Redcat Spookkasteel (2000)

Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door Davilex
Uitgegeven door Davilex

Grizella, de boze heks, heeft WhizzKitty gevangen en alleen RedCat kan haar redden! RedCat moet op zoek in en rond het magische spookkasteel. RedCat zal het in vijf verschillende werelden moeten opnemen tegen tal van vijanden. In het bos, het kasteel, de grotten, het kerkhof, en de kasteeltoren houden ook Brutus en Max zich schuil en zullen op de meest onverwachte momenten proberen RedCat te dwarsbomen! RedCat zal onderweg griezelige en betoverde wezens tegenkomen zoals reuzespinnen, roodneusvleermuizen, gifkikkers, en fel gekleurde spoken!

avatar van Starmaster501
Geweldig spel dit. Natuurlijk wel gedateerd...
Heb hem weer even gedownload aangezien mij disc vroeger kapot was gegaan. En het is nog steeds een erg geinig spel.
Dit was vroeger echt mijn favoriet en ik beoordeel hem daar op!
Voor vroeger 4,5*
Voor nu een kleine 3*

avatar van jellecomicgek72
lol en eerst 0.5*?

toch wel echt het op twee na beste deel!
Ik vond het beste deel: Het levende kleurboek.
Daarna bankroof!

avatar van yurrenstein12
Ik vond dit spel vroeger echt heel spannend, en zelfs eng. Ik heb het laatst nog maar eens uit de kast gehaald en gespeeld: Het is nog steeds wel een grappig spelletje, maar zeker niet eng meer.
Het is ook wel erg makkelijk om het spel te voltooien, maar het is zeker de moeite waard.

avatar van markwiering
Ik geef dit spel een dikke vette 5,0.

In het verleden vond ik dit altijd een formidabel spel. Ik vond het ook wel griezelig. Die muziek alleen al... Ik kwam in het verleden nooit voorbij level 4 omdat ik het zo eng vond. Toen ik het recentelijk gespeeld had, vond ik het nog steeds heel leuk. Het mooie is dat dit spel een open directory heeft, waardoor je Redcat sneller kunt laten lopen, hoger kunt laten springen, meer schietkracht kan geven, maar ook de vijanden slapper of juist sterker (om het nog spannender te maken) kunt maken. Dan hoef je alleen de .ini-bestanden te wijzigen.

Dit spel is spannend, leuk, heeft een heel leuk verhaallijn, is uniek vergeleken met alle andere Redcat-spellen en is daardoor ook mijn favoriete Redcat-spel.

avatar van creepy_one
Zou het eigenlijk nog best wel is willen spelen dit, lijkt me leuk!

Autobahn
Als kind vond ik dit een spannend maar ook vooral een griezelig spel. Dan liep je rond en ineens verscheen er een vijand voor, dat was vaak schrikken. Ook de muziek was erg spookachtig, net als de omgevingen.
Helaas heb ik dit spel nooit kunnen uitspelen, omdat hij op een bepaald punt altijd crashte, dat was in het vierde level.

avatar van bertkruijswijk
Oeh ja, ik weet nog wel dat ik dit spel altijd best wel eng vond. Gelukkig, nu ik ouder ben, is dat niet meer het geval, nu ik het laatst weer eens heb gespeeld. Het is niet te moeilijk om het spel te voltooien, de levels zijn goed gemaakt, de muziek is spannend. De besturing valt helaas wel wat tegen en de camera werkt ook niet altijd prettig. Verder is de eindbaas een anticlimax, het was te gemakkelijk om haar te verslaan. Al met al kan ik hier wel een ruime voldoende voor geven.