Modern Warfare 3 (2011)

Alternatieve titel: Call of Duty: Modern Warfare 3

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Infinity Ward, Sledgehammer, Raven, Treyarch en n-Space
Uitgegeven door Activision

Het verhaal in de singleplayer campagne gaat verder waar het in Modern Warfare 2 ophield. De Verenigde Staten pogen een verrassingsaanval van de Russen af te wenden. Je stapt in de schoenen van verschillende personages doorheen vijftien missies. Zo speel je onder meer als een agent van de Russische veiligheidsdienst, beman je een AC-130 van de U.S. Air Force en neem je de controle over een tank. Strijd mee tijdens de invasie van Manhatten en een groots gevecht in het hart van Dubai. In de multiplayer heb je de keuze uit diverse nieuwe mappen en twee spec-ops modi: survival en mission.

AvMerode
WW2 is helemaal mijn ding, er was altijd teveel tweede wereld oorlog shooters volgens vele FPS fans, maar tegenwoordig vind ik moderne shooters echt te overheersend.
WW2 of WW1 shooters mogen van mij gewoon weer gemaakt worden, world at war speel ik nog steeds op pc en ps3, i like it.

Had ook vermeld dat ik geen COD meer zou aanschaffen, maar het nieuwe infinity ward team gecombineerd met ervaren Raven Software en activision team Sledgehammer games, klinkt veel belovend.
Raven software is een ontwikkelaar waar ik groot fan van ben, samen met id software mijn favo FPS ontwikkelaar.
We zullen zien, battlefield 3 zal meeste mensen aanspreken, maar ik kan geen nee zeggen tegen een Raven software game, koop altijd hun games.

k w
Ik sla deze denk ik over, de laatste 2 delen hebben mij niet overtuigt, laatste goede deel was in mijn ogen call of duty 5. Ook al was het ''alweer'' een ww2 shooter, wel 1 van de beste vond ik.
er zijn de laatste jaren zoveel shooters uit gekomen die gewoon veel beter zijn dan call of duty, zit gewoon geen variatie meer in deze reeks

avatar van youngtick
Deze game ga ik sowieso aanschaffen samen met Battlefield 3. Ik zal zien welke beter en/of slechter is.

avatar van jellecomicgek72
daar gaan we weer... wéér een nieuwe cod.. naja hopelijk wordt het beter dan Black Flops maar d'r zullen wel weer veel irritant gezeik in de multiplayer zitten. maar zoals k w hierbove al zegt, zit bitter weinig varitie in deze reeks, mw2 was ook al heel slecht, black (fl)ops wat iets beter maar blijft toch iedere jaar diezelfde oude engine, battlefield 3 heeft betere engine heb ik al gezien. sowieso komt die engine van cod uit de stene tijdperk man... weet iemand welke engine dat is?

Vond Black Ops en World at war geweldige games (ps3).
Call of duty hoort ww2 te zijn of vietnam.
Zal deze wel gaan spelen, maar wel als ie in de aanbieding komt.
Was niet echt kapot van de 1e 2 delen modern warfare.

jellecomicgek72 schreef:

Van Battlefield 3: Frostbite 2.0

Call of Duty: MW3: IW 4.0

avatar van sdr
sdr
Hopelijk luistert IW naar de klachten van de fans van de MW2 en gaat daar mee aan de slag.

jirachi04 schreef:
Alweer een MW? IK zou toch weer eens een WO1/2 spel willen zien.

Hoeveel WOII games hebben we al niet gezien.

Rujar schreef:

Hoeveel WOII games hebben we al niet gezien.

ja inderdaad, de moderne oorlogen mogen wel standaard gemaakt worden net als de WOII-shooters

kan echt niet wachten !

avatar van Blueyed
Ik verwacht er niet veel van.
Alleen een nieuwe singel player. Een aantal nieuwe wapens en perks die van naam zijn veranderd, etc.

Modern Warfare, Modern Warfare 2 zijn de enige goeie Call of Duty's vind ik. Black Ops vond ik echt helemaal niks. World at War die ik bij een vriend heb gespeeld was ook erg slecht naar mijn mening. Deze ga ik zeker aanschaffen. Maar ik betaal er niet meer voor dan 25 euro. Dus de 2 lopen naast elkaar snapje. Het ene gedaan het andere geschift. Dit slaat uiteraard op Battlefield 3.

Ik moet zeggen dat het wel een ongelofelijk lelijke cover is dit keer.
''This is one fucked up game, with the worst engine ever. We also don't like the maps.'' De letterlijke woorden van de makers. Ze zijn er zelf in ieder geval niet positief over zo te zien. Maar ik koop hem alsnog omdat ik het geld ervoor heb.

AvMerode
Assume schreef:

Dat is juist de beste (vooral pc versie) samen met COD1+united offensive&COD2 voor pc.
Dat is niet alleen mijn mening, veel WW2 shooter en COD fans vinden WAW 1 van de betere.
Het vreemde is dat WAW bij veel recensies lagere cijfers kreeg dan de andere COD's terwijl WAW veel realistischer en authentieker overkomt, dat is naar mijn mening al een reden om recensie niet al te serieus te nemen.
Ik weet nog wel met de MW2 nachtopening, ik stond daar met allemaal modern warfare fans blijkbaar, want ze moesten niks van WW2 hebben, kwam niet 1 iemand tegen die WAW geweldig vond, ze vonden het ook vreemd dat ik WAW boven MW1 koos.
Eenmaal thuis MW2 in de ps3 gestopt, vervolgens gespeeld en na 2 uren online mp spelen had ik al weer genoeg gehad, vond het teveel op unreal tournament lijken.
Vervolgens SP en spec-ops mode (hoe dat ook maar word genoemd) proberen te spelen, maar dat vond ik helemaal belabberd.

Je moet ook van die WW2 sfeer houden (plus de wapens uit die tijd), ikzelf vind world at war qua sfeer, 18+ materiaal (blood&gore) en alles erg authentiek overkomen, alleen de geluiden tijdens het knallen zijn niet realistisch.
Niet alleen de online MP vind ik geweldig, ook de single-player is fantastisch, plus een lekkere zombie mode die stukken beter is dan die van BOps.

Black Ops is gewoon een MW2 kloon (chaos, a la unreal tournament snelheid) waarbij Treyarch de sfeer van hun WAW erin heeft proberen te fuseren.
De sfeer is aardig gelukt in Black Ops, maar de game-play is gewoon MW2, daar moet je van houden.
Ik vind het te druk en ook veel te irritante spelers dankzij belachelijk perks en mogelijkheden (killstreak rewards etc.) die je tot je beschikking hebt.
Ik wil een COD spelen, niet een Unreal Tournament achtige game waarbij snelheid tot de orde komt.
Modern Warfare 1 is net zoals Soldier of Fortune 2: double helix wat ik een goed ding vind, de pc versie van MW1 is alleen wel weer overdreven druk net zoals BOps en MW2.
Console versies van MW1 zijn erg goed omdat het wat rustiger en overzichtelijker is, WAW is weer het beste op de pc vanwege dedicated servers en soepelere frame-rate.

MW3 zal denk ik precies zoals MW2 worden, zo ja, dan sla ik hem over.

Wauw, volgens mij wordt dit een spectaculaire singleplayer ervaring!

1,5
En in welke tijd speelt het spel zich af?

Check de beelden...

Daarbij, Modern Warfare? Da's dus in het tijdperk van de moderne oorlogsvoering. Er is een WO III gaande, dus we gaan vast een paar jaar de toekomst in...

1,5
Dus een fictieve oorlog ? Misschien kan het dan eens iets worden als ze wel goede ideeën hebben.

avatar van jellecomicgek72
Dit wordt weer niks.... Die beelden zien er exact hetzelfde uit als die van Modern Warfare 2, 2 jaar geleden... Vast en zeker weer dezelfde engine die ze gebruikt hebben, die ze niet opgepoetst hebben want ik zie amper verschil tussen die beelden van mw2 en deze...

avatar van wiiplayer
Ik word er niet warm of koud van.

Ik heb nog nooit een COD gespeeld maar als ik die trailer zie dan ga ik deze ook maar laten liggen. Grafisch ziet het er niet zo goed uit en ik vind het altijd een beetje van hetzelfde.

avatar van Bart Tönjann
De gameplay trailer laat zien dat dit echt meer van hetzelfde is. Het lijkt precies op Modern Warfare 2, wat in feite niet slecht is: Modern Warfare 2 beviel mij heel goed!

Meer van het zelfde is niet altijd slecht...

Ik heb me goed vermaakt met de SP campagnes van MW 1 en 2. Als deel 3 ook zo boeiend wordt, prima toch? Hopelijk wel met wat vernieuwingen, maar zo heel veel kan je niet meer aan een shooter vernieuwen vrees ik.

1,5
Tja , ik heb dan ook niet MW 1 en 2 gespeeld. Dus een deel van de trilogie lijkt me wel wat.

avatar van Bart Tönjann
Ik heb enkel deel 2 gespeeld, en vond de singeplayer erg gaaf. Dus meer van hetzelfde zou inderdaad geweldig zijn. In deel 3 lijkt de oorlog echt te zijn begonnen. Dus ik verwacht wel meer grootse en spectaculaire gevechten, maar hopelijk ook nog wat van de rustigere missies waarin je in een klein groepje opereert achter de vijandelijke linies. De gameplay trailer lijkt dat te beloven.

Als de multiplayer dan ook echt heel goed is zou dat zeker een plus zijn. Tot nu toe heeft COD online multiplayer me nog niet weten te boeien.

avatar van wilmar60
jirachi04 schreef:
Alweer een MW? IK zou toch weer eens een WO1/2 spel willen zien.

activion had het in een interview erover dat ze nooit meeer naar een 2e wereldoorlog set zouden overgaan

avatar van wilmar60
jellecomicgek72 schreef:

ik heb gehoord dat ze niet dezelfde engine gaan gebruiken

wilmar60 schreef:

Wat jammer.

avatar van LimeLou
Zo juist de Debut Trailer gezien (beter laat dan nooit)

Dit ziet er zo fantastisch uit... Ik realiseer me dat dit een trailer is, maar de variatie ziet er echt groots uit. Ik zag zelfs een level waarbi je onderwater kon zwemmen door een overstroomd gebied dat deed denken aan een metro-station. Snap de negatieve kritiek van gamers dan ook niet echt op het internet. Waarschijnlijk Battlefield-fanboys.

Lijkt me nu al vetter dan MW2

Juist niet, hier zijn meer stedelijke gebieden zo te zien en meer variatie.

Call of Duty doet Elitair
Het onvermijdelijke is gebeurd: Call of Duty krijgt een betaalde abonnementsdienst. Activision heeft na maanden van speculaties en overduidelijke hints eindelijk Call of Duty Elite aangekondigd, een premium service die zijn intrede zal doen in Modern Warfare 3 en spelers maandelijks laat dokken voor exclusieve content.

En dat voor dezelfde fuck game qua graphics van die game van 2006, wat een bulllllshit