Jet Force Gemini (1999)

Nintendo 64 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Rare
Uitgegeven door Rare

De kwaadaardige Mizar geeft zijn troepen de orders om de Aarde binnen te vallen en de macht over de Tribals over te nemen. Tijdens deze invasie vernietigen ze de hele Jet Force Gemini vloot, behalve één schip met aan boord Juno, Vela en Lupus. Deze besluiten op te splitsen om de invasie te stoppen en Mizar te verslaan.

neo (crew)
Naast Nintendo kan Rare mij het meest bekoren als ontwikkelaar. Het is een zeer geslaagde avontuurlijk shooter met de liefheid van een Zelda game en de actie van Goldeneye en Perfect Dark, om het kort en bondig samen te vatten. Dit was ook weer een titel waarmee het uiterste op grafische gebied voor de 64 werd bereikt. Heel mooie textures, kleuren, prachtige vormgegeven levels. Ook de aandacht voor verhaal en karakters is optimaal. Het was vooral een game die door veel mensen in eerste instantie werd ondergewaardeerd, zo ook door mijzelf. 5 sterren

Ben het eens met neo kwa nintendo en rare, zijn ook mijn favo ontwikkelaars. Helaas heb ik deze game nooit gespeeld. Misschien ooit op de VC van de Wii, lets hope.

Heb hem 1 keer 10 minuten gespeeld bij iemand en kan mij herrineren dat het er wel heel mooi uitzag.

avatar van davidov
Heel mooi, sfeervol spel. Daarvoor verdient het spel zeker wel een paar sterren. Echter de gameplay vond ik wat minder, beetje eentonig en op den duur ook onmogelijk. Eindbaas is vrijwel onmogelijk, maar dat maakt het einde des te leuker. Multiplayer verbleekt bij voorgangers als goldeneye en perfect dark.... all in all kan ik het spel toch nog wel 3.5* geven. Net geen klassieker...

BoosGB
Geloof niet dat deze game ooit op VC komt. Zelfde als GoldenEye 007; Rare en Nintendo zijn verschillende kanten opgegaan.

Kan me nog herinneren dat camera/besturing soms wat onhandig waren. Desalniettemin een ondergewaardeerde game, imo.

Nu te spelen via Rare Replay (Xbox One). Heeft helaas de tand des tijds niet helemaal doorstaan.. maar gameplay blijft prima.