
Modern Warfare 3 (2011)
Alternatieve titel: Call of Duty: Modern Warfare 3
Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Infinity Ward, Sledgehammer, Raven, Treyarch en n-Space
Uitgegeven door Activision
Het verhaal in de singleplayer campagne gaat verder waar het in Modern Warfare 2 ophield. De Verenigde Staten pogen een verrassingsaanval van de Russen af te wenden. Je stapt in de schoenen van verschillende personages doorheen vijftien missies. Zo speel je onder meer als een agent van de Russische veiligheidsdienst, beman je een AC-130 van de U.S. Air Force en neem je de controle over een tank. Strijd mee tijdens de invasie van Manhatten en een groots gevecht in het hart van Dubai. In de multiplayer heb je de keuze uit diverse nieuwe mappen en twee spec-ops modi: survival en mission.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=1xjCdN_rWCE
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Links
Wikipediascore (MusicMeter)trailer (YouTube)koop voor Xbox, Playstation of Nintendo vanaf € 9,95COD heeft altijd van die kleine maps gehad.
MW1 met die containers
MW2 Rust
BO Fallout
MW3 dome misschien... ze hebben geen echte mini map.
Vind die mini maps af en toe wel leuk om te spelen, als je team een Chopper of AC130 kan inzetten is het echt prijsschieten. Mayhem en schieten op alles wat beweegt. Demolition in die maps kan ik echt van genieten.
Maar mee eens dat MW3 weinig leuke maps heeft. Het moet veel ruimer van opzet zijn.
Spawnen moet in een safe zone gebeuren waarbij je 10 seconden de tijd hebt om je te orrienteren en je goed kan positioneren. In die zone kan kan je als tegenstander ook niet komen.
MW1 die map heet shipment en in bo was nuke town de kleine map, maar er is gewoon veel te weinig afwisseling qua grote van de maps in mw3.
MW1 die map heet shipment en in bo was nuke town de kleine map, maar er is gewoon veel te weinig afwisseling qua grote van de maps in mw3.
In MW3 zijn de maps zo gemaakt dat campen weinig zin heeft. Hebben ze gedaan door de map zo dicht mogelijk te maken. Grootste fout ooit.
In MW3 zijn de maps zo gemaakt dat campen weinig zin heeft. Hebben ze gedaan door de map zo dicht mogelijk te maken. Grootste fout ooit.
Ja dat bedoel ik, in bo had je bijvoorbeeld villa, dat vond ik nou een geweldige map. Een map waar je op kon run and gunnen, maar ook lekker ff rustig aan kon doen, mw3 is één en al run and gun en niet dat ik daar niet van hou, maar een beetje afwisseling is altijd wel welkom.
Oke het lokt wel campers uit, maar laten we eerlijk zijn snipers moeten ook campen en sub zijn meer voor close combat. Maar goed misschien krijg je dan weer een soort Battlefield.
.
Moet ook iets 'realistischer' gaan worden inderdaad. Het moet wel een warfare zijn, waarbij je steeds moet schuilen en dan weer rushen naar voren toe. Stratgisch op kunnen stellen en dan proberen metertje voor metertje terein pakt.
Oke het lokt wel campers uit, maar laten we eerlijk zijn snipers moeten ook campen en sub zijn meer voor close combat. Maar goed misschien krijg je dan weer een soort Battlefield.
.
geef mij de campers idd dan maar. MW3 is zo'n hersenloos spel geworden. Vind de multieplayer meer lijken op een kippenhok. Dat strategische mis ik enorm, iets wat mw2 wel had.
Maar ik kan me bij de MW2 release nog herinneren dat iedereen zeurde dat de maps te groot waren. Sommige maps hebben nou eenmaal bepaalde plekken waar je bijna onsterfelijk bent.

En dan als ik voor Camper of weet ik het noob ofzo wordt uitgemaakt..boeien, ik heb tenminste met 4 wapens 100 headshots verricht waardoor ik 4 golden guns heb..
"Haters Gone Hate"
Er zijn genoeg tactieken om campers te elimineren.
En tja, campen ik heb er nooit echt het plezier van ingezien. Telkens maar op één plekje wachten tot er dan eindelijk een vijand voorbij komt om kapot te knallen.
Overigens camp ik soms ook wel, maar dat is bijvoorbeeld als ik maar één punt verwijdert ben van m'n pointstreak.
Om er nog maar eentje in te gooien:"Don't hate the player, hate the game."
Er zijn genoeg tactieken om campers te elimineren.
En tja, campen ik heb er nooit echt het plezier van ingezien. Telkens maar op één plekje wachten tot er dan eindelijk een vijand voorbij komt om kapot te knallen.
Overigens camp ik soms ook wel, maar dat is bijvoorbeeld als ik maar één punt verwijdert ben van m'n pointstreak.
Dat doet toch iedereen soms, als je een vette killstreak kunt krijgen, daarom zitten die killstreaks erin en campen gebeurd in elke shooter best veel, het is gewoon een manier van spelen en iedereen moet zelf weten hoe hij een spel speeld.
Bij RDR kun je bij bepaalde locaties op een dak schuilen en iedereen knallen die in de buurt komt maar als je met 5 anderen speelt en zij lopen ook te Campen tjaa dan snap ik waarom er iemand boos word

host zijn is juist veel fijner de hit detection is precieser en de game loopt er ook smoother door!!
Als ik vragen mag: hoe merk jij dat je host hebt in deze game? In Blops kon ik het altijd zien omdat je net ff eerder in de game joint dan de andere mensen in deze game is dat (dacht ik tenminste) niet te zien... Apart verhaal.
Als je de melding "Host migration" ziet, ben je zelf waarschijnlijk geen host.
Of moet ik zeggen review Modern Warfare 2 2.0, want zo voelt de game in veel opzichten wel aan. Infinity Ward is het schoonvoorbeeld van een developer die niks anders kan dan hun eigen producten recyclen.
De story is zoals in bijna elke COD van een gemiddeld niveau. Het wordt nergens echt bijzonder of indrukwekkend. Je kan het dus eigenlijk het beste omschrijven als een Michael Bay film: Veel vette special effects met een dun verhaaltje.
De Special Ops is echt iets wat je leuk moet vinden. Ik ben zelf totaal geen fan van dit soort mini missies. Als je dit vergelijkt met de zombie mode van Treyarch is de Special Ops wel een paar graadjes minder.
De multiplayer brengt niets nieuws aan de horizon. Het enige wat Infinity Ward doet is een paar nieuwe maps, wapens en killstreaks erin gooien en ze hebben een nieuwe COD. Ze krijgen het echter nog steeds niet voor elkaar om fatsoenlijke spawns te maken. Je zou toch denken dat ze genoeg tijd hebben om dit uit te zoeken aangezien ze 75% van de game uit andere delen hebben gerukt. De sfeer die wordt gecreëerd voelt ook niet nieuw, maar een beetje te bekend aan….
Modern Warfare 3 is Infinity Wards bijdrage aan een al wankele serie games die met bijna elk deel steeds meer de diepte invalt. Van deze prutsers koop ik in ieder geval geen Call Of Duty meer, want het blijft toch hetzelfde. Als deze serie games nog geloofwaardigheid wil behouden moet er echt een frisse wind gaan waaien. De enige reden dat COD voor mij nog interessant is, is door Treyarch. Dit komt doordat zij nieuwe dingen proberen en het lef hebben om veranderingen en nieuwe ideeën door te voeren. Ik kijk daarom ook uit naar de nieuwe Black Ops.
Deze game krijgt van mij 2*.
Waarom maar altijd Michael Bay


