Need for Speed: The Run (2011)

Nintendo 3DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Electronic Arts

In het spel neem je deel aan een cross-country race van San Francisco naar New York. Race door verschillende staten en locaties, met de politie op de hielen. Zo moet je jezelf een weg zien te banen door het drukke verkeer in de binnenstad, race je over gevaarlijke en ijzige bergachtige gebieden en door nauwe valleien. Het spel bevat ook het Autolog systeem welke je de mogelijkheid geeft om progressie en statistieken met andere spelers te vergelijken.

avatar van Car-freak
Ik ben super benieuwd!

SvV_Ying
Vond de e3 presentatie helemaal niks. NFS meets Heavy Rain

avatar van bvonk
Inderdaad SvV_Ying. NFS moet een race spel zijn en wordt nu een rare combi. Niets voor mij.

E3: Need for Speed The Run demo | Games | Tweakers.net Video's

avatar van wolff
hou op met nieuwe nfs plzzz

nee, ik ben best benieuwd, het concept klinkt best vet!

Lijkt me best raar om uit de auto te gaan, heeft niks met racen te maken.
Maar we zullen het wel zien, ik hoop persoonlijk meer op een Hot Pursuit 2 die zal waarschijnlijk volgend jaar wel uitkomen.

lijkt me wel grappig, maar geen NFS meer
Je bent nooit uit je auto gestapt, je hebt nooit gevochten.
Wat denken ze wel niet, "We maken een spel dat niks met racen te maken heeft, maar het moet een goede naam hebben, dus noemen we het NFS".

Als het niet de naam NFS had waren de mensen best blij....

bro
Ja je moet toch ergens inspiratie blijven halen? Ik denk dat de programmeurs van NFS (ook al zullen het wel niet altijd dezelfde mensen zijn) zelf al veel harder uitgekeken zijn op de NFS serie dan de gamers zelf. Ikzelf vind het een goede twist die ze aan de reeks proberen te geven, ook al 'is het geen NFS meer'. Want zeg nu zelf, zou jij een Million-selling Brand Name opgeven omdat je iets nieuws probeert? Echt niet.

Ik snap ook het probleem niet want als je ''alleen'' wilt racen dan zijn er genoeg opties om uit te kiezen.

avatar van COD_PRO88
yeeees eindelijk weer eens een nieuwe NFS.

hier kijk ik zo erg naar uit!!!!!

AvMerode
Ik heb weer gewoon zin in een goede NFS game met gevoel voor snelheid en weinig poespas.
Dat adrenaline gevoel moet weer terugkomen, zie het alleen niet gebeuren.
Na review video's ben ik niet overtuigd met The Run, gametrailers gaf aardig commentaar, maar het doet me allemaal niks.
Ziet er allemaal erg zwak uit, vooral dat driften maakt het minder plezierig.

Game is trouwens ontwikkeld door Black Box, niet EA.

Trouwens gelezen dat dit in zes uur of zo is uit te spelen.

Game-play

Als ik dat zie ben ik wel geïnteresseerd, gametrailers geeft dan ook een 8,4 niet slecht, maar andere recensies zoals ign en gamespot zijn niet zo lovend.
Volgens gamespot zijn de quick time events niet zo leuk

Onderstaande recensies zijn net als gametrailers erg blij met de game.

GamingXP
The setting is great, the story makes sense and the feeling is pretty much arcade just like the old days. The Run is more like an interactive movie than a plain stupid racer, and it deserves props for that achievement.

XGN
Need for Speed The Run is currently the best arcade racing title. It feels like a Hollywood experience. Unfortunately the campaign has a short length but you can spend many hours on the multiplayer and all of the challenges.

Gametrailers
Need for Speed: The Run falters with its high-profile but underdeveloped plot as well as some awkward design choices. However, it overcomes these potholes with courses that are a blast to drive and simple multiplayer that keeps you hooked in.

Ga denk ik toch maar voor deze racer, de online mp overtuigd mij om hem aan te schaffen.

MP game-play
Het is dan alleen te hopen dat er genoeg spelers online zijn.

Heb 'm even gespeeld bij een kameraad van me en ik vond dit echt een leuke racer.
Raar dat IGN en GameSpot dit spel een lage score geven. Dit is weer helemaal Need for Speed in mijn ogen. Het snelheidsgevoel is hier dan ook weer uitermate aanwezig.

AvMerode
Ja precies, snelheid is er wel, echt old school NFS, ik schaf hem morgen tegelijk met de Metal Gear Solid HD Collection (US import) aan.

Gametrailers review

AvMerode
Heb de pc versie gedownload, dus ik kan niet online.
Speel de game op hoogste resolutie (1920x1080) met alles op het hoogst op mijn oude Nvidia 9800GT, ziet er goed uit met die Frostbite 2-engine.

Ben druk met de single-player en challenge series bezig, dus naast SP ook Challenge mode.

Het is erg verslavend, lijkt veel op NFS Hot Pursuit (2010) maar de wegen zijn vaak recht voor zijn raap.
Lange rechte banen met soms een bocht waarbij je gas moet loslaten of rem erbij in (weet niet precies hoe dat Driften werkt, kwestie van oefenen).
Als je Hot Pursuit (2010) en Hot Pursuit 2 (2002) mooi vind, zul je deze ook erg waarderen, er zit echt snelheid in en soms krijg je Outrun game-play erin verwerkt. (old school game-play dus)

Je zult het geen miskoop vinden als je een Hot Pursuit en NFS liefhebber bent, hij is echt heel goed.
Snap de negativiteit rondom deze racer niet helemaal, dit is voor mij juist gewoon een arcade racer zoals het hoort te zijn. (met old school stuff)

Misschien dat "old school" juist de reden is waarom veel dit afkraken.
Maar geloof gametrailers maar, hij is echt wel de 8,4 waard.
Met online mp erbij geloof ik wel 100% zeker dat het de 8,4 waard is, maar ik speel nu illegaal, dus geen kans om online te spelen.

Het is voor mij alleen de vraag of er genoeg online spelers zijn (en voor hoelang), want als het goed online word gespeeld schaf ik hem gelijk aan voor ps3.

SvV_Ying
Ik vind hem absoluut geen hoog cijfer waard. De game is in nog geen 3 uur pure racetijd uit te spelen en er zijn idiote beslissingen genomen zoals het falen als je van de baan raakt maar nog gewoon kan herstellen. De stukjes uit de auto zijn tenenkrommend slecht uitgewerkt en je wordt te vaak van het racen gehouden terwijl dat het sterkste punt is aan de game. Ook laadtijden werken niet echt mee.

Ga echter niet stemmen aangezien ik snel door de code ben gerusht met de reviewer, maar die neigt naar een 6 max.

AvMerode
Laadtijden op de pc zijn in ieder geval wel erg goed, gaat snel.

avatar van COD_PRO88
Ik ga deze game echt niet halen........

mijn sarcastische opmerking was niet echt gevat denk ik .
ik had niet gedacht dat sommige mensen serieus uitkijken naar een "nieuwe" NFS.

avatar van yurrenstein12
Ik heb Need For Speed spellen nooit wat gevonden. Geef mij maar een racegame met een laag realiteitsgehalte, zoals Speed Busters.

Ben erg benieuwd. Zal dit spel denk ik wel halen, maar, denk dat ik eerst n paar maanden wacht.

Maar ben van mening, Need for Speed Most Wanted blijft de beste NFS spel ooit.

NFS Hot Pursuit was erg leuk, maar was al binnen 3 maanden klaar met spelen.

AvMerode
De single-player duurt niet lang, daarnaast heb je nog wel challenge mode, maar ik denk dat je deze NFS puur voor Online mp moet aanschaffen voor volle pond.
Heb SP en Challenges allemaal uitgespeeld op de pc, kan alleen niet online vanwege illegale versie.
Maar ik koop hem zeker zodra hij voor 15 of 20 euro te koop is voor ps3.

Maar als je niks anders doet dan online racers, is deze NFS zeker aan te raden voor de volle pond, het is alleen de vraag van hoeveel mensen dit online spelen. (en voor hoelang)

De Single-player is kort, maar wel erg krachtig die mij af en toe ook genoeg adrenaline boost gaf.
Nadeel is alleen dat je flink word afgestraft als je een fout maakt met verkeerd door de bocht gaan (niet goed driften), crasht of ergens tegenaan komt waarbij je hem in de achteruit moet zetten (waardoor je dus gelijk verlies).
Tweede nadeel (maar ook weer een voordeel omdat het niet altijd makkelijk is, soms vrij pittig namelijk) is dat de Artificial Intelligence te agressief en snel is op momenten, catch-up systeem is daarbij juist te extreem.
Maar ik word nooit afgeleid tijdens het rijden, zit er namelijk helemaal in, maak dan ook amper fouten.
Ikzelf vind de moeilijkheidsgraad gecombineerd met de Frostbite 2 engine (pc graphics) en snelheid van de game-play (erg old school NFS stijl gecombineerd met Outrun) erg aangenaam.
Racen in een gebied waar stofwolken je zicht belemmeren, ja dat wekt erg veel adrenaline op.

Ikzelf heb niet alle NFS games gespeeld, ben afgehaakt na Carbon en Most Wanted.
Carbon en Most Wanted waren erg goed, vooral de online mp van Carbon was erg verslavend, had daar nog meer tijd ingestoken dan de online van Dead or Alive 4.

De latere NFSers heb ik nog nooit gespeeld, ja alleen NFS Shift 1 (best goed naar mijn mening) en klein stukje van Shift 2 (die was saai).

Dus weet niet precies wat de verwachtingen zijn van een arcade racer (of NFS game) van tegenwoordig, maar ik vind The Run wel een erg leuke old school arcade racer. (Arcade racers in de tijd van de Amiga waren bijna precies hetzelfde met games als outrun en Lotus Turbo Challenge 2 etc. die je in 45 tot 60 minuten kon uitspelen)
Als je de 3 tot 4 uur durende SP accepteert (met a la Fahrenheit quick time events in de filmpjes) plus aardig wat challenges in extra mode en online mp dat oneindig kan zijn als er genoeg spelers zijn, zit je met The Run best wel goed.

Dit spel werkt gewoon zoals een pure arcade racer van vroeger hoort te zijn; leuk, snel en innoverend.
Erg ondergewaardeerde arcade racer dit, zonde dat het zo moet tegenwoordig.
Als ik de online mp zou hebben gespeeld komt er vast en zeker een halve ster bij, maar voor nu (puur voor SP en Challenge mode) een 3,5*

Brian Tyler (heeft MW3, Fast Five en Rambo 2008 soundtrack gecomponeerd) heeft een goede job gedaan met de soundtrack van The Run.

avatar van IC
1,5
IC
Pffff wat een slechte nfs zeg! Ik keek er naar uit toen ik o.a de trailer zag. Maar ik speelde 'm, en de besturing vond ik niet prettig. ( nee het is niet realistisch, zoals forza 4 en hot pursuit was gewoon nepper dan dan Barbie van oh oh). Ik heb het spel in 2 uur en 7 minuten uitgespeeld ( de campaign) . Het verhaaltje was grappig verzonnen en de graphics vielen mij zwaar tegen. Maarja, wie ben ik om te zeggen dat het een kut-spel is?

IC schreef:

Veel negativiteit voor iemand die een 3,5* geeft.

Graphics zijn op de pc wel erg beeldschoon, één van de betere graphics dat ik ooit in een racer heb gezien, maar op pc kun je natuurlijk alles op het hoogst spelen.

Maar na het zien van je top10 hecht je inderdaad veel waarde aan graphics, allemaal next-gen, niet best.

Maar als je altijd mooie graphics wilt met elk spel, moet je gewoon een pc kopen.

ik vind het grafish gezien echt 'n hele mooier racer maar ik had persoonlijk liever gezien dat je gewoon begint met tier 1 en dan ga je opbouwen
En ik had liever gezien dat je gewoon echt 200 tegenstanders heb in verschillende klasses zodat je wel dat beetje vrijheid heb om of achter te liggen of juist ver voor op schema en dan die stukjes dat je van die quicktime moments heb als die er niet tussen zijn geweest + andere genoemde punten dan was deze nfs het leukste op het gebied van racen dit jaar.

avatar van drezic
AvMerode schreef:
één van de betere graphics dat ...

Serieus?

avatar van johnbrou
net uit gespeeld en in het begin had ik er een goed gevoel over tot dat het uit was. spijtig dat de singleplayer veelste kort is. games in het algemeen zijn al korter dan vroeger maar dit gaat er helemaal over :S

drezic schreef:

Serieus?

Heb je het nu over mijn zin opbouw, of dat ik het prachtige graphics vind?

Op de pc zijn het zeer mooie graphics (1920x1080 en alles op het hoogst), voor een racer 1 van de betere dankzij de Frostbite 2 engine.
Heb het dus over pc versie, console games zien er gewoon slecht uit in feite.
Met uitzondering van 2d tekenfilm stijl games, full hd remakes en meeste arcade games via psn en xbla. (vanwege die makkelijk true 1080p kunnen hebben)

avatar van IC
1,5
IC
AvMerode schreef:

Veel negativiteit voor iemand die een 3,5* geeft.

Ja daar heb je gelijk in. Op de pc zijn de graphics wat beter. Die 3.5 moest een 1.5 zijn.

Vermaak me hier weer prima mee. Alleen jammer van de toch wel erg korte speelduur.
Gelukkig zijn er nog de challenges.