FIFA 2005 (2004)

Alternatieve titel: FIFA Football 2005

Game Boy Advance / Gizmondo / Mobile / Nintendo GameCube / PC / PlayStation / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts

Met meer dan 350 officiële, wereldwijde teams en competitielicenties, meer dan 12000 officieel gelicenseerde spelers, een uitgebreid speltype (carrière) en online gamen via EA SPORTS Online (alleen voor PlayStation 2).

Beeld: 3*
Geluid: 4*
Gameplay: 4*
Langetermijn: 4,5*

Eindbeoordeling: 3,9* (afgerond 4*)

turbothijd
Hij is waarschijnlijk vanavond de top 250 uit, waar ie niet thuishoort, maar niet slecht. 3*

avatar van Tha Luz
ps3me schreef:
Dit was de 1e Fifa game die ik zelf heb gekocht. En ik was direct verkocht. Ik heb dagen, ik denk misschien zelfs wel een paar weken carrière gedaan, potjes met het Nederlands elftal en natuurlijk zelf een toernooi maken en spelen.
Schitterende voetbal game en met recht een klassieker.
De game heeft veel sterke kanten, mede door de vrij goede graphics en de leuke carrière mode.
De minpunten zijn dat de gezichten van de spelers eigenlijk allemaal standaard zijn, behalve bij de hele bekende zoals Ronaldinho, ronaldo etc.
De gameplay is vrij redelijk, de spelers bewegen niet al te makkelijk, en de meeste lange afstand schoten en vrije trappen vliegen er zonder enige moeite in. Dus dat had wel wat beter gekund.

Dit spel hoort bij de top van Fifa samen met het nieuwe deel 09 en het al weer ouder wordende 08. Wat mij betreft nummer 3. onder de voetbal games.

Graphics 7
Gameplay 7,5
Optie's 8
Replay waarde 9
Realisme 7.5

alles te samen een 7.8 of wel een 8 ( 4**** ).

Huh?Had je het Nederlands Elftal in deze game?

avatar van Erwinner
Jammer van de bekende OTB oftewel Off The Ball bug. Verder zwaar oke.

avatar van .C.J.
best vet spel...wel jammer dat er krassen op mijn cd-rom zitten

Evil Resident
leuke fifa spel

avatar van polopolo150
Het was mijn laatste echte FIFA spel dat ik heb gekocht. het speelde aardig, dat er voor het eerst Nederlandse commentaar erin zit vond ik als klein kind geweldig.
Ik heb wel aardige uurtjes hieraan besteed.

Een 3,0.

Ik heb dik 2 jaar dit voetbal spel gigantisch veel gespeeld, sinsdien ben heb ik alle vervolgen gekocht en ook zometeen fifa 10.
Daarom geef ik deze 5* want zonder deze had ik die andere meschien nooit gespeeld.

riczz
Ik heb het ook veel jaren gespeeld en ook mijn eerst gekochte fifa, nu is de cd alleen kapot, en is er geen bal meer zichtbaar, maar het is en blijft de beste fifa!

avatar van avdj
Correct me if i'm wrong: volgens mij is dit de eerste FIFA met een uitgebreide carrièremodus. Het gaf het spel veel replaywaarde en maakte het voor mij als voetballiefhebber een stuk interessanter.

Toch slaat uiteindelijk ook de verveling toe. Verder vond ik het irritant geen grote spelers te kunnen binnenhalen als klein clubje. Als je met FC Utrecht tweemaal de Champions League won moes je het nog steeds doen met types als Van der Haar. Daarom toch niet hoger dan 4* Wel een van mijn favoriete FIFA's destijds.

dit is één van fifa's beste spellen ook al was het niet in de buurt van pes.
maar toch was die behoorlijk goed.
Ook alwas pes mijn favoriet van dat jaar toch heb ik hier behoorlijk wat uurtjes achter gezeten.

avatar van Boznaldo
veel schik mee gehad veel en veel beter dan 04 en ook veel beter dan 06.

heeft 4 jaar moeten duren voor dat er een betere fifa kwam.

JA heb me uitermate vermaakt met deze.