Mass Effect 3 (2012)

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door BioWare
Uitgegeven door Electronic Arts

Het verhaal in het spel gaat verder waar het in 'Arrival' ophield. Tijdens de beproevingen van commander Shepard hebben de Reapers de Aarde aangevallen. Shepard bevindt zich nu in een lastige positie en wordt gedwongen om de aarde te verlaten om hulp in te winnen bij buitenaardse rassen. Dit is de enige manier waarop een tegenaanval kan worden gerealiseerd. Ondertussen wordt commander Shepard op de huid gezeten door de organisatie Cerberus, welke zich tegen hem/haar heeft gekeerd.

avatar van jirachi04

Is wel een ''oude'' trailer ,maar het ziet er zeker goed uit.

en het voelt goed om een bekend spel toe te voegen.

avatar van jirachi04
Wel weinig reacties hier. .

avatar van bro
bro
Supervette trailer, dat kan inderdaad al gezegd worden

avatar van ancientTom
De trailers van E3 zien er allemaal weer heel netjes uit.
Ik struikel echter een beetje over het nog meer terugvoeren van het aantal RPG elementen..

Ik dacht dat Bioware met Mass Effect een nieuwe RPG-trilogie wilde lanceren. Het lijkt er echter steeds meer op dat Mass Effect richting shooter kant gaat (zij het dan met lichtelijk wat RPG elementen) en dat er van een RPG-trilogie geen sprake meer is.

avatar van solidKevin
Hier zie ik zeker naar uit .

ancientTom schreef:
Ik struikel echter een beetje over het nog meer terugvoeren van het aantal RPG elementen. In deel 2 zijn ze daarmee begonnen en toen vond ik het al heel magertjes, maar nu blijken ze daar nog een schepje bovenop te gaan doen.

Niet volledig waar. Er is al meermaals te kennen gegeven dat de RPG elementen opgevoerd worden voor het laatste deel, en niet teruggeschroefd. Sommige 'onnodige' elementen zouden versimpeld gaan worden maar over het algemeen zouden volgens de meeste previews het RPG gedeelte terug uitgebreider worden.

avatar van Naomi Watts
De Fall of Earth trailer zag er weer adembenemend uit. Helaas geen teammates gestopt, geen Miranda bevestiging dus. Toch het punt waar ik op zit te wachten. Fingers crossed.

avatar van solidKevin
Ik heb in een interview al wel wat characters gezien. Er zat namelijk ook gameplay bij .

bevestigde personages ;
miranda <----- alleen als je dlc had op mass ²
jacob
&
zaeed <---- idd dlc mass ²

kan amper wachten tot game

avatar van solidKevin
Iedereen van ME2 zit erin als ze de missie hebben overleefd en dat is inclusief de DLC characters Kasumi en Zaeed. Verder zit iedereen van ME erin behalve degene die dood ging op Virmire. Wrex doet ook mee maar waarschijnlijk niet als Party member.

@meesterincognito
Heb je enig idee waarom Miranda er alleen bij zit als je dlc had? ik heb wel alle dlc (behalve die outfit dingetjes) maar gewoon uit nieuwsgierigheid. En Samara? THANE?! Cpt. Anderson zit er sowieso ook in, dat hebben we gezien in de gameplay

Ik kan echt niet wachten op deze game!!

avatar van Tsjo-Wi
Furkan74 schreef:
@meesterincognito
Heb je enig idee waarom Miranda er alleen bij zit als je dlc had?

Ik denk dat hij Kasumi bedoelt.

That makes sence

Dit ziet er gewoon levensecht uit, die trailer, erg mooi!

wow..

avatar van Furkan74
3-6-12? zeg aub dat het maart is en niet juni..

MikeMannuh
Amerikaanse datum notatie, dus 6 maart ja.

avatar van Furkan74
phew.. nog steeds een lange tijd maar ok

avatar van Feyenoord100jaar
Haha aan de ene kant wel goed met zoveel games voor de boeg, wat zou het trouwens vet zijn in deel 3 om niet met 2 van je squadmates op pad te gaan maar gewoon met de hele crew. Zal ook wel gebeuren maar misschien pas in de Grand Finale!

avatar van solidKevin
Dat zou wel grappig zijn, maar dan heb je gewoon geen overzicht meer. Ze kunnen wel zo doen dat je verschillende squads maakt. Die je in een missie op verschillende punten bestuurd.

avatar van Brains
Heb nog niks hier gelezen over de aangekondigde multiplayer voor ME3.

Multiplayer details

Zou nog best wel leuk kunnen uitpakken.

avatar van solidKevin
Ik sta er niet om te springen, maar het kan leuk zijn om het met een groep goede vrienden te doen.

avatar van Brains
Ik denk dat niemand er om staat te springen, maar het feit dat het los staat van de originele campaign doet me deugd. Deel 2 had voor mij weinig nieuws te bieden ten opzichte van deel 1, dus ik ben blij dat er in ieder geval iets nieuws proberen in dit deel. Dat, en er zijn vrij weinig games met een co-op met strategische insteek terwijl dat juist zo tof is.

avatar van Furkan74
Weet iemand trouwens waarom je squad in de multiplayer bestaat uit 4 mensen en niet uit 3 en of je je eigen Shepard kan gebruiken in de multiplayer? Zo'n multiplayer in een game als mass effect lijkt me heel erg leuk. Lekker strategisch spelen vind k echt super

avatar van solidKevin
We zullen wel zien hoe het uitpakt. Kunnen we wel nog iets co-open Brains .

heb deel 1 + 2 nog niet eens uit XD

Opschieten dan .

avatar van justin8286
Kan niet wachten tot deze uitkomt. Trailers zien er alweer erg vet uit!

Ben nu voor de 3e keer met ME2 bezig. Mijn eerste game is weg, de 2e heb ik nog wel, ben daar Soldier maar wou toch wat anders proberen. Ben nu Adept en moet zeggen dat het me erg bevalt. In het begin miste ik vooral m'n sniper en assault rifle maar naarmate je wat in een hoger level komt is het echt geweldig om met Adept te spelen. Je hoeft amper kogels te gebruiken.

Verder kom ik er na een jaar achter dat ik op de site van EA nog gratis DLC kon downloaden. Dus even gedaan + nog 3 andere DLC's erbij gekocht.

Lekker rustig doorspelen(Wil alles zien/ontdekken dus neem alle tijd) en dan dit character mooi opslaan voor ME3.