jammer was dat er erg weinig jungle missies waren in dit deel want er waren denk ik maar 3 missies die echt de hele tijd in een bos of vlakbij het strand zich afspeelden terwijl de rest allemaal in een grot of wel op het eiland maar dan helemaal onder het sneeuw en ijs.Dan kom ik toch weer op het punt dat ik vind dat de ''aliens''(laat ik ze zo maar noemen)het spel verpesten omdat er dan nog weinig over is van het ''jungle-warfare'' het misterieuze is er ook vanaf iets wat deel 1 erg veel had.De AI is er wel op vooruit gegaan zoals als bij de koreanen als bij de aliens.Ben ook erg blij dat ze een nieuwe ''stem-acteur''hebben genomen voor psycho waardoor je hem een beetje serieus kan nemen.Er waren 2 nieuwe wapens die opzich nog best goed bedacht zijn maar weinig inbrachten op het spel naar mijn mening dan(behalve die granaat-werper).Een nieuw personage is er ook ingebracht genaamd O'neill.En natuurlijk is de vrijheid hier weer enorm,blijft gewoon leuk om met een jeep met volle vaart en dan eruit springen zodat de hut 5meter verderop helemaal in duigen ligt.En jij de koreaantjes uit het puin kan schieten

Conclusie.
Veel beter dan zijn voorganger vooral omdat deze veel soepeler loopt.De AI is ook verbeterd waardoor het nog steeds leuk blijft om opnieuw te spelen.Zitten nog steeds wat minpuntjes in maar ik ben er erg tevreden over.
+De nieuwe stemacteur voor psycho
+De nieuwe engine waardoor het spel lekker soepel loopt
+Zijn er weinig buggs in dit spel te vinden.
+En de graphics zijn weer dik in orde
+Maar 30 euro(!)
-Aliens zijn nog steeds niet opgerot
-Te korte spelduur net zoals de missies
-Laadtijden
4.0
Far Cry 2 (2008)

3,0
0
geplaatst: 4 mei 2009, 19:49 uur
Heb het spel nu eindelijk uitgespeeld tijd voor een recensie.
Om bij het begin te beginnen,ik ben/was een groot fan van de eerste far cry voor de pc.Het enige nadeel waren de monsters,daarom was ik blij om te horen dat de monsters nu wegzijn.Maar het maakt het spel niet gelijk beter dan zijn voorganger,not in a long shot..
Oke je begint dit spel in een taxi waar de chauffeur jou verteld over hoe slecht het land eraan toe is blablabla,je let er niet echt op aangezien je voor het eerst het schitterende afrikaanse landschap te zien krijgt,dus dat hele verhaaltje boeide me niet echt ik zou er later toch achterkomen.Nou, je komt aan krijgt malaria en bent dus de lul aangezien The Jackel(degene die je moet vermoorden en tevens ook verdacht veel op Jack Carver lijkt van de eerste farcry)je gepakt heeft.The Jackel is een wapenhandelaar en jij ben naar Afrika gegaan om hem te vermoorden,echter het loopt niet als gepland en The Jackel heeft je na 1minuut al te pakken.Hij spaart je echter(heel aardig van hem)en komt in een stad terecht waar de pleuris is uitgebroken.Welkom in de wereld van Far Cry2.
Uiteindelijk weet je te ontsnappen van de stad en dan begint je avontuur,het eerste wat me gelijk opviel toen ik begonnen was met spelen was dat de wapens gewoon niet lekker aanvoelen.In de CoD serie's vond ik de wapens altijd geweldig goed aanvoelen en in Far Cry1 ook,maar in dit deel voelde het gewoon niet goed.Je wapens zijn niet altijd even accuraat.En wanneer je een tegenstander raakt heb je ongeveer 15kogels nodig want de huid van afrikanen bestaat waarschijnlijk uit kevlar in dit spel, dit wil zeggen dat het gewoon verdomde vervelend is om te schieten.En daar draait heel het spel om..
Er word ook gezegd dat je in dit spel 2 aanpakken kan doen.Rambo(door het kamp rennen en iedereen neermaaien)of stealth(van een afstand iedereen neersniperen zonder dat ze het doorhebben.Nou de eerste aanpak werkt niet aangezien je verdomd snel dood kan gaan.En stealth werkt ook niet aangezien er maar 2wapens zijn met een demper zodat je niet sneaky kan doen.En als je van een afstand begint te schieten met je sniper komen er in 15seconden 2 jeeps op je af stormen met boze huurlingen erin.En de AI van de huurlingen is ook niet altijd even goed.Soms zijn ze goed bezig door me te flanken via de bosjes of door zich te verbergen,maar soms sta ik letterlijk voor ze en ze zien me niet.Alsof ik zo een geavanceerd crysis pak aan heb waardoor je onzichtbaar kan worden.
Een ander irritant minpunt is te vinden in de vele gewapende checkpoints in de game. Op bijna elk kruispunt is een kleine basis te vinden gevuld met agressieve vijanden. Als zij jou zien stellen ze geen vragen, maar openen ze het vuur. Het past goed bij het burgeroorlogidee, maar het haalt wel het tempo er uit als je tussen jouw begin- en eindpunt door vijf van die checkpoints heen moet scheuren. Helemaal irritant is dat de gedode vijanden op jouw terugreis er weer doodleuk staan. Ik had liever gezien dat als je een checkpoint had voltooid, je er in de toekomst geen last meer van had, maar dat zit er helaas niet in.
Nu heb ik al heel lang lopen zeiken op dit spel.Terecht?Ja,maar er zijn ook goede dingen aan dit spel.
De omgeving is verreweg geweldig het landschap verschilt mooi van dichtbebosde oerwouden tot woestijnen,je zult echter haast altijd in de oerwouden zitten met de missies.De wereld is ook erg groot.2 mappen van ieder 50vierkante km.Het nadeel hiervan is dat je altijd zo een pokke end moet rijden om naar je missie te gaan.Je moet namenlijk altijd naar de grootste stad in het spel om aan missie's te komen,om vervolgens weer helemaal naar de uithoeken van de map de gaan rijden voor 1 kogel omdat je eigenlijk maar 1 iemand moet vermoorden.In het begin is dit leuk maar na 5missies kom je erachter dat het de vaart enorm uit het spel haald en daardoor word het saai en zal je sneller dit spel wegleggen voordat je het uitgespeeld hebt.En we zitten in Afrika,dus daar verwacht je dieren.Ubisoft kent echter maar 4 afrikaanse diereneen gazelle een gnoe een zebra en een geit,ja een geit.. Nieteens een vogel om de lucht wat op de vrolijken ofzo.Had er op z'n minst wat leeuwen of krokodillen om voor wat uitdaging te zorgen maar dat was teveel gevraagd.
Het spel kent een overtuigende 24 uurs dag - en nachtcyclus. Overdag gebeuren er andere dingen dan 's nachts en daar kun je in beide gevallen je voordeel mee doen. Zo kent 's nachts een basis vaak minder manschappen maar zie je minder goed waar je moet zijn. Voorts speelt het weer een rol in de game. Je kunt namelijk gebruik maken van de wind. Steek met een vlammenwerper het gras in de buurt van een kamp in de fik en voor je het weet staat de boel in de hens!
Het verhaal is best leuk te noemen,erg cliche dat wel maar het houd wel je aandacht er een beetje bij,de buddie's die je hebt kunnen erg handig zijn als je ze gebruikt tenminste ze helpen je vaak uit de nesten als je bijna doodgaat of als je een missie krijgt kunnen ze je helpen die missie te halen.
De multyplayer kan ik helaas niks over zeggen aangezien die het niet bij mij doet..
Uiteindelijk is far cry 2 voor mij een grote teleurstelling geworden,de verwachtingen waren hoog en het heeft haast nergens aan de verwachtingen voldaan.
+Grafisch toch erg mooi
+landschap
-wapens voelen niet goed
-kevlar vijanden
-te veel rijden
-verveling slaat snel toe
3.0*
Om bij het begin te beginnen,ik ben/was een groot fan van de eerste far cry voor de pc.Het enige nadeel waren de monsters,daarom was ik blij om te horen dat de monsters nu wegzijn.Maar het maakt het spel niet gelijk beter dan zijn voorganger,not in a long shot..
Oke je begint dit spel in een taxi waar de chauffeur jou verteld over hoe slecht het land eraan toe is blablabla,je let er niet echt op aangezien je voor het eerst het schitterende afrikaanse landschap te zien krijgt,dus dat hele verhaaltje boeide me niet echt ik zou er later toch achterkomen.Nou, je komt aan krijgt malaria en bent dus de lul aangezien The Jackel(degene die je moet vermoorden en tevens ook verdacht veel op Jack Carver lijkt van de eerste farcry)je gepakt heeft.The Jackel is een wapenhandelaar en jij ben naar Afrika gegaan om hem te vermoorden,echter het loopt niet als gepland en The Jackel heeft je na 1minuut al te pakken.Hij spaart je echter(heel aardig van hem)en komt in een stad terecht waar de pleuris is uitgebroken.Welkom in de wereld van Far Cry2.
Uiteindelijk weet je te ontsnappen van de stad en dan begint je avontuur,het eerste wat me gelijk opviel toen ik begonnen was met spelen was dat de wapens gewoon niet lekker aanvoelen.In de CoD serie's vond ik de wapens altijd geweldig goed aanvoelen en in Far Cry1 ook,maar in dit deel voelde het gewoon niet goed.Je wapens zijn niet altijd even accuraat.En wanneer je een tegenstander raakt heb je ongeveer 15kogels nodig want de huid van afrikanen bestaat waarschijnlijk uit kevlar in dit spel, dit wil zeggen dat het gewoon verdomde vervelend is om te schieten.En daar draait heel het spel om..
Er word ook gezegd dat je in dit spel 2 aanpakken kan doen.Rambo(door het kamp rennen en iedereen neermaaien)of stealth(van een afstand iedereen neersniperen zonder dat ze het doorhebben.Nou de eerste aanpak werkt niet aangezien je verdomd snel dood kan gaan.En stealth werkt ook niet aangezien er maar 2wapens zijn met een demper zodat je niet sneaky kan doen.En als je van een afstand begint te schieten met je sniper komen er in 15seconden 2 jeeps op je af stormen met boze huurlingen erin.En de AI van de huurlingen is ook niet altijd even goed.Soms zijn ze goed bezig door me te flanken via de bosjes of door zich te verbergen,maar soms sta ik letterlijk voor ze en ze zien me niet.Alsof ik zo een geavanceerd crysis pak aan heb waardoor je onzichtbaar kan worden.
Een ander irritant minpunt is te vinden in de vele gewapende checkpoints in de game. Op bijna elk kruispunt is een kleine basis te vinden gevuld met agressieve vijanden. Als zij jou zien stellen ze geen vragen, maar openen ze het vuur. Het past goed bij het burgeroorlogidee, maar het haalt wel het tempo er uit als je tussen jouw begin- en eindpunt door vijf van die checkpoints heen moet scheuren. Helemaal irritant is dat de gedode vijanden op jouw terugreis er weer doodleuk staan. Ik had liever gezien dat als je een checkpoint had voltooid, je er in de toekomst geen last meer van had, maar dat zit er helaas niet in.
Nu heb ik al heel lang lopen zeiken op dit spel.Terecht?Ja,maar er zijn ook goede dingen aan dit spel.
De omgeving is verreweg geweldig het landschap verschilt mooi van dichtbebosde oerwouden tot woestijnen,je zult echter haast altijd in de oerwouden zitten met de missies.De wereld is ook erg groot.2 mappen van ieder 50vierkante km.Het nadeel hiervan is dat je altijd zo een pokke end moet rijden om naar je missie te gaan.Je moet namenlijk altijd naar de grootste stad in het spel om aan missie's te komen,om vervolgens weer helemaal naar de uithoeken van de map de gaan rijden voor 1 kogel omdat je eigenlijk maar 1 iemand moet vermoorden.In het begin is dit leuk maar na 5missies kom je erachter dat het de vaart enorm uit het spel haald en daardoor word het saai en zal je sneller dit spel wegleggen voordat je het uitgespeeld hebt.En we zitten in Afrika,dus daar verwacht je dieren.Ubisoft kent echter maar 4 afrikaanse diereneen gazelle een gnoe een zebra en een geit,ja een geit.. Nieteens een vogel om de lucht wat op de vrolijken ofzo.Had er op z'n minst wat leeuwen of krokodillen om voor wat uitdaging te zorgen maar dat was teveel gevraagd.
Het spel kent een overtuigende 24 uurs dag - en nachtcyclus. Overdag gebeuren er andere dingen dan 's nachts en daar kun je in beide gevallen je voordeel mee doen. Zo kent 's nachts een basis vaak minder manschappen maar zie je minder goed waar je moet zijn. Voorts speelt het weer een rol in de game. Je kunt namelijk gebruik maken van de wind. Steek met een vlammenwerper het gras in de buurt van een kamp in de fik en voor je het weet staat de boel in de hens!
Het verhaal is best leuk te noemen,erg cliche dat wel maar het houd wel je aandacht er een beetje bij,de buddie's die je hebt kunnen erg handig zijn als je ze gebruikt tenminste ze helpen je vaak uit de nesten als je bijna doodgaat of als je een missie krijgt kunnen ze je helpen die missie te halen.
De multyplayer kan ik helaas niks over zeggen aangezien die het niet bij mij doet..
Uiteindelijk is far cry 2 voor mij een grote teleurstelling geworden,de verwachtingen waren hoog en het heeft haast nergens aan de verwachtingen voldaan.
+Grafisch toch erg mooi
+landschap
-wapens voelen niet goed
-kevlar vijanden
-te veel rijden
-verveling slaat snel toe
3.0*
Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth, The (2004)

4,0
0
geplaatst: 10 januari 2009, 12:10 uur
Tijd voor een recensie.
Ik weet nog wel toen de hype van Lord Of The Rings begon.
Vol met grootse gevechten en coole orks.Een ideaal concept om een game over te maken.
grafisch is dit spel dik in orde,de units zijn aardig gedetailleert en het water ziet er ook mooit uit.De helden van het spel(aragorn gimli legolas boromir enz.)zijn ook erg mooi gemaakt,waardoor je de onderscheid tussen unit en held toch altijd wel duidelijk kan zien.
De Goede campagne.
Je kan aan het begin kiezen tussen de Kwade campagne(Isengard.Mordor)en de goede campagne(Rohan Gondor).
Zelf begon ik met de goede campagne vooral omdat je dan de steden Minas Tirith en Helmsdeep mag verdedigen.En vooral de missies in Rohan vond ik ook erg leuk vooral vanwege de rohirin,aangezien dit nog steeds een van de weinige spellen is waarbij je infantrie onder de voet kan lopen met paarden.Dit is erg effectief en cool gedaan.De vrijheid is redelijk groot.Je kan meestal kiezen tussen 5verschillende missies die je wilt spelen waardoor de Replay waarde erg word verhoogd.Je kan ook upgrades gebruiken als je genoeg kracht punten wint zoals elven oproepen of rohirin of natuurlijk het leger der doden.
De helden zijn ook erg handig je kan ze in rang laten stijgen door steeds meer orks of uruk-hai te laten doden.Als ze een rang stijgen krijgen ze er meestal een speciale aanval bij.Aragorn kan bijvoorbeeld het leger der doden oproepen als die rang 10 is geworden.En Gimli kan een sprong aanval doen.Gandalf (verreweg mijn favoriete held)is by far de sterkste vooral door zijn extra upgrades.Hij kan bijvoorbeeld als hij rang 10 is alle vijanden in zijn omgeving in de lucht laten knallen waardoor ze door de val allemaal sterven,hierdoor worden de missies soms wel erg makkelijk.
De missies zijn ook hartstikke eentonig,je krijgt altijd te horen aan het begin van de missie:''Destroy all Isengard Forces''.De missies gingen echter nooit vervelen.
Dan de grote veldslagen.
Helm's Deep is verreweg mijn favoriet vooral doordat de Urukhai nog best sterk zijn en omdat ze ook echt proberen om over de muur heen tekomen(ik kom hier later nog op terug)waardoor je als een gek al je boogschutters moet upgraden met vuurpijlen en extra armor wil je niet dat ze dood gaan.Het gaf ook wel een kick om dan terwijl je in een groots gevecht zit met de uruk-hai de hoord van Isengard te horen wat betekend dat ze alweer met een nieuwe aanvals golf komen.
Minas Tirith is een dikke tegenvaller.De orks zijn (ook al zijn ze level 10)erg slap je kan ze zo onder de voet lopen met je paardenbattalions waardoor hun aanval meestal al gestopt is ze vallen ook altijd aan met die torenachtige dingen waarmee ze over de muur willen komen,er zit alleen niemand in.Bij mij heeft er namenlijk ook geen ork voet binnen minas tirith gezet.Je vraagt je ook steeds af,wanneer is dit voorbij.
Ik had ook liever meer helden gezien aan de kwade zijde,bijvoorbeeld bij het einde van elke missie.Het hoeft niet speciaal eentje uit de film te zijn.Maar het zorgt meestal net voor meer uitdaging.Je vecht ook nooit met grote getallen,zoals in de film wel.Meestal vecht je met 300 man.Tegen soms wel 1500 orks bij de grote veldslagen.Het word echter nooit moeilijk waardoor ik het niet zo een probleem vind.
De laatste campagne missie is ook harstikke saai en makkelijk.Je moet gewoon 5 aanvalsgolven vernietigen waar je ongeveer 25 minuten over doet.De golven bestaan echter haast altijd(op eentje na)uit orks die gewoon simpel te verslaan zijn.Je kan namenlijk alle helden van het goede die je op dat moment hebt.Bij de poort zetten.En zelfs dan heb je nog grote kans om te winnen.
Er zijn genoeg units in het spel zowel aan de goede als kwade zijde.Ik heb hier ook niet echt veel aan toe te voegen.
Echter,als je langs al die foutjes heen kijkt en gewoon het spel speelt kom je erachter dat het gewoon hartstikke leuk om te spelen is.
Daarom is mijn cijfer ook een 4.0*
+upgrades van de helden/units
+Helms Deep
+Volgt het verhaal van de film en is heel intenst
+Goede sfeer /muziek
+grafisch toch best goed zelfs voor nu
-weinig helden aan de kwade zijde.
-eentonig
-meestal erg makkelijk
Dit was mijn recensie,commentaar is zoals altijd welkom:)
Ik maak later nog een andere recensie over de kwade zijde heb er nu niet zo een zin meer in
Ik weet nog wel toen de hype van Lord Of The Rings begon.
Vol met grootse gevechten en coole orks.Een ideaal concept om een game over te maken.
grafisch is dit spel dik in orde,de units zijn aardig gedetailleert en het water ziet er ook mooit uit.De helden van het spel(aragorn gimli legolas boromir enz.)zijn ook erg mooi gemaakt,waardoor je de onderscheid tussen unit en held toch altijd wel duidelijk kan zien.
De Goede campagne.
Je kan aan het begin kiezen tussen de Kwade campagne(Isengard.Mordor)en de goede campagne(Rohan Gondor).
Zelf begon ik met de goede campagne vooral omdat je dan de steden Minas Tirith en Helmsdeep mag verdedigen.En vooral de missies in Rohan vond ik ook erg leuk vooral vanwege de rohirin,aangezien dit nog steeds een van de weinige spellen is waarbij je infantrie onder de voet kan lopen met paarden.Dit is erg effectief en cool gedaan.De vrijheid is redelijk groot.Je kan meestal kiezen tussen 5verschillende missies die je wilt spelen waardoor de Replay waarde erg word verhoogd.Je kan ook upgrades gebruiken als je genoeg kracht punten wint zoals elven oproepen of rohirin of natuurlijk het leger der doden.
De helden zijn ook erg handig je kan ze in rang laten stijgen door steeds meer orks of uruk-hai te laten doden.Als ze een rang stijgen krijgen ze er meestal een speciale aanval bij.Aragorn kan bijvoorbeeld het leger der doden oproepen als die rang 10 is geworden.En Gimli kan een sprong aanval doen.Gandalf (verreweg mijn favoriete held)is by far de sterkste vooral door zijn extra upgrades.Hij kan bijvoorbeeld als hij rang 10 is alle vijanden in zijn omgeving in de lucht laten knallen waardoor ze door de val allemaal sterven,hierdoor worden de missies soms wel erg makkelijk.
De missies zijn ook hartstikke eentonig,je krijgt altijd te horen aan het begin van de missie:''Destroy all Isengard Forces''.De missies gingen echter nooit vervelen.
Dan de grote veldslagen.
Helm's Deep is verreweg mijn favoriet vooral doordat de Urukhai nog best sterk zijn en omdat ze ook echt proberen om over de muur heen tekomen(ik kom hier later nog op terug)waardoor je als een gek al je boogschutters moet upgraden met vuurpijlen en extra armor wil je niet dat ze dood gaan.Het gaf ook wel een kick om dan terwijl je in een groots gevecht zit met de uruk-hai de hoord van Isengard te horen wat betekend dat ze alweer met een nieuwe aanvals golf komen.
Minas Tirith is een dikke tegenvaller.De orks zijn (ook al zijn ze level 10)erg slap je kan ze zo onder de voet lopen met je paardenbattalions waardoor hun aanval meestal al gestopt is ze vallen ook altijd aan met die torenachtige dingen waarmee ze over de muur willen komen,er zit alleen niemand in.Bij mij heeft er namenlijk ook geen ork voet binnen minas tirith gezet.Je vraagt je ook steeds af,wanneer is dit voorbij.
Ik had ook liever meer helden gezien aan de kwade zijde,bijvoorbeeld bij het einde van elke missie.Het hoeft niet speciaal eentje uit de film te zijn.Maar het zorgt meestal net voor meer uitdaging.Je vecht ook nooit met grote getallen,zoals in de film wel.Meestal vecht je met 300 man.Tegen soms wel 1500 orks bij de grote veldslagen.Het word echter nooit moeilijk waardoor ik het niet zo een probleem vind.
De laatste campagne missie is ook harstikke saai en makkelijk.Je moet gewoon 5 aanvalsgolven vernietigen waar je ongeveer 25 minuten over doet.De golven bestaan echter haast altijd(op eentje na)uit orks die gewoon simpel te verslaan zijn.Je kan namenlijk alle helden van het goede die je op dat moment hebt.Bij de poort zetten.En zelfs dan heb je nog grote kans om te winnen.
Er zijn genoeg units in het spel zowel aan de goede als kwade zijde.Ik heb hier ook niet echt veel aan toe te voegen.
Echter,als je langs al die foutjes heen kijkt en gewoon het spel speelt kom je erachter dat het gewoon hartstikke leuk om te spelen is.
Daarom is mijn cijfer ook een 4.0*
+upgrades van de helden/units
+Helms Deep
+Volgt het verhaal van de film en is heel intenst
+Goede sfeer /muziek
+grafisch toch best goed zelfs voor nu
-weinig helden aan de kwade zijde.
-eentonig
-meestal erg makkelijk
Dit was mijn recensie,commentaar is zoals altijd welkom:)
Ik maak later nog een andere recensie over de kwade zijde heb er nu niet zo een zin meer in

Medal of Honor: Airborne (2007)

2,5
0
geplaatst: 15 november 2008, 13:34 uur
Ik vind het tijd om even een wat uitgebreidere recensie te schrijven 
Medal Of Honor Airborne(PC)
Toen ik voor het eerst van deze game hoorde dacht ik gelijk:Hebben,hebben hebben!.
De dag dat dit spel uitkwam heb ik hem namelijk ook gelijk gekocht,het spel was redelijk duur(50euro)voor een spel als dit.Toen ik dus in de handleiding begon te kijken over wat ik allemaal kon verwachten in deze game zag ik tot mijn schrik dat er bij de missies maar 6missies stonden;(Huskey,Avalanche,Neptune,Market Garden,Varsity en Der Flakturm)
Bij mezelf dacht ik al van o nee laat dit geen afgeraffelde game worden aangezien ik 10weken zakgeld hieraan heb moeten sparen.Met goede hoop startte ik het spel op met de gedachte dat het niet zo erg zou zijn dat er zo weinig missies waren, als een missie bijvoorbeeld 1.5uur zou duren(Dan heb je trouwens nog een korte game maar ach).
Dit spel speel je door de ogen van Pfc Boyd Travers(later Corporaal)deze beste man zit in het 82e airborne divisie.Het doel van de Airborne was om Geallieerde soldaten vanuit de lucht diep achter de vijandelijke linies te droppen om voor zoveel mogenlijk chaos te zorgen.Dit concept bleek goed te werken bij de Duitsers die het tijdens Operatie Barbarossa ook met goede resultaten hebben geprobeert(onder andere de verovering van Nederland)dus hebben de Geallieerden het ook gedaan(met succes).Nu genoeg achtergrond informatie,het is tijd voor het spel zelf.
De meeste shooters beginnen met een trainings levels dus dit spel ook,het is echter geen level waar je aan je wapens moet wennen ,maar je word 3x uit een vliegtuig gegooid om vervolgens op de goede plek te landen.Als je dit met succes hebt afgerond dan begin je aan de 1e operatie;Operatie Husky.Het viel me dus gelijk op dat ik dit level na 15minuten heb uitgespeeld.Met grote angst zat ik al te denken dat mischien alle levels zo kort waren en het antwoord is ja;De enige missie waar ik het meeste moeite mee had was de laatste missie(die teven belachelijk nep was).
Dus nu ik al 1 groot minpunt heb van de game(de speelduur)kunt u verwachten dat er meer zullen volgens vreemd genoeg viel dat nog best mee.De gebrekkige AI is voor velen een minpunt maar ik stoorde me er niet zo heel erg aan het was inderdaad soms erg storend maar niet dat ik hierdoor gelijk dacht om het spel in de eerstvolgende prullebak te gooien die ik zag.Het spel is (zeker op het moeilijkste niveau)erg pittig op easy zal je hooguit maar 1 of 2x doodgaan als je (net zoals ik)over doorheen crusht en alle duitsers/itelianen neerknalt die je ziet.Je krijg ook niet echt een optie om te kiezen hoe je het gaat aanpakken,want als je kiest voor de rustige aanpak(dat is telkens met je sniper iedereen van een afstandje neerschieten)heeft dat geen zin,aangezien de Duitsers gewoon blijven respawnen totdat je je opdracht hebt voltooid.
Je eigen teammaten zijn ook niet al te best,ze lopen maar eenbeetje doelloos rond en hebben blijkbaar geen training gehad aangezien ze haast nooit iemand neerschieten.Ze zeggen ook alleen maar dingen als;Nice shooting travers!
Het viel me ook op dat haast al je teammaten 1streep op hun schouders hebben(dat staat voor de rank;Private)terwijl die eigenlijk een Sergeant moest voorstellen in het filmpje dat je dan te zien krijgt.Je gaat dus als een ware One-man army alle duitsers neerknallen.Dat is best leuk maar het spel had zoveel beter kunnen zijn dat dit.Je kan ook upgrades aan je wapen toepassen.Dit doe je door zoveel mogenlijk duitsers neer te schieten en dan krijg je uiteindelijk bijvoorbeeld;een granaatwerper aan je M1.Deze upgrades brengen niet echt veel met zich mee.De missie in Nijmegen vond ik echter wel weer top.Het leek gewoon op een Nederlandse stad en dat vind ik altijd een aangenaam gevoel;)
Dan heb je ook nog die ''turbo duitsers''zoals CoD4_pro ze noemde,dit zijn duitsers die een mg42 machinegeweer met zich meedragen een gasmasker(geen idee waar die voor dient)en voor die gasten heb je ongeveer 15 garand kogels nodig om ze neer te knallen.Ja,dat is inderdaad erg nep...
Nu de MP.
Die is gewoon niet zo boeiend.Er zijn nooit erg veel mensen online en het lagged als een malle.Ik heb daarom ook nooit echt de moeite genomen om dit goed uit te proberen..
+Leuks schietplezier
+Nijmegen
+Graphics zijn best goed
-Geen band met je team/slechte AI aan beide kanten
-Heel erg kort(ongvr 4.5uurtjes)
-De cutscenes(die brachten nooit iets leuks met zich mee)
-Een beperke keuze aan wapens(ik misste bijvoorbeeld de Grease Gun en de M1Carabine die meestal mijn favoriet is)
Conclusie;Een leuk spel tussendoor maar niet echt iets waar je versteld van zal staan.Het staat wel garant voor een intensie shooter waar je lekker je weg naar vrijheid mag knallen
2.5(2.75)
Ik heb trouwens aardig goed geluisterd naar de vorrige reacties op mijn laatste recensie(BIA:HH).En heb geprobeert het zo goed mogenlijk te doen deze keer.Reacties zijn altijd welkom uiteraard;)

Medal Of Honor Airborne(PC)
Toen ik voor het eerst van deze game hoorde dacht ik gelijk:Hebben,hebben hebben!.
De dag dat dit spel uitkwam heb ik hem namelijk ook gelijk gekocht,het spel was redelijk duur(50euro)voor een spel als dit.Toen ik dus in de handleiding begon te kijken over wat ik allemaal kon verwachten in deze game zag ik tot mijn schrik dat er bij de missies maar 6missies stonden;(Huskey,Avalanche,Neptune,Market Garden,Varsity en Der Flakturm)
Bij mezelf dacht ik al van o nee laat dit geen afgeraffelde game worden aangezien ik 10weken zakgeld hieraan heb moeten sparen.Met goede hoop startte ik het spel op met de gedachte dat het niet zo erg zou zijn dat er zo weinig missies waren, als een missie bijvoorbeeld 1.5uur zou duren(Dan heb je trouwens nog een korte game maar ach).
Dit spel speel je door de ogen van Pfc Boyd Travers(later Corporaal)deze beste man zit in het 82e airborne divisie.Het doel van de Airborne was om Geallieerde soldaten vanuit de lucht diep achter de vijandelijke linies te droppen om voor zoveel mogenlijk chaos te zorgen.Dit concept bleek goed te werken bij de Duitsers die het tijdens Operatie Barbarossa ook met goede resultaten hebben geprobeert(onder andere de verovering van Nederland)dus hebben de Geallieerden het ook gedaan(met succes).Nu genoeg achtergrond informatie,het is tijd voor het spel zelf.
De meeste shooters beginnen met een trainings levels dus dit spel ook,het is echter geen level waar je aan je wapens moet wennen ,maar je word 3x uit een vliegtuig gegooid om vervolgens op de goede plek te landen.Als je dit met succes hebt afgerond dan begin je aan de 1e operatie;Operatie Husky.Het viel me dus gelijk op dat ik dit level na 15minuten heb uitgespeeld.Met grote angst zat ik al te denken dat mischien alle levels zo kort waren en het antwoord is ja;De enige missie waar ik het meeste moeite mee had was de laatste missie(die teven belachelijk nep was).
Dus nu ik al 1 groot minpunt heb van de game(de speelduur)kunt u verwachten dat er meer zullen volgens vreemd genoeg viel dat nog best mee.De gebrekkige AI is voor velen een minpunt maar ik stoorde me er niet zo heel erg aan het was inderdaad soms erg storend maar niet dat ik hierdoor gelijk dacht om het spel in de eerstvolgende prullebak te gooien die ik zag.Het spel is (zeker op het moeilijkste niveau)erg pittig op easy zal je hooguit maar 1 of 2x doodgaan als je (net zoals ik)over doorheen crusht en alle duitsers/itelianen neerknalt die je ziet.Je krijg ook niet echt een optie om te kiezen hoe je het gaat aanpakken,want als je kiest voor de rustige aanpak(dat is telkens met je sniper iedereen van een afstandje neerschieten)heeft dat geen zin,aangezien de Duitsers gewoon blijven respawnen totdat je je opdracht hebt voltooid.
Je eigen teammaten zijn ook niet al te best,ze lopen maar eenbeetje doelloos rond en hebben blijkbaar geen training gehad aangezien ze haast nooit iemand neerschieten.Ze zeggen ook alleen maar dingen als;Nice shooting travers!
Het viel me ook op dat haast al je teammaten 1streep op hun schouders hebben(dat staat voor de rank;Private)terwijl die eigenlijk een Sergeant moest voorstellen in het filmpje dat je dan te zien krijgt.Je gaat dus als een ware One-man army alle duitsers neerknallen.Dat is best leuk maar het spel had zoveel beter kunnen zijn dat dit.Je kan ook upgrades aan je wapen toepassen.Dit doe je door zoveel mogenlijk duitsers neer te schieten en dan krijg je uiteindelijk bijvoorbeeld;een granaatwerper aan je M1.Deze upgrades brengen niet echt veel met zich mee.De missie in Nijmegen vond ik echter wel weer top.Het leek gewoon op een Nederlandse stad en dat vind ik altijd een aangenaam gevoel;)
Dan heb je ook nog die ''turbo duitsers''zoals CoD4_pro ze noemde,dit zijn duitsers die een mg42 machinegeweer met zich meedragen een gasmasker(geen idee waar die voor dient)en voor die gasten heb je ongeveer 15 garand kogels nodig om ze neer te knallen.Ja,dat is inderdaad erg nep...
Nu de MP.
Die is gewoon niet zo boeiend.Er zijn nooit erg veel mensen online en het lagged als een malle.Ik heb daarom ook nooit echt de moeite genomen om dit goed uit te proberen..
+Leuks schietplezier
+Nijmegen
+Graphics zijn best goed
-Geen band met je team/slechte AI aan beide kanten
-Heel erg kort(ongvr 4.5uurtjes)
-De cutscenes(die brachten nooit iets leuks met zich mee)
-Een beperke keuze aan wapens(ik misste bijvoorbeeld de Grease Gun en de M1Carabine die meestal mijn favoriet is)
Conclusie;Een leuk spel tussendoor maar niet echt iets waar je versteld van zal staan.Het staat wel garant voor een intensie shooter waar je lekker je weg naar vrijheid mag knallen
2.5(2.75)
Ik heb trouwens aardig goed geluisterd naar de vorrige reacties op mijn laatste recensie(BIA:HH).En heb geprobeert het zo goed mogenlijk te doen deze keer.Reacties zijn altijd welkom uiteraard;)
Medal of Honor: Frontline (2002)

4,0
0
geplaatst: 26 april 2008, 16:24 uur
Deze game had me verassend genoeg nog erg vermaakt ook.Ik heb hem gekocht voor de playstation 2 en met de hoop een spel te hebben dat ik niet gelijk zou uitspelen.En dat is ook gelukt ik heb het spel gespeeld tijdens de zomervakantie om de dode uurtjes even op te vullen met wat spelletjes.Het eerste wat me opviel is dat er best wel veel missies zijn zoals in bijna alle MOH delen behalve Airborne dan.Ik heb me niet zo geergert aan de graphics en ik vond het leuk om eens even in Nederland te zijn met het spel wat wel een leuk pluspuntje is is dat de mensen ook echt Nederlands praten:P
Wat ik wel stom vond waren de savegames waarom omdat die er niet zijn!Er zijn geen checkpoints in deze game wat zeer kut is.Voorbeeld het level in Nederland dat je in zo een villa een gozertje moet redden duurde voor mij ongeveer 45 minuten het eindiigt dat je met hem die hele 30 meter van het dak naar beneden moet springen in een hooiberg en wat deed ik ik sprong er net naast omdat ik de opdracht niet begreep.Wat ik dus weer moest doen waren die 45 minuten game uren weer helemaal opnieuw spelen waar ik me dus wel erg aan ergerde.
Conclusie leuke game met zijn minpuntjes maar toch erg vermakelijn
3.5
Wat ik wel stom vond waren de savegames waarom omdat die er niet zijn!Er zijn geen checkpoints in deze game wat zeer kut is.Voorbeeld het level in Nederland dat je in zo een villa een gozertje moet redden duurde voor mij ongeveer 45 minuten het eindiigt dat je met hem die hele 30 meter van het dak naar beneden moet springen in een hooiberg en wat deed ik ik sprong er net naast omdat ik de opdracht niet begreep.Wat ik dus weer moest doen waren die 45 minuten game uren weer helemaal opnieuw spelen waar ik me dus wel erg aan ergerde.
Conclusie leuke game met zijn minpuntjes maar toch erg vermakelijn
3.5
Medal of Honor: Pacific Assault (2004)

4,0
0
geplaatst: 26 april 2008, 16:29 uur
Leuke game waar ik lang over heb gedaan om het uit te spelen(medium)Leuke gevarieerde missies en je hebt voor het eerst ook een beetje een band met je team.Het begint met een flashback naar je trainings periode met je leider die een beetje leek op die gozer van Full Metal Jacket.Daarna begint de actie met eerst wat makkelijke missies die steeds moeilijker worden.Nog steeds een leuke game om te spelen.Okal vond ik die vliegmissie wat minder
4.0
4.0
Men of Valor (2004)

3,5
0
geplaatst: 1 augustus 2008, 19:42 uur
Heb het spel net opnieuw gespeeld omdat ik een beetje in een Vietnam War mood was:D
Dus nu ter zaken komen.
Om even bij het begin te beginnen, ik heb hier vroeg heel veel plezier aan beleeft vooral vanwege de erg lange en pittige missies er zijn volgens mij iets van 25 missies,dat klinkt mischien weinig maar ga ze maar eens allemaal spelen op normal ben je ruim 20uur mee bezig.De moeilijkheids graad had ik eerst op hard omdat ik een soort CoD vijanden verwachtte,nou verkeerd gedacht dus,de vijanden(VietCong en North-Vietnamese Army)zijn bij lange na niet de vijanden als bij CoD1 waarom ik het met cod 1 vergelijk is omdat het rond dezelfde tijd is uitgebracht.De vijanden in Men of Valor zijn een beetje te vergelijken met kippen als je erop af rent,dus wat gebeurt er nou als je een paar vijanden tegenkomt en je schiet er even een paar keer op rennen ze gelijk 10 meter terug naar achter en rennen ze dat weer als een kip zonde kop op je af.En dan komen er vervolgens 3 vijanden opeens vanuit het bos vlak naast je waardoor je dus soms gelijk word neergemaaid en dat kan heel erg op je zenuwen werken.....Dan zijn de missies zelf nog wel erg aardig gemaakt maar zijn ze allemaal ongeveer het zelfde.Daar bedoel ik mee dat er steeds hetzelfde gebeurt.Je komt 5 vijanden tegen achter een heuvel je bent 20 seconden aan het vechten ze rennen weg en rennen dan gelijk na 5 seconden recht op je af,het enige verschil is dat het telkens op een andere plek gebeurt,dit haalt zeker 0.5 punten van het spel af.De missies zijn ook erg linear je kan maar 1 pad volgen en loopt telkens voorop omdat je team leden maar een stelletje schijtlaarsen zijn waardoor jij al het vuile werk moet opknappen en zij der alleen een beetje bijstaan en een paar teksten schreeuwen zoals:Die f*Cking gooks of Charlie!!! en dat soort dingen.Een een heel erg groot nadeel van het spel is dat je niet kan springen(!!!!!!!!)waardoor je nooit over ergens heen kan maar der altijd eerst een pokke end omheen moet lopen om dan via een klein kut bruggetje van 1 meter lang te naar je doelwit te gaan.Je hebt echter wel een band met je team wat ook weer een hoop goedmaakt en de cutscenes zijn ook aardig in elkaar gezet maar zelf doe je niks in die scenes bevoorbeeld dat je team een dorp afbrand en jij staat er maar bij of dat je teammaat een vietnamese officeer helemaal in elkaar timmert en jij staat er maar naar te kijken maar vervolgens moet jij wel die officeer op je rug helemaal terug naar de LZ te brengen!
Bij de missies die een grote veldslag moesten voorstellen had ik nooit het gevoel dat dat het ook echt was omdat je meestal alleen maar met je team(meestal 5 mensen)Wat doelstellingen moet voltooien en dan helemaal naar de top van de berg te rennen waarbij je tijdens je weg die berg op maar iets van 5 mede amerikanen ziet...Maar de laatste missie maakt echter weer een hoop goed.De graphics zijn echter wel aardig in de game en de gameplay is ook erg goed bedacht en goed afgewerkt behalve dat je het bloed moet stoppen als je geraakt word dat vind ik echt bullshit.De brieven die je voordat je missie begint krijgt vind ik echt helemaal top bedacht en maakten de game ook veel leuker!
Al met al is deze game toch nog net een 6.5 geworden wat neer komt op een 3.0
-Lineare missies,niet kunnen springen,je team die geen reet uitvoert,sommige missies niet goed afgewerkt,veel buggs,bloed stoppen.Jammer dat weinig mensen deze game in huis hebben en ook echt spelen waardoor de multyplayer erg saai word omdat er maar iets van 15 mensen online zijn en soms 0 wel zonde omdat de multyplayer erg goed is gemaakt.Alleen zonder mensen is het niet veel aan..
+Band met je team,leuke soundtrack,de brieven tijdens het laden,paar erg goede missies,aardige graphics voor die tijd
Naar mijn mening verreweg de beste Vietnam shooter tot nu toe!
3.0(3.25)
Dus nu ter zaken komen.
Om even bij het begin te beginnen, ik heb hier vroeg heel veel plezier aan beleeft vooral vanwege de erg lange en pittige missies er zijn volgens mij iets van 25 missies,dat klinkt mischien weinig maar ga ze maar eens allemaal spelen op normal ben je ruim 20uur mee bezig.De moeilijkheids graad had ik eerst op hard omdat ik een soort CoD vijanden verwachtte,nou verkeerd gedacht dus,de vijanden(VietCong en North-Vietnamese Army)zijn bij lange na niet de vijanden als bij CoD1 waarom ik het met cod 1 vergelijk is omdat het rond dezelfde tijd is uitgebracht.De vijanden in Men of Valor zijn een beetje te vergelijken met kippen als je erop af rent,dus wat gebeurt er nou als je een paar vijanden tegenkomt en je schiet er even een paar keer op rennen ze gelijk 10 meter terug naar achter en rennen ze dat weer als een kip zonde kop op je af.En dan komen er vervolgens 3 vijanden opeens vanuit het bos vlak naast je waardoor je dus soms gelijk word neergemaaid en dat kan heel erg op je zenuwen werken.....Dan zijn de missies zelf nog wel erg aardig gemaakt maar zijn ze allemaal ongeveer het zelfde.Daar bedoel ik mee dat er steeds hetzelfde gebeurt.Je komt 5 vijanden tegen achter een heuvel je bent 20 seconden aan het vechten ze rennen weg en rennen dan gelijk na 5 seconden recht op je af,het enige verschil is dat het telkens op een andere plek gebeurt,dit haalt zeker 0.5 punten van het spel af.De missies zijn ook erg linear je kan maar 1 pad volgen en loopt telkens voorop omdat je team leden maar een stelletje schijtlaarsen zijn waardoor jij al het vuile werk moet opknappen en zij der alleen een beetje bijstaan en een paar teksten schreeuwen zoals:Die f*Cking gooks of Charlie!!! en dat soort dingen.Een een heel erg groot nadeel van het spel is dat je niet kan springen(!!!!!!!!)waardoor je nooit over ergens heen kan maar der altijd eerst een pokke end omheen moet lopen om dan via een klein kut bruggetje van 1 meter lang te naar je doelwit te gaan.Je hebt echter wel een band met je team wat ook weer een hoop goedmaakt en de cutscenes zijn ook aardig in elkaar gezet maar zelf doe je niks in die scenes bevoorbeeld dat je team een dorp afbrand en jij staat er maar bij of dat je teammaat een vietnamese officeer helemaal in elkaar timmert en jij staat er maar naar te kijken maar vervolgens moet jij wel die officeer op je rug helemaal terug naar de LZ te brengen!
Bij de missies die een grote veldslag moesten voorstellen had ik nooit het gevoel dat dat het ook echt was omdat je meestal alleen maar met je team(meestal 5 mensen)Wat doelstellingen moet voltooien en dan helemaal naar de top van de berg te rennen waarbij je tijdens je weg die berg op maar iets van 5 mede amerikanen ziet...Maar de laatste missie maakt echter weer een hoop goed.De graphics zijn echter wel aardig in de game en de gameplay is ook erg goed bedacht en goed afgewerkt behalve dat je het bloed moet stoppen als je geraakt word dat vind ik echt bullshit.De brieven die je voordat je missie begint krijgt vind ik echt helemaal top bedacht en maakten de game ook veel leuker!
Al met al is deze game toch nog net een 6.5 geworden wat neer komt op een 3.0
-Lineare missies,niet kunnen springen,je team die geen reet uitvoert,sommige missies niet goed afgewerkt,veel buggs,bloed stoppen.Jammer dat weinig mensen deze game in huis hebben en ook echt spelen waardoor de multyplayer erg saai word omdat er maar iets van 15 mensen online zijn en soms 0 wel zonde omdat de multyplayer erg goed is gemaakt.Alleen zonder mensen is het niet veel aan..
+Band met je team,leuke soundtrack,de brieven tijdens het laden,paar erg goede missies,aardige graphics voor die tijd
Naar mijn mening verreweg de beste Vietnam shooter tot nu toe!
3.0(3.25)
Shellshock: Nam '67 (2004)
Alternatieve titel: SSN67

2,5
0
geplaatst: 21 augustus 2008, 23:28 uur
Shellshock (PC)
Erg tegenvallende game wat veel meer had kunnen worden.
Spel begon goed met een paar echte goede vietnam momenten en een paar mooie cutscenes alleen zaten der ook een paar ingame-scenes die foeilelijk waren en niet erg realistisch overkwamen en ook niks met de de rest van het spelverloop te maken hadden.Shellshock waarschuwde eerst voor de wreedheid in deze game alleen was het nooit erg wreed omdat het soms op niet erg goede momenten aankwam en het voelde een beetje ''wannabe'' aan.Vooral om de hoofden op speren,dat sloeg gewoon nergens op.Na ongeveer 6 missies begon het wat te vervelen omdat de missies telkens hetzelfde waren,het enige wat je hoefde te doen was:je wapen op een vietnamees richten 2keer schieten and your done.De AI was om te huilen omdat je eerst met vreselijk zwakke tegenstanders had te maken omdat die gewoon beetje op je afrennen en schieten en zelden granaten gooien,en dan komen er opeens soldaten waarbij je heel je magazijn op leegschiet en gewoon nog leven.Je team-maten zijn nog wel aardig alleen zijn ze soms iets te goed waardoor je niet echt veel meer hoeft te doen,ze kunnen ook niet dood alleen in cutscenes maar dat is eigenlijk in alle games dus dat is niet erg een groot punt.Het begon eerst wel goed toen ik begon met spelen omdat je altijd eerst begint in je kamp die alleen veel te klein is omdat je dus iets van 20 tents ziet maar er zijn altijd maar iets van 6 amerikaanse soldaten in je kamp(!!!?)Ook geen een teken van dat er bewaking is in het kamp afgezien van het prikkeldraad en wat bewakings torens waar soms niet eens iemand inzit,ja kan praten met de mensen die je tegenkomt in de basis alleen vertellen ze je meestal maar 2 zinnen en dat is het..Ja kan ook naar de prostituees alleen is dit opzich goed bedacht alleen minder goed uitgewerkt.Dus meestal ga je al snel richting de helicopter om je missie te beginnen,je hebt echter een schietbaan waar je alle wapens kan uit-testen wat erg handig is en je opzich wel een uitgebreidde keuzen hebt.De laatste missie is echter gewoon te slecht en te nep.omdat je samen met 3 andere mensen je hele kamp moet beschermen tegen de vietnamese die maar lijken te respawnen en pas na 15 minuten een beetje vietnamees schieten ben je klaar krijg je een gaar filmpje en dan eindigt het opeens:S
+De cutscenes in het begin en het einde van de game
+De shootingrange
-Lineare missies
-Domme AI en je team is soms te goed(hoe raar het ook klinkt)
-En de lelijke tussenfilmpjes
Ik zit te twijfelen tussen een 2.0 en een 2.5
Voor nu geef ik het een 2.5
Erg tegenvallende game wat veel meer had kunnen worden.
Spel begon goed met een paar echte goede vietnam momenten en een paar mooie cutscenes alleen zaten der ook een paar ingame-scenes die foeilelijk waren en niet erg realistisch overkwamen en ook niks met de de rest van het spelverloop te maken hadden.Shellshock waarschuwde eerst voor de wreedheid in deze game alleen was het nooit erg wreed omdat het soms op niet erg goede momenten aankwam en het voelde een beetje ''wannabe'' aan.Vooral om de hoofden op speren,dat sloeg gewoon nergens op.Na ongeveer 6 missies begon het wat te vervelen omdat de missies telkens hetzelfde waren,het enige wat je hoefde te doen was:je wapen op een vietnamees richten 2keer schieten and your done.De AI was om te huilen omdat je eerst met vreselijk zwakke tegenstanders had te maken omdat die gewoon beetje op je afrennen en schieten en zelden granaten gooien,en dan komen er opeens soldaten waarbij je heel je magazijn op leegschiet en gewoon nog leven.Je team-maten zijn nog wel aardig alleen zijn ze soms iets te goed waardoor je niet echt veel meer hoeft te doen,ze kunnen ook niet dood alleen in cutscenes maar dat is eigenlijk in alle games dus dat is niet erg een groot punt.Het begon eerst wel goed toen ik begon met spelen omdat je altijd eerst begint in je kamp die alleen veel te klein is omdat je dus iets van 20 tents ziet maar er zijn altijd maar iets van 6 amerikaanse soldaten in je kamp(!!!?)Ook geen een teken van dat er bewaking is in het kamp afgezien van het prikkeldraad en wat bewakings torens waar soms niet eens iemand inzit,ja kan praten met de mensen die je tegenkomt in de basis alleen vertellen ze je meestal maar 2 zinnen en dat is het..Ja kan ook naar de prostituees alleen is dit opzich goed bedacht alleen minder goed uitgewerkt.Dus meestal ga je al snel richting de helicopter om je missie te beginnen,je hebt echter een schietbaan waar je alle wapens kan uit-testen wat erg handig is en je opzich wel een uitgebreidde keuzen hebt.De laatste missie is echter gewoon te slecht en te nep.omdat je samen met 3 andere mensen je hele kamp moet beschermen tegen de vietnamese die maar lijken te respawnen en pas na 15 minuten een beetje vietnamees schieten ben je klaar krijg je een gaar filmpje en dan eindigt het opeens:S
+De cutscenes in het begin en het einde van de game
+De shootingrange
-Lineare missies
-Domme AI en je team is soms te goed(hoe raar het ook klinkt)
-En de lelijke tussenfilmpjes
Ik zit te twijfelen tussen een 2.0 en een 2.5
Voor nu geef ik het een 2.5
Vietcong 2 (2005)

2,0
0
geplaatst: 3 augustus 2008, 14:01 uur
Zonde,de game begon zo goed met de eerste 3missies waarbij der nog niet gevochten werd,het begin in de stripclub was gewoon geweldig bedacht en maakte het allemaal iets realistischer daarna moest je een tijdje in de auto zitten en werd gebracht naar de burgemeester enzovoort.Maar bij de 2e gevechts missie ging het gelijk verkeerd,de gameplay zuigt als een malle en de cutscenes kwamen niet overtuigend over.De journalist was opzich aardig bedacht alleen vreselijk afgewerkt,dat het alleen het tet-offensief was klonk mij al niet zo goed in de oren en had ik er ook niet veel van verwacht.De Vietcong campagne was al helemaa dramatisch.Het begon nog wel realistisch dat ze je uit het kamp haalden enzo.Maar ook na dat ging het niveau gelijk naar beneden.
En nog erger=de vietcong campagne was maar 4 missies lang.
Wat wel goed was is dat hoe ze de overstap maakten van de US campagne naar de VC(vietcong)campagne.Echter,waren er te weinig missies om het me echt te boeien en de moeilijk heids graad viel me ook behoorlijk tegen.Als ze niet alleen het tet-offensief hadden gedaan dan had het mischien veel beter uitgepakt maar helaas.Je had ook niet(zoals in de eedere vietcong)een band met je team wat ik dus wel had verwacht..Tel daar ook nog wat crappy graphics bij op en je krijgt dit=Een dikke tegenvaller
2.0
1.0 voor de cutscenes
1.0 voor de moeite
+Begin van allebij de campagnes
-Alles behalve het begin van de campagnes
En nog erger=de vietcong campagne was maar 4 missies lang.
Wat wel goed was is dat hoe ze de overstap maakten van de US campagne naar de VC(vietcong)campagne.Echter,waren er te weinig missies om het me echt te boeien en de moeilijk heids graad viel me ook behoorlijk tegen.Als ze niet alleen het tet-offensief hadden gedaan dan had het mischien veel beter uitgepakt maar helaas.Je had ook niet(zoals in de eedere vietcong)een band met je team wat ik dus wel had verwacht..Tel daar ook nog wat crappy graphics bij op en je krijgt dit=Een dikke tegenvaller
2.0
1.0 voor de cutscenes
1.0 voor de moeite
+Begin van allebij de campagnes
-Alles behalve het begin van de campagnes