FIFA 12 (2011)

Apple iOS / Mobile / Nintendo 3DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / PlayStation Vita / Xbox 360
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

FIFA 12 is het negentiende spel in de FIFA-serie. Het spel heeft een vernieuwde carrièremodus welke verhaallijnen gebaseerd op gebeurtenissen uit de echte voetbalwereld bevat. Wedstrijduitslagen zijn in deze modus mede afhankelijk van het moreel onder de spelers, hun vorm en de positie die het team in het klassement inneemt. In dit deel kan je aan de slag met ruim vijfhonderd officieel gelicenseerde teams en meer dan vijftienduizend voetballers.

Ageingrebel schreef:

Feit. Ooit speelde ik met België in één of andere cup waarbij ik respectievelijk tegen Real Madrid, Barcelona, Barcelona en Liverpool moest (Andy Caroll is trouwens echt veel te goed in dit spel, wat een verkeerdelijke voorstelling van de feiten, maar goed dat is een andere zaak).

Toch een comfortabele overwinning telkens maar het blijft wel wat dom dat al de doelpunten die ik tegenkreeg enkel en alleen erin gingen omdat spelers als Alderweireld niet echt op kunnen tegen Ronaldo en Messi. Ze lopen je er gewoon af alsof je niet eens meedoet.

Maar in het echt hebben Ronaldo en Messi ook die kwaliteiten op een speler als Alderweireld eruit te spelen, P.S komt het niet omdat Alderweireld van Orgine een centrale verdediger is?( daar speelt hij bij ajax natuurlijk.

watta schreef:

Ik betwist niet dat Ronaldo en Messi spelers als Alderweireld er losjes aflopen .

Maar ik denk dat je mijn punt volledig gemist hebt. Het ging er gewoon over dat ik een veel sterker team lootte terwijl je normaal gezien een gelijkwaardig team tegenover je zou moeten krijgen. Als ik met België speel en ik speel tegen iemand die even goed is in FIFA als mezelf, heb ik liever niet dat hij met Barca of Real speelt. Dan is de balans volledig zoek en verpest het de hele idee achter het matchmaking systeem.

Ageingrebel schreef:

Daar heb je wel gelijk, maar het blijft natuurlijk logisch dat een team als Real Madrid of Barcalona over het geheel gezien beter matriaal hebben, dat is ook volkomen logisch, anders zou je met een team als AZ of RC Genk gemakkelijk kunnen winnen van hun, en dan is het ook weer niet goed, snapje.

watta schreef:

Ja maar daar heb ik het nergens over, snap je? Het ging puur over matchmakingsysteem dat niet snor zit. Dat indiceert dan ook meteen dat de ene ploeg beter is dan de andere, anders was er geen probleem als ik met België tegen Barca uitkom...

jerom1234 schreef:
Is er al bekend wat de (waarschijnlijke) datum is van FIFA 13 als die uitkomt?

September, oktober? Voorafgaand op eerdere release dates..

edit: Hoewel verschillende bronnen zeggen dat Fifa 13 een vroegere release zal hebben dit jaar, rond augustus al, maar dat zijn geruchten als een ander.

nfl8tble schreef:

September, oktober? Voorafgaand op eerdere release dates..

Feit. FIFA komt al jaren telkens eind september - begin oktober uit. Ik gok dit jaar op 28 september. Is de laatste vrijdag van september, zoals dit jaar.

Ok!

0,5
Ik snap het eindelijk! FIFA 12 is een satire! De makers dachten gewoon "Zo verder bouwen op een voetbalspel en de bugs en achterlijke irritatiepunten eruit halen elk jaar is ook maar saai. Laten we gewoon een achterlijk spel vol retarded bugs en irritatiepunten maken, that ought to be funny." En zo geschiedde.

avatar van Boznaldo
Jezus mina Ageingrebel dat jij echt 3 pagina's gebruikt om mede te delen dat je dit spel echt zo bagger vind is echt Amazing.
Dat je het nog uberhaupt speelt is al erg vreemd moet ik zeggen.
Speel deze game online en er zijn weinig problemen,in ieder geval dat is mijn mening.

Boznaldo schreef:
Dat je het nog uberhaupt speelt is al erg vreemd moet ik zeggen.

Ik speel enkel online.

Haha!

Boznaldo schreef:
Speel deze game online en er zijn weinig problemen.

Dit moet de volgende slogan worden van EA Sports.

avatar van Boznaldo
Ik heb een vraagje;

Als je online speelt dan stijgt je niveau steeds een beetje,nou wil ik weten wat houd dat in en met welk niveau ben tel je een beetje mee?

Divison 2 of 1 lijkt me.

avatar van Them
Dat is de divisie, je hebt ook het niveau. Weet ik eigenlijk ook niet

psp
Fifa is een spel dat me nooit verveelt. Altijd als ik nieuwe games koop, speel ik fifa af en toe tussendoor. En als ik die nieuwe games uitspeel, raak ik ze minstens een paar maanden niet meer aan. Als ik vervolgens weer nieuwe games speel, speel ik weer fifa tussendoor enz. Het verveelt me gewoon nooit, vooral de Carriere vind ik fantastisch. Ik speel op het hoogste niveau
(legendarisch) zodat je echt je best om eerste ( of uberhaupt in de top 3) te worden. Ik speel het nu altijd op de psp en het bevalt me echt veel beter als verwacht. 3.5*

0,5
Carriere modus is, naar mijn mening, juist het slechtste van gans het spel. Zwaar verziekt in deze editie. Ik hoop op sterke verbeteringen in Fifa 13, want dat was toch altijd iets wat ik graag deed.

nfl8tble schreef:

Amen. Het lijkt altijd wel leuk in het begin maar je raakt er al heel snel op uitgekeken. Vaak zijn de simpelste dingen het irritantst: "This player has recently joined this club and won't move again so soon"... 2 dagen later koopt een CPU ploeg hem. En dat absoluut absurde koopgedrag van de andere ploegen... man man man. Sowieso moet je ervoor kunnen opteren dat alle andere ploegen geen aankopen en verkopen doen in de eerste transferperiode... Alle fucking squads zijn dan al up to date, worden ze zo weer verneukt. Mijn broer speelde onlangs met Juventus: Real Madrid kocht meteen (dus zogezegd één jaar geleden) Wesley Sneijder, Arjen Robben, Aguero (die dan dus zo'n 2 weken ofzo bij City moet gezeten hebben), Bastian Schweinsteiger en Vincent Kompany. Owkaaaaayyyy.....

nfl8tble schreef:

Ben ik met je eens. Ieder jaar wordt er wel een realistischere seizoenmodus belooft door EA maar tot heden is dat ze verre van gelukt. Ik ben al jaren fan van fifa en haal het al sinds 2003 maar als het op seizoen aankomt, kan je beter gaan voor PES 12. Heb dat dit jaar ook gedaan. Reden? Simpel, het daagt veel en veel meer uit i.p.v. het gevoel hebben dat alles op elkaar lijkt.

Begrijp me niet verkeerd volgend jaar zal ik weer voor de fifa gaan maar als de pes 13 afgeprijsd wordt zal ik die ook wel halen aangezien ik er geen vertrouwen in heb dat de seizoenmodus van fifa zal verbeteren. Althans niet opvallend genoeg.

avatar van IceTea
Ageingrebel schreef:

Potdomme zeg! Haha, het is niet te geloven. Vanaf het moment dat ik FIFA12 had.. keek ik af en toe op gamesmeter naar deze FIFA12 topic en vanaf dag 1 dat FIFA12 uit is. Loop/zit jij heel FIFA12 af te zeiken. Nu een aantal MAANDEN later.. Ben je nog steeds bezig met het afzeiken van FIFA12.

Dan denk ik.. gast chill 'm even. Nu weten we wel dat jij het spel niet goed vind en ook wat jij er niet goed aan vind.

Rust in vrede en ga heen!

IceTea schreef:

Rust in vrede en ga heen!

Je hebt gelijk.

Bij deze dus: Regenbogen. Puppies. Zonneschijn. Lollipops. Poedels.

Das al beter

avatar van ronanskie
1 woord geweldig!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van Toni G
Weet er iemand tips om met een vrije trap te scoren? (PS3)

Toni G schreef:
Weet er iemand tips om met een vrije trap te scoren? (PS3)

Ja je moet de bal met de binnenkant van de voet raken en dan goed mikken!

avatar van Toni G
Grapjas..

1,0
Het is niet zo goed (slecht) uitgewerkt

avatar van Marcellussss

Je hebt gelijk.

Bij deze dus: Regenbogen. Puppies. Zonneschijn. Lollipops. Poedels.

Das al beter

Toch heeft hij een punt. Ondanks je cijfer heeft de game je een jaar lang bezig weten te houden.

^
Irrelevant.

Een vraagje!

Jongens, bij de snelle tacktieken die je via de pijltoetsen (ps3) kan activeren, dar zit ook 'Hoge Druk' bij. Maar als ik dit doe gebeurt er helemaal niks? Er komt geen hoge druk niks. En bij andere tegenstanders online zie ik wel vaak dat ze ineens heel opvallend erg hoge druk zetten met het hele team.

En dit is nou een tacktiek die onwijs bij mijn speelstijl past. Moet dit dan soms in combinatie met iets anders ofzo? Wie kent dit probleem en/of wie kan bij uitleggen wat ik moet doen.

bertdekok schreef:
Een vraagje!

Ik speel dit spel op de pc en ik heb ook het gevoel dat het bij mij niet werkt, misschien doe ik iets verkeerd maar als ik met hoge druk speel merk ik weinig, eigenlijk gewoon niets!