Modern Warfare 3 (2011)

Alternatieve titel: Call of Duty: Modern Warfare 3

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Infinity Ward, Sledgehammer, Raven, Treyarch en n-Space
Uitgegeven door Activision

Het verhaal in de singleplayer campagne gaat verder waar het in Modern Warfare 2 ophield. De Verenigde Staten pogen een verrassingsaanval van de Russen af te wenden. Je stapt in de schoenen van verschillende personages doorheen vijftien missies. Zo speel je onder meer als een agent van de Russische veiligheidsdienst, beman je een AC-130 van de U.S. Air Force en neem je de controle over een tank. Strijd mee tijdens de invasie van Manhatten en een groots gevecht in het hart van Dubai. In de multiplayer heb je de keuze uit diverse nieuwe mappen en twee spec-ops modi: survival en mission.

Zojuist de demo gespeeld op ps3, moest wel een Amerikaans Account aanmaken ervoor en ben wel erg onder de indruk, vergeleken met de Black Ops Demo is MW3 chaotischer maarja, ik sta zwaar voor een moeilijke keuze ..ik denk toch dat ik voor Black Ops ga.

avatar van J0rea
Dat lijkt me geen moeilijke keuze...

Rujar schreef:
COD heeft altijd van die kleine maps gehad.

MW1 met die containers
MW2 Rust
BO Fallout
MW3 dome misschien... ze hebben geen echte mini map.

Vind die mini maps af en toe wel leuk om te spelen, als je team een Chopper of AC130 kan inzetten is het echt prijsschieten. Mayhem en schieten op alles wat beweegt. Demolition in die maps kan ik echt van genieten.

Maar mee eens dat MW3 weinig leuke maps heeft. Het moet veel ruimer van opzet zijn.

Spawnen moet in een safe zone gebeuren waarbij je 10 seconden de tijd hebt om je te orrienteren en je goed kan positioneren. In die zone kan kan je als tegenstander ook niet komen.

MW1 die map heet shipment en in bo was nuke town de kleine map, maar er is gewoon veel te weinig afwisseling qua grote van de maps in mw3.

stippie schreef:

In MW3 zijn de maps zo gemaakt dat campen weinig zin heeft. Hebben ze gedaan door de map zo dicht mogelijk te maken. Grootste fout ooit.

Dragonslayer schreef:

Ja dat bedoel ik, in bo had je bijvoorbeeld villa, dat vond ik nou een geweldige map. Een map waar je op kon run and gunnen, maar ook lekker ff rustig aan kon doen, mw3 is één en al run and gun en niet dat ik daar niet van hou, maar een beetje afwisseling is altijd wel welkom.

Moet ook iets 'realistischer' gaan worden inderdaad. Het moet wel een warfare zijn, waarbij je steeds moet schuilen en dan weer rushen naar voren toe. Stratgisch op kunnen stellen en dan proberen metertje voor metertje terein pakt.

Oke het lokt wel campers uit, maar laten we eerlijk zijn snipers moeten ook campen en sub zijn meer voor close combat. Maar goed misschien krijg je dan weer een soort Battlefield.

Rujar schreef:

geef mij de campers idd dan maar. MW3 is zo'n hersenloos spel geworden. Vind de multieplayer meer lijken op een kippenhok. Dat strategische mis ik enorm, iets wat mw2 wel had.

Maar ik kan me bij de MW2 release nog herinneren dat iedereen zeurde dat de maps te groot waren. Sommige maps hebben nou eenmaal bepaalde plekken waar je bijna onsterfelijk bent.

avatar van Aazhyd
Nou, ik vond Modern Warfare altijd al chaos. Iedereen loopt een beetje door elkaar, en echt structuur zit er niet in. In een echte oorlog kom je echt niet zomaar achter enemy lines. Ik speelde vooral object based spelletjes om dat te omzeilen. Domination, S&D en Team Defender zijn mijn favorieten.

Ik snap echt niet waarom mensen zeiken om Campers, je wil toch winnen?? en jah Campen is niet bepaald glorie rijk tegenwoordig in de gamewereld maar het is wel slim om je vijand naar je toe te lokken toch? Ik laat gewoon al mijn vijanden mij opzoeken hoor..klaar, doe ik ook vaak bij RDR Shootouts Multiplayer

En dan als ik voor Camper of weet ik het noob ofzo wordt uitgemaakt..boeien, ik heb tenminste met 4 wapens 100 headshots verricht waardoor ik 4 golden guns heb..

"Haters Gone Hate"

koning-phong schreef:

"Haters Gone Hate"

Om er nog maar eentje in te gooien:"Don't hate the player, hate the game."

Er zijn genoeg tactieken om campers te elimineren.
En tja, campen ik heb er nooit echt het plezier van ingezien. Telkens maar op één plekje wachten tot er dan eindelijk een vijand voorbij komt om kapot te knallen.

Overigens camp ik soms ook wel, maar dat is bijvoorbeeld als ik maar één punt verwijdert ben van m'n pointstreak.

Shinobi schreef:
Om er nog maar eentje in te gooien:"Don't hate the player, hate the game."

Er zijn genoeg tactieken om campers te elimineren.

Dat doet toch iedereen soms, als je een vette killstreak kunt krijgen, daarom zitten die killstreaks erin en campen gebeurd in elke shooter best veel, het is gewoon een manier van spelen en iedereen moet zelf weten hoe hij een spel speeld.

Het wordt wel irritant als echt ie-der-een in de room waar jij je bevind loopt te campen lol dan is het een kwestie van wie er als eerst ophoud met Campen. Saai maarja, het spel wordt pas echt open wanneer er iemand het initiatief neemt.

Bij RDR kun je bij bepaalde locaties op een dak schuilen en iedereen knallen die in de buurt komt maar als je met 5 anderen speelt en zij lopen ook te Campen tjaa dan snap ik waarom er iemand boos word

avatar van Dragonslayer
Na lange frustraties eindelijk alle 48 sterren in spec ops gehaald Eigenlijk waren de spec ops van MW2 moeilijker. Maar toch weer een hele klus.

avatar van Deus ex Machina
Snipen, snipen en nog eens snipen. Wanneer stopt het eens?

avatar van Black Adas
Ik speel dit spel al een tijdje met mijn vrienden en het is ook echt een leuk spel, maar als er iets is waar ik schijt ziek van wordt is de lagg die het heeft. Je kunt bijna normaal spelen zonder de map door te worden getelepoorteerd.

avatar van Thorak
Totaal geen last van lag, zal je verbinding wel zijn...

avatar van Black Adas
Ja, ik ben vaak host in een game en dan krijg je host lagg. Ik weet het zeker, omdat er duidelijk verschil is tussen host zijn en geen host zijn. (ik wordt dus gestrafd omdat ik goeie verbinding heb -,-)

avatar van J0rea
Black Adas wat je nu zegt is nonsens...

host zijn is juist veel fijner de hit detection is precieser en de game loopt er ook smoother door!!

Als ik vragen mag: hoe merk jij dat je host hebt in deze game? In Blops kon ik het altijd zien omdat je net ff eerder in de game joint dan de andere mensen in deze game is dat (dacht ik tenminste) niet te zien... Apart verhaal.

avatar van Black Adas
ik wordt de lagg zat. Ik ragequit en dan zie ik elke keer weer." Host migration. Sending blocks to new host,." Of heel veel toeval of ik ben steeds host.

avatar van Aazhyd
In MW3 wordt de host met opzet afgeknepen om het verschil met de andere spelers te verkleinen. Dit werkt vaak averechts (iedereen een slechte connectie).

Als je de melding "Host migration" ziet, ben je zelf waarschijnlijk geen host.

avatar van Black Adas
Als jij de host bent en je ziet "Host Migration"voor je weg gaat. En dan als dat klaar is, je direct daarna leaved. Dan ben je de host alleen zie je dat omdat het spel iemand anders de gevens moet geven en hem/haar host maakt

avatar van solidKevin
Ik verlaag hem met 0,5*. Elke keer als ik hem weer in mijn Xbox doe krijg ik na twee potjes al weer frustratie van de bagger die Infinty Ward een multiplayer noemt.

Review Modern Warfare 3

Of moet ik zeggen review Modern Warfare 2 2.0, want zo voelt de game in veel opzichten wel aan. Infinity Ward is het schoonvoorbeeld van een developer die niks anders kan dan hun eigen producten recyclen.

De story is zoals in bijna elke COD van een gemiddeld niveau. Het wordt nergens echt bijzonder of indrukwekkend. Je kan het dus eigenlijk het beste omschrijven als een Michael Bay film: Veel vette special effects met een dun verhaaltje.

De Special Ops is echt iets wat je leuk moet vinden. Ik ben zelf totaal geen fan van dit soort mini missies. Als je dit vergelijkt met de zombie mode van Treyarch is de Special Ops wel een paar graadjes minder.

De multiplayer brengt niets nieuws aan de horizon. Het enige wat Infinity Ward doet is een paar nieuwe maps, wapens en killstreaks erin gooien en ze hebben een nieuwe COD. Ze krijgen het echter nog steeds niet voor elkaar om fatsoenlijke spawns te maken. Je zou toch denken dat ze genoeg tijd hebben om dit uit te zoeken aangezien ze 75% van de game uit andere delen hebben gerukt. De sfeer die wordt gecreëerd voelt ook niet nieuw, maar een beetje te bekend aan….

Modern Warfare 3 is Infinity Wards bijdrage aan een al wankele serie games die met bijna elk deel steeds meer de diepte invalt. Van deze prutsers koop ik in ieder geval geen Call Of Duty meer, want het blijft toch hetzelfde. Als deze serie games nog geloofwaardigheid wil behouden moet er echt een frisse wind gaan waaien. De enige reden dat COD voor mij nog interessant is, is door Treyarch. Dit komt doordat zij nieuwe dingen proberen en het lef hebben om veranderingen en nieuwe ideeën door te voeren. Ik kijk daarom ook uit naar de nieuwe Black Ops.

Deze game krijgt van mij 2*.

avatar van ilovePS3
modern warfare 2 vond ik mijn beste call of duty waarom? het was men eerste call of duty.

Mijne was Black Ops maar die kan echt niet tippen aan Modern Warfare 2 !

solidKevin

Waarom maar altijd Michael Bay Dat begint echt een quote te worden voor non film-experts he

avatar van solidKevin
Hoe zou jij het dan noemen? Ik heb nog nooit een film-expert ontmoet, dus ik zou het niet weten .

Michael Bay staat toch wel bekend om zijn films met dikke explosies, veel wapengekletter, militair gedoe en zo min mogelijk verhaal.

Michael Bay en zo'n 79 procent van Hollywood jah maar waarom altijd Michael Bay? het is gewoon een trend aan het worden xD