Adventure Island (1986)

Alternatieve titels: Hudson's Adventure Island | Takahashi Meijin no Bōken Jima

Famicom Disk System / Game Boy / MSX Series PC / Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii / Nintendo Wii U
Platform

Ontwikkeld door Hudson
Uitgegeven door Hudson

Platformer waarin Master Higgins probeert zijn vriendin te redden. Hiervoor moet hij (al dan niet met behulp van zijn skateboard) de vele obstakels op een tropisch eiland trotseren.

avatar van Status Seeker
Vooral een erg frustrerende game voor mij destijds. Teveel überprecies springwerk en teveel levels wat mij betreft. Ik ben nooit verder dan 8-3 (van de 8-4 geloof ik) gekomen, omdat ik in dat level een bepaalde sprong niet haalde. Vervolgens weer uithuilen en opnieuw beginnen, waardoor ik weer in hetzelfde level kwam en het drama weer begon. Aangezien er toen nog niet zoiets als een save game bestond, ben ik er op een gegeven moment maar mee gestopt.

avatar van Onderhond
Inderdaad. Aardige poging tot platformer maar té precies en té lastig na verloop van tijd. Sowieso zijn pixelperfect jumps een negatief punt vind ik. Geen "interessante" challenge.

avatar van hectometersnor
1,5
Kon me herinneren dat ik het ooit een superleuk spel vond en het daarom ook weer eens ben gaan spelen. Maar nu vind ik het geen drol meer aan, slechte besturing, slechte gameplay. Nee niet bepaald een goede platformer.

avatar van ReMyTje86
Grappig verzonnen, alleen het gameplay vond ik vrij zwak.

avatar van glimlicht
NES:

Ik sluit me aan bij de rest...

Wat een frustrerende game zeg! Erg repetitief ook. De hele tijd dezelfde vijanden en patronen. Had niet het idee dat ik een echt cool avontuur aan het beleven was. Terwijl dat op de NES best mogelijk is, kijk maar naar Mario Bros 3 en Metroid. Nee vind Adventure Island niet zo boeiend... Misschien zijn de vele vervolgen iets beter te pruimen.

Verder een prima spelletje hoor, maar het zal je niet lang zoet houden.

*2,0

avatar van PC.ENGINE.FAN
Bij ons kwam dit pas in 1992 als een low budget titel in de winkels terecht. Voor een game uit 1986 was dit toch best behoorlijk. De latere levels werden inderdaad een stuk pittiger, maar tegen die tijd gaf ik het meestal al op.

Sega had patent op de naam, personage en de score. Hierdoor verzon men het karaktertje Master Higgins, met hetzelfde spel onder een nieuwe naam en afwijkende muziek. Ik vond hem eigenlijk altijd al leuk en door de minuscule grootte van de ROM was hij vaak aanwezig op die multi-pirate cards uit het verre oosten.

avatar van royals
Nog steeds de leukste platformer na Super Mario, Donkey Kong en Mega Man. Misschien niet de beste game, en erg makkelijk maar invloedrijk en toch een bepaalde fun factor waardoor je de game blijft spelen. De hele serie is ongeveer even goed.