Hitman: Absolution (2012)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / online

Ontwikkeld door IO
Uitgegeven door Square Enix

In het vijfde deel van de Hitman serie bevindt de huurmoordenaar, beter bekend als Agent 47, zich in een benarde situatie. Verraden door de enige mensen die hij vertrouwt moet hij nu in zijn eentje op zoek naar de waarheid in een duister complot, waarin hij het op moet nemen tegen Blake Dexter.

avatar van dr channard
Haha , dat is inderdaad ook een manier om de game te spelen. Ik heb het eerst zo gedaan, bijvoorbeeld in die bibliotheek missie;

- Zo weinig mogelijk kills en sluipen
- Dan nog steeds sluipen , maar als een soort van Michael Myers of Jason Voorhees iedereen slachten met een schaar of ander tooltje zonder al te veel punten te verliezen (door de lijken te verbergen).

Maar inderdaad, Absolution is de eerste Hitman waar het schieten realistischer oogt dan de vorige Hitmans en dat kan wel een aanzet zijn om het zo te spelen

Het is gewoon een bad-ass game als je hem als slachter speelt.
Je komt vanzelf bij je doel, je word alleen gestraft met punten.
Heerlijk dat je alles zelf mag beslissen.
Moord je iedereen uit, inclusief onschuldigen, geen probleem.
Heb in deze game al meer mensen omgelegd dan in een Call of duty.
Althans, at close range.
Lekker schaar in het keeltje, in de borstkast, iemand doodslaan met een bijbel.
Het blijft maar doorgaan in alle gorigheid.
Tot nu toe een dikke 4.5.
Enige irritante is het feit dat het lang duurt voordat je door het beginmenu heen bent.
Verder 1 van de beste games ooit.
Maar dat kan veranderen als Bioschock 3 uitkomt.

Vooral dat gedeelte van die onschuldige vrouwen vind ik erg ruig.

Zijn er meer mensen die hem spelen al ik en niets geven om de punten.
Met het China town level heb ik echt huisgehouden.
Als er nog 3 mensen overeind stonden was het veel.
Ben bijna een half uur aan moorden geweest.
Dexter eat your heart out.
Heerlijk om je agressie kwijt te kunnen, beter dan COD of MOH.
Heb nu net het level gehad dat je de Fuses moest vinden. Ook een briljant level.
Lekker met een Axe even hakken.

Dwangbuis en valium.

Ja maar als je als een psychopaat gaat spelen is het ook makkelijker en minder uitdagend, bij Fight Night heb je geen keuze bijv om iedereen af te maken.

avatar van dr channard
Het moet gewoon met de bijl , de fuselevel. Het voelt zo erg aan hoe die moordenaars al die nonnen in koelen bloede hebben afgeslacht. Poets, wederom poets

nuf
Ik vind het juist baas om iedereen telkens te slim af te zijn.
Maar ik mis wel de soort missies van Blood Money.
Waar is het verkennen? Ik zit alleen constant te verschuilen voor politie/gangsters... Ik wil juist eerst het hele gebouw verkennen in vermomming om zo mijn strategie te bepalen. Nu zit ik tot nu toe vooral constant te verschuilen en zo nu en dan vind ik een originele killmanier...
Kom op jongens, minder stealth en meer strategie...

Das het minpuntje tot nu toe. Ik heb met andere hitman fans gesproken die vinden dat de franchise dood is nu. Vind ik niet. De ingame achievements zijn leuk om te halen. Kies er een paar uit en probeer het op die manier te doen. De punten zeggen me niet veel. Het verschilt per level wat punten uitmaken dus ja, slecht te vergelijken.

Het gaat mij in hitman echt om iemand op een toffe manier dood te maken en dan door een groep mensen te lopen die niet doorhebben dat jij het was.

Zo zie je maar, iedereen speelt hem op zijn eigen manier.
En confusie, zoalang ik het maar gewoon virtueel doe is er niets aan het handje.
Dwangbuis is niet nodig.
Ik schrik ook altijd van de berichten uit Amerika met schietpartijen.
WIj doen het virtueel, ik wat meer dan de anderen hier, maar het is ook gewoon heerlijk om je even zo te kunnen afreageren.
Beter dan in het echte leven.
In het echte leven zelfs nog nooit een klap uitgedeeld en speel al jaaaaaaaren gewelddadige spellen.
Ik word er niet agressief van, juist rustig.

avatar van jellecomicgek72
Ik heb er nu ongeveer 6 uur in zitten en... wat een game is dit zeg, ongelooflijk. Was vanmiddag bv in die bibliotheek missie, echt waar, de vibe die daar hing, de interactie tussen al die agenten is zo goed uitgewerkt. Het geeft me gewoon een kick om iedereen te killen als een Silent Assassin, en als dat even fout gaat kom je terecht in de meest brute shootouts. Bijna alle voorwerpen die je tegenkomt kun je wel gebruiken om een guy te killen, te vet. Snap het echt voor geen centimeter dat sommige mensen deze Hitman game vinden tegenvallen, alles is zo veel beter. Wil je een Silent Assassin zijn overal langs sneakt en gasten alleen maar wurgt, of wil je gewoon ass kicken in de meest brute shootouts, kan allemaal. Dat laatste probeer ik eigenlijk nooit te doen. Vaak als je dan betrapt wordt door één guy staat er binnen no time een heel politiekorps op je te wachten, en de game is nog moeilijk ook. Ook het verhaal spreekt me veel meer aan als in de vorige delen, het wordt allemaal wat persoonlijker, wat ik goed gedaan vind. Heb gehoord dat de game wel 15 uur ofzo duurt, dus das ook gunstig. Tot nu toe geef ik 'm ook gewoon een dikke 4,5*

avatar van ilovePS3
ik heb deze game vandaag van een vriend gekregen voor kerst en enkel dit kan ik zeggen, Ongeloofelijk niet normaal goed spel dit. wat speel ik de laatste tijd toch fantastische spellen eerst assassins creed 3 dan far cry 3 dan borderlands 2 en nu dit. ik zal wel nog een hele lange tijd wegkunnen

avatar van jellecomicgek72
Aardige vriend heb je dan!

avatar van ilovePS3
er zijn toch een aantal missies in het spel die eigelijk niks te maken hebben met hitman en ook nog eens niet leuk zijn. de leukste missies zijn dat je een target (of meerdere targets), dat je ze zo onopvallend mogelijk moet omleggen bv, toen je lenny's gang moest gaan vermoorden dus ik geef toch wel een 0,5 minder dan ik normaal ging geven

mijn voorlopig cijfer is een 4* omdat de campaign in het algemeen wel geslaagd is en door de fantastische constract mode

Ik vind de contract mode juist voorspelbaar

avatar van Manny Calavera
Ik ben er momenteel ook weer druk mee bezig. Het is toch wel erg vermakelijk om een silent assassin te spelen. Grafisch is de game ook enorm mooi zeg. Zo is het deel met Chinees nieuwjaar echt indrukwekkend, gewoon een paar honderd mensen in beeld.

Maar 1 ding weet mijn fun toch wel regelmatig te verpesten en dat is dat je veel te snel wordt ontdekt terwijl dit helemaal niet logisch is. Als jij een agent vermoord en zijn kleding aan trekt, dan slaat het nergens op dat werkelijk iedere andere agent dan jou kritisch zit te onderzoeken en je dan ook betrapt. Net of je als agent al je collega's zou kennen. Bij agent kan je ook kok, bewaker of noem het op invullen. Dat systeem is vrij storend. Het is ook wel fijn als je als vermomde hitman ergens prettig kan rondlopen zonder meteen herkend te worden.

avatar van ilovePS3
ik ben er doorheen heb het spel uitgespeeld. wat een fantastische game ! toch wel een game die me bij zal blijven niet mijn game of the year(dat is ongetwijfeld far cry 3) maar toch heb ik echt genoten van deze game die missie dat je die saints moest gaan vermoorden vond ik echt fantatsties mijn eindscore is een dikke 4,5*

avatar van jellecomicgek72
Ik heb hem net uitgespeeld en de 4,5* blijft gewoon staan. Het enige nadeel wat ik bedenken is misschien dat eindbazen die je moet omleggen wat te simpel zijn, ze blijven vaak maar gewoon staan en gaan niet echt heel erg in cover dus het is vaak zo gedaan. Maar voorderest een fantastische game.

Manny Calavera schreef:

Dit vond ik juist goed, hierdoor werd de game af en toe lekker pittig en daar hou ik wel van bij dit soort games. Even snel de andere kant op kijken als een agent of wie dan ook je doorheeft. De levels vond ik ook briljant gedaan, zoveel mogelijkheden en kanten/paden die je op kunt gaan. Dat level in dat donkere museum zal me echt voor altijd bijblijven, daar hing zo'n wreede sfeer. Ook ben je in deze game vaak echt zwaar de lul als je betrapt wordt. 1 of 2 guys die knal je wel neer, maar voor je het weet staat er een heel leger op je te wachten en dan komt het echt aan op shootouts, iets wat ikzelf niet vind passen in deze game, als het daarop aankwam restarte ik het checkpoint ook gewoon. Sowieso heb ik bijna de hele game in stealth gespeeld. Het verhaal vond ik ook redelijk goed, mooie cutscenes en was goed te volgen vond ik. Ook wel een redelijk lange game, rond de 15 uur toch wel en dat is iets wat we niet vaak meer zien tegenwoordig.

Ik ben nu dan ook begonnen met Hitman Absolution, eerste indruk is zoals verwacht erg goed. De manier waarop ik hem wil spelen is zo min mogelijk slachtoffer, hier zit ook direct het "pijnpunt" je word werkelink waar direct ontdekt in je vermomming (de moeilijkste speelstanden), het is waar dat dit de game moeilijk houd maar om nou te zeggen dat iedereen iedereen kent of direct herkent is teveel van het goede. De shootouts zijn van degelijk niveau maar het is te merken dat S.E de nadrhk legt op iets anders. De sniper is dan wel weer prima uitgewerkt en voelt aan alsof je hem met vlagen ook echt nodig hebt, de AI is van een zeer degelijk niveau, als je in China Town de sniper gebruikt zullen agenten ook daadwerkelijk komen kijken waar het schot vandaan komt dus is het verstoppen en hopen geblazen dat ze je niet vinden.
Waar je in Blood Money de sniper in een koffer mee moest nemen kan dat nu in je "binnenzak", vroot minpunt in mijn ogem aangezien er naar realiteit gestreefd wordt.
Grafisch is Hitman zoals verwacht oogstrelend, dit was op de PS2 al met Blood Money, level opbouw is goed en "smerig".
Hitman doet wat hij moet doen en maakt aanzienlijk weinig foutjes of uitglijders. Nu afwachten hoe de HD collectie er uit gaat zien want ook die is voor €35.- voor mij zeker een must have.
4.0 net als Far Cry 3 een game die de verwachting na komt en doet waar het goed in is.

Die HD collectie is wel goed nieuws. Eindelijk Blood Money op de ps3. Die wil ik liever spelen dan deze.

Confusie schreef:

Ben ik het mee eens. Stak beter in elkaar als deze tot nu toe.

Na een behoorlijk aantal uren verder en behoorlijk wat frustratie kom ik deels terug op mijn "te positieve" eerste indruk. Hitman maakt wel degelijk fouten, je word direct herkent dus de vermommingen heb je weinig aan. Dit is het grootste punt waardoor Hitman niet te spelen is als voorgaande titels.
Hitman Absolution ziet er prachtig uit maar beperkt zich zelf door dat de makers er voor gekozen hadden dit "herken systeem" erin te doen. Ik vind het meer op een volledige "stealth game" lijken dan op een "Hitman" titel. Half puntje eraf.

avatar van Robbert_Alberts
Een tijd geleden alweer dat ik aan Hitman Absolution ben begonnen. Had net als de meesten erg hoge verwachtingen van het spel. Deze zijn echter niet allemaal uitgekomen en ben ook op de helft van het spel afgehaakt. Aan het verhaal, de graphics, de gameplay ligt het niet zo zeer. Vind sommige levels gewoon erg pittig om een missie perfect uit te voeren. Ik probeer altijd alleen degene te vermoorden waar je opdracht voor krijgt. Hierdoor gaat er irritant veel tijd in zitten en ben denk ik daarom ook afgehaakt.

Binnenkort toch maar weer eens verder gaan.

Om een perfecte "hit" uit te voeren moet je er inderdaad tijd insteken, ik moet zeggen dat iedereen neer maaien ook helemaal niet bevredigend is. Hierbij moet wel zeggen dat het me ook geregeld onmogelijk gemaakt wordt. Zo ken je de omgeving niet en hebben de vijanden direct door.
ik liep in mijn politie pakje over een peron van een treinstation ik werd gespot en alles begon op mij te schieten. Dit zijn slordigheden die ik niet verwacht had van de makers. Realistish is een groot begrip maar iedere idioot weet dat politie in een vol peron nooit zou gaan schieten op de verdachte. Dit doet ook afbreuk aan de realistisch ogende wereld.
ondanks deze foutjes en frustratie's die je kan oplopen onder het spelen blijft Hitman natuurlijk een toptitel, waar de hoogte punten zoals verwacht zitten in het op jou manier omleggen van je target,

Ik hoop dat de contract mode ook onderhouden wordt met "nieuwe mappen" voor nieuwe hits. Voor minn part wat "levels" uit oudere titels, al komt er natuurlijk een HD Collectie. Ik drasg Hitman een warm hart toe, ook na Absolution blijft dit zo al is mijn ervaring met Blood Money beter. Toch terug na de 4.0 als de contract mode bevalt, uitdaagd en repetief is misschien nog een halfje erboven op.

avatar van Mr. Olaf
Deze van het weekend aangeschaft. Toch ook wel hoge verwachtingen van deze game.

Mooie game. Mix stealth en geweld werkt het best. Dan maar minder punten. Mooie omgevingen, ook wel. 4*

avatar van Starmaster501
Alleen vandaag, 17 euro op steam!

avatar van gamesz
Eindelijk doorheen geploeterd, iemand interesse in de Professional Edition voor PS3 voor 37 euros? Heb de code niet gebruikt (voor extra wapens) en er zit een boekie en making-off dvd bij in uiteraard een prachtige opberg box PM me

Hitman Absolution ProEdition

avatar van Manny Calavera
Grafisch knappe game en in de levels zit ook de nodige uitdaging. Toch ben ik niet echt kapot van de game. Mijn grootste irritatie is dat je vermomming constant ontdekt wordt, terwijl dat eigenlijk niet kan. Als je in een politieuniform loopt, dan is het natuurlijk onzin dat je door al je collega's ontdekt kan worden. Net of zij weten of jij nou een verkeerde bent tussen tientallen collega agenten. Dat probleem ontnam toch wel vrij veel van mijn gameplezier. Buiten dat heb ik me er wel goed mee vermaakt. Je hebt de nodige vrijheid en nadenken levert vaak een betere oplossing op. Al moet ik wel zeggen dat veel oplossingen wel een beetje nadrukkelijk voor de hand liggen.

avatar van 3bdelilah
Ben er vanmiddag mee begonnen en het begint niet verkeerd. Ik vind de game tot nu toe jammer genoeg niet echt veel vrijheid qua speelstijl bieden, door wachters te vermoorden of slechts bewusteloos te slaan zorgt voor een negatieve score. Dat dwingt je dus eigenlijk als het ware om een specifieke manier van spelen te hanteren. Ondanks dat vermaak ik me er wel mee, ik moet het me alleen nog eigen maken want soms zijn mijn handelingen niet echt vloeiend.

Even ter verduidelijking: dus je krijgt altijd verliespunten (negatieve score) als je zowel iemand vermoord als bewusteloos slaat en het is de 'bedoeling' om gewoon langs te bewakers te glippen (met de nodige vermommingen en dingen gooien als afleiding) zonder wat met ze te doen?

avatar van Mr. Olaf
Ik ben ook nog niet zo lang bezig, maar vind de game erg tof. Je krijgt altijd een min score voor het uitschakelen van bewakers. Soms ontkom je er niet aan, maar dit is ingebouwd om de stealty gameplay extra te belonen. Je kan als een malle gaan schieten, maar levert weinig op. Als je uitgeschakelde bewakers verstopt, krijg je daar ook weer punten voor en poets je de negatieve score een beetje weg. Succes met punten scoren!