Dark Souls (2011)

Alternatieve titel: Dark Souls: Remastered

Nintendo Switch / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door From
Uitgegeven door Namco Bandai en From

De spirituele opvolger van Demon's Souls speelt zich af in één open wereld in plaats van vijf losse werelden. Volharding en beheersing in een gevecht zijn van belang om in leven te blijven. Neem het in je eentje, of samen met een vriend in de co-op multiplayer, op tegen talloze taaie vijanden en maak gebruik van vele nieuwe wapens waaronder; zwaarden, bijlen, speren, pijl en boog en magie.

avatar van JacoBaco
Ondertussen bezig om die platinum te halen! DS 3 vond ik te veel werk, maar DS 1 is pas echt ploeteren!

Nog 2 trofeeën en dan heb ik hem!

Remaster Remaster! wie gaat hem (weer) halen?
Ik had deel 1 al op de X-box 360 maar natuurlijk ik heb hem nooit uitgespeeld..
Maar ik weet hoe geweldig dit deel is, en 40 euro valt toch mee voor een 2de ronde (portable) ploeteren

Nee bedankt. Dit wordt onder het kopje 'overbodige remaster' geplaatst. Al helemaal de Switch versie, die er zowat uitziet als een last gen game. De Xbox One of PS4 remaster kom ik wel een keer tegen onder Xbox Live als gratis game of in een sale voor 5 of 10 euro of iets dergelijks. Tot die tijd doet het origineel het nog prima. Die je overigens ook nog overal voor een paar euro vind.

Dark Souls als gratis game? volgens mij gebeurd dat niet zo snel..
En je vind het er niet goed uit zien op de Switch Sinner.... heb je het nu over die beta test versie?. Uiteindelijk kan het er toch veel beter uit zien niet dat ik die beta versie gespeeld heb trouwens.

Edit: over het grafische zou je wel eens gelijk kunnen hebben...

Does Dark Souls Remastered Play GOOD On Nintendo Switch? - BETA Review - YouTube

banjo schreef:
Dark Souls als gratis game? volgens mij gebeurd dat niet zo snel..
En je vind het er niet goed uit zien op de Switch Sinner....

Ik zeg niet 'niet goed'. Ik zeg dat de verschillen tussen de vorige generatie en de huidige remaster maar erg mager zijn. Zeker van wat ik op de Switch heb mogen spelen - weliswaar enkel op groot scherm even bij een vriend gespeeld en niet in handheld mode maar het bied mij te weinig om weer geld aan te spenderen. (mocht ik een Switch hebben - maar ook op de Xbox One boeit het mij dus helemaal niets).

En gratis? Ik heb zowel 2 als 3 in Humble Bundles voor de PC gehad. Voor de PC weliswaar (een tientje, met een zestal andere games erbij) maar dat is zo bijna zo goed als voor niets. Vroeg of laat duikt alles wel eens een keertje op bij PS+ of Xbox Gold. Al helemaal als we weer in een nieuwe generatie consoles zitten.

avatar van mister-fool
Het voordeel van de remaster is de verhoogde framerate: 60 fps. Aangezien ik het spel al tweemaal heb uitgespeeld, hoef ik het niet zo nodig nog eens te kopen.

Nee fans van het eerste uur die halen dit niet zo snel, maar het blijft heel gaaf om Dark Souls op een Switch te kunnen spellen... en ik ben minder geneigd om hem op een Ps4 of X-box One opnieuw te halen.
De beleving is echt anders.

Dark Souls Remastered - Review - Dark Souls Remastered Nintendo Switch Review - nl.ign.com

Grafisch ziet het er prima uit alleen moet je het op de Switch doen met 30fps...
Maar soepel loopt het zeker..
Ik haal hem voor de 2de keer het is gewoon zo´n bazen spel..

centurion81 (crew)
banjo schreef:

het is gewoon zo´n bazen spel..

Ik dacht een eindbazen spel!

Ben jij wat een Dark souls fan centurion81?

centurion81 (crew)
banjo schreef:
Ben jij wat een Dark souls fan centurion81?

Nee echt totaal niet! Ik vind de sfeer tof ogen maar het concept en de moeilijkheidsgraad voor het soort spel spreken me niet aan.

Gave nieuwe avatar trouwens!

Maakt het trouwens veel uit of je voor een bandiet kiest of voor een ridder...?
Want de ridder lijkt me toch in het voordeel, om dat het schild groter is en het zwaard langer uitsteekt om makkelijker op veiliger afstand je vijand te raken. kortom zit er een groot verschil in welk karakter je kiest...

avatar van dr channard
Denk dat beide schilden 100 procent damage reduction dus grootte van de schild maakt niet uit. Ridder is eigenlijk wel het ideale startpersonage als je nieuw bent. Na een aantal uren maakt het niet meer uit maar voor de eerste uurtjes wel ideaal. Och ja Bandit is ook wel baas.