Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011)

Alternatieve titel: Call of Duty: MW 3

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii / Macintosh

Ontwikkeld door Infinity Ward, Sledgehammer, Raven en Treyarch
Uitgegeven door Activision

Het verhaal in de singleplayer campagne gaat verder waar het in Modern Warfare 2 ophield. De Verenigde Staten pogen een verrassingsaanval van de Russen af te wenden. Je stapt in de schoenen van verschillende personages doorheen vijftien missies. Zo speel je onder meer als een agent van de Russische veiligheidsdienst, beman je een AC-130 van de U.S. Air Force en neem je de controle over een tank. Strijd mee tijdens de invasie van Manhatten en een groots gevecht in het hart van Dubai. In de multiplayer heb je de keuze uit diverse nieuwe mappen en twee spec-ops modi: survival en mission.

avatar van Deus ex Machina
Aazhyd schreef:
Haalt streaks van 18+ en gaat dan klagen?!?

Joh, als jij de 100.000 wint in de loterij ga je dan ook klagen dat het niet de hoofdprijs was? Mein Gott im Himmel!

Heb je gelijk in. Echter kan je het ook met één van de beste voetbalclubs van de wereld vergelijken, Barcelona. Moeten zij tevreden zijn als ze een kwart finale plaats in de CL halen en dan worden uitgeschakeld? Of dat ze 90 punten in de competitie halen maar geen kampioen worden?

Wat ik wil zeggen is, ik ga voor het hoogst haalbare, de MOAB. En als ik die dan keer op keer misloop door niet eens mijn eigen schuld dan ben ik het wel eens zat. (Heb hem dan wel 1x gehaald gisteren, dat moet ik dan ook wel even zeggen).

Hoe goed je ook bent, je wil altijd meer en meer. Hetzelfde met geld, heb je eenmaal een miljoen verdiend, dan wil je er twee. Dat zie je ook met voetballers, waarom gaat Eto'o naar Anzhi om daar 20 miljoen per jaar te verdienen terwijl hij er al 70 heeft? Het is nooit genoeg.

Ik leg mijn lat op een reële hoogte, de MOAB. Die moet ik wel een keer per dag kunnen halen, echter door alle onzin in de game wordt dat knap lastig en dat frustreert mij dus erg. Daarom stop ik er even mee.

Oja, mochten jullie op een of andere manier denken, wat een arrogant slap gelul (wat het eigenlijk ook is ) mogen jullie mij best toevoegen en mijn stats + uploads bekijken.

Je bent erg ambitieus..respect daarvoor..hopelijk treffen wij elkaar nooit op MW3 maar goed, ik zie dat je het op de 360 speelt dus de kans is nihil gelukkig.

avatar van Aazhyd
Moab zouden ze er in volgende edities uit moeten halen. Niets zo irritant als dat.

avatar van Deus ex Machina
Aazhyd schreef:

Waarom? Ik vind de killstreaks veel irritanter. Lekker gespawn killed worden door een AC130 die je zelf niet veroorzaakt hebt. Dat is pas irritant.

koning-phong schreef:

Dankje.

Deus ex Machina schreef:

Ja, eigenlijk zouden ze een nieuwe MW moeten maken met al die killstreaks eruit. Gewoon puur op skill. Niets zo irritant als WEER een helicopter, AC130 of wat dan ook.

Ik heb zelf nog nooit een 18 kill streak gehaald, mijn max is 11. Maar ik speel helemaal niet voor kill streaks en ik ben ook helemaal niet goed. Komt nog bij dat ik om de haverklap in van die laggy potten zit. Vanmiddag nog, ik gaf iemand 4x een headshot van dichtbij, geen enkele shot registreert. Vent draait zich om en schiet mij op zijn gemakkie neer.

Bedoel ik nou met lag en matchmaking. Ik wil gewoon zelf bepalen in welke server ik terechtkom, dat stupide match making moet er echt uit.

Ik speel graag Mw3 omdat mijn rage-mode minder is weet ook niet waarom dat maakt Mw3 een lekkere alternatief om te spelen.. bij Bf3 bijv rage ik ongelooflijk hard..zelfs als mijn team dik voorstaan, weet ook niet waarom

En jah het is idd zo dat Mw3 niet zoveel verbeterd is vergeleken met Mw2, voor velen is Mw3 zelfs gewoon Mw2 alleen met een andere cijfer achter de Mw..maja ik vind Mw3 wel leuk en zoo slecht issie nou ook weer niet toch? Kill confirmed, Spec Ops missies Online, Infected etc maakt het toch wel leuk en wel 15 euro waard..want voor dat bedrag had ik hem, als ik hem had gehaald op de releasedatum zou ik vast wel balen maja

Ik heb het lange tijd niet gespeeld, maar je hebt toch de modus Barebones waar het alleen maar om schieten draait en alle pointsreaks en dergelijke zijn uitgeschakeld.

avatar van Thorak
Shinobi schreef:
Precies, daarom is al het bestaande geklaag ook gewoon 100% bullshit!

avatar van Aazhyd
Volgens mij speelt er geen hond Barebones.

Anyway, ik heb dit spel weer eens opgepakt na Borderlands 2 helemaal kapot te hebben gespeeld (geweldige shooter, maar wel heel anders). Resultaat viel me alleszins mee. Verschil met MW2 is inderdaad niet zo groot, maar wat mij betreft vrijwel allemaal positieve veranderingen.

Bijvoorbeeld:
* Strike packages (ben ik echt heel blij mee)
* Game modes (Kill Confirmed, Team Defender horen tot mijn favorieten)
* Perks beter gebalanceerd
* Noob tuben bijna uitgeroeid

Enige minpunten qua gameplay is dat quickscopen nog steeds niet is uitgeroeid en dat de maps allemaal aan de kleine kant zijn (1 of 2 grote maps had er toch wel afgekund?).

Ik heb zelfs DLC2 maar gekocht, Oasis en Sanctuary zijn toch wel erg mooi. DLC3 en 4 ga ik niet meer kopen, voegt weinig toe.

Blijven de niet-gameplay gerelateerde nadelen: het afschuwelijke matchmaking systeem en de lag. Hackers viel me vergeleken met vorig jaar reuze mee, al zijn ze natuurlijk nog niet verdwenen. Lag weet ik inmiddels mee om te gaan, op rustige uren moet ik alleen populaire speltypen spelen (TDM vooral) of die met weinig spelers (Face Off en FFA). En geen shotguns gebruiken.

Zonder die technische problemen was mijn cijfer gewoon een 4,5 geweest. Want de gameplay is dik in orde, ook voor een matige speler als ik.

avatar van Dutch-J3ff
Toffe War shooter, stukken beter dan deel 2, beter afgewerkt etc...

avatar van Wlkownz
Helemaal suf gespeeld deze. En dat doe ik nog steeds met veel plezier!

avatar van AsLuM-
Ook deze game was net als mw2 een topper om te spelen online, Helaas ook hier veel cheaters aanwezig tegenwoordig.

Hier eens voor de grap aan begonnen.

Waar ik ooit over MW2 nog best te spreken was vind ik dit momenteel:

Nee.

Niet zo denderend eigenlijk.

Kan me nog als de welbekende dag van dien voor de geest halen hoe dit toen gloedjenieuw was maar heden ten dage heeft de al even goed gekende tand des tijds even later toch aardig wat spreekwoordelijke knaagsporen nagelaten.

Het is niet eens dat het grafisch zo immens ondermaats zou zijn; het is vooral een soort grauwe, grijzige waas die mij tegenstaat.

Al met al oogt het maar skralig allemaal.

Verder qua gameplay natuurlijk echt simplistisch hapklaar werk. Hier nog net geen kruisje maar in een zinnetje als 'You Are Hurt, Get to Cover' treffen we al wel de mentaliteit die ons uiteindelijk de definitieve verschrikking van zo iets afgrijselijks als het kruisje heeft gebracht.

Het spel wil goed voor je zijn, wil je verzorgen. Het liefst zou het spel dat je speelt zichzelf voor jou spelen, zodat jij je je er niet eens zo mee bezig hoeft te houden.

Vind de interactie hier al erg beperkt, en dat zonder kruisje. Kan je nagaan hoe de COD's van vandaag, met kruisje, het er vanaf brengen.

Wat blijft er nog over.

Het moge duidelijk zijn dat ik daar het fijne dus niet van weet, want voor mij stopt het hier.

Hier is de grens voor mij al aardig in beeld.

Zelfs zonder kruisje.

En bij een kruisje trek ik dus al helemaal een dikke vette streep.

Dwars door het kruisje.

En dat is soms nog best lastig, in het huidig tijdsbeeld vandaag dezen dag.

Maar blijven proberen.

Wat moet je dan.

avatar van wolff
Eens door de 3 MW games gespeeld, altijd sinds COD3 links laten liggen in het verleden. Dit online spelen sprak me ondanks de populariteit in mijn omgeving mij absoluut niet aan en nooit gedacht om eens de storymode te bekijken. Dat dus maar eens gedaan! Over het algemeen een hele mooie ervaring met mooie omgevingen, leuke karakters een interessante storyline die lang boeiend bleef. Al vond ik dat MW3 er niet bijster veel nieuws aan toevoegde en het nogal een herhaling van zetten werd. Vandaar een 4* voor de voorgangers en een 3,5* voor deze. Prima spellen voor een paar uur spetterende actie in een fictionele wereldoorlog. Door de (zoals anderen ook als kritiekpunt hebben) nogal 'scripted' gameplay waar weinig ruimte is voor creativiteit of alternatieve routes zou ik ze niet hoger dan een 4 geven maar dat is een licht minpunt over het algemeen.

Weer een lekkere versnapering moet ik zeggen. Toentertijd was ik bij dit deel niet overtuigd, maar waarom weet ik eigenlijk niet want juist nu vind ik dit de beste van de trilogie. Epic setpieces, boordevol actie en lekker knallen over de hele wereld. Leuke personages ook. Ik kan wel waarderen dat de hele trilogie ook gewoon weet wat het wilt en daar ook gewoon vol voor gaat.