Warcraft II: Tides of Darkness (1995)

Alternatieve titel: Warcraft II: The Dark Saga

PC / PlayStation / Sega Saturn
Strategy

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Ubisoft, Blizzard en Electronic Arts

Zes jaar zijn verstreken sinds de laatste oorlog tussen mensen en orcs. Azeroth is door de orcs veroverd en de mensen zijn gevlucht over zee naar het land Lordaeron. Maar nu is de hoofdchef van de Horde, Orgrim Doomhammer, weer op oorlogspad. Hij gaat met zijn vloot, bestaande uit Juggernauts en Destroyers, op weg naar de kust van Lordaeron met het plan om dit land ook te veroveren. En weer is er niemand opgewassen tegen de orcs die tot het binnenland van Lordaeron komen, en zelfs het oude koninkrijk van de elfen, Quel'Thalas, vernietigen. Om de orcs te stoppen sluit Azeroth een verbond met Lordaeron, de elfen, dwergen en gnomen en vormt zo de Alliantie.

avatar van DoraRing
Wat een lelijke voorkant zeg.

avatar van jorisbeltsin
maar wel een van de beste spellen ooit imo
zeker een top 10 notering waard

was voor mij het eerste spel online en moet zeggen heb dit dan nachten lang zitten spelen.
Zeer goed en eenvoudig spel en zeer goed verhaal.
4,5 stemmen

avatar van rpger
Weinig posts bij deze game zeg, toch wel 1 van de meest succesvolle en invloedrijkste RTS games ooit.

Jobs done!

Dabu? Zug zug!

Eigenlijk is dit toch ook nog steeds de RTS waar ik me het meeste en langste mee vermaakt heb. Op de PC maar ook op de Playstation gegamed en ondanks muis gebrek toch gelijkwaardige versie, erg goed omgezet met fijne getweakte controls (en Psx versie had dark portal al erbij).

Gewoon mega verslavende leuke game, zee battles die ik in III erg miste waren erg vet, ook erg leuke units (de double-headed ogre ). Erg grappig ook dat de mennekes andere dingen zeiden, als je erop bleef klikken. Een vriend van me ooit, toen ik een weekend weg was, hieraan begonnen, toen ik terug kwam zat 'ie nog steeds te klikken, twee dagen straight in warcraft II gehangen! Toen was het al Warcrack...

avatar van Aazhyd
Veel gespeeld, veel plezier mee gehad.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ja chapeau! Je zou haast een halve ster af moeten trekken omdat hij té goed is. Ongelovelijk, wat verdwenen de vrije uren als sneeuw voor de zon toen Warcraft 2 de weg naar mijn PC vond.

avatar van N811
Geen beter spel dan dit was er in die tijd.

avatar van N811
er was geen beter spel in die tijd met zulke vette muziek en sfeer.

avatar van Rman
Mijn eerste blizzard game en rts.

Echt een topper toen. Af en toe speel ik deze nog weleens op mijn netbook.

Ulysses
Samen met deel 1 uitgekomen op GOG.