FIFA 98 (1997)

Alternatieve titel: FIFA '98: Road to World Cup

Game Boy / Nintendo 64 / PC / PlayStation / Sega Mega Drive/Genesis / Sega Saturn / Super NES
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts

Fifa 98 is revolutionair in vergelijking met zijn voorgangers. Niet alleen de AI is sterk verbeterd, ook kun je in Fifa 98 je teams en spelers aanpassen zoals je het zelf wilt. Je hebt de keuze uit 16 verschillende stadions en de populaire road-to-world-cup-mode met alle FIFA-geregistreerde nationale teams zorgt voor genoeg spelplezier.

avatar van kArIzMa_TuRk
Ik vind dit de beste FIFA game!

burningonsunday
Wat mij betreft de beste uit de FIFA-reeks. Voor die tijd mooie graphics, alle teams van over de hele wereld beschikbaar, goede WK-sfeer, indoor-soccer nog steeds de vetste FIFA-feature ooit, goede titel-song van Blur, veel verschillende stadions, goede edit-opties, het was allemaal super fris en revolutionair voor die tijd. Ik ben hier vele uurtjes mee zoet geweest. Heerlijk!

avatar van gemaster
Inderdaad de beste Fifa. De game zag er fantastisch uit en het zaalvoetballen was natuurlijk helemaal te gek. Jammer dat die feature er nooit meer in heeft gezeten hierna.

avatar van HiLL
Jaa inderdaad de beste uit de reeks. En ook het mooiste WK voor ons. Op de pc nachten lang apenstoned gespeeld. Geweldige gameplay en mooie graphics. Op dat moment absoluut de beste voetbalgame.

Geweldig commentaar van John Motson.

"But where was the defence!?"

"Ohh and the keeper made a mistake!"

Overigens op de Nintendo 64 ook een dikke 5*

Erg vermakelijk spel in mijn jongere jaartjes, vooral zaalvoetbal was erg leuk . 3,5*.

avatar van jaspertje3
Ik sluit me erbij aan dat dit inderdaad de beste Fifa game uit de reeks is!

avatar van Status Seeker
Zaalvoetbal met kaarten uit en blessures aan en dan maar wachten totdat niemand meer wat kon

Inderdaad de beste FIFA, geweldige herinneringen aan. Zo verschrikkelijk veel gespeeld. Geweldige muziek ook (Blur - Song 2). Later ook World Cup 98 nog erg veel gespeeld, hoewel dat spel vrijwel hetzelfde was als deze natuurlijk.

avatar van Timmy757
Een van de leukere fifa's, vond het altijd geweldig om samen met iemand anders elkaars hele team verrot te schoppen .

burningonsunday
HiLL schreef:

Geweldig commentaar van John Motson.

"But where was the defence!?"

"Ohh and the keeper made a mistake!"

"can you pass me my calculator, andy? i'm beginning to lose count here!"

avatar van jordybeukeboom
"I hope he is wearing his shin pads"

avatar van Rensie88
Deze fifa game heb ik zoveel gespeeld vroeger !
Hij was tog zeker de lekkerst spelende fifa game

avatar van FrK.
Mijn allereerste PC-game op een CD *revolutie*, en ook het begin van mijn Fifa carriëre

avatar van Deftones_JP
Blur op de achtergrond altijd als ik dat nummer hoor moet ik aan de game denken.

avatar van Raymond
FIFA 98 is samen met FIFA 99 nog wel het beste deel uit de reeks, hier is nog leuk mee te voetballen.
De delen die hierna kwamen vind ik steeds slechter worden, alleen FIFA2002 is nog wel leuk

avatar van Zuzuu
Ik vond hem toch niet om te spelen. Ik vond World Cup 98 aan de betere kant.

avatar van Wii00
Deftones_JP schreef:

klopt, was echt een vet openingsnummer :-P

avatar van Thefedaykin
Blur?
Dacht altijd dat het Tubthumping van Chumbawamba was. Of is dit een andere versie?

Weirdo Wizzy
Nee dat was de World Cup versie.

Het nummer 1 computerspelletje voor mij dit. Dit heb ik echt te vaak gespeeld gewoon. Je kon ook gewoon met landen als de amerikaanse samoa bijvoorbeeld en lekker zaalvoetballen. Codes waren ook best grappig. 5 ster.

Sims
De bron van alle Fifa's zeggen ze. Hoewel ik daar niet mee eens ben, het spel is tamelijk flauw. En zelfs in die tijd vond ik het erg lelijk. Het werd pas leuk sinds Fifa '02...

Het mooie van deze was dat alles erin zat, van De Nederlandse Antillen tot Singapore, je kon met iedereen wereldkampioen worden als je dat wou.

Kan me ook nog herinneren dat je met Q extra hoge slidingtackles kon maken (kniehoogte ofzo) zodat wij altijd met 7 tegen 7 eindigden ofzo

Dit was de leukste Fifa van allemaal. Je speelde een WK kwalificatie en speelde voor de wereldbeker. De gameplay was erg tof, het speelde vloeiend en je had echt lol met deze game. Verder natuurlijk de toffe soundtrack van Blur en het feit dat je kon zaalvoetballen. En ik meen me te herinneren dat er ook een doodsschop actie in verwerkt zat. Waarom tegenwoordig niet meer, erg spijtig

Blijft voor mij nog altijd de leukste fifa!

Dat zaalvoetballen was gewoonweg super
Mag zeker terugkomen in eerstvolgende fifa!!

avatar van wwelover
Zeker de beste fifa ooit. Vooral al die landen waren top. Snapte alleen niet waarom de competitie van Maleisië er in zat. Maar daar maakte ik vaak zelf de Nederlandse 1e divisie van. Ook leuk was dat je bij bijvoorbeeld Nederland ook internationale transfer kon doen, zodat je zelf de selectie samen stelde.

Dit is een leuke FIFA die ik heb gespeeld. Vooral het zaalvoetballen sprak mij erg aan. Alleen werd het op een ogenblik wel erg makkelijk voor mij. Ik werd wereldkampioen met India op wereldklasseniveau. De muziek vond ik heel fris en goed passen bij het spel.

avatar van Baki
Leuktste Fifa van de Fifa reeks, hier heb je veel meer keuzes en mooie stadions, en al dat keuzes zijn prachtig.

Evil Resident
beste fifa game na deze game ging fifa zwaar achter uit en waren bijna allemaal slecht

Jeugdsentiment ten top. Vroeger dagenlang met mijn "vriendjes" gespeeld.

Onzinberichten verwijderd.

dit is de beste fifa spel ik heb hem echt kapot gespeeld.
Ik was daarom oo altijd wel goed in de andere fifa spellen.
Omdat ik dit spel op zo'n jongen leeftijd vol heb gespeeld.

avatar van IH88_Trinity
Het is niet overdreven om te zeggen dat dit spel het startpunt was voor mijn passie voor gamen. Ontzettend veel gespeeld (een understatement) en alleen al Song 2 van Blur brengt zoveel nostalgische gevoelens met zich mee.