Discworld (1995)

Macintosh / PC / PlayStation / Sega Saturn

Ontwikkeld door Teeny Weeny en Perfect 10
Uitgegeven door Psygnosis

Een draak is bezig de grootste stad van Schijfwereld, Ankh-Morpork, te terroriseren. Het is nu aan de tovenaars van de "Unseen University" om deze draak te verslaan voordat heel Ankh-Mopork verwoest wordt. Jij speelt Rincewind, een tovenaar met zeer weinig magische kwaliteiten. Omdat jij de meest belabberde tovenaar bent, kan de universiteit jou wel missen en dus word jij op pad gestuurd om de draak te verjagen. Je eerste taak is om een Drakenlocator te vinden. Wanneer je de draak uiteindelijk hebt opgespoord, kom je erachter dat de draak is opgeroepen door een Broederschap met slechte bedoelingen. Jouw taak is hun plannen te verijdelen, de draak te verslaan en zo de held van het verhaal te worden. Maar door de weinige magische kwaliteiten en het niet al te dappere karakter van Rincewind kan dit nog een hele klus worden.

Best grappig, maar ik vin d het middeleeuwse stijltje niet echt boeiend. De humor is af en toe wel erg leuk.

avatar van Shangri-la
Ik ben ooit aan deze game begonnen maar heb hem nooit afgemaakt. Ik kan mij herinneren dat ik er niet veel aan vond. Het derde deel getiteld "Discworld Noir" was echter wel weer erg leuk.

avatar van Gizzmann
De boeken zijn wel geweldig, ben benieuwd of het spel ook wat zal zijn

In ieder geval dezelfde droge humor...
Vind dit een erg leuk PnC adventure, sfeer van de boeken is te gek, graphics zijn leuk genoeg en puzzels top en best pittig (hierdoor krijg je wel erg vaak "That doesn't work!" te horen). De vondst van de meereizende magische inventory koffer is grappig en ook nog leuk in enkele puzzels verweven.
Verder echt genoten van de oldschool adventure-humor en natuurlijk de super voice-acting van Monty Python's Eric Idle.
Top Adventure -> 4*

"Did someone get the number of that donkey cart?"

avatar van HorrorSurvivor
Hilarische game, die de humor en de sfeer van Terry Pratchett's boeken geweldig weet te vangen. Als je deze game uitgespeelt hebt zonder walkthrough, petje af, want de puzzels zijn zo abstract en moeilijk (counterwise wine) dat ik het er nooit vanaf gebracht heb zonder hints. de voice acting door Eric Idle, Tony Robinson en anderen is fenomenaal.