IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover (2011)

Simulation / Flight

Ontwikkeld door 1C
Uitgegeven door Ubisoft

Het spel is een tweede wereldoorlog flight-simulator waar grote luchtgevechten centraal staan. Het spel draait volledig om het strijdtoneel 'the Battle of Britain'. In totaal zijn er achttien vliegtuigen waarmee gevlogen kan worden en ondersteunt de multiplayer tot maximaal 128 spelers tegelijkertijd. Ieder vliegtuig is voorzien van een schademodel waarbij de interne en externe schade gevolgen heeft voor het vliegen van het toestel. Verder heeft het spel een dag/nacht cyclus en weerseffecten zoals regen en wind die ook invloed hebben op het bevliegen van een toestel.