LEGO Harry Potter: Years 5-7 (2011)

Nintendo 3DS / Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360 / PlayStation Vita / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Platform / Adventure
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Traveller's Tales
Uitgegeven door Warner Bros.

In het spel volg je de laatste jaren van Harry en zijn vrienden op Zweinstein. Je begeleidt de tovenaarsleerling door het verhaal van de laatste films. Deze films zijn opgedeeld in hoofdstukken waar je moet proberen alle verzamelobjecten te bemachtigen. In het spel kan je diverse toverdrankjes brouwen die je helpen verder op weg te komen.

avatar van jerom1234
Ik vind dit echt een fantastisch spel!
Het begint iets minder, omdat je maar 1 spreuk kan, Wingardium Leviosa, en Dudley kan alleen maar sterk zijn!
Eerst dacht ik dat je voor eeuwig maar 1 spreuk kon!
Maar uiteindelijk kun je alle spreuken.

Er zijn veel nieuwe (leuke) spreuken bij gedaan!
En de overbodige zijn gelukkig weggehaald!
Aquamenti vind ik een fijne spreuk, omdat je deatheaters er heel makkelijk mee verslaad.
Ook Diffindo vind ik leuk.

De levels vind ik ook beter t.o.v. years 1-4.
Je komt gelukkig minder in het verboden bos, want dat haatte ik altijd!
Er is slechts 1 level waar ik een hekel aan heb: dat je het zwaard moet zoeken in het meer. (7.1)
Ik vind het level waarin je Kreacher als het ware moet verlsaan in Sirius huis (5) het leukst!

Eigenlijk een beter spel t.o.v. years 1-4!

avatar van Mephisto
Deze verdient nog even de aandacht. Zeer amusant om te spelen, vooral door de vormgeving, de gameplay en het verzamelen, wat een hoog verslavingsgehalte heeft. Alleen de tussenfilmpjes en de pogingen tot humor zullen spelers boven 12 jaar niet meer kunnen bekoren. Ironisch hoe de twee Lego Harry Potter-games beter zijn dan de "originele". Dat er echt aan gewerkt is, valt wel op. Vandaag 100 procent gehaald, wat niet meer was dan nog een formaliteit. Daarna valt er ook niets meer te beleven.