Saints Row: The Third (2011)

Alternatieve titels: Saints Row 3 | Saints Row: The Third - The Full Package | Saints Row: The Third Remastered

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Xbox 360 / Xbox One

Ontwikkeld door Volition
Uitgegeven door THQ

De status die The Saints hebben verworven in Stilwater wordt opgemerkt door het legendarische criminele broederschap The Syndicate. Wanneer The Saints weigeren zich te onderwerpen aan The Syndicate, moet de speler de strijd aangaan met deze machtige organisatie.

nuf
word er tot nu toe niet echt vrolijk van... ik vond het gekke altijd wel leuk maar nu is het meer onderbroekenlol en is het beetje realisme wat er nog was helemaal weg.

jirachi04 schreef:
Ik krijg sommige trofeeën maar niet. Ik heb gedaan wat ik moest doen ,maar ik krijg ze niet. Hoe komt dat?

Welke?

avatar van jirachi04
Diegene die je krijgt als je 25% van de verzamelobjecten verzameld hebt en nog een paar waarbij je je eigen hoofdkwartier of een wapen volledig moet upgraden.

kiriyama
Humor, andere mogelijkheden. Leuk, Leuk..

Het is niet authentiek zoals GTA, en Rockstar is niet origineel (meer)
Rockstar heeft met GTA de top bereikt.. als ik spellen zie als SR denk ik bij mezelf, we hebben al een Liberty City en San Andreas en gangsters en waar je vrij rond ken lopen en missies ken doen.

Ergste is dat dit geen game is van Rockstar, hopelijk groeien mijn neefjes op wetend dat er een GTA bestaat van Rockstar voordat ze deze game gaan spelen als je mij begrijpt.
Het is zoo super duidelijk dat SR vanaf het begin zoveel dingen van GTA hebben gestolen..

En ook zwak van de makers om in deze Third meer mogelijkheden erbij te maken om die GTA-Kopieermachine-beschuldigingen te ontwijken maar echte fans herkennen het heus wel..ikzelf in ieder geval wel.

Pastichio Rocker
Zeur niet, trol. Volgens mij heb je het spel niet eens gespeeld. En de gameswereld zou maar klein zijn als spelmakers niks van elkaar zouden jatten. Ongeacht of het concept gejat is van GTA; het is iig 100x leuker om te spelen dan dat saaie, serieuze GTA IV.

avatar van TonyTHorror
De idioterie straalt er vanaf.

avatar van Martijn
Mijn voorkeur gaat ook zeker uit naar GTA maar af en toe is dit ook wel leuk. je moet alleen wel door de vele gebreken heenkijken maar s je dat doet is het best grappig soms.

Pastichio Rocker
Ik ben wel nieuwsgierig over welke gebreken je het hebt?

avatar van Martijn
De gebrekkige besturing bij het schieten, het ontbreken van een coversysteem je moet vijanden 80 keer raken voordat ze dood gaan (goed dat laatste kan aan persoonlijke voorkeur liggen maar ik hou er niet van). De besturing van de auto’s laat ook aardig wat te wensen over, een beetje arcade prima, maar dit slaat alles, dat doet Just Cause 2 een stuk beter, terwijl het daar ook al niet top was.

Ook ontbreekt, ik weet niet hoe ik het precies moet verwoorden, een soort van ‘flow’ het gaat echt van hot naar her en de overgangen van het speelgedeelte tussen de filmpjes slaat ook nergens op.

Verder zitten er best wel veel bugs in het spel, (clipping problemen, compleet ontbrekende animaties als je bijvoorbeeld je auto uitklimt die op zijn dak ligt). Soms zorgen die bugs wel weer voor leuke momenten

Oneens (gedeeltelijk).

- De besturing van de auto's is een stuk beter dan in Just Cause 2. Ten opzichte van SR2 is het in ieder geval een enorme verbetering. In dat spel belandde je al zowat in een spin wanneer je een kleine stuurcorrectie deed. De besturing was voor mijn gevoel te stroef in JC2; de voertuigen leken als lijm aan de weg te plakken. Ook wel logisch aangezien je via het dak van voertuig naar voertuig kon hoppen en je dan geen slingerende voertuigen kan gebruiken. Een optie waar je veel gebruik van moet maken in SR3 is het driften. Dat is fantastisch uitgewerkt.

- Een coversysteem zou leuk zijn, maar is niet echt nodig vanwege de arcade style gevechten. Daarbij kun je je achter objecten verschuilen en dat is mijns inziens ook wel voldoende. Later in het spel heb je dat ook niet meer nodig omdat je dan door alle upgrades zowat onoverwinnelijk bent geworden. Geen last gehad van gebrekkige besturing in ieder geval. Ik vond het juist enorm soepel en een hele verbetering ten opzichte van deel 2.

- Ik ben het gedeeltelijk eens dat vijanden veel kogels nodig hebben, maar ik denk graag dat ze, als goed geregelde criminele organisaties, kogelwerende vesten dragen. Met een welgemikt headshot gaan ze (behalve de Brutes) in ieder geval zo neer. Daarom altijd voor headshots gaan.

- Ik weet niet hoe het op de consoles is, maar er zit op de pc wel degelijk een animatie in van je mannetje die uit een op zijn dak liggende auto klautert. Eigenlijk de enige echte bug die ik heb gehad was een crash tijdens de missie met het dakgevecht in de striptent, als je na afloop de lift weer naar beneden moet nemen. En auto's die door de computer worden bestuurd rijden gewoon door over een openstaande brug, dat was wel lollig om te zien.

Het enige wat me echt een beetje tegen stond was dat auto's zelf ook nogal onkreukbaar waren. Ze konden in ieder geval standaard een hoop damage hebben. En Steelport is een redelijk saaie stad vergeleken met Stilwater. Die stad was ook 2x zo groot vergeleken met Steelport, maar daar heb ik me eerlijkg gezegd niet aan gestoord, aangezien er ontzettend veel te doen is, zoals de geweldige reality shows van professor Genki, de tankmissies, insurance fraud en zelfs streaken.

- Het verhaal sprong inderdaad van de hak op de tak, maar dit soort games speel ik niet voor het verhaal, want het is al drie games hetzelfde. Wel jammer dat Johnny Gat zo vroeg de pijp uitging. Qua missies en humor was het wel één van de gekste games die ik heb gespeeld (dat stuk met die gimps die een rijtuig voorttrekken, het TRON gedeelte, het redden van de hoertjes van Zimos terwijl je naakt bent en onder de LSD zit, etc).

avatar van Martijn
-In just Cause 2 is het ook niet geweldig hoor, daar ben ik het mee eens maar de auto's gleden er wat meer en er was meer spraken van echte achtervolgingen, de auto's gleden wat meer, als je iemand beukte is de reactie beide auto wat beter, ik vind juist dat in Saints Row 3 de auto's teveel plakken, de bochten is helemaal een drama, druk de handrem in en je bent de bocht om klaar.

Het liefst heb ik een rijsysteem zoals in GTA 4, ook daar is het niet perfect, af en toe leek het of je op ijs reed maar daar had je wel meer de echtere Hollywood achtervolgingen, inclusief fatsoenlijk schademodel en physics, vooral dat laatste lijkt een beetje te ontbreken in SR3.

- Misschien dat een soort coversysteem als Uncharted wat zou zijn, het is best arcade en ik denk dat het goed in een spel als dit zal passen.

- de theorie van de kogelwerende vesten gaat er bij mij wel in hoor, alleen als je tegenstanders in bikini tegenkomt kunnen ze net zoveel kogels hebben als andere tegenstanders, misschien is voor dit spel dan wel de kogelwerende bikini uitgevonden, het kan immers niet gek genoeg.

- ik heb het op de PS3 gespeeld, en als de auto op het dak ligt dan 'warped' je personage alsware uit de auto. Poef, hij staat er opeens naast.

jirachi04 schreef:

Ik heb het zelfde probleem

nuf
Enorm teleurgesteld... Ik heb hier enorm naar uitgekeken, maar het blijft me teleurstellen... Ik mis van alles, een verhaal (ja er is een verhaal, maar die slaat werkelijk nergens op), leuke gangs (deze gangs zijn achterlijk gewoon).

Waar de vorige games en vooral 2 goed in waren waren humor, grappige missies, memorabele characters. Ik zit nu op 26 % en heb nog niks hiervan meegekregen. Waar zijn de gangmissies? Waar zijn de gangbazen (behalve die fransman/belg). In plaats daarvan krijg ik wat fluoriserende domme kut poppetjes die allemaal op elkaar lijken.

SR 1&2 waren grappig, niet DEBIEL

Dit is gewoon kut, ik probeer telkens weer te spelen maar ik erger me alleen maar, zit te twijfelen om hem nu al te verkopen/ruilen. Zonde van mijn 50 euro

avatar van Lucitair
nuf schreef:

SR 1&2 waren grappig, niet DEBIEL

Lucitair schreef:

Als je Lego Racers een 5 geeft ben je natuurlijk al niet meer serieus te nemen.

Als dit je enige argument is ben je sowieso nooit serieus te nemen.

Lucitair schreef:

Als je Lego Racers een 5 geeft ben je natuurlijk al niet meer serieus te nemen.

Blijkbaar per ongeluk gedaan. Lekker argument trouwens.

Ik dacht deze spel kut te vinden maar na paar keer spelen bij een maat van me vind ik hem wel oke en wil ik hem eens uitspelen.

Maar eerst wachten totdat de prijs is gedaald want 55 euro is TE veel gewoon.

koning-phong schreef:

Fijn dat je toegeeft dat die 0,5 op niks is gebaseerd en slechts beinvloeding van het gemiddelde was.

avatar van Lucitair
nuf schreef:

Blijkbaar per ongeluk gedaan. Lekker argument trouwens.

Grappig je geeft me dus eerst gelijk en vervolgens kom je met "lekker argument" mensen napraten is inderdaad niet zo moeilijk. Nuff said.

avatar van Jaz_Gastju
Geweldig spel, harde en droge humor, door het hele verhaal heen verspreid. Zo hoort een spel te zijn, doen wat je in het echt niet kan met een vleugje realisme. Een heel klein vleugje realisme. Het verhaal is over de top, gigantisch opgeblazen, en zeer spectaculair. Het aller mooiste van dit spel vind ik toch wel de mogelijkheden om bijna alles aan te passen naar jou smaak, zoals je eigen Character aanpassen, auto's tunen (waarbij ook motor's en scooter's, en golfkarretjes, bijna elk motorvoertuig is aan te passen), je eigen gang designen, wat voor kleding ze moeten dragen van jou, en in welke auto's ze moeten rijden. Een ander gaaf punt van dit spel is de muziek, past goed bij het spel vooral het liedje uit de trailer.

Kortom, voor een knap staaltje puberale, humoristische, droge, spectaculaire en platte gameplay, met mooie graphic's, is dit zeker een aanrader als je hier naar zoekt.

avatar van tom33
Met GTA IV graphics en een GTA IV cover systeem zou deze game goed zijn.

Pastichio Rocker
Deze game heeft die middelen niet nodig om goed te zijn.

Cover systeem vind ik juist afgezaagd worden. Altijd hetzelfde. Gewoon wachten tot een gastje z'n kop omhoog steekt en schieten.

Best saai eigenlijk.

Om nog maar te zwijgen over first person spellen met een third person cover systeem..

Jaz_Gastju schreef:

Ja dat is allemaal wel leuk, je gangs kleden etc.. maar niet Authentiek van deze wereld zoals Liberty City (New York) Saints Row is guilty plessure leuk maar haalt het nivo van GTA toch nooit..de wereld van Saints Row kan net zo goed Planeet pluto genoemd worden want niets reflecteert het plekken zoals hoe wij ze kennen..zo is Liberty City bijv gebasseerd op New York en wat je in RDR ziet zag het er destijds in de 18de eeuw uit in het zuiden van Amerika maar goed

Pastichio Rocker
Ik speel juist games om even te ontsnappen aan de realiteit. Het boeit me geen moer dat SR:TT niet zoals je geliefde GTA4 gebaseerd is op de werkelijkheid. Het kan mij niet gek genoeg en SR doet het in dat opzicht prima. Het is iig een stuk leuker om te spelen dat het saaie GTA4.

Grappig en speelt aardig weg. Vind GTA 4 wel zeker stukken beter, maar ik speel deze game co-op en dat is wel een dikke pluspunt. Zonder co-op had ik dit spel waarschijnlijk niet lang gespeeld.
Hopen dat GTA 5 ook co-op zal hebben. Het voordeel van GTA ten opzichte van een spel als Saints Row is wat mij betreft toch het verhaal, de karakters en het realisme niveau.

Vanavond maar eens de Co-Op uitproberen.. Leker leuk met je vrienden Online.

Ik heb trouwens ook een SR3 headset gekregen, alleen weet ik niet hoe die precies werkt, muziek luisteren ermee is het niet voor in ieder geval op je BlackBerry ofzo.
Weet iemand hoe die werkt? lees ik het dolgraag..

Oh ik heb nog meer hulp nodig hebben mensen !!!

Ik wil online gamen maar er staat dat mijn NAT niet open is waardoor ik geen online games ken joinen..

Ik heb gegoogled en NAT schijnt iets met Internet te zijn.. Vreemde is,er is niks mis met mijn Internet want ik ben gewoon Online op PS3 wat is dit en wie kan me helpen??

Niemand??

avatar van Brains
Zonder NAT kan je prima op internet - het is een process dat er voor zorgt dat je 1 op 1 verbindingen kan hebben met andere mensen. Soms gaat dit niet (helemaal) goed, en vind je dus geen of heel weinig online games.

Meest simpele "oplossing" is even je router 30 seconden van het stroom halen. Werkt dit niet zul je kunnen zoeken of je router een UPNP (Universal Plug & Play) optie heeft, en deze aanzetten of port forwarding toe te passen.