Adventure Island (1986)

Alternatieve titels: Hudson's Adventure Island | Takahashi Meijin no Bōken Jima

Famicom Disk System / Game Boy / MSX Series PC / Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii / Nintendo Wii U

Ontwikkeld door Hudson
Uitgegeven door Hudson

Platformer waarin Master Higgins probeert zijn vriendin te redden. Hiervoor moet hij (al dan niet met behulp van zijn skateboard) de vele obstakels op een tropisch eiland trotseren.

avatar van glimlicht
NES:

Ik sluit me aan bij de rest...

Wat een frustrerende game zeg! Erg repetitief ook. De hele tijd dezelfde vijanden en patronen. Had niet het idee dat ik een echt cool avontuur aan het beleven was. Terwijl dat op de NES best mogelijk is, kijk maar naar Mario Bros 3 en Metroid. Nee vind Adventure Island niet zo boeiend... Misschien zijn de vele vervolgen iets beter te pruimen.

Verder een prima spelletje hoor, maar het zal je niet lang zoet houden.

*2,0