Saints Row: The Third (2011)

Alternatieve titels: Saints Row 3 | Saints Row: The Third - The Full Package | Saints Row: The Third Remastered

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Volition
Uitgegeven door THQ

De status die The Saints hebben verworven in Stilwater wordt opgemerkt door het legendarische criminele broederschap The Syndicate. Wanneer The Saints weigeren zich te onderwerpen aan The Syndicate, moet de speler de strijd aangaan met deze machtige organisatie.

avatar van AvMerode
Gametrailers is er minder enthousiast over dan gamespot.com en ign, maar als de irritante dude/chick met rot stem (van gamespot) zegt dat het een zeer goede game is, geloof ik het meteen, zeer goede reviewer namelijk.
Reviewer kon lang niet alles kwijt omdat het volgens hem (ja het is een hij) teveel is om op te noemen.
Campagne playtrough is 20-30 uren met daarnaast nog sidemissions en andere activiteiten die ook nog eens 20 uren (of meer) in beslag nemen.

Dus het is een 50+ game, dat is één ding dat zeker is.

avatar van TonyTHorror
Sowieso. Deel 2 was dat ook al (60 uur met plezier ingestoken, waarvan +- 35 uur puur rondkloten was). Dat wordt hier alleen nog maar meer aangemoedigd en ook de extra missies + content maken het nog groter en dus langer. Heb er nu 3 uur in zitten en ben er echt...echt weg van. Dus...Skyrim opzij leggen? Zelfs dat!

avatar van AvMerode
Denk niet dat ik Skyrim opzij ga leggen voor Saints Row 3, maar alles is mogelijk natuurlijk, heb saints row namelijk nog niet gespeeld.
Online modes waarbij je iedereen met dildo's knock-out kunt slaan, ja leuker kan het bijna niet worden.

Ford KAduuk
Gelukkig hoef je in deze game niet meer verplicht die zijmissies te spelen om verder te komen in het hoofdverhaal. Dat vond ik in de vorige delen altijd redelijk irritant. Wat ik me nog wel afvraag is of er ook een offline multiplayer zit in Saints Row 3.

kiriyama schreef:

Huh? Ze versturen toch niet op Zaterdag? Ik heb hem ook bij Bol besteld, maar heb hem nog niet.

Verstuurd op 11-11-11 . Ben nu namelijk niet thuis dus vandaar.

Ford KAduuk schreef:

Voor de mainstory line geen must maar wil je het meeste uit je char's abilities halen wel. Voor de rpg-er is dit wel een fijne ontwikkeling.

TonyTHorror schreef:

Same here, nog niet gespeeld maar sowieso de highlight van dit jaar. Gewoon lekker SR tussendoor, dat het bij jou dus bevalt is een positief punt. Zie jou samen met mij de grootste SR fanboy. Gelukkig kan ik Skyrim wel opzij leggen, anders zou ik nog 150+ uur moeten wachten. eerst SR, dan het geweldige Skyrim weer oppikken. Zo'n luxeprobleem heb ik qua gaming nog zelden gehad.

kiriyama
Iemand al die Genki spelshow uitgeprobeerd? Erg benieuwd hoe dat nou precies in elkaar steekt. Kan je die (zij)opdrachten op ieder moment doen, of zijn er speciale momenten voor? En hoeveel van dat soort missies zitten er in?

avatar van Naomi Watts
Die zijopdrachten kan je elk moment doen. Wel erg leuk. Vooral die commentators zijn geweldig, je waant je echt in een geweldadige gameshow die zo'n spectatorshow is dat je ESPN like commentatoren hebt. . De show is oneindig. Het fungeert eigenlijk gewoon als een geldgenerator. Er zijn drie spelshows te vinden, ieder met zijn moeilijkheidsgraad en kans om meer te genereren. Je kan in dat tijdsbestek gewoon zoveel mogelijk geld winnen, het speelveld blijft per locatie hetzelfde, vijand bezetting ook. Toffe presentatie en gewoon erg veel fun.

avatar van Naomi Watts
Eerste indrukken zijn goed. Physics zijn beter, coversysteem is weg waardoor de combat wel wat lastiger wordt maar wel een positieve vooruitgang en de combat itself voelt veel intenser aan. Gewoon een zeer gepolijste Saints Row 2, met sterkere storyline en veel fijne onzinnigheden. Erg tof om met een game variant van Shyla Stylez als personage de boel op stelten te zetten. Nog maar het topje van de ijsberg, maar voor de Sr fans weer een absoluut feest.

avatar van TonyTHorror
Boris, je weet wel.. die kale van Gamekings, zegt in een review dat de game zichzelf serieus neemt !! En komt daarnaast nog met wat nietszeggende one-liners zoals ''je hebt het gevoel dat iemand die niet grappig is, heel hard zijn best doet om grappig te zijn''. Als iemand daar goed in is..

Het wordt eens temeer bevestigd dat die vent er de ballen verstand van heeft. Snapt waarschijnlijk geen fuck van de tientallen, zo niet 100en kleine (en grote ) verwijzingen. Krijgt de inside jokes niet mee, de overdreven maatschappelijke kritiek ziet hij niet, de karikaturen en de over de top settings waarin je beland... Wat is er mis met die vent?

Ik heb er ondertussen alweer ruim 10 uur in zitten en ik kan er geen genoeg van krijgen. Het is niet zomaar een verbeterde SR2, het heeft genoeg nieuws voor de speler om zelf te ontdekken. De stad leeft, álles is funny en qua content staat het garant voor minstens 40 uur aan pure fun. Dan heb je nog de co-op en whored mode.. Yes: dit is de heilige graal van dit game-jaar Legendary.

Lol .

kiriyama
Godver...En ik moet nog twee dagen wachten.

Wel vreemd dat ze ervoor hebben gekozen om het coversystem eruit te halen. Zie je tegenwoordig juist veel meer terug in (dit soort) games.

Of het spel zichzelf serieus neemt...Ik denk dat het vooral erg zelfbewust is, maar dat is in dit soort gevallen meestal enkel een plus.

avatar van Naomi Watts
Echt praktisch is het niet, vooral in shootouts. Van positiewisselen wordt al een hele opgave. Ik heb het vermoeden dat ze dit ook wel gedaan hebben om het moeilijker maken aangezien de A.I. niet zo best is. Ook gaat de A.I. in the line of fire rustig herladen . Het wegvallen van het coversysteem maakt het zelfs dan nog wel lastig.

avatar van TonyTHorror
Je kunt nu wel een barrel roll doen om snel van cover naar cover te springen, dat kon in SR2 nog niet...toch? De A.I is slecht, maar het past bij de gameplay van SR: kwantiteit > kwaliteit.

avatar van Martijn
Nou maar je mag toch op zen minst wel iets van A.I. verwachten, zijn de shootouts wel beter dan deel 2? Daar vond ik ze best slecht, het autorijden was in 2 nog veel slechter, is dat ook verbeterd?!

avatar van Naomi Watts
A.I. is best lomp, als het om positionering gaat maar hun accuracy is enorm hoog. Ik vind de shootouts veel beter, ook mede doordat het shoot systeem veel vloeiender verloopt. Ook mede door de engine. Auto rijden is stukken makkelijker, had er voorheen al geen problemen mee maar bochten kan je nu ook gewoon nemen op volle snelheid.

kiriyama
Net via Bol m'n kopie gekregen, alleen er zit geen Prof. Genki code bij. Zit die er bij andere wel bij? Of zit dat al gewoon in het spel?

avatar van Naomi Watts
Moet in je hoesje zitten, achter je boekje.

kiriyama
Zit helemaal niets bij. K*T Bol!

avatar van TonyTHorror
Zit de Genki sticker wel op het hoesje?

TonyTHorror schreef:
Zit de Genki sticker wel op het hoesje?

Ook niet, maar bij mijn pre-order zou het wel inbegrepen moeten zijn. Stond ook op de site. Laatste keer dat ik daar een spel pre-order. Ga ze nu maar even mailen.

kiriyama
Net gebeld. Schijnen meer mensen al over te hebben gebeld. Volgens de man die ik aan de telefoon had zou ik binnen vijf werkdagen een mail moeten krijgen met daarin de code.

Afwachten dan maar...Zal in de tussentijd even kijken of ik niet ergens anders zo'n code kan vinden.

kiriyama schreef:

Kwestie van verkeerde editie lijkt me. Heb 'm ook bij bol besteld, met een Genki sticker erop.

avatar van TonyTHorror
13 uur op de teller en ik heb de main storyline uitgespeeld. Af en toe van afgeweken, uiteraard , maar ik kon er niet lang van weg blijven. Heerlijke missies en het bleef verrassen op een typische Saints Row manier. Zit ondertussen op 70% dus de andere opdrachten, het veroveren en het ontdekken komen eindelijk écht aan bod.

En dan moet ik nog aan de co-op beginnen...

kiriyama
Hoeveel storyline missies zijn er ongeveer? Heb nu net de eerste drie achter de rug. Erg gaaf! Soms net zo gescript als in een COD en dat in een sandbox game! Suck on that GTAV!

avatar van TonyTHorror
47 stuks (check je mobiel voor alle stats). Volgens mij had SR2 het zelfde aantal, plus nog een geheime missie die je kon vinden in het politiebureau, die zal hier ook wel ergens verstopt zitten.

avatar van Naomi Watts
Ik speel ook vooral storyline, en zie daarna wel verder. Heb ook erg veel moeite er van weg te blijven. Pretty fucking sweet tot dusver.

kiriyama
DLC is ook al te koop. In een toekomstige missie(s?) ga je zelfs de ruimte in!

avatar van TonyTHorror
In een toekomstige missie(s?) ga je zelfs de ruimte in!