LEGO Racers 2 (2001)

PC / PlayStation 2
Racing

Ontwikkeld door Attention to Detail
Uitgegeven door LEGO, Taito en PC Fun Club

Maak je klaar voor een nieuw raceavontuur en bouw je ultieme droomauto. Scheur over 24 banen door vijf nieuwe LEGO werelden. Verzamelen de felbegeerde gouden stenen op de baan en ernaast. Pas op dat de auto's en het landschap niet instorten. Speel modi voor meerdere spelers en extra verborgen bonusspellen.

avatar van Tha Luz
Leuk spel heb me hier vroeger erg vaak mee vermaakt,ik bleef het maar opnieuw spelen.Was ook erg leuk dat je je auto zelf kon maken enzo.
4.0

avatar van DarthSolidKevin
Ja ik heb dit spel vroeger ook vaak gespeelt. Echt super gaaf! Het verhaal is goed gemaakt. Het is wel jammer dat er geen deel 3 meer is gekomen

avatar van DarthSolidKevin

turbothijd
Veel beter dan deel 1. Ook moeilijker

avatar van wii
wii
ik wist niet dat er een vervolg was?

DarthSolidKevin schreef:

avatar van The Blue Boy
AR2009 schreef:

Drome Racers (2002)

Dat spel kan je geen vervolg noemen. Het verschilt te veel van zowel Lego Racers als Lego Racers 2.

Heerlijk spel!!

avatar van Dark Lord Andrew
Lekker uitgebreid spel.
Vele malen beter dan de eerste.

Hier bestaat het niet alleen uit dom racen, je kunt ook in een vrije wereld verschillende opdrachten aannemen van verschillende bekende lego-karakters.

avatar van rockgamer
AR2009 schreef:

dat is geen vervolg

Autobahn
Een stuk beter dan het eerste deel. De besturing is veel beter, het design van de tracks is veel beter en je hebt de leuke toevoeging van een aantal werelden waarin je vrij kunt rondrijden, iets wat ik vroeger dan ook graag deed. Er zijn wel een paar kleine puntjes die ik wat minder goed vindt:
-het power up systeem is minder goed dan in het eerste deel. In het eerste deel kon je nog kiezen wat voor power up je wilde gaan gebruiken, nu is het random geworden en de meeste van die power ups zijn ook nog eens nutteloos.
-het bouwen van auto's is een stuk minder leuk dan in het eerste deel. Dat komt omdat ze het hele systeem minder overzichtelijk hebben gemaakt. Het bouwen in het eerste deel ging heel handig en alle onderdelen waren netjes gesorteerd.
-waar ik in het eerste deel nog klaagde over de eindbazen die soms lastig te verslaan waren, zijn de eindbazen nu veels te gemakkelijk te verslaan.
Ondanks deze minpunten vind ik hem toch beter dan de eerste en ik heb er veel plezier van gehad (vroeger).

avatar van bertkruijswijk
Het vervolg van Lego Racers, en de meningen over dit spel verschillen van ''dit spel is geweldig'' tot ''dit spel is matig''. Ik hoor tot het kamp die vindt dat het spel verbeterd is ten opzichte van Lego Racers. Er zit deze keer adventure mode in het spel, waarin je races kunt doen en nieuwe werelden vrijspeelt. Ook kun je deze werelden verkennen, wat ik als klein kind natuurlijk graag deed.
De besturing van dit spel is erop vooruitgegaan, maar het power up systeem helaas niet. Waar je in het eerste deel nog een bepaalde power up kon uitkiezen om te gebruiken, is het nu allemaal random. Soms krijg je dus een power up die je helemaal niet nodig hebt en totaal nutteloos is.
De eindbazen in dit spel zijn te makkelijk om te verslaan. Waar in het eerste spel nog eindbazen zaten die een redelijke uitdaging waren, heb je ze nu zo verslagen, wanneer je je auto hebt geupgraded. Het meest typerend is toch wel de Rocket Racer race. In het eerste spel heb ik die race een paar keer over moeten doen, nu had ik hem zo verslagen.
Het bouwen van auto's zit uiteraard ook weer in dit spel, maar het bouwsysteem van het eerste deel zit toch beter in elkaar dan in het tweede deel. De onderdelen zijn bijvoorbeeld veel minder goed gesorteerd.
Ondanks de minpunten vind ik dit spel een hele verbetering ten opzichte van het eerste deel, en met dank aan de adventure mode kun je hier veel meer tijd aan besteden, terwijl je Lego Racers 1 snel had uitgespeeld. 4 sterren