Hitman: Absolution (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door IO
Uitgegeven door Square Enix

In het vijfde deel van de Hitman serie bevindt de huurmoordenaar, beter bekend als Agent 47, zich in een benarde situatie. Verraden door de enige mensen die hij vertrouwt moet hij nu in zijn eentje op zoek naar de waarheid in een duister complot, waarin hij het op moet nemen tegen Blake Dexter.

cool, heb een paar stukjes eruit gekeken, ik wil nog wel een suprise!

avatar van LimeLou
Wow, net afgekeken. En het ziet er geweldig uit. De graphics zijn misschien nogal saai en 47 klinkt nogal 'jong' (andere voice actor?) maar de gameplay ziet er erg intuïtief en hardcore uit. Kan niet wachten!

avatar van Ricxz92
Nu even helemaal gekeken en wat ziet het weer fantastisch en getrouwd uit zeg. Gameplay is ook weer herkenbaar, doet me gelukkig aan Blood Money denken.
Volgens mij is het wel dezelfde voice actor, het klinkt in ieder geval vertrouwd aan, ook al zei die maar een zinnetje.

avatar van dr channard
Ik bekijk dit niet. Ik wil worden verrast

avatar van LimeLou
Volgens mij is het wel dezelfde voice actor

Nee, het is een andere, staat al op wikipedia. Best wel lullig hoe ze de oorspronkelijke acteur gedumpt hebben. Hij nam contact op met IO net na Absolution werd aangekondigd, maar al z'n sms'jes werden niet beantwoord.

hard man,

avatar van dr channard
The original soundtrack for the game is composed by Peter Kyed and Peter Peter, replacing the game's previous composer, Jesper Kyd.[11]

Dit vind ik ook jammer

avatar van LimeLou
Precies, allemaal vervelend nieuws. Maar de gameplay vond ik dan toch behoorlijk overtuigend. Zolang Mr 47 maar weinig tot nooit zijn mond opentrekt, vind ik het prima. De game ziet er nog steeds geweldig uit.

avatar van dr channard
Tuurlijk. Dit is één van de games waar ik het meest naar uitzie

LimeLou schreef:

Helemaal gelijk Smoel dicht, sluipen.

avatar van Thorak
Geen muziek meer van Jesper Kyd! Erg slecht nieuws! De nieuwe voice actor voor 47 vind ik nog wel goed klinken, heeft wel wat weg van de 'oude'. 47 heeft wel een dikkere kop gekregen...

De filmpjes zien er goed uit! Ook het ontsnappen aan de politie lijkt me een leuke toevoeging aan het verhaal, tot nu toe heb je altijd met veel gemak aan de politie weten te ontsnappen (voor zover je die überhaupt al hebt gezien), maar nu worden ze zo te zien wat actiever.

Hopelijk gaat het spel niet te veel op de film lijken, de film had totaal niets met de game serie te maken, vrijwel geen stealth kills en alleen maar lompe aktie.

avatar van LimeLou
Lijkt gelukkig totaal niet op de film en het gebrek aan Jesper Kyd is ook jammer

avatar van FrK.
Hele toffe gameplay teaser. Heeft wel veel weg van Splinter Cell maar je kon al zien dat het minder lineair is en dat je nog steeds veel mogelijkheden hebt om een level te spelen. Dat is dus weer zoals we gewend zijn van Hitman. En inderdaad jammer dat Kyd niet meer de soundtrack maakt. Aan de teaser te horen lijkt het wel of Hans Zimmer op de soundtrack, beetje spijtig

avatar van LimeLou
Fantastische trailer, wou 'm net plaatsen Ik ben verkocht, dit gaat een geweldige game worden

avatar van Thomas83
Dat baseer je op een trailer zonder gameplaybeelden? Het filmpje ziet er fraai uit hoor, maar ik hoopte eindelijk eens wat nieuwe gameplaybeelden te zien. Niet steeds die bibliotheek waar 47 iemands kop inslaat met een beeldje of zo. Wel toevallig dat bij die naakte vrouw haar armen net goed vallen om alles te bedekken.

avatar van Visie
Dat baseer je op een trailer zonder gameplaybeelden?

Een gameplay van 15min. geeft toch wel een redelijk goed beeld van de game?

[US] Hitman: Absolution - "Run for your life" Directors' Commentary Version - YouTube

avatar van Thomas83
Die kende ik nog niet eens. Zo maar eens kijken dan.

avatar van Starmaster501
Ben nog niet overtuigd, het lijkt mij niet zo leuk/goed als de vorige. Mede omdat dat filmpje niet in een openbare ruimte was, en je alleen agenten vermijdt. Als zoiets het hele spel lang door gaat word het toch te veel actie ben ik bang...

Starmaster501 schreef:

Precies! Hitman staat bekend om zijn vrije omgeving en de volgorde die de gamer zelf bepaalt.
Maar de actie is beter dan ooit en de manier hoe je undercover gaat, ziet er ook gelukt uit.
Als we nou sfeervolle levels krijgen zoals de levels in Blood Money, nou dan ben ik een tevreden mens.

avatar van Starmaster501
Dat is nou net hetgene waar ik nog op wacht!

avatar van Thomas83
Mis ook de vrijheid een beetje. Al krijg ik het idee dat dit misschien een beetje een level is dat op zich staat, en ook een beetje bedoeld is om sfeer te scheppen en het verhaal te vertellen. De sfeer, graphics en presentatie zijn in elk geval erg goed. Maar ik vrees dat die agenten steeds hetzelfde praten en lopen, waardoor het vrij simpel is. En je bent eigenlijk al aan het cheaten met het door muren heen kijken en dat coversysteem.

Vraag me af hoeveel kogels je kunt incasseren. Met die vast hulpmiddeltjes uit de shooters van tegenwoordig er ook in lijkt het niet zo heel pittig om je door een leven heen te knallen als je daadwerkelijk wat kogels kunt hebben. De agenten lijken vaak ook wel wat dom. Het meest merkwaardige is misschien wel die agent die plotseling van het balkon wordt getrokken en geen kick geeft. Wel tof zijn die omstanders en gesprekken die agenten etc. voeren. Vind ik altijd wel leuk in dit soort spellen. Voegt vaak de nodige humor toe ook.

avatar van Visie

Dat is toch in elke Hitman-game zo?

avatar van Thomas83
Weet ik eigenlijk niet precies. In de laatste een of twee misschien, in meer of mindere mate, maar als je cheats tot je beschikking hebt als door muren heen kijken en een cover/schuilsysteem waardoor je het derdepersoonsperspectief kunt misbruiken door ergens goed te kijken zonder gezien te kunnen worden, dan moeten ze dat wel compenseren met minder voorspelbaar gedrag van agenten om het uitdagend genoeg te houden.

MikeMannuh
Het is gewoon Splinter Cell: Conviction maar dan met Agent 47..... Maar ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen zegt men hè.

avatar van LimeLou
Lekker negatief is iedereen weer hoor Weet bijna zeker dat dit spel goed gaat worden. En ik heb nog nooit Conviction gespeeld, dus als het jatwerk is merk ik het gelukkig niet eens.

avatar van Thorak
Ik kan me sowieso niet voorstellen dat een Houtman game slecht zou gaan worden...
Hoewel het door muren heen kunnen kijken nou niet bepaald mijn voorkeur heeft ben ik toch wel heel erg benieuwd naar dit lang verwachtte nieuwe deel in de serie!

avatar van LimeLou
Daar sluit ik me compleet bij aan

avatar van Thorak
Hmm Houtman??? Lang leve Apple's correctie systeem...