Dragon Quest Heroes: Rocket Slime (2006)

Nintendo DS
Adventure / Action

Ontwikkeld door TOSE
Uitgegeven door Square Enix

Het spel speelt zich af in de hoofdstad van Slimenia, genaamd Boingburg. Vier vrienden zijn aan het spelen voor het plaatselijke kasteel waar ze een magische fluit vinden. Wanneer één van hen op de fluit blaast verschijnt er plots een groep gemene Plobs die, op jou na, alle inwoners van de stad ontvoeren! Het is aan jou om je vrienden te redden. Je kunt, naarmate je verder komt in het spel, jezelf combineren met 'slimes'. Dit zijn slijmerige beesten die je speciale krachten geven.

Tof spel dat heel wat meer aandacht zou verdienen. Het heeft geen moeilijkheidsgraad maar een enorm verslavende gameplay die tot in de puntjes is verzorgd. Elk spel-element grijpt perfect in het volgende en de wereld is extreem-schattig getekend. Ik heb er uiteindelijk een 18 uren in gestoken en van elke minuut genoten. Aanrader voor elk die van de volgende spel-elementen houdt: M&L games, exploratie, simpele puzzles, monsters en andere spullen verzamelen, schattig game-design, hektische slime-tank battles etc.