Saints Row: The Third (2011)

Alternatieve titels: Saints Row 3 | Saints Row: The Third - The Full Package | Saints Row: The Third Remastered

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Volition
Uitgegeven door THQ

De status die The Saints hebben verworven in Stilwater wordt opgemerkt door het legendarische criminele broederschap The Syndicate. Wanneer The Saints weigeren zich te onderwerpen aan The Syndicate, moet de speler de strijd aangaan met deze machtige organisatie.

Ja ik heb het opgezocht..kost me teveel hoofdpijn, geen zin om nog paracetymols er aan uit te geven.. !!1 Ben woedend maar heb het erbij neergelegd, geen SR3 Online dan maar

avatar van Brains
Zoveel werk is het toch niet? Maar je moet het zelf weten natuurlijk .

Besef echter wel dat een probleem met de NAT, een probleem is van je netwerk - niet van SR3. Het heeft effect op alle games die je speelt. Bij de een echter meer dan bij de andere - waarschijnlijk tevens doordaat SR3 een relatief kleine online community heeft.

Ja en ik heb daar dus totaal geen verstand van, als ik enig idee had wat te doen aan dit klote situatie maakte ik er wel werk van he..plus niemand kan/wil mij helpen.

Jouw advies om 30 seconden de stroom af te halen werkt voor geen Peter de Meter.. dusja

en de UPNP mankeert ook niks aan..ik ben gewoon genaaid.

avatar van Starmaster501
Erg leuke game, ben met me eerste playtrough al gelijk met zombiestem beonnen en lach me telkens dood erom! xD
Achja, voor het verhaal speel ik het toch niet... Erg geinige game, neemt zichzelf totaal niet serieus op een geslaagde manier! Ben benieuwd

Als tussendoortje hier ook maar eens aan begonnen. Wat gelijk opvalt zijn een aantal fijne verbeteringen op de voorganger die er toch een beetje karig uitzag en hier en daar ook zo overkwam. Dit ziet er een stuk beter uit en ook lijken de gameplay en actie wat fijner uitgewerkt.

Het is wel een geinige serie voor tussendoor als je aan het wachten bent op de echte gigant binnen dit genre bijvoorbeeld.

Complimenten voor de vele leuke mogelijkheden die het toch ook wel een eigen gezicht geven, zoals het customizen van je character. Zelf ga ik weer voor de slick viezerik met Brits accent.

avatar van Eraser2
Misschien ligt het aan mijn ogen (gezien het feit dat ik het in het verleden ook bij andere spellen heb gehad), maar ik krijg zo'n gigantische last van mijn ogen als ik dit spel speel. Het maakt het voor mij zelfs onspeelbaar. Hebben anderen hier ook last van?

SvV_Ying
Nee kan niet zeggen dat ik daar problemen mee heb. Maar serieuse vraag: kan het niet gewoon te maken hebben met dat je aan de bril moet oid.

avatar van Eraser2
Ja who knows misschien wel. Ik zal eens een testje doen. Ik vind dit overigens afgezien van dat probleempje wel een aardig gave game. Gigantisch veel verschillende gameplay opties en bij momenten erg humoristisch.

avatar van raymondomoes16
Speel niet eens zoveel missie's

Deze game is gwn geniaal en kicken
Gwn voor tussendoor een grappig en mooi gta achtige game

cijfer : 3.0* Voor de te gekke gameplay :,)

avatar van ilovePS3
Saints Row 4 verschijnt 23 augustus, krijgt trailer - nl.ign.com

23 augustus komt saints row 4 uit en dat is toevallig niet veel eerder dan gta 5, of dit concurentie zal zijn weet ik nog niet. de trailer sprak mij namelijk niet zo aan. en dat superkrachten gedoe al helemaal niet

Geniale trailer.

S - A - I - N - T - S - R - W

Hold up, I think we might've missed a letter there (sorry).

Verhaal gaat verder waar deel 3 ophield.

avatar van ilovePS3
kheb deel 3 nooit gespeeld maar ooit ga ik hem wel eens halen

avatar van Brains
Wat heerlijk als alle negativiteit rondom een game volslagen onzin blijkt te zijn. Wat een heerlijke game. Compleet doorgeslagen in over de top zijn (Over over de top), maar daarom o zo leuk en vooral uniek.
Wat magerder in missions en activites ten opzichte van voorgaande delen, vandaar ook dat ik er waarschijnlijk minder tijd in kwijt ben - maar ieder uur is minstens 2 keer zo memorabel.
Mis wel de wat uitgebreidere music playlists en customization qua kleding uit SR2, maar dat mag de pret niet drukken. Who needs clothes when you got 100 sex appeal?

Hoop dat ze in deel 4 Over over over de top gaan, maar gezien de DLC (Die al gekker is dan de game zelf) en de trailer voor deel 4 lijken ze daarin te gaan slagen. In de tussentijd maak ik de straten van Steelport nog wel even onveilig met mijn zombie homies, sonisch kanon, dildo en tieten groter dan de rest van mijn lichaam vanuit mijn vuurspuwende busje. Omdat het kan.

kiriyama
Negativiteit? Dit spel is meer dan prima ontvangen. Kan me geen uitgesproken, slechte recensies heugen.

Is er hiervoor trouwens nog echt leuke DLC voor. Er zijn genoeg pakketten, maar hoef ze niet allemaal. Wat is de leukste?

avatar van Brains
Met negativiteit bedoel ik meer ten opzichte van de voorgaande delen. Misschien heb ik ook wel te veel naar de negatieve kritiek gekeken. Heb niet echt reviews gelezen, maar van andere mensen hoorde ik dat het toch wel veel minder zou zijn dan SR1 en SR2. Dat schepte voor mij geen hoge verwachtingen. Ik ging er dus in ieder geval met een vrij negatief beeld in .

Wat betreft de DLC. Je hebt inderdaad heel veel packs, meeste alleen extra kleding. Er zijn 3 grotere pakketten. Gangstas in Space, Genkibowl VII en The Trouble With Clones.
Gangstas in Space en Trouble With Clones zijn nieuwe missies en Genkibowl voegt wat nieuwe activiteiten toe. Leuk, zeker, maar of ze het geld waard zijn.... Ik kreeg ze erbij (Full Package) maar ik was met ongeveer een uurtje per DLC al klaar.

kiriyama
Hmm. Voor een extra uurtje hoeft het ook niet. Dan wacht ik wel op deeltje IV. Begin daar toch ook steeds meer zin in te krijgen.

Niet al te hoogstaand, maar wel vermakelijk.

De Platinum binnen, dus tijd voor een kleine review.

Dit is mijn eerste aanraking met Saints Row en op zich is het me niet tegen gevallen. Alleen is het wel duidelijk te merken dat dit een 'poor man's Grand Theft Auto' is met alle tekortkomingen van dien, gelukkig wordt dit ruimschoots goedgemaakt met over-the-top gameplay en de nodige humor. Alleen wel jammer dat het op momenten erg wannabe hip probeert over te komen met dingen als: zombies en Burt Reynolds.

Qua verhaal vind ik het persoonlijk niet echt memorabel te noemen, misschien komt het ook omdat ik de voorgaande delen niet gespeeld heb. Maar een echte binding met de verscheidene personages kreeg ik niet. Ik had ook graag één vast personage gehad waarmee je kon spelen. Dat je je eigen personage kan creëren is op zich wel lachen, maar het had van mij niet gehoeven. Ik heb dan liever een goede achtergrondverhaal en enige karakterontwikkeling.

Wat dat betreft valt er wel veel te customizen in de game. Er zijn een hoop opties om je personage vorm te geven, maar ook auto's, een aantal strongholds en je gang. Dit zorgt er wel voor dat het voelt alsof het van jezelf is. Het is ook mogelijk om een eigen Mixtape te maken uit de tracks die er op de radio gedraaid worden, leuke vinding.
De manier waarop je je personage kan upgraden is erg nice, als je level 50 hebt gehaald ben je zowat onverslaanbaar. Dit zorgt voor een hoge fun factor.

Grafisch kan het er wel mee door, in het begin moest ik wel even wennen aan die cartoony look. Maar zoals ik al eerder zei is deze game meer gericht op humor en over-the-top actie. Er zitten dan ook een hoop gestoorde missies tussen: hoe je Zimos ontmoet, TRON gedeelte enz. Vooral die Professor Genki zijmissies vond ik erg lachen, zeker met het commentaar erbij.

Een minpunt vind ik wel het schadesysteem van auto's, ze zijn vrijwel onkreukbaar. Maar op sommige momenten zitten er toch wel de nodige deuken, losse delen enz. Beetje raar.
De stad Steelport vind ik wel wat ongeïnspireerd overkomen, er zitten nou niet echt omgevingen bij die me zijn bijgebleven.

Al met al wel een vermakelijke game die het vooral van de humor en over-the-top actie moet hebben.

3,5 Sterren.

Pastichio Rocker
Dit spel is echt totaal niet meer te vergelijken met GTA.

Pastichio Rocker schreef:
Dit spel is echt totaal niet meer te vergelijken met GTA.

Qua opzet wel, alle ingrediënten zijn er: open spelwereld (sandbox), ruime keus aan transportmogelijkheden inclusief auto's stelen, jezelf zien op te werken (in mindere mate) en ga zo maar door.

Pastichio Rocker
Dan kun je Just Cause 2 ook wel gaan vergelijken met GTA. Saints Row begon ooit als een GTA kloon, maar in dit spel kun je daar niet meer van spreken.

avatar van threeohthree
Ook hier, door de steamsale, maar aan begonnen, en heb er toch wel spijt van dat ik dat niet eerder heb gedaan. Ik heb er nog maar zo'n 4 uur opzitten, maar kan nu al wel concluderen dat dit niets minder dan briljant is.

Eigenlijk nooit echt fan geweest van sandbox games, maar het niet-vervelende over-the-top gehalte, de mes scherpe humor, en het geweldige design, wijkt dit gelukkig af van de vaak zoutloze insteek van games als GTA, Prototype, RDR, en Sleeping Dogs.Voorlopig een absoluut heerlijke (zomer) game.

avatar van Dutch-J3ff
Lang leve de lol game, prachtig.
Ik heb veel plezier gehad met dit spel, alleen de graphics mogen wat beter.

avatar van SeptuSword
Een stuk beter geprogrammeerd dan zijn voorganger, ik kan het ook echt waarderen dat dit een game is wat totaal op zijn eigen idee leunt ipv GTA: San Andreas. Ik heb er echt van genoten, hoe gekker hoe beter, heb flink gelachen maar je moet je wel concentreren tijdens de missies dus het is een beetje moeilijk om dat te combineren.

Het begint al als een 80's film, lekker overdreven vanuit een vliegtuig, ik vond het werkelijk een super introductie wat meteen liet zien met wat voor game je bezig bent, over de top! Toch blijft het een spel waar je constant bezig bent met schieten, schieten en nog eens schieten. Een mens heeft nou eenmaal behoefte aan afwisseling en helaas werd het mij toch iets teveel op momenten. Het verhaal is prima, take over the city, what else? Leuk dat de Saints uitgegroeid zijn naar een ware bedrijf dankzij Johnny Gat, alleen is de main character hier niet echt een fan van blijkt op sommige punten.

Saints Row 3 bied precies het gene wat deel 2 voor mij mist en dat is toegankelijkheid, je wordt met open armen ontvangen door vriend en vijand, alles is met een knip oog. Een heerlijk spel om even uit de realiteit van je eigen leven te komen, want dat is toch de reden om een game te spelen.

Alleen het einde vond ik iets te vroeg om de bocht komen, eindelijk begonnen de missies lekker overdreven te worden, in een simulatie spelletje waar ik echt van genoten heb en dan het worstelen, ook erg grappig aangepakt in combinatie van de commentators. Ineens brak er bij een missie chaos door de hele stad en moest jij het zien op te lossen. Uit het niets krijg je het belletje en mag je een keuze maken om Killbane aan te pakken of je geliefde Saints maatjes te redden, ikzelf ging voor de Saints. Toen het einde dat je met je crew op Mars bent, ik had al een vies voorgevoel dat het Gangsters in Space was.. en ja hoor, erg geinig weer maar naar mijn smaak niet het juiste einde en totaal niet op het goede moment nu het spel net begon warm te lopen.

avatar van anders99
Vulgair en overtop.
maar zo veel plezier aan deze game

avatar van SiSsY bOY
De besturing van dit spel ten opzichte van zijn voorganger zijn dramatisch verbeterd. Het is een heerlijk spel, zeker spelen! Veel beter dan GTA

avatar van wardvdv
Deze game is echt hilarisch! Zeker een aanrader als je van over de top humor houdt!

avatar van solidKevin
Vanaf (waarschijnlijk) 15 mei is de game gratis te downloaden op XBL. Ik heb hem altijd al eens willen spelen, dus dit komt mooi uit voor mij.

avatar van solidKevin
Gisteren mee begonnen en ik lig al vanaf het begin dubbel van het lachen. Ik ben benieuwd wat er nog komt.

Waarom scoort deze in godsnaam hoger dan Saints Row 2? Ik heb dit spel dan nooit volledig uitgespeeld en ik ga hem ook niet beoordelen daarom maar Jezus wat is dit een misbaksel. Als je twaalf jaar oud bent kan ik begrijpen dat je dit leuk vindt maar de gemiddelde leeftijd is hier toch wel hoger dan dat?