Secret Agent (1992)

Ontwikkeld door Apogee
Uitgegeven door Apogee

De speler bestuurt een geheim agent, die schuil gaat onder de codenaam 'Agent 006½'. Een terroristische organisatie genaamd de D.V.S. heeft de blauwdrukken van een krachtig geheim wapen weten te bemachtigen. Het is aan Agent 006½ om te infiltreren op een eiland dat bezet wordt door de D.V.S. en de blauwdrukken te onderscheppen.

avatar van The_CrY
Ah... Secret Agent. Na jaren toevallig op Steam gevonden in de 3dRealms Anthology, tezamen met nog vele andere vergeten games uit de jaren 90. Nog steeds is dit spel een heerlijke puzzelaar waar je in een 2d-side scrolling game als Agent 006½ vijandelijke basissen moet infiltreren. Elk level heeft hetzelfde doel: vind de bom, mol de radar, en deactiveer de lasers. Dit spel werkte niet met aantal levens, waar ik blij mee ben, maar je kon een level eindeloos opnieuw proberen. Vooral in Episode 3 zaten een aantal verdomd lastige missies waar je zeker een aantal tientallen keren opnieuw kon beginnen. Het enige minpuntje is de anti-climax in het grote eindlevel, welke niet eens een speciale afsluitings-missie bevatte, en dat is jammer.

Deze veel gespeeld vroeger, toffe game. Zal nog steeds wel cool blijven om te spelen. Deze en de commander Keen reeks.. nostalgie.