The Adventures of Shuggy (2011)

PC / Xbox 360
Platform / Action

Ontwikkeld door SmudgedCat
Uitgegeven door Valcon

De jonge vampier Shuggy erft een oud Schots kasteel. Dit kasteel blijkt echter vol te zitten met geesten, zombies en vele andere kwaadaardige wezens. De speler krijgt de controle over Shuggy en dient het kasteel schoon te vegen van deze wezens, zodat hij eindelijk kan wonen in het kasteel waar hij recht op heeft.

avatar van Brains
Leuke platformer van wat ik er tot nu toe van heb gespeeld. Zitten veel leuke ideeën in zodat iedere level weer anders is. Laat het kiddie uiterlijk je niet misleiden, deze game is vrij pittig (Niet Super Meat Boy pittig, maar je loopt er niet zomaar doorheen). De co-op modus uitgespeeld, en dat was erg vermakelijk en soms wat frustrerend. The way I like it.

Scion
De game valt niet op tussen alle andere aangeboden platformers, en dat is maar goed ook...
Betere alternatieven zijn er vrijwel genoeg.
The Adventures of Shuggy bied genoeg content maar laat de basis van de game te simpel.
De Graphics zijn niet erg bijzonder, evenals het concept en de gameplay.
Als je op de spatietoets drukt springt Shuggy altijd op dezelfde hoogte, ook is er geen controller support.
De game profileert zich als een casual game terwijl de game misschien een tikkeltje te uitdagend is voor die doelgroep.

avatar van Animosh
Een degelijke, gevarieerde puzzel-platformer.

Maar wel één wiens vormgeving ontzettend lelijk is. De jazzy soundtrack vond ik zo verschrikkelijk dat ik hem na een paar minuten al heb uitgezet en de stijl vind ik veel te ongeïnspireerd, kinderlijk en flets. De gameplay is echter wel vermakelijk, en dat is het belangrijkste in dit soort spellen. Het spel blinkt nergens echt in uit, maar door de zeer grote variatie in gameplay (er zijn levels waarin je kunt teleporteren, levels waarin je de wereld kunt draaien, levels waarin je van grootte kunt wisselen, en meer) ligt het tempo hoog en blijft het tot aan het einde fris. En het is soms inderdaad best pittig. Niet echt moeilijk, wel uitdagend.

Meer dan een middelmatige platformer is dit niet, maar ik heb hem ooit eens voor 50 cent gekocht, en dat was het wel waard. De sfeer is duf, maar de gameplay is fris genoeg om een paar uur te vermaken. 3*