Gemini Rue (2011)

PC / Apple iOS

Ontwikkeld door Joshua Nuernberger
Uitgegeven door Wadjet Eye

In het Gemini-systeem hebben de Boryokudan het voor het zeggen. De burgers die zich niet aan hun regels houden, worden gehersenspoeld en getraind tot brave onderdanen van deze criminele overheid. Azriel Odin is een detective op zoek moet naar zijn verloren broer, die mogelijk door de Boryokudan gevangen is genomen. Delta-Six is een gehersenspoelde gevangene die desondanks probeert te ontsnappen.

avatar van AvMerode
Een point&clicker in de stijl van de Sierra oudjes, doet veel denken aan Gabriel Knight en andere noir adventures.

Ben er nu druk mee bezig, dankzij gamespot kwam ik deze game tegen, staan hoge cijfers/score bij Gemini Rue

Was hier ook al aan begonnen. Ouderwetse, door een persoon gemaakt, sci-fi noir adventure die, zeker als je 'n beetje bekend bent met AGS, erg indrukwekkend is. Veel leuke mini-games zoals het sneaken en schieten die origineel gebruik maken van de engine en zowaar nog wat gameplay elementen implementeren behalve het standaard point n click werk. Leuk ook de afwisseling tussen chars, die het verhaal tot nu toe fris houdt.

Stijl is erg old-school maar wel consistent en behoorlijk smooth en sfeervol. Stemmen en dialoog zijn ook verbazend goed en het geheel heeft een lekker dystopische mysterieuze feeling. Als dit 20 jaar geleden was uitgekomen had het zich zeker met de adventure toppers van toen kunnen meten.

avatar van AvMerode
Goed verhaal, lekker sfeervol, mooie muziek en inderdaad verbazend goede voice acting.

Nog niet uitgespeeld en ben een kleine bug tegengekomen zoals als je op een krat staat en met richtingwijzer klikt op een andere positie dat ie daar heenloopt terwijl er nog steeds staat dat je op de crate/box staat, kleine bug, niet zo heel erg.
Gemaakt door één dude, goed gedaan, het is natuurlijk wel heel old school en dat is makkelijker te ontwikkelen dan bijvoorbeeld Lost Crown: A Ghosthunting Adventure in zowat je eentje.

De sfeer en het switchen van karakters is goed gedaan inderdaad, ook zit er actie in dat goed is uitgewerkt (cover/shoot mechanisme).

Kreeg af en toe ook een Heavy Rain en blade runner moment (de sfeer vooral) in retro stijl, doet me beetje aan denken, gemini rue is dan ook een mengelmoes van bestaande point&clickers en adventures.

Voor nu een 4*

avatar van Thomas83
Kende het spel nog niet en zag de naam ergens op internet vallen, en als ik zo op Yourube kijk doet het spel me eigenlijk gelijk denken aan Beneath a Steel Sky.

Thomas83 schreef:

Ja daar heeft het inderdaad ook veel van weg, deze game is alleen gemaakt door één dude, dat is erg knap als je ziet hoe goed het allemaal is afgewerkt.

avatar van Thomas83
Wel leuk dat soort adventures in oude stijl. Al zie je toch wel in details dat de graphics net wat beter zijn als in de tijd van LucasArts en Sierra. Indiegames zijn ook echt populair tegenwoordig. Vind het ook wel tof hoe het point & click-genre toch weer aardig leeft eigenlijk. Een paar jaar geleden dacht ik echt dat het genre helemaal dood was, maar het heeft toch best een aardige comeback gemaakt. Al zal het niet helemaal het echt grote publiek vinden.

YouTube - Blackwell Deception trailer

Dit spel vind ik er ook indrukwekkend uitzien. Prachtige trailer. Schijnt deel drie of zo te zijn van een erg goede serie. Volgens mij staan ze nog niet op Gamesmeter.