TERA (2011)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
online

Ontwikkeld door Bluehole
Uitgegeven door En Masse, Frogster, Atari en Ubisoft

Het spel is een online RPG die zich afspeelt in een wereld die overschaduwt wordt door twee goden. Wanneer er een mysterieus eiland uit de zee oprijst zet de regering een verkenningsexpeditie op touw om de geheimen van het eiland te ontrafelen. De leden van de expeditie keren echter nooit huiswaarts, waarop de regering besluit een tweede expeditie samen te stellen. Jij maakt deel uit van deze tweede expeditie. Kies uit één van de zes rassen en acht klassen en doorkruis een wereld die bestaat uit ruige berggebieden, gevaarlijke jungles en eindeloze woestijnen, om zo je missie te volbrengen.

avatar van Mithrandir
The Surge heb ik alweer aand wilgen gehangen, dit doordat de game echt te moeilijk werd...
Meteen daarna Tera op de PS4 gezet en die game heeft me meteen erin gezogen, gestart met een Human Archer en ben nu al weer level 24. Moet zeggen voor een game uit 2011, hebben ze op grafisch gebied flink eraan gesleuteld, met vlagen ziet er mooi uit, alleen jammer dat de game dan ook met vlagen performance issues heeft doormiddel van popups, textures die te laat inladen of ineens een 20 tal seconden framedrops/lag maar gelukkig stoort het me niet echt.
Het verhaal is interessant te noemen, al heeft het niet veel om het lijf, beetje het standaard verhaal zoals bij zovele online RPG's. Wat de game wel interessant maakt, is het upgraden van wapens en armor doormiddel van runes die je kunt socketen, ala Diablo, heb nu dus een fraaie boog geknutseld voor mijn level. Skills zijn ook zoals je ze kent, maar het unieke in Tera is, je kunt skills ook aan elkaar chainen, waar je doormiddel van een druk op de toets, meerdere skills tegelijk afvuurt. In Tera vind je ook verwijzingen van games waar de devs zelf fan van zijn. Zoals Diablo, Guild Wars, WOW alsook kleine hints naar de golden oldies van Bioware.
Fijne game, waar ik wel even in blijf rondreizen!