Wipeout 2048 (2011)

PlayStation Vita / PlayStation 4

Ontwikkeld door Sony

In het spel neem je het met futuristische racewagens, op hoge snelheid, tegen elkaar op. Je kan hierbij gebruik maken van diverse wapens zoals bommen, raketten en shockwaves. De races spelen zich af op circuits in grote, moderne, steden zoals New York City. Daarnaast telt het spel cross-platform online racing waarbij kan worden geracet tegen spelers in Wipeout HD: Fury.

Weer al een ultra-coole racer met opzwepende muziek, omdat ik de oudere delen niet zo uitbundig heb gespeeld komt het concept nog altijd fris en energetisch over. Wat al wel opvalt is een onevenwichtige moeilijkheidsgraad. De eerste 3 proeven kun je halen met je ogen dicht en dan is de tweede race (of zo) alleen na talrijke keren en bijna vanbuiten leren van het parcours te halen. Maar ok, oefening baart kunst.

Nu aan 't spelen als onderdeel van de Omega Collection die deze maand gratis bij PS+ zit
Heerlijke game om de tanden in te zetten, laatste anti-grav racer die ik speelde was Fast RMX. Qua adrenaline geeft die meer, zo op het eerste gezicht, maar deze game is veel gepolijster. To be continued!

Het zijn eigenlijk maar een paar tracks die je vaak overnieuw speelt en dus is het best wel snel klaar met de campaign. Het is echt supergaaf om in de cockpit op hoge snelheden over die tracks te blazen, maar 2048 mist net dat echte futuristische. Het is ook een ps vita game eigenlijk dus dat zal er ook mee te maken hebben dat de campaign wat te wensen overlaat. Maar ook hier weer, het feit dat het VR is maakt heel veel goed. Je moet overigens wel een sterke maag hebben voor deze game.

Ik ga weer even terug naar de normale games voordat ik verder ga met de volgende VR Wipout campaign.