Starpoint Gemini (2010)

Simulation / RPG

Ontwikkeld door Little Green Men
Uitgegeven door Little Green Men, Iceberg en GamersGate

Na twintig jaar vast te hebben gezeten in de zogenaamde Stasis Rift-anomalie, komt Captain Jared Hunt weer terug in de ruimte, om te ontdekken dat het Gemini-stelsel, en alles wat hij kende, onherkenbaar veranderd is. The Gateway was de ingang tot Gemini, maar gebeurtenissen die twee decennia geleden plaatsvonden hebben het zwarte gat gesloten en het stelsel afgesloten van de rest van het universum. Het geïsoleerde bestaan en het opduiken van talloze anomalieën hebben gezorgd voor enorme technologische vooruitgang. Politieke intriges, hebzucht en honger naar macht hebben het lot van Gemini gevormd. Als kapitein van een krachtig sterrenschip, compleet met haar officieren, technici en overige bemanningsleden, zul je moeten opklimmen om steeds grotere oorlogsschepen onder je commando krijgen. Er zijn vijftig verschillende sectoren om te verkennen, met in elke sector handelaars, premiejagers en ruimtepiraten die zowel een hulp als een gevaar kunnen zijn. Ook heeft Starpoint Gemini driehonderd freelancemissies. Denk hier bijvoorbeeld aan het helpen bij patrouilles, bergingsmissies, het redden van andere schepen of het onderzoeken van anomalieën.

Lijkt veel weg te hebben van mass effect, als ik het verhaal zo lees.