Awesomenauts (2012)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360

Ontwikkeld door Ronimo en Abstraction
Uitgegeven door dtp

In het jaar 3587 heerst er een groot conflict in de ruimte. Gigantische robot legers zitten vast in een eindeloze impasse. Om toch wat beweging in hun verovering te brengen roepen ze de meest krachtige huurlingen van het universum tot zich: de Awesomenauts. Speel als een van de vele Awesomenauts, bestorm online slagvelden en ontgrendel toegang tot vele vaardigheden, personages en wapens.

avatar van Rudeo
genomineerd voor best downloadable game at gamespot, hulde aan de guys van Ronimo te Utrecht

Check it out en geef je vote:

Best Downloadable Game of E3 2011 on GameSpot - e3.gamespot.com

Een studio met een grote toekomst in het vooruitzicht, hou van het soort spellen dat ze maken.

Winkelwagentje (moderator)
Laten we hopen dat de release van Awesomenauts niet in gevaar komt, nu publisher dtp cash flow problemen heeft (of erger...). Spel zou woensdag al moeten verschijnen. Voor PS+ zou het zelfs een freebie worden.

avatar van Brains
Hij is gisteren gewoon uitgekomen op de Xbox 360.

Heb je hem of niet Brains?

avatar van Brains
Nope. Ga eens de trial proberen, maar ik denk niet dat ik 'm aan ga schaffen - tenzij een van m'n vrienden 'm ook koopt. Het is namelijk echt een multiplayer game.

avatar van Hadouken
Demo was best leuk met een tweede speler. Twijfel ook nog om hem aan te schaffen.

Winkelwagentje (moderator)
Het spel is niet echt vriendelijk voor beginnende spelers. Het kost even wat tijd om te ontdekken wat de verschillende karakters allemaal in hun mars hebben, eer je er wat voor terug krijgt. Maar zodra je de arena's een beetje kent, en aan de hand van upgrades je strategie kan bepalen, is het een erg leuke game.

Natan85
Het is inderdaad even doorbijten, maar ik ben blij dat te hebben gedaan. Ben normaal gesproken niet zo'n multi-player man maar hier vermaak ik mezelf uitstekend mee. Kan er nog niet veel van, maar leuk is het zeker. Heerlijk stijltje ook

avatar van Hadouken
Heb hem toch maar aangeschaft. Behoorlijk vermakelijk met meerdere spelers maar enorm oneerlijk voor beginners. Er is geen sprake van goede matchmaking waardoor je als rookie vaak gewoon tegenover hoog gelevelde pro's komt te staan waar je helemaal niks mee op schiet.

Een groot gemis, nu ben je verplicht om eerst flink te oefenen in practice mode om zo te levelen. Verzorgd is het allemaal wel. Behoorlijk wat opties, prettige stijl en gewoon fun tot nu toe.

Hadouken schreef:

Tsja, of bots, die zijn ook behoorlijk goed zeg!
Winnen of verliezen is toch een kwestie van teamwork. Iets wat je met bots niet hebt. Maar de bots in dit spel zijn ook geen kanonnenvoer. Ik wordt er nog wel eens door eentje gekild; en ze voeren ook niet van die malle kamikaze-acties uit door het alleen op te nemen tegen een turret, iets wat menselijke teamgenoten nog wel eens willen doen.

De matchmaking is wellicht één van de weinige minpuntjes van het spel, doordat je soms in een match wordt gedropt die al bezig is, om vervolgens mee te strijden met de partij die duidelijk aan de verliezende kant is. Maargoed, ik maak het andersom net zo vaak mee, dus qua win-verlies ratio ga je er niet op achteruit. Grootste minpunt is toch wel dat inactieve spelers niet automatisch gekickt worden na bijv. anderhalve minuut. Ik heb dan liever een bot in m'n team dan een speler die het hele potje afk (of in dit geval 'afc') is en niks doet.

Grootste pluspunt is toch wel dat de chars zo goed uitgebalanceerd zijn. Ik heb zo wel mijn favorieten, maar er is er niet echt eentje die veruit de betere is.

Natan85
Clunk, Yuri en de Healer in een goedwerkend team is de ultieme overkill! Iets van vier matches in twintig minuten gehaald zo. Al ging het een stuk minder toen een ander (lees: ikzelf) probeerde de healer te zijn, dat karakter moet ik toch iets meer mee spelen.