Hier kun je zien welke berichten Bahamut Zero als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Sega Bass Fishing (1997)

3,0
0
geplaatst: 30 juni 2008, 00:29 uur
Heb dit laatsten bij een kameraad gespeeld. Het is echt zo'n arcade klassieker die ff onder het stof weg is getoverd om nog even wat € aan te verdienen. Geen spanning, amper uitdaging, het is gewoon je hengeltje gooien en hopen dat er een flinke vis bijt. Nee, niks voor mij
3* voor de moeite
3* voor de moeite
Sheep, Dog 'n' Wolf (2001)
Alternatieve titel: Looney Tunes: Sheep Raider

4,0
0
geplaatst: 3 januari 2008, 21:27 uur
Erg leuk spel die qua opzet gigantisch veel weg heeft van de tekenfilm Road Runner. In het begin makkelijk, naarmate het spel vordert erg moeilijk. Ben geloof ik ergens tot level 9 ooit gekomen maar heb het spel al jaren niet meer gespeeld.
4*
4*
Shining Force Neo (2005)

4,5
0
geplaatst: 20 februari 2008, 18:50 uur
Hartstikke mooi spel, die eigenlijk best wel uniek in zijn soort is. De graphics zijn wat old school achtig, je loopt over gigantische velden heen, waarbij je eigenlijk alle kanten wel op kan, de vijanden zijn geleidelijk opgebouwd. Maar als je niet genoeg traint dan heb je wel het probleem dat je in no time achter de feiten aan loopt en de vijand je met gemak een kopje kleiner maakt. Ook heb je ontzetten veel stats waar je aan kunt werken, denk hierbij aan het upgraden van je kracht waardoor je sterkere of zelfs compleet nieuwe aanvallen krijgt met je zwaard, boog of waar je ook maar mee aanvalt, maar ook het trainen van je verdediging en magische aanvallen. Het spel bevat een paar puzzels en je bent er zo even flink wat uren aan kwijt. Je hebt echt een flink arsenaal aan wapens tot je beschikking met allemaal een extra magische aanval (net als Drakengard of Drag-on-Dragoon) en het vecht echt lekker dit spel. Zie hem alleen nergens meer liggen, maar wellicht dat fans van dit genre het kunnen proberen met het vervolg Shining Force Exa, die vorig jaar uit is gekomen.
4,5* voor deze lekkere hack-and-slasher/RPG
4,5* voor deze lekkere hack-and-slasher/RPG
Shufflepuck Cafe (1989)

4,0
0
geplaatst: 26 april 2008, 15:29 uur
Verslaving ten top!
Wat heb ik dit vaak gespeeld tijdens mijn basisschool periode!
4*
Wat heb ik dit vaak gespeeld tijdens mijn basisschool periode!
4*
SimCity (1989)
Alternatieve titel: Micropolis

4,5
0
geplaatst: 13 maart 2008, 22:31 uur
Een klassieker. Kan me nog herrineren dat ik elke vierkante centimeter van mijn scherm helemaal had volgebouwd 
4,5*

4,5*
Sonic 3D Blast (1996)
Alternatieve titel: Sonic 3D: Flickies' Island

3,0
0
geplaatst: 14 december 2007, 19:25 uur
Ik vondt het wel een leuk spel, hij had alleen niet met Sonic moeten zijn. Sonic had voor altijd in 2D moeten blijven, dit spel had gewoon een andere titel en held moeten hebben. 3*
/Bahamut Zero
/Bahamut Zero
Sonic the Hedgehog 2 (1992)
Alternatieve titel: 3D Sonic the Hedgehog 2

4,5
0
geplaatst: 16 februari 2009, 19:00 uur
Nou, heb deze een tijdje terug dan toch uitgespeeld. Het spel liep al op zijn einde toen ik er mee op hield
De eindvijanden was me toch iets te makkelijk. Maar voor mij blijft het de beste Sonic ooit omdat de levels leuk, snel en uitdagend zijn. Vooral de laatste wereld vondt ik er leuk om te spelen. Inmiddels dus toegevoegd aan mijn 'uitgespeeld' lijstje.
De stem van 4,5* blijft staan, want de eindvijand was me toch iets te makkelijk, ook de 2 player mode vondt ik niet echt geweldig. Met zijn 2en time attack was gewoon niet leuk... Met zijn 2en de single player uitspelen werkte gewoon niet omdat je dan synchroon moet bewegen met je speelgenoot. Daar hadden ze dus nog wat aan kunnen verbeteren.

De stem van 4,5* blijft staan, want de eindvijand was me toch iets te makkelijk, ook de 2 player mode vondt ik niet echt geweldig. Met zijn 2en time attack was gewoon niet leuk... Met zijn 2en de single player uitspelen werkte gewoon niet omdat je dan synchroon moet bewegen met je speelgenoot. Daar hadden ze dus nog wat aan kunnen verbeteren.
South Park: Chef's Luv Shack (1999)

3,5
0
geplaatst: 2 februari 2008, 18:58 uur
Vondt dit eigenlijk wel een leuk spel. De mini-games waren vooral grappig. 'Their coming right for us' staat mij nog bij terwijl je aan het vluchten was voor een op hol geslagen kudde koeien 
Geef hem 3,5* omdat hij grappig was en je dit spel met 4 mensen tegelijk kon spelen, wat het gameplezier alleen maar vergrootte

Geef hem 3,5* omdat hij grappig was en je dit spel met 4 mensen tegelijk kon spelen, wat het gameplezier alleen maar vergrootte
Spider-Man: Friend or Foe (2007)

3,5
0
geplaatst: 3 februari 2008, 01:15 uur
Dit spel heb ik gisteren gekocht. Moet zeggen dat het samen met een vriend heerlijk wegspeelt. Enige minpunten van het spel zijn de upgrade mogelijkheden van je sidekick's (in feite kun je alleen Spiderman upgraden en nieuwe aanvallen laten leren) en de weinige levels waardoor je dit spel toch vrij snel hebt uitgespeeld. Geef dit spel voorlopig ff een 3,5* maar dit kan nog veranderen, zowel positief als negatief.
Split/Second (2010)
Alternatieve titel: Split/Second: Velocity

2,0
0
geplaatst: 28 juni 2010, 23:30 uur
[Review]
Split/Second: Velocity is wat mij betreft de teleurstelling van 2010.
Na het spel van de demo had ik al een slecht gevoel over de volledige versie van het spel.
Maar na een tijdje kwam een vriend (War-Ultima) bij me langs met dit spel en hebben we er toch nog wat lol mee gehad, waarna ikzelf ook besloot om een exemplaar aan te schaffen.
Aanvallen
Split/Second: Velocity is een televisie programma waarin racers met behulp van power-ups aanvallen op hun tegenstanders kunnen loslaten, denk vooral aan de film Death Race bij dit spel. Hierbij moet je denken aan exploderende gebouwen, schuivende schepen of een brug die op het laatste moment voor je neus dicht gaat waarna je niks anders kan doen, dan in de muur knallen. Op zich allemaal leuk en aardig, ware het niet dat je na 3 á 4 races op dezelfde baan alle aanvallen wel zo'n beetje weet en vrij snel op het circuit uit bent gekeken. Aanvallen bouw je op door middel van je meter te vullen. Je meter vullen doe je vooral met driften en draften. Met je opgebouwde kracht laat je aanvallen los of open je kortere route's.
Racemodes en kampioenschappen:
Split/Second: Velocity telt diverse soorten racemodes die allemaal gebundeld zitten in 10 kleine kampioenschappen, waar je als rijder zoveel mogelijk punten in datzelfde kampioenschap moet zien te scoren (denk hierbij aan de opzet van Pure). Als je alle races van 1 kampioenschap wint haal je de maximum aantal punten uit dat kampioenschap en na een respectabel aantal punten te behaald hebben word de weg geopend naar het tweede kampioenschap. Racemodes die je veel tegen zal komen zijn natuurlijk de standaard races waarin je zo snel mogelijk als eerste over de lijn moet zien te komen, maar je hebt ook nog andere type races, zoals time-attack waarin je zo snel mogelijk het circuit moet proberen af te leggen. Air Attack is een 'nieuw' iets maar lijkt veel op gatecrashers, onder meer bekend van o.a. Dirt 2. Hierin is het de bedoeling dat je raketaanvallen van een gevechtsvliegtuig af moet houden, door middel van er omheen of tussendoor te rijden. Word je 3x geraakt dan is het game over en bepalen de tot zover opgebouwde punten je eindklassering. Na het promoveren in kampioenschappen word dit iets anders, dan is het namelijk de bedoeling dat jij het vliegtuig uit de lucht schiet i.p.v. vice-versa. Een andere vrij bekende racemode is de knock-out. Hierin is het de bedoeling dat je na het verlopen van de tijd niet de laatste plaats in handen hebt en naar de volgende ronde promoveert.
Moeilijksheidsgraad:
En dan het zwaarste minpunt van dit hele spel en eigenlijk ook de complete spelbederver!
Zodra je in kampioenschap 6 á 7 zit wordt het spel niet meer te doen en word je bijkans nog maar 3e of 4e. Met heel veel geluk win je nog eens een race in 1 van die klasses. Dit probleem is heel raar. Vaak lig je op een 2e of 3e plek, maar zodra je de 1e plek overneemt knallen de concurrenten je om je oren en lig je al snel weer 5e of 6e. Tot frustratie toe heb ik geprobeerd om voldoende punten bij elkaar te schrapen in de hoop een snellere auto te unlocken. Maar ook dat mag niet baten. Kom je met een snellere auto aan de start? Dan is de competitie hier al op voorbereid en rijden ze met de zelfde auto's als eerst nog harder. Het is net alsof je niet eerste mag worden! Ik heb bij War-Ultima de boel nog eens geprobeerd om te winnen met de allersnelste bak van het hele spel. Maar de A.I. is je altijd sneller en beter af. Erg krom en erg oneerlijk, want met de snelste auto van het spel moet je toch minstens meedoen voor de overwinning?
Online Multiplayer:
Ook de online viel mij zwaar tegen, dit kwam mede omdat er veel luitjes waren die de DLC van dit spel hadden gedownload waardoor je meteen alle auto's unlockte. Hierdoor vocht je vaak voor de laatste plaatsen. Ook de houdbaarheid van de online MP liet te wensen over. Iedereen begon met een ranking van 100. Als je een race won dan steeg je vaak naar rank 90 werd je 2e dan werd je 95 en de nummer 3 kreeg vaak +1 op zijn ranking en steeg naar 99. De rest van de spelers (vanaf plaats 4) zakten echter in ranking dus als je op rank 2 stond en je werd 4e dan zakte je meteen terug naar rank 3 of nog lager. Erg leuk dus als je in een lobby zit met 10 man en je komt niet verder dan plaats 7 á 8. Zodra je rank 1 was had je alle achievements/trophy's binnen, maar nogmaals de enigste manier om rank 1 te worden was om races te winnen en dat deden de mensen die de allersnelste bakken hadden gekocht (via DLC) dan ook alleen maar. Wou je zelf snellere auto's unlocken? Succes met de veel te moeilijke single player.
Eindoordeel:
Split/Second: Velocity is vanwege laatst genoemde punten een grote teleurstelling geworden. Op zich is het allemaal leuk en aardig de eerste 4 uurtjes maar daarna slaat de eentonigheid al snel toe. Te weinig banen, een veel te snelle A.I. en voorspelbare races blijven achter. Ook de bestuurbaarheid van auto's is gaar. Auto's reageren amper op stuurbewegingen en met dezelfde auto als de A.I. was je vaak stukken langzamer en dat maakt Split/Second: Velocity tot een slecht spel die de volle 55 euro absoluut niet waar is. Als je de keuze hebt kies dan voor Blur.
Gameplay: 4 (= 2*)
Vooral in het begin misschien leuk, maar na een aantal races heb je het wel gezien en weet je alle shortcut's c.q. power-ups wel te vinden of te ontwijken. Rijd ook niet lekker, daar zorgen met name de houterige controls voor.
Graphics: 5 (= 2,5*)
Niks bijzonders en ietwat lelijk zelfs. Alles word wel goed in beeld gebracht maar mooi is het niet. Waar zijn die snelle tijden van Burnout Revenger gebleven?
Geluid: 4 (= 2*)
Saai, de explosies en omgevingen klinken nagenoeg overal hetzelfde. Ook in de wagens zelf zit bar weinig verschil
Houdbaarheid: 2,5 (=1,25*)
Na een aantal kampioenschappen en enkele online potjes merk je dat je zonder de DLC niet verder komt in de MP. De Single-player is bijkans al kansloos vanwege veel te sterke A.I. Hooguit 4 uurtjes lol met dit spel beleefd. Daarna sloeg de ergernis er bij mij veel te hard in.
Eindoordeel : 3,9 (=1,95*)
Mensen, ga lekker voor Blur. Split/Second: Velocity is een mislukt project van de makers van de toch wel goeie racer Pure. Dit spel is in het leven geroepen om ooit voor 10 euro in de tweedehands verkoop mee naar huis te nemen. En dat is echt een beslissing die ik nu in een Split/Second zou kunnen nemen
Split/Second: Velocity is wat mij betreft de teleurstelling van 2010.
Na het spel van de demo had ik al een slecht gevoel over de volledige versie van het spel.
Maar na een tijdje kwam een vriend (War-Ultima) bij me langs met dit spel en hebben we er toch nog wat lol mee gehad, waarna ikzelf ook besloot om een exemplaar aan te schaffen.
Aanvallen
Split/Second: Velocity is een televisie programma waarin racers met behulp van power-ups aanvallen op hun tegenstanders kunnen loslaten, denk vooral aan de film Death Race bij dit spel. Hierbij moet je denken aan exploderende gebouwen, schuivende schepen of een brug die op het laatste moment voor je neus dicht gaat waarna je niks anders kan doen, dan in de muur knallen. Op zich allemaal leuk en aardig, ware het niet dat je na 3 á 4 races op dezelfde baan alle aanvallen wel zo'n beetje weet en vrij snel op het circuit uit bent gekeken. Aanvallen bouw je op door middel van je meter te vullen. Je meter vullen doe je vooral met driften en draften. Met je opgebouwde kracht laat je aanvallen los of open je kortere route's.
Racemodes en kampioenschappen:
Split/Second: Velocity telt diverse soorten racemodes die allemaal gebundeld zitten in 10 kleine kampioenschappen, waar je als rijder zoveel mogelijk punten in datzelfde kampioenschap moet zien te scoren (denk hierbij aan de opzet van Pure). Als je alle races van 1 kampioenschap wint haal je de maximum aantal punten uit dat kampioenschap en na een respectabel aantal punten te behaald hebben word de weg geopend naar het tweede kampioenschap. Racemodes die je veel tegen zal komen zijn natuurlijk de standaard races waarin je zo snel mogelijk als eerste over de lijn moet zien te komen, maar je hebt ook nog andere type races, zoals time-attack waarin je zo snel mogelijk het circuit moet proberen af te leggen. Air Attack is een 'nieuw' iets maar lijkt veel op gatecrashers, onder meer bekend van o.a. Dirt 2. Hierin is het de bedoeling dat je raketaanvallen van een gevechtsvliegtuig af moet houden, door middel van er omheen of tussendoor te rijden. Word je 3x geraakt dan is het game over en bepalen de tot zover opgebouwde punten je eindklassering. Na het promoveren in kampioenschappen word dit iets anders, dan is het namelijk de bedoeling dat jij het vliegtuig uit de lucht schiet i.p.v. vice-versa. Een andere vrij bekende racemode is de knock-out. Hierin is het de bedoeling dat je na het verlopen van de tijd niet de laatste plaats in handen hebt en naar de volgende ronde promoveert.
Moeilijksheidsgraad:
En dan het zwaarste minpunt van dit hele spel en eigenlijk ook de complete spelbederver!
Zodra je in kampioenschap 6 á 7 zit wordt het spel niet meer te doen en word je bijkans nog maar 3e of 4e. Met heel veel geluk win je nog eens een race in 1 van die klasses. Dit probleem is heel raar. Vaak lig je op een 2e of 3e plek, maar zodra je de 1e plek overneemt knallen de concurrenten je om je oren en lig je al snel weer 5e of 6e. Tot frustratie toe heb ik geprobeerd om voldoende punten bij elkaar te schrapen in de hoop een snellere auto te unlocken. Maar ook dat mag niet baten. Kom je met een snellere auto aan de start? Dan is de competitie hier al op voorbereid en rijden ze met de zelfde auto's als eerst nog harder. Het is net alsof je niet eerste mag worden! Ik heb bij War-Ultima de boel nog eens geprobeerd om te winnen met de allersnelste bak van het hele spel. Maar de A.I. is je altijd sneller en beter af. Erg krom en erg oneerlijk, want met de snelste auto van het spel moet je toch minstens meedoen voor de overwinning?
Online Multiplayer:
Ook de online viel mij zwaar tegen, dit kwam mede omdat er veel luitjes waren die de DLC van dit spel hadden gedownload waardoor je meteen alle auto's unlockte. Hierdoor vocht je vaak voor de laatste plaatsen. Ook de houdbaarheid van de online MP liet te wensen over. Iedereen begon met een ranking van 100. Als je een race won dan steeg je vaak naar rank 90 werd je 2e dan werd je 95 en de nummer 3 kreeg vaak +1 op zijn ranking en steeg naar 99. De rest van de spelers (vanaf plaats 4) zakten echter in ranking dus als je op rank 2 stond en je werd 4e dan zakte je meteen terug naar rank 3 of nog lager. Erg leuk dus als je in een lobby zit met 10 man en je komt niet verder dan plaats 7 á 8. Zodra je rank 1 was had je alle achievements/trophy's binnen, maar nogmaals de enigste manier om rank 1 te worden was om races te winnen en dat deden de mensen die de allersnelste bakken hadden gekocht (via DLC) dan ook alleen maar. Wou je zelf snellere auto's unlocken? Succes met de veel te moeilijke single player.
Eindoordeel:
Split/Second: Velocity is vanwege laatst genoemde punten een grote teleurstelling geworden. Op zich is het allemaal leuk en aardig de eerste 4 uurtjes maar daarna slaat de eentonigheid al snel toe. Te weinig banen, een veel te snelle A.I. en voorspelbare races blijven achter. Ook de bestuurbaarheid van auto's is gaar. Auto's reageren amper op stuurbewegingen en met dezelfde auto als de A.I. was je vaak stukken langzamer en dat maakt Split/Second: Velocity tot een slecht spel die de volle 55 euro absoluut niet waar is. Als je de keuze hebt kies dan voor Blur.
Gameplay: 4 (= 2*)
Vooral in het begin misschien leuk, maar na een aantal races heb je het wel gezien en weet je alle shortcut's c.q. power-ups wel te vinden of te ontwijken. Rijd ook niet lekker, daar zorgen met name de houterige controls voor.
Graphics: 5 (= 2,5*)
Niks bijzonders en ietwat lelijk zelfs. Alles word wel goed in beeld gebracht maar mooi is het niet. Waar zijn die snelle tijden van Burnout Revenger gebleven?
Geluid: 4 (= 2*)
Saai, de explosies en omgevingen klinken nagenoeg overal hetzelfde. Ook in de wagens zelf zit bar weinig verschil
Houdbaarheid: 2,5 (=1,25*)
Na een aantal kampioenschappen en enkele online potjes merk je dat je zonder de DLC niet verder komt in de MP. De Single-player is bijkans al kansloos vanwege veel te sterke A.I. Hooguit 4 uurtjes lol met dit spel beleefd. Daarna sloeg de ergernis er bij mij veel te hard in.
Eindoordeel : 3,9 (=1,95*)
Mensen, ga lekker voor Blur. Split/Second: Velocity is een mislukt project van de makers van de toch wel goeie racer Pure. Dit spel is in het leven geroepen om ooit voor 10 euro in de tweedehands verkoop mee naar huis te nemen. En dat is echt een beslissing die ik nu in een Split/Second zou kunnen nemen
Star Ocean: The Last Hope (2009)
Alternatieve titel: Star Ocean IV

3,0
0
geplaatst: 16 september 2009, 19:13 uur
Helaas, niet de Star Ocean zoals hij in de oude dagen was.
Op zich is het spel goed opgesteld maar het verhaal is weinig tot niks aan, tel daarbij de ronduit irritante characters op en je zult er achter komen dat dit echt een spel is die alleen maar uit te spelen valt als je elke cut-scene zou skippen.
Het verhaal speelt zich af rondom Edge Maverick en Reimi Saionji. Deze twee 'astronauten' krijgen een ruimteschip toegewezen wanneer de ruimtevaart organisatie waarvoor zei werken een tekort aan personeel heeft. Op mysterieuze wijze verdwijnen er steeds meer ruimteschepen in de 'Star Ocean' (het heelal dus), waarop gereageerd word met een grondig onderzoek van Edge en Reimi. En daar gaat het al meteen fout. De planeten waarop je land zien er erg goed uit, maar het probleem is dat je activiteiten op de desbetreffende planeten helemaal niks toevoegen aan het verhaallijn. Op elke planeet onderzoek je eerst de beschaving en stuit je meteen op problemen. Zo zul je op de eerste planeet een virus moeten onderzoeken die mensen in steen veranderd. Nadat je het probleem hebt opgelost reis je (meestal met een nieuw lid voor in je team) verder naar een nieuwe planeet. Waar je opnieuw een probleem mag oplossen. Op deze manier ga je een tijdje door. Mijn grootste hekelpunt is nog altijd: 'Hallo, ik ben op zoek naar vermiste organisatieleden. Wat heb ik hier mee te maken?' Het verhaal bestaat dan ook vrijwel alleen maar uit losse (side)-quest en er loopt niet echt een rode levenslijn door het spel heen. Om het nog erger te maken zijn je teamleden (op een paar na) niet uit te staan. Edge vind ik maar een zwak mannetje die niet anders kan dan medelijden met zichzelf te hebben, helemaal na het andere dimensie aarde-debacle. Reimi gaat nog wel, maar die zit ook vaker te janken dan dat ze iets bijdraagt aan het team 'Will you be careful, Edge?' Careful, ik heb geen zin om careful te zijn. Ik train uren achter mekaar aan en heb een hoger level dan de eindbaas op dit eiland. Dan het ergste geval: Lymle. Lymle moet een meisje van 15 voorstellen maar gedraagd zich als iemand van 4. What's wrong Edgie? You look pale?' komt er vaak op een ronduit bejaarde toon uit. Wat heb ik me vaak geergerd aan dit meisje. De enigste stoere is Bachuss. Een soort van Robo-Cop, die van een zeer geavanceerde planeet komt. Als ik hem zie, dan denk ik meteen aan Android 16 uit de Dragonball Z serie. Niet vies voor een potje knokken en altijd de juiste antwoorden waar je wat aan hebt. Wat wel weer goed is aan Star Ocean IV is het customize systeem. Hier kun je koken, wapens, medicijnen en armors maken. Wat hier wel weer irritant aan is is de vrouw die op het mainframe zit. Een hologram in de vorm van een vrouw, legt je uit hoe alles werkt. Maar voordat ze dit doet, krijg je eerst een cut-scene met haar waarop ze bijvoorbeeld jaloers is op Edge zijn nieuwe teamgenote, mits het een vrouw is. 'Edge, who is that? I thought that I was the only woman you needed. Het customizen zelf is trouwens wel goed uitgewerkt en is eenvoudig te begrijpen. Wat de rest van de gameplay betreft: Hier word sterk op teruggegrepen naar de oudere delen. Battle's zijn real-time, grafisch ziet het er echt bloedmooi uit en ook de private actions zoals we in deel 2 kenden (het samenbrengen van 2 party members) is ook in dit deel weer aanwezig. Alhoewel het in dit deel wel minder duidelijk is, wie nou bij wie hoort/is.
Kort samengevat is Star Ocean IV dan ook een redelijke teleurstelling. Alhoewel de gameplay heerlijk speelt en er prachtig uit ziet, is er van het verhaal weinig te bekennen en moet de speler over stalen zenuwen beschikken om de party members te weerstaan. Ik heb dit deel overigens niet uitgespeeld, daarom stem ik ook (nog) niet maar ik zit nu op het begin van de 2e (van de in totaal 3) dvd. Wellicht dat ik hem ooit nog eens uitspeel, maar op dit moment zijn er zat andere titels (op komst) waar een RPG-liefhebber beter mee uit de voeten kan.
Op zich is het spel goed opgesteld maar het verhaal is weinig tot niks aan, tel daarbij de ronduit irritante characters op en je zult er achter komen dat dit echt een spel is die alleen maar uit te spelen valt als je elke cut-scene zou skippen.
Het verhaal speelt zich af rondom Edge Maverick en Reimi Saionji. Deze twee 'astronauten' krijgen een ruimteschip toegewezen wanneer de ruimtevaart organisatie waarvoor zei werken een tekort aan personeel heeft. Op mysterieuze wijze verdwijnen er steeds meer ruimteschepen in de 'Star Ocean' (het heelal dus), waarop gereageerd word met een grondig onderzoek van Edge en Reimi. En daar gaat het al meteen fout. De planeten waarop je land zien er erg goed uit, maar het probleem is dat je activiteiten op de desbetreffende planeten helemaal niks toevoegen aan het verhaallijn. Op elke planeet onderzoek je eerst de beschaving en stuit je meteen op problemen. Zo zul je op de eerste planeet een virus moeten onderzoeken die mensen in steen veranderd. Nadat je het probleem hebt opgelost reis je (meestal met een nieuw lid voor in je team) verder naar een nieuwe planeet. Waar je opnieuw een probleem mag oplossen. Op deze manier ga je een tijdje door. Mijn grootste hekelpunt is nog altijd: 'Hallo, ik ben op zoek naar vermiste organisatieleden. Wat heb ik hier mee te maken?' Het verhaal bestaat dan ook vrijwel alleen maar uit losse (side)-quest en er loopt niet echt een rode levenslijn door het spel heen. Om het nog erger te maken zijn je teamleden (op een paar na) niet uit te staan. Edge vind ik maar een zwak mannetje die niet anders kan dan medelijden met zichzelf te hebben, helemaal na het andere dimensie aarde-debacle. Reimi gaat nog wel, maar die zit ook vaker te janken dan dat ze iets bijdraagt aan het team 'Will you be careful, Edge?' Careful, ik heb geen zin om careful te zijn. Ik train uren achter mekaar aan en heb een hoger level dan de eindbaas op dit eiland. Dan het ergste geval: Lymle. Lymle moet een meisje van 15 voorstellen maar gedraagd zich als iemand van 4. What's wrong Edgie? You look pale?' komt er vaak op een ronduit bejaarde toon uit. Wat heb ik me vaak geergerd aan dit meisje. De enigste stoere is Bachuss. Een soort van Robo-Cop, die van een zeer geavanceerde planeet komt. Als ik hem zie, dan denk ik meteen aan Android 16 uit de Dragonball Z serie. Niet vies voor een potje knokken en altijd de juiste antwoorden waar je wat aan hebt. Wat wel weer goed is aan Star Ocean IV is het customize systeem. Hier kun je koken, wapens, medicijnen en armors maken. Wat hier wel weer irritant aan is is de vrouw die op het mainframe zit. Een hologram in de vorm van een vrouw, legt je uit hoe alles werkt. Maar voordat ze dit doet, krijg je eerst een cut-scene met haar waarop ze bijvoorbeeld jaloers is op Edge zijn nieuwe teamgenote, mits het een vrouw is. 'Edge, who is that? I thought that I was the only woman you needed. Het customizen zelf is trouwens wel goed uitgewerkt en is eenvoudig te begrijpen. Wat de rest van de gameplay betreft: Hier word sterk op teruggegrepen naar de oudere delen. Battle's zijn real-time, grafisch ziet het er echt bloedmooi uit en ook de private actions zoals we in deel 2 kenden (het samenbrengen van 2 party members) is ook in dit deel weer aanwezig. Alhoewel het in dit deel wel minder duidelijk is, wie nou bij wie hoort/is.
Kort samengevat is Star Ocean IV dan ook een redelijke teleurstelling. Alhoewel de gameplay heerlijk speelt en er prachtig uit ziet, is er van het verhaal weinig te bekennen en moet de speler over stalen zenuwen beschikken om de party members te weerstaan. Ik heb dit deel overigens niet uitgespeeld, daarom stem ik ook (nog) niet maar ik zit nu op het begin van de 2e (van de in totaal 3) dvd. Wellicht dat ik hem ooit nog eens uitspeel, maar op dit moment zijn er zat andere titels (op komst) waar een RPG-liefhebber beter mee uit de voeten kan.
Star Ocean: The Second Story (1998)

5,0
0
geplaatst: 10 december 2007, 16:27 uur
Een van mijn favoriete RPGs op de PSX. Kan zich makkelijk meten met een Final Fantasy X of Kingdom Hearts. Dankzij de verschillende eindes en personages die je in je team kan krijgen een goeie game met een hele hoge replay waarde.
4,5*
/Bahamut Zero
4,5*
/Bahamut Zero
Star Ocean: Till The End Of Time (2003)
Alternatieve titel: Sutā Ōshan Tiru Ji Endo Obu Taimu

4,0
0
geplaatst: 12 januari 2008, 18:27 uur
Ik had grote verwachtingen van dit spel nadat ik mezelf helemaal verloren was aan Star Ocean: The 2nd story. Hij begon wel aardig maar red het toch niet helemaal bij zijn voorganger. Ben er nu al tijden niet meer mee bezig geweest omdat ik op een irritant stukje zat. Moest je in een soort mijnkarretje de juiste route vinden, was makkelijk zeiden ze op een online walktrough, maar ben er nooit meer mee bezig geweest. Ook een beetje van het verhaal af, begin staat me nog bij dat het net als star ocean 2 was: Je stortte neer op een planeet die onbekend voor je was.
Toch 4*
Toch 4*
Stella Deus: The Gate of Eternity (2004)

4,0
0
geplaatst: 10 januari 2008, 13:08 uur
Dit is echt zo'n RPG waar je van moet houden. Mij beviel hij wel. Je moet geduld hebben in de gevechten. De gevechten kunnen namelijk zomaar 10-15 minuten duren en speelt zich af op een soort schaakbord. Het trainingssysteem is eenvoudig maar toch leuk. Je kan HEEL VEEL teamleden verzamelen (dat is echt niet normaal hoe veel er wel niet in zitten). Maar alleen de hoofdrolspelers kunnen nieuwe trucjes leren (wat wel weer jammer is). Wat ook apart is is het missen van dorpen steden enz. Je kan op de wereldkaart aanklikken waar je heen wilt maar zodra je in een dorp bent krijg je meteen een gesprek waarna een gevecht volgt. Vrij rondlopen kan dus niet en dat is op zich best wel jammer (vindt ik).
3,5*
3,5*
Street Racer (1994)
Alternatieve titel: Street Racer Extra

3,5
0
geplaatst: 15 februari 2008, 18:54 uur
Dat ik deze vergeten ben om te beoordelen. Heb hem hier nog staan. Redelijk race spel die het bij Mario kart niet redde. Toch vermakelijk vanwege de gadgets die op de auto's zaten. Deed mij altijd denken aan Wacky Races (de cartoon). De knock-out was ook grappig, maar dan wel samen met een vriend, zoals Goodfella_90 al zei. In je eentje is het veel te makkelijk. De voetbalmode staat me niks van bij. Zat die wel in de PSX versie?
3,5*
3,5*
Stunts (1990)
Alternatieve titel: 4D Sports: Driving

3,5
0
geplaatst: 15 februari 2008, 19:03 uur
Erg leuke racer waarbij je idd de mogelijkheid had om zelf een circuit te bouwen. Dagenlang achter gezeten tijdens de nodige schooluurtjes om zo alle F1 circuit's van 1999 na te bootsen
Geef hem 3,5* omdat de graphics wel aan de mindere kant zijn...

Super Mario Bros. 3 (1988)

5,0
0
geplaatst: 17 januari 2008, 22:44 uur
Wat een enorm goeie game was dit. Als kind heel veel plezier aan beleefd. Laatste wereld was wel pittig zeg, maar dit spel had zo'n geweldig concept
Leuke werelden, waarbij je kon kiezen wel kant je op ging richting het kasteel. Genoeg items om een transformatie te ondergaan
Vooral het kostuum waarbij je met hamertjes kon gooien of het kostuum waarbij je in een standbeeld kon veranderen waren vet!
5* deze game


5* deze game
Super Mario World (1990)
Alternatieve titel: Super Mario World: Super Mario Bros. 4

4,5
0
geplaatst: 15 december 2007, 12:22 uur
Deze moet ik ook wel 5* geven, bloedmooie graphics. Leuke levels en een uitgebreide wereldkaart waar van alles te unlocken is
5*
5*
Superman (1999)
Alternatieve titel: Superman 64

2,0
0
geplaatst: 30 juni 2008, 00:36 uur
Wat een **** spel was dit. Mijn broer kwam er ooit eens mee thuis, heb hem toen destijds uitgespeeld, maar dat was meer uit verveling dan omdat ik het echt wou, want spel was niet echt een ervaring...
2,0*
2,0*