Gemfire (1992)

Alternatieve titels: Royal Blood | Super Royal Blood

Nintendo Entertainment System / PC / Sega Mega Drive/Genesis / Super NES / MSX Series PC
Strategy

Ontwikkeld door Koei
Uitgegeven door Koei

Het spel speelt zich af op het eiland Ishmeria, waar lang geleden zes tovenaars, ieder zeer uniek door hun verschillende toverkunsten, hun krachten gebruikten om het eiland te beschermen en de vrede te handhaven. Helaas werd dit verbroken toen een zwarte tovenaar een draak opriep, via zijn kunsten, en de zes tovenaars collectief uitdaagde. Met al hun kracht verslaan de tovenaars het woeste beest en sluiten de draak op in een kroon, die in de legende de naam 'Gemfire' verkreeg. Eeuwen later valt de kroon in handen van een zeer hebberige Koning die regeert over Ishmeria. Zijn daden zijn zo erg dat zijn dochter, de prinses, het niet langer aan kan zien. Ze mobiliseert haar volgelingen en vijanden van haar vader. Door heel ishmeria luwt nu een oorlog op tussen vader en dochter.

gamelord
Hier had ik ook naar gevraagd destijds, in deze game zit veel nostalgie...speelde dit altijd bij een vroegere schoolvriend thuis als ik in het weekend naar hem toe ging. Altijd bij de plaatselijke Videotheek gehuurd.

De game zelf was super..ieder een eigen kasteel, leger en natuurlijk je units. Bedoeling was om met je leger het kasteel van je vriend aan te vallen en turn-based die zien te veroveren. De eerste keer dat we deze deden flink gelachen, die kennis probeerde in een sneeuwveld zijn leger over een klein bruggetje over het map verdelende rivier te krijgen..dat ik dacht van, het is winter, steek ik de rivier over en loop zo naar zijn Castle toe..buit was meteen binnen..hoor die moeder van hem nog steeds lachen.
Voordat hij zijn leger van die brug afhaalde, had ik al toegeslagen. Maar was wel een spannend spel als je hem doorhad en het turn-based aspect voerde de spanning nog meer op.
Hele leuke herrineringen aan, blij dat ik nu weet hoe je games kan terugvinden op het net.