NHL 12 (2011)

Xbox 360 / PlayStation 3
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts

Neem deel aan het NHL seizoen 2011-2012, de grootste ijshockey liga ter wereld. De game bevat alle officiële teams en spelers van de competitie. Kies jouw favoriete team en probeer daarmee zo goed mogelijk te presteren. Het spel bevat enkele nieuwe toevoegingen. Zo worden de goalies meer bij het spel betrokken, waardoor je de mogelijkheid hebt om deze een tik uit te delen. Ook de 'Be a Pro' -modus is verbeterd. Zo nemen spelers orders aan van hun coach om deze vervolgens uit te voeren. Daarnaast is de jaarlijkse NHL Winter Classic aan het spel toegevoegd, waarbij je in een open stadion in Pittsburgh mag meestrijden om deze felbegeerde prijs.

Can't wait om deze te kunnen bemachtigen

Ik ook niet. Volgens de trailer moeten er 300 aanpassingen zijn in de gameplay.
Ook is het eindelijk mogelijk om als goalie vs. goalie te vechten.

Ik ga er straks om

Wat vooral een groot minpunt is aan deze game is het enorme verschil tussen de moeilijkheidsgraden Pro en All-Star.
Waar Pro (voor mij) gewoon peanuts is waar bijna niet te verliezen valt, is All-Star gewoon bijna niet te doen zonder een ontiegelijk goede strategie (die ik nog steeds moet heruitvinden). Ik weet dat ik na een tijdje ook All-Star wat makkelijker zou gaan vinden, maar dat neemt niet weg dat het verschil tussen Pro en All-Star gewoon TE groot is.
Verder gewoon een erg goede hockeygame. Nieuwe modes als de Winter Classic in Pittsburgh zijn leuk maar niet echt toppers van aanvullingen. De gameplay-adjustments t.o.v. het vorige deel zijn wel aanwezig, maar de beloofde 300 ga ik op geen enkele manier ontdekken. Het bodychecken van een goalie is verder niet echt een nuttige toevoeging en een nieuw nadeel is dat bij het sprinten de speler de puck nog wel eens uit zijn grip kan duwen waardoor een tegenstander de puck maar al te makkelijk kan wegsnoepen.