Pokémon Snap (1999)

Nintendo 64 / Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo Switch
Simulation

Ontwikkeld door HAL en Nintendo

Ga op stap met je foto-camera en maak tijdens je avontuur foto's van de pokémon die je tegen komt. Zorg ervoor dat je ze goed maakt zodat de kwaliteit van je foto's goed is. Zet de Pokémon zo op de foto dat het een zeldzame pose is.

avatar van veron35
Het gegeven is heel erg simpel, maar vroeger vond ik alles van Pokémon leuk. Het is niks meer dan foto's maken, maar toch is het best wel grappig.

avatar van Koert
Leek me een geweldig spel omdat ik destijds alles van Pokémon eigenlijk wel wilde hebben . Maar het bleek toch echt niks aan.

avatar van Princess Piranha
Het vergeten cadeautje was dit... Ze waren het vergeten te geven bij mijn verjaardag, dus kreeg ik het pas 3 maanden daarna toen ze het weer terugvonden. XD

Je speelt er nogal snel doorheen, dus dat is echt heel erg jammer. Maar het was erg leuk om door de werelden heen te gaan en steeds nieuwe dingen ontdekte. Had graag wat meer werelden gezien. Het concept was erg leuk. Heb er veel plezier aan beleefd. Dus het krijgt van mij toch wel 3 sterren

avatar van Jermaine
Wat is dit toch een leuk puzzelspel.
Destijds was ik er helemaal verslaafd aan ook al dacht ik dat je vrij kon rondlopen in een 3d wereld.
Dat het on-rails is lijkt op het eerste gezicht een minpunt, maar dat verandert naarmate het spel vordert en je eerder bezocht gebieden nogmaals bezoekt om die paar Pokémon te vinden die je eerst niet tegenkwam.
Het uitdagende was juist het feit dat het on-rails was, waardoor een fout betekende dat je weer opnieuw mocht beginnen.
Het puzzelen om sommige Pokémon op de foto te krijgen was erg leuk en ook al is niemand het met me eens, ik geef het spel vier sterren.

avatar van A.V
A.V
Ik geef het spel ook 4*

Ik heb echt een hele poos naar al die geheimen zitten zoals die groep stenen die uiteindelijk dan een kingler bleken te vormen en dan had je weer 1 van de zoveel verborgen elementen gefotografeerd. En je had ook een gyrados in een waterval of iets dergelijks kan ik me herinneren.

Maar bij sommige dingen heb ik ieder level wel een aantal keer opnieuw moeten doen voordat ik het eindelijk doorkreeg wat de bedoeling was.

Doordat het spel 'on rails' is, maakt het ook dat je het spel minder snel uitspeelt en dat je inderdaad overnieuw kunt beginnen als je faalt je doel te fotograferen. Dat kan heel vervelend zijn maar dat hoort nou eenmaal bij het spel en ik denk dat het spel nog saaier zou zijn als je gewoon vrij kon rondlopen.

avatar van Princess Piranha
Ik heb lang moeten doen over Kabutops (even de naam kwijt..) Moest je eerst iets met elektriciteit doen waardoor er later in het level een lamp aan was waardoor er een schaduw werd gecreërd door een raar voorwerp dat toevallig dezelfde vorm had als die Pokémon.

En natuurlijk de 3 zingende Jiggly's! ^__^

avatar van daaf
Ik snap niet dat dit zo'n laag gemiddelde heeft, het is geen top spel maar ik heb me er toch redelijk mee vermaakt een paar jaar geleden...

avatar van A.V
A.V
daaf schreef:

Nou jou 3* liggen anders niet zo gek van het gemiddelde af Blijkbaar ben je het dus wel eens met het momentele gemiddelde (2,80)

Muffinhead
het concept is leuk bedacht en totaal iets anders dan we van de pokemon reeks gewend zijn. wat er is is goed uitgewerkt maar in mijn ogen is het helaas te weinig. het niveau is te makkelijk en het einde is veel te snel in zicht, toch jammer.

er gaan al jaren geruchten rond over een vervolg op de DS, ik hoop dat die ooit verschijnt.

hoewel ik hierboven nogal negatief doe geef ik het toch een 3, het heeft me toen ( ik was toen 9 ) nog aardig vermaakt.

Erg leuk spel, wel frustrerend dat ik alle Pokémon heb, op één na. Aaargh!!

Game_Kaza
Toen die tijd hield ik van pokemon en speelde het erg veel. Nu haat ik pokemon... en speel het binnen no-time uit. Wel vind ik het idee creatief.

2 sterren.

avatar van Foetsj_NL
Hah, kan dit nog vaag herinneren, Wel eens gehuurd geloof ik, maar niet echt goed bijgebleven.

avatar van equalizersound
1,0
ik vond dit een eentonig bagger spel

avatar van Princess Piranha
Eentonig? Hmm... ik vond dit juist helemaal niet. Je bleef maar nieuwe dingen ontdekken. Aan sommige dingen had ik zelfs helemaal niet gedacht. (Een appel gooien zodat Pikachu op Voltorb gaat rennen) Het waren kleine ontdekkingen die dit spel zo bijzonder maakte.

avatar van Bahamut Zero
1,5
Dit spel viel mij tegen. Het bood totaal geen verhaal of actie aan. Het enigste wat je kon doen was foto's nemen van Pokémon die een trucje deden. Beetje nutteloos. Doe mij dan nog maar liever een GB Pokémon spel (die waren in die tijd ongeveer even duur).

1,5* vanwege de toch wel aardige graphics

Het is een game waarin je foto's moet maken, hoeveel actie had je precies verwacht?
En aan het ontbreken van een verhaal stoor ik me ook niet. Hoeveel valt erover te vertellen? Je bent een fotograaf en een fotograaf maakt foto's. Het is nu ook weer niet zo dat de Pokémon games op de Gameboy zo'n geweldig verhaal hadden: je was een trainer en een trainer vang Pokémon en vecht tegen andere trainers, dat was het.
Dit is toch een behoorlijk onderschatte game, volgens mij. Het concept is erg origineel en (vind/vond ik) ook erg leuk uitgevoerd. Het heeft me toch wel een paar maandjes bezig gehouden met het vinden van alle Pokémon. Je wilt ook niet weten hoe verschrikkelijk blij ik was toen ik Mew te pakken kreeg als klein jochie.
Misschien waardeer ik deze game daarom ook wel zo: vanwege het jeugdsentiment.

avatar van Bahamut Zero
1,5
Karl schreef:
Misschien waardeer ik deze game daarom ook wel zo: vanwege het jeugdsentiment.

Het was gewoon een spel wat mij niet lag. Als jij vindt dat je foto's nemen leuk vindt prima, die mening respecteer ik. Maar in mijn ogen hadden er wel wat extra dingetjes in gekund. Het is wat te simpel... Jij haalt de Gameboy spellen er nu ook bij, dat is misschien wat ongepast aangezien het toch 2 verschillende types games zijn. In de ene kan je foto's nemen van Pokemon, in de andere moet je Pokemon vangen/trainen/liefde geven/mooi maken, daar zit nogal een verschil in. Aangezien het allemaal onder de naam Pokemon uitkwam heb ik ze wel op deze manier vergeleken en daardoor viel Pokemon Snap mij tegen.

avatar van Nintendofreak
Ja deze game viel vies tegen. slechtste pokemon game vind ik persoonlijk. maar ieder zijn mening he.

2.5 voor de uitwerking

Retro_Gamer
Destijds en nu nog steeds een zeer tof spelletje. Altijd leuk gevonden.

avatar van ps3me
Vroeger vond ik dit spel helemaal de bom!
Nu valt dat allemaal zwaar tegen.. wel leuk die foto's maken.

Dat is best wel de basis van het spel, weet je...

Ik vind het hartstikke leuk!

Beeld: 3,5*
Geluid: 3,5*
Gameplay: 4*
Langetermijn: 4*

Eindbeoordeling: 3,75* (afgerond 4*)

avatar van ps3me
Waar is dit spel te verkrijgen voor je wii??? dat wil ik zo graag!

ps3me schreef:
Waar is dit spel te verkrijgen voor je wii??? dat wil ik zo graag!
wii winkelkanaal.

Dit spel heeft toch een super indruk achtergelaten! Ik vind het echt leuk om geheime dingen te ontdekken om pokémon vast te leggen op m'n camera! Het blijft leuk om toch net dat perfecte plaatje te schieten! Erg verslavend 3,5*.

avatar van glimlicht
Die dansende Snorlax in het beach-level... xD

Geinig spelletje, helaas veel te kort en te makkelijk. Het feit dat er maar 1 spelmodus in zit zorgt er ook voor dat deze game bij mij voornamelijk stof ligt te vangen. Had graag alle 151 Pokémon willen fotograferen. Maar toch heeft de game zijn charme. Alle Pokémon komen erg goed over, en ze zijn hier lief aan het spelen ipv elkaar aan het afmaken.

Ach het word tijd dat ik mijn pokémon kaarten eens ga verkopen...

*2,5

avatar van nakur
0,5
Dit is geen game. Dit is een monster

avatar van Mitchel
Weer eens wat anders dan een Pokémon RPG.
Erg leuke game, moet je wel eens gespeeld hebben.

3,5 sterren!

Een verrassend leuk spel met een origineel thema. Fotografie is altijd één van mijn hobby’s geweest. Pokemon Snap is één van de games waarin fotograferen centraal staat en op een leuke wijze is verwerkt in de gameplay. Het idee is simpel: je word voortgeduwd in een kar, soortgelijk als in een pretpark attractie, maar tijdens de rit maak je foto’s en het is de bedoeling om Pokemon zo duidelijk mogelijk in het frame te krijgen. Ze hebben ervoor gezorgd dat ieder level vol met verschillende Pokemons zit, verspreid over allerlei hoeken en gaten, waardoor je een level meerdere keren moet doorspelen om alle Pokemon te kunnen vinden. Op het eerste gezicht klonk dit repetitief (wat later ook een hinder ging vormen) maar de game wist voldoende afwiselling erin te gooien om het leuk te houden. Later in de game krijg je verschillende items die je kunt gebruiken om reacties van de Pokemon uit te lokken, zoals een appel om hun dichtbij je te lokken oid. De levels zitten boordevol met geheimen waardoor ik mij, met ieder nieuw item, geneigd voelde een level te herspelen om te zien of ik iets nieuws kon ontdekken. Het kan een grote bevrediging zijn om, na vele pogingen, eindelijk de juiste foto te maken van een Pokemon of om een zeldzame Pokemon te vinden door te experimenteren met verschillende items.

Visueel oogt de game prima voor een N64 game en de soundtrack is aanstekelijk, passend bij de verschillende soorten gebieden waar je komt. Qua nadelen kan de game op den duur repetitief worden. Ja, je krijgt nieuwe items om de levels in een nieuw jasje te herspelen, maar je moet constant naar dezelfde muziek luisteren en constant dezelfde acties opnieuw bekijken. In het begin is dit leuk, maar rond het laatste uur was de lol er enigszins vanaf.
Ook is dit een game waarbij je handmatig moet opslaan, zonder dat de game er een melding van geeft. Ik had twee uur gespeeld, vervolgens vergat ik te saven omdat ik auto-save gewend ben, waardoor ik mijn vooruitgang kwijt was. Deze frustratie had voorkomen kunnen worden als er een auto-save of save melding was.

Een hele aardige game om weer gedaan te hebben. Originele gameplay die je aanmoedigt zo perfect mogelijk te presteren, genoeg puzzels en geheimen om de levels meerdere keren door te spelen, prima graphics en het heeft een leuke soundtrack. De game is echter kort, repetitief en het save-systeem had anders gemogen.

avatar van brawljeff
Na 22 verschijnt er toch eindelijk een vervolg! Pokémon Snap 2 komt op 30 april uit voor de Nintendo Switch.

Heb deze de laatste tijd ook gespeeld op de Switch, ik moet nog een paar van die vormen die op Pokemon lijken voor ik het geheime level te zien krijg, maar ik heb er wel genoeg van Vond het prima, albeit simpel vermaak. De game oogt ook nu nog best prima en de gameplay-loop is origineel.

Ik lees hierboven nu over geheimen, waarvan ik zeker weet dat ik er eeb aantal niet ontrafeld heb, maar het begon me iets teveel te vervelen om nog verder te willen!