Pandora's Tower (2011)

Alternatieve titel: Pandora no Tō: Kimi no Moto e Kaeru Made

Nintendo Wii

Ontwikkeld door Ganbarion

Het verhaal focust zich op de karakters Ende en Ceres, die leven in het koninkrijk Elysium. Ceres is verkozen om tijdens het grote oogstfeest een optreden te geven, maar haar optreden wordt verstoord door een onverwachte aanval van monsters. Wanneer de aanval voorbij is wordt Ceres bewusteloos terug gevonden. Een marktkoopman genaamd Graiai helpt haar en Ende te ontsnappen naar de torens, waar het veilig is. Ze komen er echter achter dat Ceres vervloekt is en dat ze enkel kan overleven met het vlees van de monsters. Het is aan Ende om haar in leven te houden en op zoek te gaan naar een permanente oplossing om de vloek op te heffen.

avatar van Princess Piranha
Zwarte boxart, erg mooi! Ben hier erg benieuwd naar, was na de teaser site al gelijk verkocht door de prachte muziek, maar dat zegt helaas niet zoveel over de game zelf natuurlijk.

avatar van Mega Man
Van wat ik heb gezien moest ik sterk denken aan de Castlevania games op de PS2 maar dan met meer veriatie qua omgevingen en met een (naar mijn idee) interessanter verhaal. Hopelijk zien we deze game ook een keer verschijnen in Europa. Wat betreft dat Operation Rainfall gebeuren: ik hoop ook dat hun op z'n minst één van deze games kunnen spelen. Toch hebben wij ook games moeten missen die alleen Amerika kreeg: Excitebots: Trick Racing. En één van mijn absolute must-have horrorgames ging niet eens verder dan Japan: Fatal Frame IV: Mask of the Lunar Eclipse. Sowieso vind ik het nog steeds dubieus dat bepaalde games gewoon niet uitgebracht worden in andere werelddelen. Ondanks dat er veel vraag naar is. Voor wie maak je een game...voor de fans toch? En de Wii heeft echt nog wat must-have titels nodig. Xenoblade, Last Story, Pandora's Tower...breng deze games uit in zowel Europa als Amerika en het Wii tijdperk wordt mooi afgesloten. Skyward Sword is er gelukkig sowieso al Kirby Returns to Dreamland ga ik ook zeker aanschaffen.

avatar van Mega Man
Aanstaande vrijdag verschijnt in Europa Xenoblade Chronicles, een van de drie grote Wii RPG-spellen waar menig Wii-gamer op zit te wachten. Over de andere twee games, Pandora's Tower en The Last Story, was de toekomst wat betreft een Europese release nog onzeker. Wel verschenen er enkele berichten dat beide titels richting Europa zouden komen, maar een echt definitief woord van Nintendo zelf was er nog niet.

Tot vandaag. Op de nieuwste releaselijst staan beide games gepland voor een release in 2012. De games zullen hier simpelweg The Last Story en Pandora's Tower heten. Wanneer de games in 2012 precies verschijnen is niet bekend gemaakt, maar dat ze eraan zullen komen is een feit

Bron: http://www.n1ntendo.nl/arti...

avatar van creepy_one
ik moet is een keer wat van die Japanse RPG 's gaan aanschaffen!

avatar van Princess Piranha
Vandaag mee begonnen! Er zit veel meer diepgang in dan ik dacht, op het gebied van gameplay. Het doet mij zelfs sterk denken aan Monster Hunter. Wel vervelend dat je maar één stuk vlees per keer kan geven, de rest moet je verkopen. Gelukkig gaat de meter niet super snel omlaag, dus het is niet zo'n heel groot probleem. Voice actors zijn ook gewoon prima, gelukkig! Heb stiekem veel meer zin om deze verder te spelen dan Skyward Sword op dit moment.

(overigens zijn de namen veranderd in het westen )

Nu ook verkrijgbaar als download op je Wii-u voor 15 euro!
een koopje...in de winkel is hij nog steeds 45 euro.

creepy_one schreef:
ik moet is een keer wat van die Japanse RPG 's gaan aanschaffen!

En heb je dat vanaf 2017 ook gedaan Creepy?