Dark Souls (2011)

Alternatieve titel: Dark Souls: Remastered

Nintendo Switch / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door From
Uitgegeven door Namco Bandai en From

De spirituele opvolger van Demon's Souls speelt zich af in één open wereld in plaats van vijf losse werelden. Volharding en beheersing in een gevecht zijn van belang om in leven te blijven. Neem het in je eentje, of samen met een vriend in de co-op multiplayer, op tegen talloze taaie vijanden en maak gebruik van vele nieuwe wapens waaronder; zwaarden, bijlen, speren, pijl en boog en magie.

Remi
Bedankt voor de uitleg en tips. Vanmiddag weer met frisse moed er tegen aan!

Maarten0402 schreef:
...er is ook een Knight in The Depths

Oh ja, de eerste keer Kirk, helemaal vergeten. Altijd overgeslagen in m'n laatste ploegthroughs .

Ja Kirk inderdaad.
Kun je die ook naderhand summonen nadat je hem daar hebt afgemaakt?

Met de Wanderer ben ik nu in Anor Londo en moet nu Orstein & Smough gaan verslaan... pfff zie ik tegenop . Enige baas waar ik echt moeite mee heb, de andere zijn lastig tot zeer lastig, maar uiteindelijk wel te doen. Bij deze bazen knapt mijn brein bijna

Niet summonen. Je kan 'm wel nog twee keer tegenkomen en z'n armor of thorns bemachtigen.

Succes!

avatar van mister-fool
Ik kwam Kirk pas voor het eerst tegen in de Demon Ruins. .
Overigens niet eens de meest intimiderende NPC-invader: Paladin Leroy in Tomb of The Giants slaat zo een half levensbalkje weg

Die bastard Leeroy met z'n lompe mace op dat nauwe bergrandje! ...Wel een kewl schild!

Meesterlijk
Als klein jochie droomde ik hier al van,en nu kunnen we het allemaal zelf beleven.
Vooral de sfeer is fantastisch in deze game,en de level structuur briljant.
Wat Dark Souls verder vooral goed doet is jou als speler het gevoel te geven echt alleen in die wereld op pad te gaan.
Elk stukje wat je verder komt voelt als een overwinning,en dat motiveert om verder te komen.
Ik kan met trots melden dat ik hem heb uitgespeeld,en het was een ervaring om nooit te vergeten.
Deze duistere middeleeuwse Rpg heeft voor altijd een plek in mijn hart

avatar van Maarten0402
Alleen de muziek al bij elke boss fight roept al rillingen op. Ik moet me PC maar eens laten fixen. Heb al erg lang niet op me PC gespeeld (hardware crash). Dark Souls roept me blijkbaar

avatar van Maarten0402
Ben vorig jaar (toch alweer een tijde geleden) met Dark Souls II: Scholar of the First Sin begonnen, maar ik mis de chemie van Dark Souls I heel erg. Vind dat spel zeker wel tof, maar toch net niet zoals DSI... Kweet niet.

Mee eens, DS1 heeft iets moeilijk te definen speciaals dat de andere delen niet hebben. Denk dat de consistentere wereld daar vooral veel aan bijdraagt.

Demon's Souls nog steeds niet gegamed overigens...

avatar van 3bdelilah
Wat mij betreft is het grootste minpunt van Dark Souls II hoe "los" Drangleic aanvoelt, lijken allemaal losse levels die nogal lui met enkele gangetjes verweven zijn. Dat gevoel had ik niet bij Lordran. Ondanks dat het natuurlijk geen open wereld á la Skyrim of Witcher 3 is, voel je toch dat die wereld heel goed ontworpen is.

Voorbeeld: dit is Lordran van DS1 en dit is Drangleic van DS2. Je merkt gelijk een significant verschil op het gebied van level design.

Een intricate interconnecting map die ondanks zijn meer gegamificeerde wereld toch echter aanvoelt als de grote echt open gameworlds van bijv Bethesda imo.

Mijn favoriete DS map: Vertical Souls!

avatar van Maarten0402
Die Vertical map is inderdaad erg gaaf. Heb ik ook gespot, maar kan hier nog steeds erg lang naar kijken.

avatar van thoyouknow1980
Dark Souls heeft gewoon de beste gamewereld ever wat mij betreft
Zo is de route die je aflegt simpelweg betoverend mooi,sfeervol en uniek.
En Blight town het meest geniale level design ooit,en mijn favoriete stek.
Ik heb niks anders dan lof voor de makers,en liefde voor deze game

avatar van Maarten0402
Ha eindelijk toch iemand die Blighttown ook tof vind. Misschien is het de PS3/Xbox360 versie die ik nooit heb gespeeld, maar alleen de Prepare to Die Edition (PC). Toen ik voor het eerst Blighttown naderde en daarvoor de verhalen hoorde was is scared as f*ck. Dus ging ik extra voorzichtig spelen en letterlijk vijand voor vijand doen (heel simpel samengevat: elk klein stukje van de taart beetje bij beetje afschrapen). Nu vind ik het toch echt een area die Dark Souls maakt. Kom op. In bijna elke walkthrough of elke Dark Souls stream zie ik comments voorbijkomen over "Oh god, Blighttown". Dat zegt toch wel iets lijkt me. Contra Anor Londo die om zijn prachtuitstraling en architectuur bekend staat is Blighttown voor mij totale duisternis zoals het hoort! Een donker en diepgaand fort! De gevreesde area. Nou niet helemaal voor mij hahahaha. Ik vind Sen's Fortress pas echt tekenkrommend (met de intentie om alle items te halen dan).

avatar van thoyouknow1980
Ha Maarten0402 wat fijn om te horen dat jij er ook zo over denkt.
Ik speel ook hetzelfde,er is niks lekkerder dan een taart rustig op peuzelen
Zodat je ook optimaal kunt genieten van de prachtige weg die je bewandeld in deze game.
Maandenlang maakte ik iedereen stapel gek over Dark Souls.
Als een ware promoter van de game bleef ik het woord maar verspreiden.
Mijn collega's werden er af en toe moe van,maar waar het hart van vol is he.
Door dat eeuwige gezwam over de game,is het mij wel gelukt om verschillende mensen ook geïnteresseerd te krijgen in deze game,waarvan er nu 2 vaste fans zijn geworden
Ik ben een alles eter wat games aangaat,maar wat er toen die maanden met mij gebeurde dat Dark Souls mij zo heeft betoverd is een uniek en onvergetelijk mooi moment in mijn leven

avatar van dr channard
Vond blighttown ook heel tof en sfeervol. De eerste keer doorgegaan en 1 keertje gestorven. Kwam ook omdat ik het heel rustig aandeed, ook vijand per vijand door ze te lokken en terug achteruit te gaan. Had die dag ook een zeer ideale playthrough. Op de dagen waar ik wil rushen komt het meestal niet goed

avatar van JacoBaco
Tot nu toe alleen Bloodborne en Dark Souls 3 gespeeld. Hoewel ik Bloodborne wel de betere vind, zie ik in heel veel lijstjes Dark Souls 1 terugkomen als de beste van de 5 Souls games. Bij veel mensen staat de game op 1.

avatar van dr channard
Nog eventjes wachten en je kan de remaster spelen in mei met 60 fps Persoonlijk vind ik Bloodborne NOG beter.

avatar van JacoBaco
Ja, in mei komt ie! Zin in!

it is good to be back.

avatar van JacoBaco
Ik speel het inmiddels ook! Deze voor het eerst! (Bloodborne en Dark Souls 3 uitgespeeld) Maar oh oh oh wat moeilijk weer! Ik heb dit keer vooral moeite met waar ik naartoe moet! Kom ik in het gebied waar ik de tegenstanders best makkelijk kapot krijg, zitten er vervolgens een paar honderd meter verderop alsnog vijanden die ik onmogelijk kan verslaan! Moet ik weer terug en zoeken waar ik dan naartoe moet. Op dit moment weet ik het gewoon niet!

En ik weet nog niet of ik de keuze human or hollow nou zo fijn vind! En ik zag het even niet meer zitten toen ik in het riool curse kreeg door een stel opgeblazen kikkers!

Verder uiteraard een topspel!!

avatar van JacoBaco
Nou ja zeg, hoe kom je op het idee!? Je kunt dus al vroeg in de game een heel erg sterk zwaard krijgen! Drake Sword. Maar de manier waarop. Daar had ik nooit zelf achtergekomen!

avatar van dr channard
Ja die sword is lekker boss Geniet van je pelgrimstocht zonder warp tussen bonfires

avatar van JacoBaco
Zo, na 25 uur spelen lekker overnieuw begonnen haha! En na 8 uur spelen zit ik alweer waar ik was en zelfs nog ietsje verder dan dat.

Ik had mijn build verkloot en ik weet dat het normaal is dat je een keer 20.000 souls kwijtraakt, maar dit gebeurde mij ineens iets te vaak. Dus dat was eigenlijk de druppel.

Ik ben nu in Blighttown en ben aangekomen bij het moeras. 100% nieuw gebied!

Moet wel zeggen dat met de Drake Sword hak ik met gemak door alles heen. De Gaping Dragon bijvoorbeeld kreeg ik in 1x neer. En moet er tevens bij zeggen dat deze boss (voor ik helemaal opnieuw begon) mij 10x morsdood maakte.

avatar van JacoBaco
Uitgespeeld met mijn Knight! Bloodborne blijft nog steeds de beste, maar deze game is wel beter dan DS3. Ik heb een black knight sword +5 en ook een black knight greatsword. Wat een beest is dat zeg! De laatste boss was voor mij eigenlijk erg makkelijk. 4x parry en klaar!

45 uur over gedaan.

Dit is mijn build:
Level 99
Vitality 43
Endurance 36
Strength 43
Dexterity 18

Met de rest heb ik niets gedaan.

En nu natuurlijk nog de DLC bosses pakken, want die zitten bij de Remastered inbegrepen. Schijnen wat taaie gasten tussen te zitten!

JacoBaco schreef:
Bloodborne blijft nog steeds de beste, maar deze game is wel beter dan DS3.

Ik twijfel zelf nog tussen DS1 en Bloodborne voor m'n fav From game, Lordran vs Yharnam too close too call... 3 liep echt te crap op m'n PC, dus op de PS4 maar eens werk van gaan maken...

Squall Lionheart
Bloodborne was mijn eerste From game. Plus de game is net wat sfeervoller, duisterder en het tempo ligt ietsje hoger.

En in DS1 vind ik The Depths niet zo'n toffe locatie.

avatar van Maarten0402
Van wat ik allemaal heb gezien (zelf niet gespeeld, heb geen PS4) vind ik Bloodborne wel het meest origineel na DS1. Mijn broer heeft een PS4. Als ik hem mag lenen van hem een keer en we samen Bloodborne een keer doen (als hij tijd heeft) zal dit ongetwijfeld een toffe ervaring worden (vooral voor hem). Net als DS1 Remastered voor hem. DSIII heb ik de meeste uren in zitten, omdat ik het heel fijn vind spelen (pve en pvp), maar de world design vind ik in DS1 en Bloodborne origineler.