F1 2011 (2011)

Alternatieve titel: Formula One 2011

Nintendo 3DS / PC / PlayStation 3 / PlayStation Vita / Xbox 360
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

Stap in de schoenen van je favoriete coureur en strijd voor de titel in de meest populaire raceklasse ter wereld. Het spel bevat alle officiële coureurs, teams en circuits uit het nieuwe formule 1 seizoen. In de nieuwe split-screen modus kun je het lokaal tegen een andere speler opnemen. Daarnaast heb je de keuze uit alle klassieke spelmodi, waaronder de carrièremodus, waarin je je als opkomende talent kan ontwikkelen in de formule 1 om uiteindelijk op te klimmen naar je favoriete renstal.

avatar van mk1992
Oké ik heb wat tijd gehad om met het spel door te brengen, tijd voor een reviewtje:

Handling: Het grootste verbeterpunt met het spel van vorig jaar (daar moet je het toch mee vergelijken) is de handling. Waar vorig jaar je enige gevaar nog lag in hoge kerbstones is het dit jaar de auto zelf die erop uit is om jou te verslinden. De wagens in F1 2011 zijn echt tricky als je het er naar maakt (ABS staat aan, that's it), bij te vroeg gas geven breekt de achterkant uit en heb je wel ff nodig om dat te herstellen. De besturing is ook lang niet meer zo hoekerig als vorig jaar, dit jaar stuur je een auto de bocht in in plaats van hem een beetje in de richting van een bocht te gooien.

Graphics: Nog een verbeterpunt, vooral aan de details is veel aandacht besteed, ook de belichting is een stuk beter. Waar McLarens nog wel eens zwart uitzagen in 2010 zijn ze dit jaar toch écht zilverkleurig. De overgang naar nat weer vind ik wat minder, waar vorig jaar een baan voor intermediates en full wets nog duidelijk anders uitzagen, is het dit jaar egaal nat. Wellicht dat dat ook wel wat extra uitdaging brengt.

AI: Over de AI ben ik minder te spreken, wellicht zijn ze er zelfs op achteruit gegaan. Al een aantal keer krijg ik midden op een recht stuk een zetje van achteren in plaats van daadwerkelijk ingehaald te worden, ook laat de rest zich vrij makkelijk afhouden naar mijn mening.

Bugs/glitches: Eerlijk gezegd, ik heb er nog niets van gemerkt. Ongetwijfeld dat ik één tegen ga komen maar tot dusver vind ik alle comotie wat overdreven, het spel is prima speelbaar. Als jij zonodig van de 11/11 setting gebruik wil maken, prima. Dit maakt het spel er niet slechter op, want dit soort racers zetten de moeilijkheidsgraad toch al op Easy om iig met een Lotus het wereldkampioenschap binnen te halen.

Tot dusver zeker een 4* waard, wordt vervolgd.