Saints Row: The Third (2011)

Alternatieve titels: Saints Row 3 | Saints Row: The Third - The Full Package | Saints Row: The Third Remastered

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Volition
Uitgegeven door THQ

De status die The Saints hebben verworven in Stilwater wordt opgemerkt door het legendarische criminele broederschap The Syndicate. Wanneer The Saints weigeren zich te onderwerpen aan The Syndicate, moet de speler de strijd aangaan met deze machtige organisatie.

avatar van Jaz_Gastju
Geweldig spel, harde en droge humor, door het hele verhaal heen verspreid. Zo hoort een spel te zijn, doen wat je in het echt niet kan met een vleugje realisme. Een heel klein vleugje realisme. Het verhaal is over de top, gigantisch opgeblazen, en zeer spectaculair. Het aller mooiste van dit spel vind ik toch wel de mogelijkheden om bijna alles aan te passen naar jou smaak, zoals je eigen Character aanpassen, auto's tunen (waarbij ook motor's en scooter's, en golfkarretjes, bijna elk motorvoertuig is aan te passen), je eigen gang designen, wat voor kleding ze moeten dragen van jou, en in welke auto's ze moeten rijden. Een ander gaaf punt van dit spel is de muziek, past goed bij het spel vooral het liedje uit de trailer.

Kortom, voor een knap staaltje puberale, humoristische, droge, spectaculaire en platte gameplay, met mooie graphic's, is dit zeker een aanrader als je hier naar zoekt.

avatar van raymondomoes16
Speel niet eens zoveel missie's

Deze game is gwn geniaal en kicken
Gwn voor tussendoor een grappig en mooi gta achtige game

cijfer : 3.0* Voor de te gekke gameplay :,)

avatar van Brains
Wat heerlijk als alle negativiteit rondom een game volslagen onzin blijkt te zijn. Wat een heerlijke game. Compleet doorgeslagen in over de top zijn (Over over de top), maar daarom o zo leuk en vooral uniek.
Wat magerder in missions en activites ten opzichte van voorgaande delen, vandaar ook dat ik er waarschijnlijk minder tijd in kwijt ben - maar ieder uur is minstens 2 keer zo memorabel.
Mis wel de wat uitgebreidere music playlists en customization qua kleding uit SR2, maar dat mag de pret niet drukken. Who needs clothes when you got 100 sex appeal?

Hoop dat ze in deel 4 Over over over de top gaan, maar gezien de DLC (Die al gekker is dan de game zelf) en de trailer voor deel 4 lijken ze daarin te gaan slagen. In de tussentijd maak ik de straten van Steelport nog wel even onveilig met mijn zombie homies, sonisch kanon, dildo en tieten groter dan de rest van mijn lichaam vanuit mijn vuurspuwende busje. Omdat het kan.

Niet al te hoogstaand, maar wel vermakelijk.

De Platinum binnen, dus tijd voor een kleine review.

Dit is mijn eerste aanraking met Saints Row en op zich is het me niet tegen gevallen. Alleen is het wel duidelijk te merken dat dit een 'poor man's Grand Theft Auto' is met alle tekortkomingen van dien, gelukkig wordt dit ruimschoots goedgemaakt met over-the-top gameplay en de nodige humor. Alleen wel jammer dat het op momenten erg wannabe hip probeert over te komen met dingen als: zombies en Burt Reynolds.

Qua verhaal vind ik het persoonlijk niet echt memorabel te noemen, misschien komt het ook omdat ik de voorgaande delen niet gespeeld heb. Maar een echte binding met de verscheidene personages kreeg ik niet. Ik had ook graag één vast personage gehad waarmee je kon spelen. Dat je je eigen personage kan creëren is op zich wel lachen, maar het had van mij niet gehoeven. Ik heb dan liever een goede achtergrondverhaal en enige karakterontwikkeling.

Wat dat betreft valt er wel veel te customizen in de game. Er zijn een hoop opties om je personage vorm te geven, maar ook auto's, een aantal strongholds en je gang. Dit zorgt er wel voor dat het voelt alsof het van jezelf is. Het is ook mogelijk om een eigen Mixtape te maken uit de tracks die er op de radio gedraaid worden, leuke vinding.
De manier waarop je je personage kan upgraden is erg nice, als je level 50 hebt gehaald ben je zowat onverslaanbaar. Dit zorgt voor een hoge fun factor.

Grafisch kan het er wel mee door, in het begin moest ik wel even wennen aan die cartoony look. Maar zoals ik al eerder zei is deze game meer gericht op humor en over-the-top actie. Er zitten dan ook een hoop gestoorde missies tussen: hoe je Zimos ontmoet, TRON gedeelte enz. Vooral die Professor Genki zijmissies vond ik erg lachen, zeker met het commentaar erbij.

Een minpunt vind ik wel het schadesysteem van auto's, ze zijn vrijwel onkreukbaar. Maar op sommige momenten zitten er toch wel de nodige deuken, losse delen enz. Beetje raar.
De stad Steelport vind ik wel wat ongeïnspireerd overkomen, er zitten nou niet echt omgevingen bij die me zijn bijgebleven.

Al met al wel een vermakelijke game die het vooral van de humor en over-the-top actie moet hebben.

3,5 Sterren.

avatar van SeptuSword
Een stuk beter geprogrammeerd dan zijn voorganger, ik kan het ook echt waarderen dat dit een game is wat totaal op zijn eigen idee leunt ipv GTA: San Andreas. Ik heb er echt van genoten, hoe gekker hoe beter, heb flink gelachen maar je moet je wel concentreren tijdens de missies dus het is een beetje moeilijk om dat te combineren.

Het begint al als een 80's film, lekker overdreven vanuit een vliegtuig, ik vond het werkelijk een super introductie wat meteen liet zien met wat voor game je bezig bent, over de top! Toch blijft het een spel waar je constant bezig bent met schieten, schieten en nog eens schieten. Een mens heeft nou eenmaal behoefte aan afwisseling en helaas werd het mij toch iets teveel op momenten. Het verhaal is prima, take over the city, what else? Leuk dat de Saints uitgegroeid zijn naar een ware bedrijf dankzij Johnny Gat, alleen is de main character hier niet echt een fan van blijkt op sommige punten.

Saints Row 3 bied precies het gene wat deel 2 voor mij mist en dat is toegankelijkheid, je wordt met open armen ontvangen door vriend en vijand, alles is met een knip oog. Een heerlijk spel om even uit de realiteit van je eigen leven te komen, want dat is toch de reden om een game te spelen.

Alleen het einde vond ik iets te vroeg om de bocht komen, eindelijk begonnen de missies lekker overdreven te worden, in een simulatie spelletje waar ik echt van genoten heb en dan het worstelen, ook erg grappig aangepakt in combinatie van de commentators. Ineens brak er bij een missie chaos door de hele stad en moest jij het zien op te lossen. Uit het niets krijg je het belletje en mag je een keuze maken om Killbane aan te pakken of je geliefde Saints maatjes te redden, ikzelf ging voor de Saints. Toen het einde dat je met je crew op Mars bent, ik had al een vies voorgevoel dat het Gangsters in Space was.. en ja hoor, erg geinig weer maar naar mijn smaak niet het juiste einde en totaal niet op het goede moment nu het spel net begon warm te lopen.

koning-phong schreef:
Ja ik heb het opgezocht..kost me teveel hoofdpijn, geen zin om nog paracetymols er aan uit te geven.. !!1 Ben woedend maar heb het erbij neergelegd, geen SR3 Online dan maar

Die was toch goed hé deze.