Pitfall! (1982)

Atari 400/800/XL/XE / Atari 5200 / Atari ST / Atari Video Computer System / ColecoVision / Commodore 64/128 / Intellivision / MSX Series PC / TRS-80
Platform / Adventure

Ontwikkeld door Activision
Uitgegeven door Activision

Jij speelt Pitfall Harry die op zoek is naar een schat, diep in de jungle. Met wat geluk vind je geldzakken, zilveren en gouden staven en diamanten. Maar dat gaat niet al te gemakkelijk. Er zijn veel obstakels die omzeild moeten worden; van krokodillen tot schorpioenen, van vallen tot moerassen; de weg naar de schat is niet gemakkelijk. Je hebt 20 minuten om alle schatten te vinden, als je zo lang kunt blijven leven natuurlijk...

burningonsunday
Mijn personal favourite van de Atari 2600. Spannend om te spelen, niet al te gemakkelijk, leuke geluidjes en voor wat het waard is prima graphics.

avatar van jedymastertje
Dit spel was het eerste platform spel wat ik speelde op de atari 2600 een klassieker.

Ravnoss
Zoals anderen al hebben gemeld: De beste game voor de 2600, uren en uren aan besteed vroeger. Nog knapper is dat het ook vandaag de dag nog een leuk uitdagend spel is!

avatar van wolff
classic!

avatar van ZAP!
Gespeeld op de C64. Ik was er echt beroerd in, maar wat was het leuk om te spelen. Ga hem weer op de simulator proberen, kijken wat ervan komt. Ook hier lukt het me niet te stemmen, helaas... -edit- met Safari wel.

avatar van ZAP!
Ook deze aan de praat gekregen, na wat klooien en zoeken. De F1(etc.) knoppen van de C64 zijn dus na te bootsen met de fn knop ingedrukt op de Mac (+ dus de gewenste F1etc. knop) - voor een noob als ik een hele ontdekking! Hier heb ik op goed geluk fn met F1 gedaan et voilà.

Leuk, leuk, leuk!

avatar van John Milton
Veel lol gehad als tiener met deze game. Wellicht mijn favoriete Atari game, maar er was er nog eentje waarvan ik niet meer op de naam kan komen.

avatar van John Milton
Nee het was iets anders. Ik ga een maat vragen, kans dat die het nog weet.

John Milton schreef:
Nee het was iets anders...
Aztec Challenge (1982)?

avatar van John Milton
Leuke cover, maar nee die was het niet. Al weet ik nu ook niet zeker op welke ik toen doelde

John Milton schreef:
Ik doe nog twee pogingen (anders kan ik aan de gang blijven ): Fire Ant (1983) of Boulder Dash (1984)?