Assassin's Creed: Revelations (2011)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Het verhaal in Revelations speelt zich af na Assassins Creed II en Brotherhood. In het spel kruip je opnieuw in de huid van Ezio Di Auditiore Di Firenze. Ezio's reis brengt hem naar Constantinopel, tegenwoordig beter bekend als Istanbul, om daar in de voetsporen van Altaïr uit het eerste spel te treden. Hij moet daar niet alleen de dreigende opmars van de Tempeliers tegenhouden, maar ook mysterieuze zaken oplossen waardoor zijn eenentwintigste-eeuwse afstammeling Desmond uiteindelijk inzicht in de toekomst krijgt.

spelfreak
Misschien dan toch iets langer dan 2 uur gespeeld, was namelijk wel al Connor. Voordat mijn ps3 kapot ging was ik bij het deel waar Connor de assassin's outfit te zien krijg en iets van foto's aan een muur, ofzoiets... herriner ik me niet meer goed. Maar je hebt gelijk, een uur of twee uur met één personage hebben gespeeld, is niet genoeg om een personage te beoordelen.

spelfreak schreef:

Oh, dan heb je hem alleen als kind gespeeld en als een 18-jarige. Maar wat vond jij dan van dat andere personage waar je op het begin mee speelde?

avatar van ilovePS3
ik vind altair iets beter dan ezio. maar ezio is ook badass. conner daartegen vind ik niet zo'n wouw personage al is assassin's creed 3 zelf wel geweldig

spelfreak
Pff... Kenway vond ik maar saai. Hij heeft had niet erg veel persoonlijkheid, en was eerlijk gezegd irritant om mee te spelen. Kenway wordt dan ook weer niet sterker gemaakt door de presentatie, gameplay en verhaal van AC 3 op het begin, wat ook heel saai en langzaam was. Ik dacht ook nog toen ik Kenway was en in Boston aankwam: "Nu ga ik eens rondrennen door Boston. Hmmm, wat zal ik doen. O ja! In de trailer zie je hem (want ik dacht eerst dat ik Connor was) jagen en in bomen klimmen, dat zag er cool uit!" Maar nee... dat kon hij beide ook niet echt. Dus op het BEGIN van het spel vond ik hem saai. Met nadruk op begin, want ik verwacht toch wel dat er wat meer met Kenway gedaan word, later in de game.

Ik moet AC III toch misschien nog eens kopen op de X360, heb ik eigenlijk niet gedaan omdat het begin me een slechte smaak heeft nagelaten. Maar hoor van vele dat na het lange begin het spel wel heel goed wordt. Och ja AC 3 is nu toch 30 euro... als het een beetje meezit kan dat er ook nog wel bij met de PS4 (sowieso dat ik ook wel AC 4 wil spelen op de PS4, dus dan moet ik hem sowieso nog spelen.)

avatar van Tsjo-Wi
Kenway is als persoon anders wel 100 keer interessanter dan Connor. Die lul vind ik nog steeds de domste game protagonist aller tijden. Wat een karakterloze, slappe zak is dat zeg.

Tsjo-Wi schreef:
Kenway is als persoon anders wel 100 keer interessanter dan Connor.

Dat voorspelt niet veel goeds

avatar van ilovePS3
ik ben nu ongeveer al een uurtje ver in het spel en mijn eerste indruk is redelijk goed. het begint spectaculair met dat intro filmpje en de eerste missie is ook goed. vanaf dat ik in istanbul was was het eerste dat ik deed een deel van de stad verkennen maar dat viel al tegen naar mijn mening de meest on intressante stad in de assassins games tot nu toe ( al waren de steden van 3 ook niet echt intressant) en dan beginnen de uitleg missies waar ik me enorm aan het irriteren ben. kunnen ze niet gewoon alles in 2 of 3 missies uitleggen inplaats van voor 1 onderdeel een hele missie te nemen. ik ben net klaar met sequince 2 en ik weet nog steeds niet hoe je bommen moet maken. weet iemand wanneer die uitleg missies eindelijk stoppen ? volgens mijn eerste indruk is dit toch wel de slechtste ac die ik tot nu toe gespeeld heb maar hopelijk word het nog beter (waarschijnlijk wel) want ik moet nog 7 sequinces voltooien (of hoe je het ook schrijft )

avatar van Oortrommel
Persoonlijk vond ik het verfrissender om in Constantinopel te spelen dan (na AC2) wederom in Italië (Rome in AC Brotherhood). De grapple hook was ook een geslaagde toevoeging.

De greep terug naar AC 1 was een wanhopige daad om diepte aan het verhaal toe te voegen en Ubisoft sloeg hiermee de plank flink mis. Ook het tergend slecht uitgewerkte 'tower defense' was een waar wanproduct. Tel daarbij op de zeer irritante onderbrekingen in de fantasiewereld van Desmond Miles en je kunt niet anders tot de conclusie komen dat Ubisoft dit puur als melkkoe heeft gecreëerd. Al met al toch nog een 2,5 omdat ik me meer vermaakte met Revelations dan Brotherhood.

avatar van Delloo
Alle missies + submissies gedaan + 5 van de Desmond levels. Alle schatkisten en toch maar op 71% gekomen.
Wel een mooie game. De eerste uren vond ik het veel van hetzelfde met de andere Ezio games. Pakte me dus niet. Na een paar uur sloeg dit om en was de game weer superverslavend. Heb er weer heel veel uren ingestopt. En toch weer jammer toen het klaar was.